• Hoi!

    Sinds kort hebben wij een hond (ze is nu vier maanden), maar ze is vaak heel wild.
    Dit begint dan xomaar uit het niets aan te komen en dan hapt ze je zo in je armen/benen. Ze blaft en rent door het hele huis heen, tot we haar te pakken krijgen als ze langs ons rent (we blijven stilstaan met onze handen achter onze rug) en haar dan te plek zetten. Weet iemand waarom ze zo doet? Ze kijkt dan ook echt vals uit de ogen. We gaan al meerdere keren met haar uit en rennen dan ook altijd, we spelen met haar en als ze slaapt laten we haar met rust. Ze wisselt wel al tanden en begint soms te 'rijden'. Zijn het dan de hormonen? We weten het echt niet meer en willen de bench ook niet als strafplek gebruiken. We zijn bang dat ze een valse hond aan het worden is... en als dat zo is moet ze weg, terwijl als ze normaal is wel gewoon luistert. (Sorry voor fouten, ik zit op mijn mobiel en typ dit even snel)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Als honden tanden wisselen worden ze volgens mij wel wat onrustiger, dus daar zou het aan kunnen liggen. En niet vergeten dat het gewoon een pup is met veel energie.. dat bijten gaat echt wel over na een tijdje, dat is gewoon iets wat pups doen. Mijn tip tegen het bijten is om haar elke keer dat ze het doet een speeltje te geven, zodat ze leert dat ze daarop kan kauwen.
    Gaan jullie naar puppycursus? Daar leer je als baasje ook heel veel over hoe je met dingen om moet gaan.

    Pups zijn altijd wat druk. Beloon haar/hem vooral met snoepjes als hij/zij iets goed doet. Ga haar niet te veel straffen, maar probeer het foute gedrag om te buigen. Heb je misschien een trekspeeltje? Als ze/hij zo druk is zou je haar/hem kunnen proberen af te lijden met zo een speeltje. Als ze in je armen gaat bijten moet je 'terug' bijten. Je geeft haar dan even een standje met je vingers alsof je haar terug hapt. Probeer echt se baas te zijn over de pup want anders kan het echt gebeuren dat hij/zij een wat agressieve houding gaat krijgen. Dus wees kordaat en streng, maar beloon hem als hij iets goed doet (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dit is normaal puppygedrag, maak je geen zorgen :) Ze wordt echt niet vals. Het is wel belangrijk dat jullie haar goed laten weten wat mag en wat niet. Want zodra jullie dit niet doen dan kan ze inderdaad vervelend worden. En inderdaad, goedgedrag belonen :)


    Life is hard and then we die

    We laten het haar inderdaad goed weten en gaan inderdaad ook naar puppy cursus. We prijzen haar als ze iets goed doet en 'straffen' haar als ze iets fouts doet. Ze luistert verder wel naar ons (behalve als ze in zo'n bui is) dus daar ligt het niet aan.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het is de puppy-puberteit. Geen zorgen, binnenkort zal je hond rustiger worden


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Fereale schreef:
    We laten het haar inderdaad goed weten en gaan inderdaad ook naar puppy cursus. We prijzen haar als ze iets goed doet en 'straffen' haar als ze iets fouts doet. Ze luistert verder wel naar ons (behalve als ze in zo'n bui is) dus daar ligt het niet aan.


    Heb je haar geprobeerd te paaien met een snoepje als ze zo druk is? :Y)

    [ bericht aangepast op 15 april 2015 - 11:24 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flashing schreef:
    Pups zijn altijd wat druk. Beloon haar/hem vooral met snoepjes als hij/zij iets goed doet. Ga haar niet te veel straffen, maar probeer het foute gedrag om te buigen. Heb je misschien een trekspeeltje? Als ze/hij zo druk is zou je haar/hem kunnen proberen af te lijden met zo een speeltje. Als ze in je armen gaat bijten moet je 'terug' bijten. Je geeft haar dan even een standje met je vingers alsof je haar terug hapt. Probeer echt se baas te zijn over de pup want anders kan het echt gebeuren dat hij/zij een wat agressieve houding gaat krijgen. Dus wees kordaat en streng, maar beloon hem als hij iets goed doet (:


    ^ dit, plus ik zou het "rijden" - hoe jong ze ook nog is - wel corrigeren wanneer ze dit op jou of je ouders probeert te doen ( of op bezoekers). Anders blijft ze dit misschien doen en behalve dat het niet echt prettig is schijnt het ook een teken van dominantie te zijn.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Je zegt t al, t is een pup.. maar zoals ik lees gaan jullie prima met haar om door goed gedrag te belonen en 'stout' gedrag niet.. succes ermee iig!

    Oh en wat ik hierboven lees, niet een snoepje geven als ze zo druk is.. moedigt t alleen maar aan. ^^
    Succes

    [ bericht aangepast op 15 april 2015 - 12:39 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Dat druk zijn is niet zo erg. Dat hoort erbij. Dat rijden zou ik wel echt af leren


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dat rijden bestraffen we ook en natuurlijk geven we haar ook geen snoepjes als ze in zo'n bui is. Bedankt! Dit stelt me al wat gerust dat het inderdaad gewoon de pubertijd is. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Honden gaan net als ons door een soort van 'puberteit' en kunnen zich dan wel eens misdragen. Zolang haar gedrag niet over de schreef gaat en je haar correct bestraft of beloont, komt het normaal wel weer in orde :D De ene hond is ook al wat wilder van karakter dan de andere. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat ze niet genoeg beweging heeft. Met sommige honden kan je zo vaak gaan wandelen of lopen als je wilt, ze zijn nog onrustig. Je kan bijvoorbeeld ook proberen haar nieuwe uitdagingen te geven, zoals iedere week een nieuw trucje leren, een nieuw speeltje waar ze een beloning moet uit puzzelen of iets in die aard.


    What would Emma do?

    We hebben inderdaad een bal met snoepjes erin. Die geven we haar 1 keer per dag een uurtje en daar is ze echt dol op. Verder geven we haar ook regelmatig dozen due ze kapot kan scheuren. We apporteren met haar enzovoorts. Nieuwe trucs leert ze bij puppy cursus en die oefenen we ook thuis (met beloning).


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik weet waardoor dit komt. Je pup wisselt haar tanden of wil spelen,daarom hapt ze. Dat "rijden" doet onze hond ook,die wil gewoon de baas worden over onze andere hond.


    Niemand kan de DonderClan overwinnen!