• Sassenach

    Het gras om je heen is langer, de struiken wilder en de natuur lijkt dezelfde maar toch ook weer niet. Je hoofd bonst als een gek, vast en zeker een kater van de vorige avond. De cirkel met stenen, Craigh na Dun, om je heen is er nog steeds en de verhalen van de plaatselijke bevolking die je de vorige avond half dronken hebt weggelachen, lijken opeens niet meer zo dom te zijn als ze eerst leken.

    Als je verder gaat verkennen merk je dat de streek misschien dezelfde is, maar de tijd lijkt dat niet meer te zijn, ook al wil het rationele gedeelte van je verstand dat gewoon niet bevatten. Net wanneer je denkt dat je op een filmset bent beland, wordt er met scherp geschoten en is je hoofddoel opeens overleven. En wat moet je leerkracht Engels, meneer Randall, in een of ander gek kostuum met een rode vest?
    Overleven in een land dat je amper kent, terwijl je geen idee hebt in welke tijd je bent beland om maar te zwijgen van alle andere ongemakken. En waar zijn je vrienden trouwens? Je zou zweren dat je ze nog gezien hebt toen je wakker werd.

    Kort: Je belandt dus met een groepje unief-vrienden na een dronken nachtje whisky-‘proeven’ in 1743. Je hebt niets anders bij je dan de kleren aan je lijf.

    Gebasseerd op Outlander, maar aangepast/vereenvoudigd om het duidelijk te houden.


    Informatie


    Hou er aub rekening mee dat je niet meer in de 21ste eeuw bent. Heel wat dingen zullen dus niet meer werken en ook zal de plaatselijke bevolking raar kijken van heel wat zaken die wij tegenwoordig gewoon zijn. Zo horen vrouwen te luisteren naar mannen en niet een grote bek op te zetten, maar zullen mobieltjes en dergelijke zaken gezien worden als het werk van de duivel en worden heksen nog altijd op de brandstapel gezet.

    Als je iets niet weet, vraag het dan aub, ik heb nog nooit iemand opgegeten.

    Jaar: 1743
    Locatie: Craigh na Dun, buiten Inverness. Scottish Highlangs, Schotland
    Leiders: Engelsen: Kapitein Jonathan ‘Black Jack’ Randall; Schotten: Colum MacKenzie
    Situatie: een paar jaar voor de Jacobite Rising van 1745, de Engelsen en de Schotten leven al tijden op onrustige voet (eerste Jacobite Rising was in 1715, maar ze kunnen al eeuwen niet met elkaar opschieten). Er zijn meer dan voldoende spanningen tussen beide kampen.
    De Engelsen houden zich voornamelijk op in Fort Williams, terwijl één van de Schotse groepen huisvesting heeft in Castle Leoch.
    Transport: Te paart, paard/os & kar, te voet
    Betreffende tartans: of meer bepaald, de geruitte stof waarvan de kilts en andere kleding gemaakt werd. Elke clan heeft zijn eigen patronen. Over het algemeen worden meer eenvoudige patronen van weefsel gedragen, die minder opvallen. Op speciale gelegenheden komen ook een hoop fellere kleuren naar boven. Deze site heeft een heel mooie overzicht van allerhande tartans, geordend volgens Clan, op de letter klikken en de juiste familie zoeken. Niet alle opgesomde tartans zijn Schots!!!! (negeer de andere kleding die er staat.) http://www.scotweb.co.uk/tartan

    Er is nog heel wat informatie te vinden op de wiki: http://outlander.wikia.com/wiki/Outlander_Wiki (bevat spoilers!!!)
    Ook Google kan een grote hulp zijn, zeker voor de kleren.
    En mocht je benieuwd zijn naar welke Clan de jouwe geweest zou zijn, kun je hier even kijken. Wel heel beperkt in achternamen. http://www.scotclans.com/whats_my_clan/
    Daarnaast kun je je natuurlijk ook altijd met een zak chips voor de tv zetten en Outlander gaan kijken.


    Lijstje

    Naam:
    Leeftijd: (minstens 18j. Je bent unief student….)
    Uiterlijk: (FOTO!!!)
    Innerlijk:
    Verleden:
    Relaties:
    Extra:

    Rollen
    Je kan ook een van de rollen uit het boek/de serie spelen als je dat wilt. Claire Beauchamp is niet aanwezig, gezien 1946 totaal geskipt is. Frank Randall haar man, is verplaatst naar anno 2015 en jullie leerkracht Engels aan de unief.
    Plaatsen voor moderne mensen zijn beperkt, gezien het een vriendentochtje was door Schotland. Op de personages uit het verleden (aanwezig in de serie) zet ik geen aantal.

    Meisjes tijdelijk gesloten tot er wat meer jongens zijn!!!

    - Skye Kenzie Freya MacLeod DarkAng3l 1.1
    - Davina Iver Fletcher Abundance 1.2
    - Gereserveerd (McCarthy)
    - (Modern)

    - Aiden Rae Blackwood VladiFerr 1.2
    - (Modern)
    - (Modern)
    - (Modern)

    Geillis Duncan (word hernoemd) - Gereserveerd (Uptown)
    - James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser – Gereserveerd (DarkAng3l)


    Faceclaims
    FF Checken mensen, dan we straks geen 7 tweelingen hebben bij wijze van spreken...
    Katrina Law – DarkAng3l
    Sam Heughan – DarkAng3l


    Regels
    • Minstens 250 woorden per post
    • Minstens 1 keer per week reageren, ik wil deze rpg levendig houden.
    • Reserveringen: max 48 uur
    • Personages zijn niet perfect. Wil zeggen, niet godmodden of powerplay
    • Hou het realistisch. Het is 1743, dus verwacht ook niet dat je mobiel het gaat doen….
    • 16+ toegestaan, maar waarschuw of gebruik spoiler. Anders bestaat er ook nog iets als pb
    • Alle topics worden enkel door mezelf, DarkAng3l aangemaakt
    • Gelieve naamsveranderingen door te geven
    • Er worden GEEN spoilers geplaatst over Outlander of de volgende boeken!!!
    • De regels dienen nageleefd te worden, indien niet het geval, word je verwijderd

    [ bericht aangepast op 10 mei 2015 - 19:46 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Wanneer komt eigenlijk het speeltopic?


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    Wanneer komt eigenlijk het speeltopic?


    Dat zou ik ook graag willen weten. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    sorry schatten
    school heeft me zo ongeveer af gemaakt
    ik probeer hem dit weekend nog online te zetten

    vergeef me ub
    *smeekt op blote knieën*


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Ik koning Lars, aangezien mannen altijd meer recht hebben op de troon(sorry), zal u vergeven. :'P


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    Ik koning Lars, aangezien mannen altijd meer recht hebben op de troon(sorry), zal u vergeven. :'P


    Ligt eraan op welke plaats je staat qua troon opvolging. Een kroonprinses heeft meer recht op de troon dan een "gewone" prins.


    Physics is awesome

    En ik zit eerder te kijken naar de gebruikersnaam, Blackfyre
    als m'n geheugen me niet in de steek laat, waren dat Targaryen bastaards....


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    En ik zit eerder te kijken naar de gebruikersnaam, Blackfyre
    als m'n geheugen me niet in de steek laat, waren dat Targaryen bastaards....


    Hmm-mm. House is gesticht door Deamon Blackfyre de bastaardzoon van Aegon IV 'The Unworthy'. Deamon vernoemde zijn huis naar het Targaryen zwaard dat zijn vader hem gaf dat heette Blackfyre...die nu zoek is.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Hmm-mm. House is gesticht door Deamon Blackfyre de bastaardzoon van Aegon IV 'The Unworthy'. Deamon vernoemde zijn huis naar het Targaryen zwaard dat zijn vader hem gaf dat heette Blackfyre...die nu zoek is.



    hoeray, m'n geheugen werkt nog XD
    handig te weten met de examens die eraan komen.

    ik ga eens kijken voor een speeltopic denk ik ;)


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    (...)


    hoeray, m'n geheugen werkt nog XD
    handig te weten met de examens die eraan komen.

    ik ga eens kijken voor een speeltopic denk ik ;)


    Mooi voor je. ;)
    En mooi dat je het opent.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    alright

    en voor nu:
    RUN JAMIE, the girls are coming


    maw: het topic staat er XD
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=171116


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Kan ik nog meedoen?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Kan ik nog meedoen?


    zeker
    als je het lisjte invult, dan zet ik je erbij ;)


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    (...)

    zeker
    als je het lisjte invult, dan zet ik je erbij ;)


    zal het vanavond of morgen doen.
    Ik wil graag iemand uit het verleden als dat mag.
    Heb je liefst dat ik een jongen of meisje neem?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    zal het vanavond of morgen doen.
    Ik wil graag iemand uit het verleden als dat mag.
    Heb je liefst dat ik een jongen of meisje neem?


    de personen uit het verleden zijn eigenlijk beperkt tot de personages uit de serie
    als je een eigen personage wilt, zou ik toch willen vragen om iemand uit het heden te nemen


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    (...)

    de personen uit het verleden zijn eigenlijk beperkt tot de personages uit de serie
    als je een eigen personage wilt, zou ik toch willen vragen om iemand uit het heden te nemen


    Ja is ook goed, ik volg de serie wel niet, maakt dat uit?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind