• De stelling van deze week luidt:
    Iedereen verdient een tweede kans.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja, maar het ligt ook aan wie het is. Sommige mensen zijn het gewoon niet waard, want sommige mensen kunnen gewoon niet veranderen. Maar sommige mensen verdienen een kans, ja. Want mensen maken nu eenmaal fouten.


    -

    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    .......

    Ja, iedereen verdient een tweede kans. Maar als een persoon al 20 nieuwe kansen gekregen heeft, dan is het gewoon klaar


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Natuurlijk maar het ligt er aan wat die heeft gedaan mijn liefje heeft het bv uitgemaakt en hij verdiende geen tweede kans want hij heeft me bedrogen dus ik wil daar natuurlijk niet meer mee


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Herrera schreef:
    Ja, maar het ligt ook aan wie het is. Sommige mensen zijn het gewoon niet waard, want sommige mensen kunnen gewoon niet veranderen. Maar sommige mensen verdienen een kans, ja. Want mensen maken nu eenmaal fouten.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ja, in eerste instantie verdient iedereen een tweede kans. Maar sommige mensen (moordenaars, terroristen, etc.) zijn gevaarlijk en moet je geen kans meer geven. Ze hebben afschuwelijke dingen gedaan. En inderdaad Square, mensen maken fouten en moeten die kunnen herstellen. Maar deze mensen zijn te ver gegaan. Ik denk sowieso dat we levenslang niet meteen aan moordenaars zouden moeten geven, tenzij ze dingen doen zoals IS.
    Geef ze een zware celstraf (ligt eraan hoeveel moorden) en laat ze dan (onder toezicht natuurlijk) overnieuw beginnen. Want stel je eens voor;
    Jij hebt een moord gepleegd en twintig jaar later heb je enorme spijt en wil je heel graag een nieuwe kans. Dan kunnen ze je die toch wel één keertje geven? Als je die kans niet grijpt en ze merken dat, kunnen ze je altijd nog levenslang geven!
    Maar als je nou massamoordenaar bent verdien je geen tweede kans

    Ik heb zelf ook altijd een meisje in mijn klas. Ik heb haar echt al twintig kansen gegeven (ik overdrijf serieus niet!) maar nu is mijn geduld echt op. Misschien dat ze over een paar jaar is veranderd , dan krijgt ze van mij nog een kans.

    Mijn mening dus; bijna iedereen verdient een tweede kans. Maar voor sommigen na een lange tijd pas.

    Xx Spring
    PS. Sorry voor de lange rea!

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 9:26 ]

    Square schreef:
    Ik vind het lastig dit te zeggen, maar ik ben het eigenlijk oneens. Ik geloof in tweede kansen en dat mensen die over het algemeen horen te krijgen, zelfs als ze ze niet per se echt verdienen. Mensen zijn menselijk en maken fouten. Ze daar voor eeuwig voor blijven straffen helpt niemand en een frisse start proberen te maken kan juist positief uitpakken voor iedereen.

    Er zijn echter situaties waarin met een schone lei beginnen niet van toepassing is. Slachtoffers van huiselijk geweld, om maar iets te noemen, geven de persoon die ze mishandelt vaak een tweede en derde en vierde kans. In zo'n geval is dat simpelweg gevaarlijk. Deze stelling is een mooie regel om bij te leven, maar het is soms letterlijk van levensbelang om te onthouden dat er uitzonderingen zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens en eens. Het ligt aan de situatie.

    Eens als het gaat om iets kleins, zoals dat je even een naaistreek had bij een vriend/vriendin, dat is niet zo'n huge probleem en dan vind ik dat je mensen moet kunnen vergeven.
    Maar oneens als we het hebben over mensen van de IS etc. ben ik het oneens. Die mogen ze van mij per direct afschieten.


    wat was dit ookalweer

    Iedereen verdient een tweede kans?

    Nee, gewoon niet. Lekker moordenaars, verkrachters en dergelijken een tweede kans geven. Ja, lijkt me een géweldig idee.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 10:43 ]

    Hangt er van af hoe erg ze die eerste verbrod hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    _Spring schreef:
    Ja, in eerste instantie verdient iedereen een tweede kans. Maar sommige mensen (moordenaars, terroristen, etc.) zijn gevaarlijk en moet je geen kans meer geven. Ze hebben afschuwelijke dingen gedaan. En inderdaad Square, mensen maken fouten en moeten die kunnen herstellen. Maar deze mensen zijn te ver gegaan. Ik denk sowieso dat we levenslang niet meteen aan moordenaars zouden moeten geven, tenzij ze dingen doen zoals IS.
    Geef ze een zware celstraf (ligt eraan hoeveel moorden) en laat ze dan (onder toezicht natuurlijk) overnieuw beginnen. Want stel je eens voor;
    Jij hebt een moord gepleegd en twintig jaar later heb je enorme spijt en wil je heel graag een nieuwe kans. Dan kunnen ze je die toch wel één keertje geven? Als je die kans niet grijpt en ze merken dat, kunnen ze je altijd nog levenslang geven!
    Maar als je nou massamoordenaar bent verdien je geen tweede kans


    Ik heb zelf ook altijd een meisje in mijn klas. Ik heb haar echt al twintig kansen gegeven (ik overdrijf serieus niet!) maar nu is mijn geduld echt op. Misschien dat ze over een paar jaar is veranderd , dan krijgt ze van mij nog een kans.

    Mijn mening dus; bijna iedereen verdient een tweede kans. Maar voor sommigen na een lange tijd pas.

    Xx Spring
    PS. Sorry voor de lange rea!


    Ik ben het eens met Square en Takeru, maar dit vind ik ook juist. Waarschijnlijk denkt iedereen :'Moordenaars verdienen geen tweede kans!' Maar wat als hij/zij nou echt, echt spijt heeft? Dan vind ik dat hij misschien nog een kansje verdient. Echter, sommigen weten heel goed waar ze mee bezig zijn en blijven maar moorden en niks schuldgevoel. Zij moeten geen tweede kans krijgen.

    Dus wat mij betreft verdienen sommige mensen een tweede kans en anderen niet. Oneens dus.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 10:51 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Avandra schreef:
    Hangt er van af hoe erg ze die eerste verbrod hebben.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik denk dat je hier niet echt een algemene uitspraak over kunt doen. Het hangt simpelweg te veel van de situatie af.


    "Take my advice; I don't use it anyway."