• • Camp Promise •




    Camp Promise gaat al jaren door. Elk jaar op een andere locatie maar niemand weet waar.
    De jongeren worden met een bus naar de kampeerplaats gebracht ergens in de bossen verstopt.
    Dit is een kamp van generatie op generatie. De ouders van alle jongeren die hier zijn ingeschreven hebben vroeger ook deelgenomen aan dit kamp.
    Ongeveer om de 40 jaar gebeurt er iets speciaals op het kamp waar de jongeren niets van af weten.
    Ze maken alles mee wat hun ouders ooit ook meemaakten op dit kamp.
    Van liefde en vriendschappen tot moord en vermisten. Sommige jongeren gaan al jaren mee voor anderen is dit nieuw.
    Dit wordt een kamp dat niemand zal vergeten.
    Het kamp duurt zolang tot alles weer in vrede is en alle gebeurtenissen van vroeger gebeurd zijn

    Het begin:

    De jongeren stappen op de bus op weg naar hun verblijfplaats.




    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 20:34 ]

    Foutje.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2015 - 6:17 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Dulcina • Dulce • Graciela de Santigo


    Het was leuk Cris in het echt te zien, en natuurlijk ontging het hem niet aan zijn gebruikelijke geplaag. "Natuurlijk, je kent me. Een échte gentleman." Een glimlach speelde om mijn lippen. "En hoelang hou jij je vol als gentleman?" Ik keek hem sluw aan.
          "Nooo," beantwoordde Cristiano mijn vraag door een pruillip te trekken en weg te kijken: iets waar ik om moest lachen. Ook hij leek het niet lang serieus te houden, waardoor ik meer moest lachen. "Hoelang besluit je die pruillip nog op te zetten?" Ik kende hem goed, wellicht niet meer dan een jaar - maar we hebben zoveel geskyped, dat ik inmiddels het meeste van hem wist en ook die pruillip kende ik.
          "Die heb ik ja." Fijn. "Mate, what's your problemen?" Hij wachtte een poosje voordat hij twee sigaretten uit het pakje haalde, en algauw had hij ook een sigaret tussen mijn lippen geklemd, en stak hij die ook aan. Ik nam een diepe heis, voor ik de rook plagend in zijn gezicht uitblies. "Ik wist niet dat je rookte? Je was toch altijd zo braaf?" Cris grijnsde, en ik ook. "Zeg, Crisseman, wanneer ben jij van plan iets anders te doen dan plagen?" Opnieuwd blies ik de rook plagend in zijn gezicht uit, voordat ik antwoordde. "Ik ben geen badass, ik hoef geen problemen - maar echt braaf.. Mhm.. Nope." Ik deed alsof ik nadacht en lachtte toen mijn tanden bloot. "En jij? Ben jij wel zo'n probleemhoofd als ik denk, of zit er nog iets verscholen?" Ik grijnsde en trapte de sigaret na enkele trekjes weer uit.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 22:08 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    MT


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    MT.


    That is a perfect copy of reality.


    Zachary James Crawford


    Met mijn sportzak over mijn rug gehesen ging ik de oude auto van mijn moeder uit nadat ze me nog veel plezier toewenste en de nodige preek gegeven had over drank en drugs, ik had enkel met mijn ogen gerold en van ja geknikt, maar echt gemeend was het niet. Mijn moeder was echt een lieve en jonge vrouw, maar ze hoefde me heus niet meer te zeggen wat ik wel of niet mocht doen. Met een snelle pas liep ik richting de bus waar de anderen al aan het verzamelen waren en een brede speelse grijns sierde mijn lippen toen ik Cristiona zag met een meisje. "Cris, man! Dan is een eind geleden." zei ik waarna ik mijn rugzak bij de rest legde en hem een korte manhug haf en daarna keek ik even naar het meisje. "Oh en wie is dit?" een schuine maar vriendelijke glimlach keek ik haar even aan, een knappe meid maar zo gingen er wel meerderen zijn op kamp. Met een opgetrokken wenkbrauw en ietswat plagerige blik keek ik Cristiano weer aan en grijnsde dan even.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Joshua Thomas Miller



    De range rover waarin ik mijn tijd had gedood reed het grindpad op en ik gaapte kort. ''Ga je nog?'' Vroeg mijn vader toen ik na enkele seconden nog steeds niet was uitgestapt, ik kon niet zeggen dat ik erg enthousiast was om mijn weken hier te besteden maar tegenzin kon je het ook niet noemen.
    Ik opende het portier en vervolgens ook de achterbak, mijn vader kwam nu ook uit de auto en ik tilde de sporttas op wat me enkele moeite koste. ''Ga je nog helpen?'' Vroeg ik terwijl ik de iets langere man geërgerd bekeek. ''Luister Joshua, doe geen dingen die ik ook niet zou doen,'' sprak hij vervolgens en ik kon een korte grijns niet tegenhouden. ''Ik zal het proberen pa,'' antwoordde ik en pakte de sporttas op van de grond. ''Maak je maar geen zorgen om mij,'' sprak ik hem toe en hij knikte en opende het portier weer zodat hij kon instappen. Hij stak zijn hand nog op voordat hij in zijn achteruit ging en wegreed, dit was dan het begin van de vakantie waar hij weken zijn mond niet over kon houden. Ik vervolgde mijn weg richting de grote bus en zag al drie meisjes en twee jongens staan, ondanks dat ik geen oordeel wilde vellen had ik het al lang gedaan.
          ''Goedendag,'' groette ik en keek even rond, de sporttas liet ik op de grond vallen en ik leunde tegen de bus aan om mijzelf een houding te geven.


    Everything is illuminated by the light of our past.





    Cristiano Adan el Amrani • 20

    "Zeg, Crisseman, wanneer ben jij van plan iets anders te doen dan plagen?" zei ze terwijl ze de rook van haar sigaret weer in mijn gezicht uitblies. Ik wiebel even met mijn wenkbrauwen en grijns breed. 'Nooit. Je kent me toch, een en al plagen. Vooral met kleine meisjes zoals jij.' zeg ik, wederom met een plagende toon in mijn stem. "Ik ben geen badass, ik hoef geen problemen - maar echt braaf.. Mhm.. Nope." zei ze en ze lachte toen al snel haar tanden bloot waardoor ik ook even glimlach. "En jij? Ben jij wel zo'n probleemhoofd als ik denk, of zit er nog iets verscholen?" grijnsde ze en na wat trekjes trapte ze de sigaret uit. 'Mhm.. Ik hou wel van wat problemen, dat hoor je toch te weten.' zeg ik met een snelle, speelse knipoog.
    "Cris, man! Dan is een eind geleden." hoorde ik opeens en ik kijk op, al snel zie ik Zach die met een brede en speelse grijns op ons afkomt. Ik grijns breed en gooi mijn sigaret op de grond. Ik gaf hem een korte 'manhug' en liet hem dan weer los. 'Lang geleden, inderdaad.' grijns ik en kijk dan net als hem naar Dul. "Oh en wie is dit?" vroeg hij terwijl hij haar met een schuine maar vriendelijke glimlach aankeek. Al snel keek hij mij aan en ik grijns even bij zijn blik. 'Dit.. Is Dulce.' grijns ik en keer me weer naar haar. 'Dul.. Dit is Zach. Oude vriend van me en een van de rare mannetjes waar je vooral niet naar moet luisteren.' zeg ik met een speelse toon en ik grijns even naar Zach.


    El Diablo.



    Dulcina • Dulce • Graciela de Santigo


    Alweer moest ik lachen, vooral naar de wenkbrauw wiebel van hem die er hilarisch uit zag. "Nooit. Je kent me toch, een en al plagen. Vooral met kleine meisjes zoals jij." Ik grijnsde onverstolen naar hem. "Ik laat je wel eens zien wie klein is, meneertje," sprak ik grijnzend - voordat ik een kneep in zijn wang gaf. "Mhm.. Ik hou wel van wat problemen, dat hoor je toch te weten." De knipoog ontging me niet, waardoor ik deed alsof ik nadacht. "Blijkbaar niet, ik ken alleen een schattig baby jongentje," en opnieuwd kneep ik in zijn wang - wetende dat ik nu ook begon te plagen.
          "Cris, man! Dat is een eind geleden." Ik keek op naar een jongeman, ook al knap net als Cris - al zag je duidelijke vorm van nationaliteit verschillen. Ze knuffelden natuurlijk op een 'mannelijke' manier, waardoor ik met mijn ogen rolde. "Oh en wie is dit?" Ik kreeg weer van beide de aandacht, en was even overdonderd - maar nadat ik me herstelde, had Cristiano al het woord genomen. "Dit.. Is Dulce." Ik grijnsde. "De enige echte." Waar ik overdreven, gespeeld dramatisch een pose zette. Misschien maakte dit kamp me iets té opgewonden.
          "Dul.. Dit is Zach. Oude vriend van me en een van de rare mannetjes waar je vooral niet naar moet luisteren." Ik lachte en keek weer naar Cris. "Zoals ik al zei, charmeur, ik heb powers," en doelde op ons gesprek voor Zach. Hij zou waarschijnlijk denken dat ik niet helemaal bij mijn hoofd zou zijn..


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Igone Delverre


    Baby, you are a force of nature.



    Ze had een lang parcours achter de rug. Van de ene bus op de andere. Haar ouders hadden geen tijd om haar te brengen zoals de vele anderen die hier stonden. Ze hees haar sportzak soepel over haar schouder en tuurde in het rond. De bus stond een eindje verderop te wachten. De bus die haar zo juist naar het afspreekpunt had gebracht, verliet het terrein met een rustige vaart. Ze zwaaide de vriendelijke buschauffeur vaarwel.
    Wat ongemakkelijk stapte ze op de menigte af. Ze knikte hen vriendelijke toe en stapte de eerste trede van de bus op. De geur van stof drong haar neus binnen. De bus was wellicht even oud als de man die achter het stuur zat. Met een half oog keek hij haar aan zonder enige emotie te tonen. Onbewust fronste ze haar fijne wenkbrauwen. Snel liep ze door het gangpad om uit het zicht van de chauffeur te verdwijnen. De rillingen liepen over haar rug bij zijn aanblik.
    Ergens in het midden besloot ze te gaan zitten. De sporttas zat tussen haar benen geklemd en uit het voorste zakje haalde ze een mueslireep. Die had ze voor haar vertrek nog in een tankstation gescoord. Vroeg of laat zou de honger zich verzamelen in haar maag en dan kon ze zich maar beter op voorbereiden. Ze was blij dat ze wat kon eten. Terwijl ze een stuk van de reep beet, tuurde ze met haar groene kijkers naar buiten. Hoeveel mensen zouden er op deze bus stappen? Hoe zou het kamp eruit zien? De vragen stapelden zich op in haar hoofd, waardoor ze even wegzakte in haar eigen gedachten.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.



    Zachary James Crawford


    'Lang geleden, inderdaad.' grijnsde Cristiano terug na onze begroeting en niet veel later stelde hij het meisje aan me voor "Dit.. Is Dulce."Het meisje, dus genaamd Dulce grijnsde even. "De enige echte." zei ze wat overdreven en ik grinnikte even kort. "Dul.. Dit is Zach. Oude vriend van me en een van de rare mannetjes waar je vooral niet naar moet luisteren." lachte Cris en ik keek hem vragend aan en lachte even. "Wacht wat?" vroeg ik lachend en keek dan naar Dulce "Zoals ik al zei, charmeur, ik heb powers," het was niet echt tegen mij bedoeld en ik had niet echt een idee waarover het ging maar ik had het gevoel veel gemist te hebben. "Dus Dulce, je eerste keer hier op kamp?" vroeg ik haar en keek dan even naar hun beide. "Maar eh, je mag heus naar me luisteren als je wilt zo'n raar mannetje als Crissie hier beweerd." grijnsde ik en sloeg even mijn armen over elkaar. "Trouwens heb ik veel gemist? " vroeg ik daarna met een grinnik en hield mijn hoofd wat schuin, ik doelde niet enkel op hun gesprek maar ook het gaat met Cris en wie Dulce nu eigenlijk is qua karakter, ik was eenmaal een nieuwsgierig iemand.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Roman Alexander Ciccone



    Roman zat achterin de auto. Zijn ouders zaten voorin. Op de radio klonk wat Italiaanse opera. Roman zuchtte. Hij wilde zijn achtergrond niet verloochenen natuurlijk, maar Italiaanse muziek vond hij verschrikkelijk. Hardop uitspreken deed hij dit niet, want dat zou een hem een klap tegen zijn achterhoofd kosten. Zijn vader beweerde dat de jeugd van tegenwoordig verloederde met de muziek die zij luisterden. Toen zijn ouders ook nog een mee probeerden te zingen, was voor Roman de maat vol. Snel pakte hij zijn Iphone en deed de oortjes in zijn oren. Hij startte zijn Itunes op en drukte op het eerste de beste nummer dat hij kon vinden. Tevreden zakte hij wat onderuit. Beter. Veel beter. Roman was haast bijna in slaap gevallen, toen hij zijn Iphone in zijn handen voelde trillen. Hij had een appje gekregen. Van zijn vriendin, Julia. Roman kreunde moeilijk. Hij zou het leuk moeten vinden dat zijn vriendin hem appte, maar dat vond hij niet. Niet nu. Ze had beloofd hem met rust te laten op het kamp. Hij had een pauze nodig. Snel klikte hij haar berichtje dan ook weg en reageerde er niet op.

    Een kleine uur later en ze waren er bijna. Tot deze conclusie was hij gekomen toen zijn vader ineens als een gek door de auto was gaan schreeuwen. "Jezus, pap," mompelde Roman. Toch ging hij gelijk een stukje rechter op zitten. Dus ze waren er bijna. Terug op het kamp waar Roman zich een jaar geleden geweldig had gemaakt. Hij was benieuwd of hij nog bekenden tegen zou komen. En natuurlijk was hij ook benieuwd naar de nieuwe kampgasten. Roman zag door het raam dat ze er waren en zijn vader parkeerde de auto ergens aan de kant. Roman stapte uit en liep gelijk door naar de kofferbak, waar hij zijn spullen uit haalde. Zijn moeder kwam als een gek naar hem toe gerend en trok hem in een te strakke knuffel. "Oh picolo mio, let op jezelf," riep ze uit, terwijl ze Roman nog net niet verstikte. "Alsjeblieft mam, doe normaal," mopperde Roman. Hij snapte sowieso niet waarom zijn moeder al die Italiaanse woordjes overnam van zijn vader en dat overbezorgde moest hij ook niets van hebben. Hij gaf zijn vader, die er duidelijk minder moeite mee had dat Roman weer weg was de komende tijd, een high five. "Pas goed op jezelf en de rest," zei zijn vader en Roman knikte. Vervolgens liep hij weg van zijn ouders. "Oh dio, oh dio," hoorde hij zijn moeder nog roepen, waarna hij hoorde hoe zijn vader haar de mond snoerde. Roman rolde met zijn ogen. Hoe hadden zij ooit zoiets moois als hem op de wereld kunnen zetten? Met die gedachte liep hij naar de bus die iedereen naar het kamp zou brengen.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2015 - 21:01 ]


    Tell me about it, stud.




    Cristiano Adan el Amrani • 20

    "Wacht wat?" vroeg Zach maar ik reageer er niet op. Ze lachte en keek weer naar mij. "Zoals ik al zei, charmeur, ik heb powers," zei ze en ik knik breed grijnzend. 'Tuurlijk supergirl. Maar je bent alsnog dat pakje vergeten, dus je doet toch iets fout.' grijns ik plagend. Dan draai ik me naar Zach en glimlach onschuldig. 'Niks aan de hand.' zeg ik en ik leun weer tegen het bankje. "Dus Dulce, je eerste keer hier op kamp?" vroeg Zach haar en keek dan even naar ons beide. "Maar eh, je mag heus naar me luisteren als je wilt zo'n raar mannetje als Crissie hier beweerd." grijnsde hij en ik lach even zachtjes.
    "Trouwens heb ik veel gemist? " vroeg hij vervolgens met een grinnik en ik haal langzaam mijn schouders op. Ik denk kort na en kijk van Dulce naar Zach. 'Mwah..' begin ik en ik steek mijn handen in mijn zakken. 'Deze hier iets minder dan een jaar geleden ontmoet op internet, zegt ze opeens dat ze naar dit kamp gaat.. Oh, en ze is blijkbaar supergirl met enge powers.' zeg ik met een kleine grijns en ik knipoog even naar Dul. 'Voor de rest... Tja. Even tussenjaartje genomen. Na dit kamp even werken en dan studeren eh? Hoe zit het met jullie?' zeg ik.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2015 - 21:06 ]


    El Diablo.



    Dulcina • Dulce • Graciela de Santigo


    Grijnzend keek ik afwisselend naar de beide jongens: de ene wist dat ik raar kon zijn, en de andere zou het gauw genoeg merken - al was het bij Cris gewoonlijk gezien we vaak skypten.
          "Wacht wat?" In mijn hoofd gaf ik Cristiano een zogenaamde high five, we zijn een goed team in verwarren. "Tuurlijk supergirl. Maar je bent alsnog dat pakje vergeten, dus je doet toch iets fout." Ik keek hem grijnzend aan. "Wie weet draag ik dat pakje onder mijn kleren?" Ik begon ook met mijn wenkbrauwen te wiebelen, en schoot daardoor in de lach - dit kon verkeerd opgevat worden, al was het ook een beetje uitdagend bedoeld.
          "Dus Dulce, je eerste keer hier op kamp?" Ik knikte. "Jup, eerste keer met deze freak samen: door hem ben ik een beetje gek nu," plagend stak ik mijn tong naar Cris uit. "Maar eh, je mag heus naar me luisteren als je wilt zo'n raar mannetje als Crissie hier beweerd." Ik grijnsde. "I wouldn't mind," zei ik speels terug.
          "Trouwens heb ik veel gemist?" Alweer grijnsde ik, de verwarring was gelukt. Maar niemand zou dat gesprek tussen Cris en mij zonet stappen - dat was de eerste ontmoeting van internet friends. "Mwah..Deze hier iets minder dan een jaar geleden ontmoet op internet, zegt ze opeens dat ze naar dit kamp gaat.. Oh, en ze is blijkbaar supergirl met enge powers." Ik keek Cris eventjes aan, en toen Zach. "De enigste internetvriend die ik heb, en ik kan me geen betere wensen als die shithoofd." Ik drukte een vriendschappelijk kusje op Cristiano's wang en kwam toen weer tegenover Zach te staan. "Ik kan heus normaal doen, hoor. Maar het is misschien handig te weten bij mij uit de buurt te blijven als ij iets in mijn handen heb. I'm clumsy." Ik zette een schuldbewuste glimlach op. "Oh ja en Cris, ik heb geen enge powers," voegde ik er snel aan toe.
          "Voor de rest... Tja. Even tussenjaartje genomen. Na dit kamp even werken en dan studeren eh? Hoe zit het met jullie?" Ik grijnsde eventjes. "Dus je bent van plan hier nog te rocken, beginnen te werken, a love vinden, trouwen en gelukzalig tot het einde van je leven te wonen?" Ik porde Cris speels in zijn zij en keek hem met twinkelende ogen aan.
          "Ik studeer medicijnen na dit kamp." Uiteindelijk zei ik iets serieus en keek toen vragend naar Zach. "Jij?"


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Alexander Gabriel McCourtney


    Terug zijn op dit terrein voelt niet echt goed. Ik ben al eens op dit kamp geweest, toen had ik een goeie tijd maar sinds mijn moeder al die verhalen had verteld. Wist ik het niet meer zo goed. Wat als het dit jaar anders wordt? "Zorg goed voor haar", zegt mijn mama nog en heeft dan een knuffel. Eléonore was al naar de bus gestapt. Volgens mij had zij hier echt zin in. Ik neem mijn koffer vast en ga haar achterna. Ik heb ook niet echt zin om mensen te zien dat ik ken van vroeger op het kamp. Voor mij was de laatste kampdag toen echt de laatste, maar helaas ben ik hier weer. Ik ga bij Eléonore staan en merk dan Roman op die ik direct herkende. Die is nog niets veranderd. "Hey! Lang geleden!", lach ik als ik begin te praten tegen hem. Eléonore lacht gewoon overdreven vriendelijk naar iedereen. Zij wil echt altijd met iedereen bevriend zijn.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 18:22 ]


    Laurel Rose Thomson


    Laurel kwam niet zoals de meeste mensen met haar ouders naar dit kamp, integendeel. Ze kwam met een taxi. Het is niet dat ze haar ouders niet leuk vond of hen niet zou missen, maar Laurel had nu eenmaal niet helemaal gezegd dat ze op dit kamp ging.
    En dat was het probleem. Haar moeder zou haar nooit laten gaan, dat was ook de reden waarom ze al die verhalen verteld had, om Laurel zo ver mogelijk van die plaats vandaan te houden. Maar Laurel dacht daar anders over, ze had niet meer goed geslapen sinds ze alle verhalen over het kamp had gehoord; een jongerenkamp waar mensen werden vermist, vermoord,...
    Dat was toch niet normaal?
    Ze had tegen haar ouders gezegd dat ze op kamp ging, dus ergens had ze niet gelogen. Enkel had ze een andere locatie gezegd.
    Toen ze uitstapte zag ze dat er al verschillende mensen stonden, maar Laurel wist niet wat ze moest doen.
    Moest ze zich nu juist zo veel mogelijk afzonderen zodat niemand op haar zou letten?
    Of moest ze juist "inburgeren" en vrienden maken zodat niemand zou verwachten dat ze hier niet was voor haar plezier?
    Ze twijfelde, iets dat ze normaal gezien nooit deed. Ze stapte op een groepje mensen af, maar zei nog even niets.

    (iemand voor Laurel?)

    [ bericht aangepast op 23 mei 2015 - 20:42 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind