• Dit wordt een heeeeel lang verhaal en waarschijnlijk snap je er helemaal niks meer van maar toch zou ik het fijn vinden als je een advies erop zou kunnen geven.

    Ik vind al een jaar ongeveer een jongen (laat ik hem B noemen) uit de 5e leuk en ik had eindelijk het lef om hem toe te voegen op facebook in september 2014. Hij accepteerde het en ik begon met praten tegen hem en het was heel gezellig. Toen had ik later zijn nummer gevraagd en ook die gaf hij gelukkig!
    Dus ik praatte ongeveer een paar keer per week op whatsapp tegen hem. Op school durfde ik niet echt hoi te zeggen want ik ben dan bang dat hij het niet hoort of niks terug zegt... In de kerstvakantie vroeg ik of hij kon afspreken en dat wilde hij! Hij werkte en had het druk met sporten dus daarom wist hij nog niet wanneer we gingen afspreken. Toen was het half en vaag afgesproken om op 1 januari af te spreken. Hij zou nog kijken of hij dan iets te doen had en zou het laten weten. Alleen ik moest op 31 december 's avonds nog vragen of het doorging, toen zei hij dat hij naar familie moest en dus niet kon en dat hij het vergeten was te zeggen. Nou ik dacht toen dat hij gewoon niet wilde en begon er verder maar niet over.
    In de carnavalsvakantie vroeg ik het nog een keer en toen zei hij nog een keer ja dus ik weer helemaal blij zijn. Ik vroeg in het begin van de vakantie wat hij wilde gaan doen met afspreken maar dat wist ie nog niet, ook wist ie niet wanneer. Toen had ik zoiets van, ik wacht gewoon tot hij iets laat weten. Maar ook dat deed hij niet -.-
    Sindsdien heb ik niet echt meer tegen hem gepraat want ik had echt het idee dat hij gewoon niet wilde.

    Ongeveer drie weken terug vroeg een 'vriendin' uit mijn klas (ik praatte met haar ook over B) of ze hem mocht toevoegen en zijn nummer mocht vragen op facebook om te kijken of hij iedereen accepteerde en aan iedereen zijn nummer gaf. Ik vond het goed, want ik was er zelf ook wel benieuwd naar. Dus ze voegde hem toe met een smoesje dat ze meer wilde weten over zijn sport en of hij haar er meer over kon vertellen. (ze had trouwens een nep-account aangemaakt). Hij accepteerde het en gaf zijn nummer. Toen begon ze beetje spottend te doen tegen hem (ze stuurde screenshots van hun gesprek). Hij wilde gewoon helpen en dan ineens ging ze zo bot doen. B vroeg aan haar hoe ze hem kende, ze zei via via. En toen vroeg hij wie ze was want hij had bij klassenlijsten gekeken op school waar ze natuurlijk niet op stond. B ging raadden en vroeg welke klas en zo ging het door tot ze uiteindelijk vertelde wie ze was. Ze vroeg hem waar onze gesprekken over gingen (want ze had natuurlijk verteld dat ze hem via mij kende). Ze vroeg ook of hij onze gesprekken leuk vond, hij zei 'niet echt' omdat ze standaard waren. Maar ik weet nooit waar ik over kan praten bij B omdat ik bang ben dat ik iets raars zeg. Bij vriendinnen zeg ik de meest random dingen omdat ik weet dat ze random daarop zullen antwoorden maar misschien zou B mij ineens negeren of me raar vinden ofzo.
    B stuurde mij via whatsapp een berichtje dat dat meisje hem voor de gek had gehouden en dat ze vroeg waar onze gesprekken over gingen en dat hij zich aan haar irriteerde en niks wilde vertellen, puur omdat hij zich irriteerde. Ik had alle screenshots gezien en zei dat ze toch niet persoonlijk waren en hij het mocht vertellen. (Ik was nogal pissig, want hij begon ook nooit met een gesprek). Daarna zei ik dat ik niet wist dat hij mijn nummer nog had.
    Hierna kwam er ruzie tussen B en die 'vriendin'. En toen zei die vriendin dat hij een klootzak was omdat hij niks meer liet weten op mijn vraag om af te spreken. Hij antwoordde hierop dat hij het echt vergeten was en best wilde afspreken maar het ook druk had. Daarna ging ze nog gewoon verder met ruziemaken en toen zei B uiteindelijk dat hij er helemaal geen zin meer in had. (Hij dacht dat ik er mee te maken had en dat die vriendin en ik dit samen plande. Maar ik had geen idee dat ze ruzie zou maken en alles op zo'n kut manier zou zeggen!)
    B antwoordde nog op mijn berichtje, op app over dat ik dacht dat hij mijn nummer niet meer had, "nu niet meer, doei". Toen blokte hij mij op whatsapp. Later op messenger had ik hem nog iets gestuurd dat ik er echt niks mee te maken had en dat die vriendin net alles vertelde. Hij antwoordde dat het niet mijn schuld was maar dat hij er wel ff klaar mee was. Ik stuurde ook nog dat ik hem niks meer stuurde omdat ik dacht dat hij niet meer geinteresseerd was. Toen zei B; ik heb nu serieus geen zin meer in dat afspreken". Ik baalde hier zo erg van! Maar ik weet dat hij zich voor schut gezet voelt en boos was/is hierom..

    Ik vroeg aan mijn vriendinnen of ik nog iets zou sturen nu. Maar die zeiden allemaal eigenlijk van dat het nog te vroeg was en hij het niet waard was. Maar dat komt mede dankzij ik elke keer tegen hen heb zitten klagen over hem omdat iets tegenviel (bijvoorbeeld met dat afspreken heb ik erover zitten klagen dat hij een sukkel was dat hij niet antwoordde etc, maar dat was gewoon omdat ik me irriteerde en ik onzeker was over wat ik had gezegd en gevraagd aan hem..) Nu hebben zij ook een beeld gekregen dat hij het niet waard is enzo. Ik besprak alleen de "kut-gebeurtenissen" met hen, niet de leuke.
    Dus ik weet niet wat ik moet doen...
    Ik vind hem nog steeds erg leuk, alleen ben ik bang dat ik mezelf helemaal voor schut zet en opdringerig overkom als ik hem nog iets stuur.

    Als ik dit allemaal had geweten had ik alles anders gedaan...


    Dankjewel als je het hele verhaal hebt gelezen(flower)
    Ik zou graag advies willen, (en poll invullen), want ik heb geen idee wat goed is..

    [ bericht aangepast op 7 mei 2015 - 20:52 ]

    Zou ik hem nog iets sturen?

    11.1% (2 stemmen)
     
    Ja, binnenkort kan je wel hoi sturen.

    16.7% (3 stemmen)
     
    Nee, nooit meer iets sturen en verwijderen op fb.

    50.0% (9 stemmen)
     
    Nu nog niet, later wel.

    22.2% (4 stemmen)
     
    Je moet hem vergeten.

    Serieus, dat meisje is echt niet aardig. (cat) Ik denk sowieso dat hij niet erg geïnteresseerd is in jou, maar dat meisje is ook niet erg aardig als ze zo doet. Als ze een vriendin van je is, zou ik er zeker boos om worden. Die jongen kan je ook beter laten gaan.


    Your make-up is terrible

    Als hij geen moeite doet, dan zou ik niet verder gaan pushen. Het er moet wel een beetje een natuurlijk flow zijn en zoals je zelf al zei, in de gesprekken met hem durfde je niet echt random dingen te zeggen (wat ik interpreteer als jezelf zijn). Ik zou hem vergeten hoe kut dat ook zal zijn, maar als ik dit zo lees lijkt me een echte relatie met hem niet erg reëel. Sterkte in ieder geval.


    ©1998

    Jongens zijn wel vaker vaag met afspreken en dergelijke, maar als hij je leuk vind, dan zou hij zeker wel ooit tegen je beginnen te praten. Op whatsapp of facebook of whatever. Je kan hem daarom maar beter even met rust laten geloof ik.
    Misschien dat hij je mist en daarom een gesprek met je begint! Je weet maar nooit.


    --

    Ik vind het ook maar gemeen van die vriendin van je. :/ Echt geïnteresseerd lijkt hij ook niet. Ik denk dat hij meer uit vriendelijkheid wilde afspreken. Maar ik geloof dat als je nog even wacht, dat je hem wel terug kan contacteren. Als je voelt dat het na een paar leuke gesprekken weer goed gaat, kun je nog eens vragen af te spreken. En dan niet wachten tot hij vanzelf laat weten wanneer, want dan "vergeet" hij het weer. Als hij echt keer op keer blijft uitstellen, vind ik het inderdaad niet waard. Maar misschien dat als jullie eindelijk eens hebben afgesproken hij verandert.. Misschien vindt hij je dan wel leuker. Maar dit vraagt wel veel geduld. En je weet niet nog niet of het goedkomt. Het is beter hem even te vergeten en je met andere dingen bezig te houden. Daarna kun je dit misschien proberen als je nog echt voor hem wil gaan, zolang je jezelf maar niet pijn doet.


    Ik wil een tuin vol egels

    Dit klinkt een beetje als de situatie die ik met een jongen had toen ik veel jonger was. Ik was ook altijd een beetje onduidelijk over afspreken, omdat ik gewoon heel nerveus was. Je vriendin heeft het wel lekker verpest voor je, maar als ik jou was zou ik het gewoon nog een laatste keer proberen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dankjulliewel allemaal,
    Ik zal het nog eventjes laten rusten en nog een keer iets sturen naar hen.
    Ik wilde juist afspreken met hem omdat het dan "echt" word ipv alleen maar via whatapp etc. Dan leert hij mij kennen en ik hem beter.
    Maarja.. Ik heb liever dat hij eerlijk zegt als ie iets niet wilt want anders is hij erg vaag

    Vervelend dat het allemaal zo is geëscaleerd... Als ik jou was zou ik in het echt op hem afstappen en je excuses aanbieden voor wat er gebeurd is met die vriendin. Dat jij daar niks mee te maken hebt en dat je hoopt dat jullie misschien met een schone lei kunnen beginnen. Dan toon je lef, dat is sowieso goed, en het wordt nu ook wel tijd dat jullie in het echt gaan communiceren. Als jullie dan toch nog een keer gaan afspreken heb je al in het echt een gesprek met hem gehad, dat helpt dan ook weer tegen de zenuwen. En als hij daarna geen initiatief toont, kun je het misschien beter laten gaan. Want je kan er wel aan blijven trekken, maar helaas loopt dat meestal niet echt uit op wat je zou willen. Succes!! Hoop dat het allemaal een beetje een chillere situatie wordt!


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!