• ... nou, ik weet niet wat jullie zeggen, maar het zal wellicht iets zijn in de trant van "een schuur, een os en een ezel met een kind in een kribbe en zijn ouders naast hem. In een woestijn of zo". Of gewoon "geboorteplaats Jezus". Dat is namelijk waar ik het eerst aan denk als ik die naam hoor. Hetzelfde trouwens met Tiberias, Nazareth en Jeruzalem.

    Dus vandaag was ik aan het praten met een Israëlische vriendin en ik schrok me een bult toen die vertelde dat ze gaan kamperen was aan het meer bij Tiberias en ze foto's doorstuurde. Reactie één: juist, ja, palmbomen, dat bestaat echt, dat is niet enkel iets uit films! Reactie twee: juist ja, Tiberias is gewoon een stadje/dorpje dat nog steeds bestaat en waar het leven evenzeer doorgaat als hier. Het is geen plaats waar nog steeds Jezus-like mensen rondlopen. 😂

    Maar dat ik exact wat ik er leuk aan vind, want zo besef je dingen over de wereld waar je (ik toch) in het dagelijks leven niet echt stil bij staat. Hebben jullie soortgelijke situaties meegemaakt? Het zou super fijn zijn dat ook te horen! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik dacht gelijk aan: ezel!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Haha, dat zijn inderdaad van die dingen die lichtjes trippy aanvoelen. Het heeft een soort mythische proportie in je hoofd, dat soort namen, maar er wonen daar ook gewoon mensen die met hun alledaagse levens bezig zijn, heel stiekem. (nerd)

    Hier in de buurt is ergens een natuurreservaat dat De Vijftig Bunder heet. Nou is er toevallig ook een beroemde gele beer met een rood T-shirt die dol is op honing en als beste vriend een klein varkentje heeft, waarvan alom bekend is dat hij in het Honderd Bunderbos woont, en dat is het verhaal van hoe jonge Inge er heilig van overtuigd was dat Winnie de Poeh ergens in Groningen woonde (en later leerde dat een bunder een eenheid van grondoppervlakte is en "vijftig bunder" dus helaas niet veel meer betekent dan "stuk grond van formaat x").


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wow. Dat is logisch, maar toch ook weer vreemd. Geeft een raar gevoel. :')

    Ik was naar een trouwfeest geweest in Nazareth en dat ligt in Oost-Vlaanderen. Ik vond het zo raar dat er een Nazareth in België is. :') Het is niet de Nazareth uit de bijbelverhalen, haha.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik vind het ook een heel raar idee dat Bethlehem nu ook nog bestaat en gewoon een stad is op de Westelijke Jordaanoever.


    I am an idiot, I move.