• B L A C K      C H A L K
    O X F O R D      U N I V E R S I T Y

    THE TRUE GAMBLER PLAYS FOR THE THRILL
    THE SHEER ECSTASY OF TAKING PART


    "BECAUSE ANY FRIENDSHIP WAS A PATH AND PATHS ALWAYS LED ELSWHERE."


    T H E      G A M E

    Black Chalk werd voor het eerst gespeeld in 1967. Tien eerstejaarsstudenten hebben het spel samen ineen gestoken en het gehele spel neergeschreven in een dagboek. Black Chalk heeft in totaal vijftien slopende jaren geduurd voordat er een winnaar uit de bus kon komen. Geen enkele andere student was op de hoogte dat het spel gespeeld werd.

    Elke zondag komen de studenten samen in de speelkamer [dit is een kamer van een van de studenten]. Ze spelen een kaartspel en daarna een dobbelsteenspel. De verliezer krijgt een consequentie opgelegd door de andere spelers. Dat kan gaan van 'ren een rondje naakt door het gebouw' tot 'bedrieg je vriendin'. De consequentie dient uitgevoerd te worden voor de volgende ronde start. Elke zondag start een nieuwe ronde; ze hebben dus één week de tijd. Elke ronde worden de consequenties zwaarder. Uit het spel stappen kan elk moment, maar dan krijg je slechts de helft van je inzet terug. Als je nog een consequentie voor de boeg hebt, krijg je niets van je geld terug. Ook het verklappen waarom je een bepaalde consequentie aan het uitvoeren bent of het vertellen aan anderen dat je Black Chalk speelt, leidt onherroepelijk tot verwijdering uit het spel (ook hier kreeg je je geld niet terug).

    Het doel van het spel is simpel: blijf als enige nog over in het spel en win de pot. Wie kan het langst de mensonwaardige consequenties volhouden? Wie is het moeilijkst te breken? Maar belangrijker nog; hoever ga jij om je vrienden te breken? In 1967 is een van de deelnemers tragisch tot zijn einde gekomen door het spelen van Black Chalk. Eén ding is duidelijk: als je van een twintig meter hoge toren valt, ben je op slag dood. De vraag rest zich alleen of hij echt gevallen was. Wie zal het de nieuwe studenten vertellen dat hij misschien een duwtje in de rug had gekregen of dat hij uit pure waanzin zelfmoord had gepleegd? Wie zal hen een halt toe roepen voordat het te laat is?


    I N F O R M A T I O N

    S P E L V E R L O O P
    Elke zondag (in het verhaal) wordt er een ronde gespeeld door de studenten. Om uit te maken wie de verliezer zal zijn, gebruiken we een randomgenerator om het eerlijk te laten verlopen. Via random.org moet iedere deelnemer 7 kaarten trekken uit één dek kaarten (directe link). Wees eerlijk en doe dit maar eenmaal! Het aantal punten wordt als volgt berekend: aas = 15, 2 tem 9 = de waarde van het getal zelf, boer = 11, koningin = 12 en koning = 13. Overwegend meer harten = score delen door twee. Overwegend meer schoppen = de waarde van de hoogste kaart erbij optellen. Overwegend meer ruiten = score verdubbelen. Overwegend meer klaveren = de waarde van de hoogste kaart aftrekken. Bij een ex aequo verandert er niets aan je score. Het liefst heb ik graag dat je even een screenshot van je kaarten in het praattopic dropt, zodat het overzichtelijk is.
    Voor het tweede deel van het spel moet iedere deelnemer via random.org vijf dobbelstenen rollen (directe link). Speel ook hier eerlijk en maar één keer! Het aantal punten wordt als volgt berekend: het aantal totaal ogen wordt met elkaar opgeteld. Tweemaal hetzelfde getal = de helft van de score erbij optellen. Twee keer tweemaal hetzelfde getal = score verdubbelen. Drie keer hetzelfde getal = score delen door twee. Vier keer hetzelfde getal = score vervierdubbelen. Vijf keer hetzelfde getal = score vervijfdubbelen. Indien je de combinaties 1, 2, 3, 4, 5 of 2, 3, 4, 5, 6 hebt, krijg je respectievelijk 75 of 100 punten. Ook bij de dobbelstenen is een screenshot verplicht. Wees eerlijk en speel maar één keer. (Je kan het kaartspel en het dobbelstenenspel in één keer doen)

    De winnaar is degene met de meeste punten in totaal. De verliezer is degene met het laagst aantal punten. De winnaar krijgt de uiteindelijke eindbeslissing over de consequentie voor de verliezer. In totaal zijn er drie verliezers: de grote verliezer, de verliezer, de pechvogel. Er zijn in totaal ook drie winnaars: de gouden winnaar, de runner up en de geluksvogel. De Gouden winnaar krijgt de eindbeslissing over de grote verliezer, de runner up over de verliezer en de geluksvogel over de pechvogel. De consequentie van de grote verliezer moet zwaarder zijn dan die van de pechvogel.


    D E      C O N S E Q U E N T I E S
    De consequenties worden in groep besproken. De verliezers mogen niet aanwezig zijn bij dit overleg. Moest de groep er niet over eens zijn welke consequentie er zal volgen, krijgt de winnaar het voorrecht om de knoop door te hakken. Onthoud dat de consequenties niet onmogelijk mogen zijn, geen blijvende lichamelijke letsel mogen teweegbrengen of rechtstreeks tot de dood mogen leiden van de persoon in kwestie of van andere personen (enkele voorbeelden van slechte consequenties: door vuur lopen, van x-aantal meter springen zonder beveiliging, een kangoeroe vangen in Australië, iemand omverrijden).

    De consequenties kunnen ook in het praattopic besproken worden, om de RPG vlotter te laten verlopen.


    V E R L I E Z E N      E N      W I N N E N
    Omdat dit een RPG is, zullen onze personages niet verliezen of winnen (tenzij je liever uit de RPG stapt, dan zal je personage uit het spel gaan). Probeer het wel gewoon realistisch te houden: als je personage een hoogteparcour moet afleggen, terwijl hij/zij hoogtevrees heeft, zal dit niet vlot verlopen. Onthoud dat deze RPG niet draait om het winnen, maar om het spelen van het spel. (je personages zullen liefst wel willen winnen, maar ik bedoel dat je het niet te perfect moet schetsen)


    D E      C A M P U S
    Oxford University is één grote universiteit die bestaat uit verschillende colleges. Elk college heeft zijn eigen gebouw en die kunnen wel kilometers van elkaar verwijderd zijn. Het is de studenten vrij te kiezen van welk college ze lid willen zijn, aangezien je alles doet in je college; de slaapruimtes zijn bij elkaar, de eetruimte, activiteiten, etc. De lessen zelf verlopen wel gemengd met andere colleges.

    Aangezien onze personages één vriendengroep vormen, zitten ze in hetzelfde college: The Queen's college. Iedereen heeft zijn eigen kamer, maar ze kunnen geregeld samenkomen in iemands kamer, of in de collectieve ruimtes.




    "YOU DID NOT COME THIS FAR TO WALK AWAY WITHOUT THE VICTORY."

    I N T RO

    Acht tweedejaarsstudenten van Oxford vinden een oud boek waarin het spel 'Black Chalk' wordt beschreven en besluiten het spel na te spelen. De inzet is maarliefst drieduizend euro, maar de consequenties van het spel worden persoonlijker, gevaarlijker, confronterender en algauw ontdekken de studenten dat niet alleen drieduizend euro op het spel staat, maar dat ook hun vriendschap in gevaar is. Hoever ga jij om een spel te winnen?

    November 2017, Oxford University. De start van het einde van hun vriendschap.

    Lees eerst alles goed door!

    (Based on Black Chalk)



    "I WILL WIN
    NOT IMMEDIATELY
    BUT DEFINITELY"


    R O L E S

    — User | Role | Status | Page

    [5/5]
    Saetre | Camilo Rodriguez | Richie Rich | 1.2
    Campeon | Roman Damario Montana | Latino Fuckboy | 1.3
    Hoodini | Zeke Marion Buckly | The Non-nerd Gamer | 1.2
    Tad | Max Benard | The Quiet One | 1.6
    Vaiana | Elijah Raphael Oakley | The Vampire | 1.5

    [5/5]
    goud | Alice Precious Caldwell | Dramaqueen | 1.2
    Sobral | McKenna Allison Sparrow | The Journalist | 1.3
    Gadot | Lola Hamilton | The Doll | 1.3
    Meraki | Ellis Sophia Callas | Nightowl | 1.4
    Gareth | Nerys Clifford | The perfectionist | 1.3


    I N V U L L I J S T

    — Naam

    — Leeftijd (+ verjaardag)

    — Studie (waarom?)

    — Status (waarom?)

    — Karakter (minstens vijf positieve en vijf negatieve eigenschappen en verdere toelichting)

    — Uiterlijk (roots, lichaamsbouw en kledingstijl)

    — Geschiedenis (familie, kinderjaren, hobby's en vrije tijd)

    — Extra (angsten (minstens drie), dromen, talenten, allergieën, (jeugd)trauma's, gewoontes, verslavingen)

    (— Relaties (pas als de rol is goedgekeurd, onthoud dat iedereen met elkaar bevriend is!))


    R U L E S

    — Reserveren kan, maar het is geen garantie op een rol, omdat het niet eerlijk is voor mensen die te laat waren om te reserveren. Je doet pas mee als je rol is goedgekeurd (= helemaal af is en voldoet aan de vereisten) en tussen de rollen staat. Let op! Er zijn maar zes rollen beschikbaar, dus wees snel (drie mannelijke en drie vrouwelijke).

    — Eén personage per persoon

    — Perfecte personages worden afgekeurd, houd het realistisch

    — Er is geen minimum aantal woorden voor een post, maar we schrijven allemaal in de derde persoon, verleden tijd

    — Gelieve bovenaan de post volgende dingen te zetten: Locatie — Met wie — Actie (— Gemoedstoestand — Kleding)

    — OOC in het praattopic

    — Enkel ik (Qing, goud) maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven

    — Vragen en kritiek zijn altijd welkom (:


    T O P I C S

    — Rollentopic: Uno
    — Praattopic: Uno
    — Speeltopic


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    – MT.


    Hoi.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    T H E      B E G I N N I N G

    Het is zondag. De studenten zijn samengekomen in de kamer van Alice voor de eerste ronde. Men speelt om de beurt (spreek in het praattopic even af wie eerst post, zodat er geen tegenstrijdigheden zijn en niemand achteraf zijn post nog moet aanpassen, alsjeblieft (: ). Ik ben vanavond op een BBQ, dus jullie kunnen me bereiken via Whatsapp of Facebook (moest je mijn nummer of fb niet hebben, Cheryl heeft mijn fb en Lotte mijn Whatsapp) moesten er vragen zijn (ik kan af en toe wel eens online komen, maar ik zal het dus niet meteen zien dan).
    Lees de beginpost goed door (en let op de regels omtrent posts onder 'RULES')

    Let the game begin.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    MT


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mijn topics!


    everything, in time

    Hiiii :Y)


    El Diablo.

    MT


    Big girls cry when their hearts are breaking

    NERYS CLIFFORD
    "The winner takes it all."


    20 • The perfectionist • Drawing cards and throwing dice • Alice's room next to Lola

    Nerys was blij dat ze eindelijk gingen spelen. Ze wilde winnen, echt winnen. Ze kon slecht tegen mijn verlies en dat wist iedereen in de ruimte maar al te goed. Ze pakte het stapeltje kaarten, schudde ze door elkaar en pakte er zeven uit. Daarna legde ze overige kaarten weg en keek ze naar de kaarten die ze had getrokken. Klaver 7, ruiten 9, klaver koningin, klaver koning, klaver boer, klaver 2 en schoppen 3. In haar hoofd telde ze snel het aantal punten bij elkaar op en ze legde de kaarten open op de grond neer, zodat iedereen ze kon zien. Nerys pakte een blaadje en schreef daar de getallen (7 + 9 + 12 + 13 + 11 + 2 + 3) op en trok er vervolgens weer 13 vanaf. Er bleef 44 over.
          Kort keek ze opzij naar haar beste vriendin Lola en ze grijnsde kort, waarna ze de vijf dobbelstenen pakte en deze op de grond gooide. Ze hoopte op een goede score, want elk beetje was meegenomen. Verliezen zou ze nooit van haar leven willen. De dobbelstenen landden op de nummers 4, 5, 5, 3 en 3 en waren samen 20 punten waard. Omdat ze twee maal twee keer hetzelfde had, mocht ze de score verdubbelen naar 40.
          'En samen wordt dat 84,' zei Nerys toen ze klaar was met berekenen en ze legde de pen neer, waarna ze achterover leunde tegen het bed van Alice en triomfantelijk rondkeek. 'Kom maar op. Beat me,' grijnsde ze uitdagend naar de rest. Ze keek weer naast zich naar Lola en legde de kaarten die ze had getrokken weer op het stapeltje kaarten dat overgebleven was en schudde deze wederom door elkaar heen. 'Jouw beurt, kom op,' zegt ze en ze drukt het stapeltje in haar hand.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lola Hamilton
    twenty || the doll || playing the game || alice's room || between nerys and roman

    you can't buy happiness,
    but you can buy shoes and that is kind of the same thing

    Wie het spel precies gevonden had wist Lola niet meer, maar meestal waren spelletjes leuk, dus ze vond het niet erg om het te spelen. De regels snapte ze nog niet helemaal, maar dat kwam vanzelf wel. Hoopte ze. Meestal was ze niet heel erg goed in spelletjes, maar dit was kaarten trekken en dobbelstenen gooien, dus heel moeilijk kon het niet zijn.
          Ze keek toe hoe Nerys haar ding deed, en glimlachte breed toen ze zag dat Nerys een hoge score had. Tenminste, ze dacht dat het een hoge score was.
          "Oeh, goed zo!" reageerde ze enthousiast, waarna ze de kaarten en dobbelstenen overnam en zelf bezig ging.
          Klaver 4, ruiten koning, klaver koningin, schoppen 2, schoppen koningin, schoppen acht, schoppen ruit.
          Geconcentreerd schreef ze de getallen op een blaadje, waarna ze die van de dobbelstenen ook op schreef (1, 4, 4, 3, 5). Wat er vervolgens de bedoeling was wist ze niet meer, en vragend keek ze Roman, tegen wie ze aan zat, aan.
          "Klopt het dat ik 72 heb?" vroeg ze aarzelend aan hem. Iets onzeker beet ze op haar onderlip. Meestal vond ze het niet zo fijn om vele vragen te stellen met veel van de anderen erbij, gezien de rest van haar vrienden allemaal behoorlijk slim waren.




    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Roman Damario Montana
    22 || Latino Fuckboy || Playing || Alice's room >>> Next to Lola



    Met een lichte grijns op mijn lippen en mijn arm om Lola heen geslagen keek ik naar de kaarten en de dobbelstenen. Ik had zin in het spel en zou er alles aan doen om te winnen. Verliezen staat niet in mijn woordenboek. Ik kijk naar Nerys die als eerst gaat en tot een score van 84 kwam. 'Kom maar op. Beat me,' zei ze grijnzend en ik lach even. 'Is goed, een momentje.' grijns ik en gun haar een speelse knipoog. Dan kijk ik naar Lola die tegen me aan leunt en aan het spel begint. Zachtjes speel ik ondertussen met haar haar en kijk toe, terwijl ik ook maar mee denk over haar score. Just in case. Mijn blik glijd over de kaarten en dobbelstenen, waarna ik het in mijn hoofd uitreken. "Klopt het dat ik 72 heb?" hoor ik haar aarzelend aan mij vragen en ik kijk naar haar, waarna ik even glimlach en naar haar oor leun. 'Jezelf niet zo onderschatten babe.. Je bent beter dan je denkt.' fluister ik en druk een kus op haar wang, waarna ik een score van 97.5 op haar blaadje schrijf. Ik geef haar nog snel een knipoog, maar laat haar dan los om de kaarten te pakken. Ik begin ze te schudden en kijk naar de groep. 'Kijk en leer..' grijns ik en vis er zeven uit.
    Open leg ik ze op de grond en kijk ernaar. Schoppen 7. Ruiten aas. Ruiten koning. Schoppen 9. Schoppen aas. Ruiten 5. Schoppen 5. Ik grijns even en schrijf mijn score op waar ik er nog 15 bij mag optellen omdat ik overwegend meer schoppen heb. 84 punten, nu al. Ik kan het dan ook niet laten de rest tevreden aan te kijken. Maar toch vervolg ik al snel het spel met de dobbelstenen. Ik werp ze op de grond en begin ook hier mijn punten te tellen. 5. 1. 2. 5. 6. 19 punten en 9.5 erbij omdat ik tweemaal 5 heb. 28.5 punten. 'En dat samen maakt... 112.5..' grijns ik terwijl ik het onderaan mijn blaadje schrijf. 'Now beat thát.' zeg ik en schud de kaarten voor ik ze samen met de dobbelstenen door geef aan Camilo. Vervolgens leun ik weer terug en sla met een tevreden blik weer mijn arm om Lola.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2017 - 22:55 ]


    El Diablo.

    Camilo Rodriguez
    No amount of sleep in the world ——— can cure the tiredness I feel.

    21 • Richie Rich • @ Alice's Room — next to Roman • Drawing cards & Throwing dice

    Camilo kijkt zijn vriendengroep rond — zichzelf afvragend waarom ze bij elkaar waren gekomen om een of ander onbekend spel te spelen wat iemand had gevonden. Diep van binnen zou hij het allerliefste opstaan om voor zijn aankomende blok van tentamens te gaan leren aangezien dat moeilijk genoeg zou gaan worden. Echter, weet hij dondersgoed dat hij zijn volledige vriendengroep niet in de steek kan laten na schoorvoetende 'ja' te hebben gezegd op de vele verzoeken aan hem om mee te doen. Zuchtend haalt hij een hand door zijn krullende, warrige lokken en kijkt opzij naar Roman. Zojuist had zijn beste vriend de score van zijn vriendin verbeterd — serieus, de seks moest wel erg goed zijn tussen die twee — en zijn eigen score benoemd. Dat betekende niets minder dat Camilo aan de beurt was om kaarten te trekken en dobbelstenen te gooien.
          Woordeloos geeft Camilo een kleine knik aan Roman — waarna hij aan de slag gaat. Camilo's handelingen zijn afgemeten en doelgericht. Binnen één minuut is hij klaar met zijn puntentelling en houdt zijn blaadje omhoog met de onleesbare aantekeningen.
          'Mijn uitkomst is achtenzestig.'
          Gefrustreerd laat Camilo zijn blaadje tussen zijn benen in de kleermakerszit dwarrelen. Great — nu ging hij ook nog eens hard verliezen. Wat deed hij hier in Godsnaam? Zonder te kijken, begint hij aan zijn nagels te pulken terwijl hij in gedachten de lesstof langs gaat die hij nog bij lange na niet onder controle heeft.
          'Kutspel,' mompelt hij zachtjes.



    ELLIS      SOPHIA      CALLAS

    ♦ 20 ♦ Nightowl ♦ Playing Black Chalk ♦ Alice's room, next to Camilo ♦


    Ellis keek van de ene vriend naar de andere. Nerys was begonnen en had een score van 84 behaald, niet slecht. Lola behaalde 72 punten, dat had Ellis al uitgerekend voor zij dat zelf had gedaan. Na wat lieve woordjes aan zijn vriendin, was het de beurt aan Roman. Hij begon al heel goed en wist zo de hoge score van 112.5 te behalen. Hij was sowieso veilig deze ronde dus! Ook Nerys was dat, Lola zat nog in de gevarenzone.
    Vervolgens was het de beurt aan Camilo. Ellis bestudeerde elke beweging die hij maakte. Ze waren samen naar Lola's kamer gekomen, omdat ze toch al samen waren. De avond ervoor was Ellis weer eens bij hem komen aankloppen en zoals altijd had hij haar binnengelaten. Ze bofte maar met een vriend als hij. Niet alleen omdat hij goed voor haar zorgde, maar ook omdat hij gewoon echt goed was tussen de lakens. Ze was nu dan eerlijk gezegd ook wel een beetje moet, maar het was het helemaal waard. Ze beet zelfs even op haar lip aan de gedachten bij wat er een paar uur eerder nog plaats had gevonden. Boffen was niet eens meer het goede woord, ze had gewoon echt geluk met hem.
    Degene die overigens geen geluk had, was Camilo zelf. Hij haalde maar een score van 68. Ellis kon het haast niet geloven en wilde zijn aantekeningen lezen, maar ze kon er niets zinnigs uithalen.
    'Kutspel,' hoorde ze Camilo mompelen, wat haar even deed lachen. 'Ah, kop op,' moedigde ze hem aan en legde kort een hand op zijn bovenbeen. Heel hoog op zijn bovenbeen, wel te verstaan. 'We kunnen niet allemaal winnaars zijn hé!' Ze kneep expres even in zijn bovenbeen - ze kon het gewoon niet laten hem af en toe te plagen - en nam daarna zowel de kaarten als de dobbelstenen van hem over. ze twijfelde niet lang over welke kaarten zou pakken. Impulsief als ze was, trok ze er zo zeven uit.
    'Crap,' zei ze meteen toen ze zag dat drie van haar kaarten klaveren waren. Ze behaalde 52 punten, maar daar moest ze er 13 van afhalen vanwege de klaveren. Hierdoor hield ze er nog maar 39 over. Dat betekende dat ze nog 29 punten moest gooien, wilde ze Camilo inhalen. Ze had nog enige hoop, maar ook hier zat het niet mee: ze gooide een magere 12 punten, maar vanwege de drie enen moest ze de score halveren naar 6. Dit bracht haar op 45 punten.
    'Oké, je had gelijk, het is inderdaad een kutspel,' mompelde ze. Ellis had een elastiekje om haar pols en gebruikte dat om haar haren in een staart te doen,
    alsof het nu echt 'serious business' zou worden, maar eigenlijk frunnikte puur uit irritatie met haar haren. Ze hield niet van verliezen. Toen ze haar haren in staart had gedaan, schoof ze de spullen door.
    'Ik zou je succes moeten wensen, maar ik hoop dat je faalt,' zei ze met een zoete glimlach, maar de opmerking was inderdaad enkel plagend bedoeld.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2017 - 1:19 ]


    everything, in time

    Mt, ik post Maandag


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    A L I C E      P R E C I O U S      C A L D W E L L
    19 — Dramaqueen — Her room — Next to Ellis — Playing


    "I WANT A ROOM FULL OF MIRRORS SO I CAN BE SURROUNDED BY WINNERS"

    'Zal ik proberen,' zei Alice en ze gooide een knipoog naar Ellis. Vervolgens nam ze gewoon de zeven bovenste kaarten van de stapel. Meteen viel het haar op dat de koeken in de meerderheid waren en ze haar score mocht verdubbelen, wat haar eindresultaat van haar kaarten op 102 bracht. Ze kon haar eigen verbazing niet goed onderdrukken en liet een zachte 'wow' horen. Een beetje ongemakkelijk door het hoge resultaat nam ze de dobbelstenen vast en liet ze voorzichtig uit haar vingers glijden. Ook daar had ze erg veel geluk, omdat ze haar score wederom mocht verdubbelen. Ze eindigde met een totaalscore van 128, wat al het voorgaande duidelijk overtrof. Ze knipperde met haar ogen en keek nog eens goed naar haar uitslagen om zeker te zijn, maar er was haast geen twijfel meer mogelijk. 'Eh, well,' begon ze, 'ik denk dat jullie mogen inpakken.' Ze liet haar kaarten zien en verkondigde: 'Ik heb 128 punten... En volgens mij is 128 meer dan 112,5, nietwaar Roman? Of vergis ik me?' Ze trok een bedenkelijk gezicht, alsof ze echt lang na moest denken over deze vraag. 'Zeker dat jullie nog willen spelen?' Ze keek naar Max, Zeke, Elijah en McKenna, en grinnikte hierbij.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2017 - 19:20 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys