• Liefste users,

    We zijn de laatste tijd met het idee aan het spelen om enkele kudoregels te versoepelen. Het gaat voornamelijk om de volgende regel:
    Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story of quiz, ook niet in de story of quiz zelf.

    Deze zouden we in het volgende willen veranderen:
    Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een quiz, ook niet in de quiz zelf.
    Het is toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story, mits dit alleen in de story zelf gebeurd.


    Het zou erop neer komen dat je weer om kudo's mag vragen (rekening houdend met de andere kudoregels), maar enkel maar in jouw eigen story. De volgende kudoregels blijven van kracht:

    - Het is niet toegestaan om te vragen naar kudo’s in ruil voor een nieuw hoofdstuk of om de story pas te beginnen bij een x-aantal kudo’s of abonnementen.
    - Het is niet toegestaan om automatische kudolinks te plaatsen op Quizlet. Dat wil zeggen dat je nergens een link mag plaatsen waar iemand op klikt en automatisch een kudo geeft.

    We hebben bewust gekozen om enkel de regel voor de stories te versoepelen en niet voor de quizzen omdat de regel anders zou kunnen aanzetten om een kudovraag als vraag in te stellen.

    Maar voor dat we deze regels zouden doorvoeren willen we graag jullie mening hierover horen. Dit omdat de regels er zijn om jullie te beschermen, in dit geval tegen een soort van spam en we dus een deel van die bescherming zouden wegnemen. Daarom dat we jullie willen betrekken in het eindoordeel.

    Dus wat zouden jullie van deze regelversoepeling vinden?
    (Het is de bedoeling enkel deze regel te bespreken. Als je een voorstel hebt voor een andere regel, mag je dit aan een moderator laten weten.)
    Je kan tot en met zondag 17 mei een reactie in dit topic achterlaten. Daarna gaan we de meningen verwerken en een eindoordeel maken.

    Groetjes,
    Het modteam

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 mei 2015 - 11:53 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben voor. Er zijn nog voldoende beperkende regels, naar mijn mening, en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad als mensen hun lezers eraan willen herinneren dat het mogelijk is om kudo's te geven. Je mag immers ook om reacties vragen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Headey schreef:
    Ik vind het wel een goed idee, maar stel nu dat iemand een directe link naar een kudo in de story zelf zet. Mag dat dan?


    Nee, automatische kudolinks blijven verboden. Dat staat tevens in de huisregels. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik laat mijn mening in het midden over dit voorstel. Simpelweg omdat ik er niet echt een mening over heb.


    Queer zijn is gewoon alles

    Voor mij hoeft het niet. Ik denk dat mensen zich sowieso bewuster worden als de verandering in de top wordt verwerkt (ik neem aan dat die terug gaat naar het oude systeem?), en ik denk dat mensen deze versoepeling dan gaan misbruiken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oh ja. Ik vergeet vaak kudo's te geven enzo c:
    Ik ben voor!


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Debbaut schreef:
    Ik laat mijn mening in het midden over dit voorstel. Simpelweg omdat ik er niet echt een mening over heb.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Ik zou het niet echt een probleem vinden als de regel weer wordt ingevoerd, maar ik ben aan de andere kant wel bang dat het een soort ongelijkheid in de hand werkt.
    Waarschijnlijk zul je namelijk mensen krijgen die nu weer om kudo's gaan vragen terwijl anderen dit niet doen (uit principe/omdat ze dit niet willen), waardoor de mensen die kudo's vragen er waarschijnlijk meer krijgen en daardoor meer kans krijgen om in de top te komen. Als niemand om kudo's vraagt is die kans gelijker, denk ik.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Mensen die echt graag die kudo's voor zichzelf willen hebben, vinden ook wel een manier om op de een of andere manier toch nog 'vals te spelen'. Daar doe je niets aan, jammer genoeg.

    Ik denk trouwens dat het wel een goede regel is. Dan kun je mensen ook gewoon even herinneren om kudo's achter te laten, zonder dat je ze pusht of zo.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik ben voor, aangezien ik sowieso niet zie wat er zo fout is aan je lezers eraan te herrineren kudo's te geven. Dat zolang ze er maar niets voor terug vragen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    BlueJays schreef:
    Ik zou het niet echt een probleem vinden als de regel weer wordt ingevoerd, maar ik ben aan de andere kant wel bang dat het een soort ongelijkheid in de hand werkt.
    Waarschijnlijk zul je namelijk mensen krijgen die nu weer om kudo's gaan vragen terwijl anderen dit niet doen (uit principe/omdat ze dit niet willen), waardoor de mensen die kudo's vragen er waarschijnlijk meer krijgen en daardoor meer kans krijgen om in de top te komen. Als niemand om kudo's vraagt is die kans gelijker, denk ik.


    Dit, vooral. Eigenlijk lijkt het me veel leuker om te zien hoe de oude top eruit gaat zien zonder dat mensen om kudo's mogen vragen. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    Ik ben voor. Er zijn nog voldoende beperkende regels, naar mijn mening, en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad als mensen hun lezers eraan willen herinneren dat het mogelijk is om kudo's te geven. Je mag immers ook om reacties vragen. ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Oei, ik wist niet eens dat die regel bestond! Ik ben wel voor de nieuwe regel!


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb er geen nood aan, eerlijk gezegd.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het is een goede regel (y)

    [ bericht aangepast op 9 mei 2015 - 15:38 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Leuk dat jullie de users erbij betrekken! Dat wilde ik even zeggen, verder heb ik geen mening hierover haha.


    Life is hard and then we die