• Griekse goden & godinnen


    Een groep jongeren word uitgenodigd om de zomer te verblijven op een Grieks eiland. Wat ze niet weten is dat ze allemaal zijn uitgenodigd omdat ze reïncarnaties zijn van Griekse goden en dat als ze voor een bepaalde tijd op het eiland blijven ze langzamerhand Goddelijke krachten krijgen.

    Huis:


    Woonkamer/keuken: (klik)
    Slaapkamers: (klik)


    Invullijstje:
    Naam:
    God:
    Leeftijd: (17+/25-)
    Goddelijke kenmerken: (minstens 3)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Uiterlijk:
    Seksuele voorkeur:
    Relaties:
    Extra:


    Rollen: (pagina - leeftijd)
    - Tamara de Winter - Persephone - Geleninja - (1-18)
    - Matheo Fell - Ares - Geleninja - (5-19)
    - Luke Valdez - Zeus - Tsundoku - (4-17)
    - Criseyde Winter - Chione - xGwenxVeerx (15-21)
    - Arden Ludovic Belladonna - Poseidon - Coronam (15-23)
    - Victoria Balera van Samothrake - Nikè - Gigil (11-20)
    - Blake Sanders - Chronos - RabidKiller (15-22)
    - Rachel Darcy Manning - Nyx - Hecuba (19-18)
    - Dylan Wilkinson - Pan - Hecuba (18-19)
    - Rosabella Evans - Aphrodite - Tawariell (19-19)
    - Lucy Magnus - Artemis - Tsundoku (15-18)
    - Ybo Magnus - Apollon - daffie123 (17-18)
    - Jeremy Graham - Hermes - AwkwardTurtle (16-20)
    - Dongtae Dirippo - Chaos - SleepyAsh (16-18)

    Krachten:
    - Bloemen - Tamara de Winter - Persephone - Geleninja
    - Ongelofelijke sterk - Matheo Fell - Ares - Geleninja
    - Bliksem - Luke Valdez - Zeus - Tsundoku
    - Water sturen - Arden Ludovic Belladonna - Poseidon - Coronam
    - Genezen - Ybo Magnus - Apollon - daffie123

    Reservaties + Faceclaims: STOP
    Persephone geleninja Kiersey Clemons
    Hades Dandocal Ash Stymest (uitstel)
    Apollon daffie123 Drew van Acker
    Hestia Athenalove (21 mei 2015)
    Hermes AwkwardTurtle Jaimy Dornan
    Erebos Balder (21 mei 2015)
    Poseidon Coronam Sam Claflin
    Hebe Endurance (21 mei 2015)
    Zeus Tsundoku Dylan O'Brien
    Ares Geleninja Jason Momoa
    Gaea MaxiIena Nina Dobrev (uitstel)
    Nikè Gigil Lily Collins
    Artemis Tsundoku Chloë Moretz
    Chione xGwenxVeerx Zoe Sugg
    Demeter Coronam Taylor Hill (uitstel)
    Athena Gigil (uitstel)
    Chronos RabidKiller Jeremy Kapone
    Kratos Loki_ (29 mei 2015)
    Chaos SleepyAsh Thomas Brodie-Sangster
    Pan Hecuba
    Nyx Hecuba
    Aphrodite Tawariell Danielle Campbell

    Regels!!
    # Mannelijke god= mannelijke reïncarnatie (en andersom)
    # Zorg dat ze een beetje overeen komen met de mythologie
    # Laat mij je krachten/kenmerken goed keuren
    # Zorg gerust voor drama, maar niet iedereen kan zwanger zijn en stervende
    # Geen pesten buiten de rpg (personages mag wel)
    # Waarschuw voor 16+ bovenaan je post, als je het schrijft.
    # Na 5 dagen vervallen reservaties
    # Woordenaantal 200+
    # Max 2 personags


    Als je vragen hebt over goden of geen kenmerken weet zeg het me dan. Ik help graag.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2015 - 13:08 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.





    Victoria Balera van Samothrake
    'Just do it.'







    Victoria • Overwinning • Latijns
    Balera • Kracht, dapperheid • Latijns
    Samothrake • Grieks eiland

    Victoria is de Romeinse equivalent van Nikè. En Samothrake is het Griekse eiland waar het wereldberoemde beeldje van de Godin gevonden is.
    Ze heeft een ongelooflijke hekel aan haar roepnaam die sommige gebruiken: 'Vic'.

    God:
    Nikè, de godin van overwinning en strijd.
    Ze is niet alleen de godin van de overwinning in de strijd, maar van elke zege in een wedstrijd behaald, ook van het welslagen van een onderneming met moeite en inspanning ten einde gebracht. Vandaar dat zij bij verschillende gelegenheden werd aangeroepen en haar dikwijls dankoffers werden gebracht. Afzonderlijke tempels en feesten had zij daarentegen niet veel, daar zij gewoonlijk alleen voorkwam in het gevolg van andere goden.De Nikè was in de ogen van de Grieken niet zelf verantwoordelijk voor de zege, die eer kwam de goden toe, men zag haar vooral als de boodschapper.

    Leeftijd:
    Victoria is 20 jaar oud.
    En geboren op de 24e van augustus.

    Goddelijke kenmerken:
    • Doorzettingsvermogen, wat een typisch kenmerk is voor de godin van de Overwinning.
    • Sportiviteit, ook dit staat in verband met Nikè.
    • Slecht tegen het verlies kunnen

    Innerlijk:
    • Doorzettingsvermogen: Victoria heeft een flinke dosis aan doorzettingsvermogen. Als iets haar niet lukt zal ze het nooit opgeven. Het zal haar lukken. Ze heet dan ook een hekel aan luie mensen die snel opgeven. Dan kan ze een erg boos worden en mensen dwingen iets uit te voeren. Als ze dit dan niet doen heb je de poppen aan het dansen.
    • Sportiviteit: Vic kan alle maar dan ook alle sporten uitstekend. Ze is goed met een bal, rackets en bokshandschoenen. Ze is altijd in vorm en heeft een goede conditie en uithoudingsvermogen. Victoria houd ervan een sport te beoefenen, het zorgt ervoor dat ze alle stress vergeet en gewoon lekker bezig is. Hoewel ze alles graag doet, blinkt ze uit in voetbal en hockey, wat ze dan ook het allerliefste doet. Victoria kan enorm slecht tegen haar verlies, omdat ze bijna altijd wint. Als dit niet gebeurd is ze chagrijnig en gepikeerd. En gaat zomogelijk nog harder trainen.
    • Sociaal : Vic is open en vrolijk tegenover mensen. Meestal stapt ze op mensen af en begint doodleuk een praatje. In die zin is ze erg sociaal en nieuwsgierig. Ook is ze erg betrouwbaar en eenmaal vertrouwt ze je, zorgt ze ook echt om je. Als iemand haar iets verteld, zal het bij haar blijven en niet verder komen.
    • Beschermend: Het meisje is heel erg beschermend. Niks zal haar familie of vrienden iets gebeuren, je moet eerst langs haar. En geloof me, dat word nog eens wat met een meisje die viervoudig bokskampioene is.
    Naast al dit is Victoria ook heel beschermend voor zichzelf, ze laat zeker niet iedereen naar binnnen. Daar is te veel voor gebeurd. Ze laat alleen de mensen binnen die ze echt vertrouwd. De mensen die om haar geven en haar accepteren zoals ze is. De anderen stoten tegen een ietwat arrogante muur aan.
    • Eigenwijs: Als Vic één ding is, is ze wel eigenwijs. Ze gaat haar eigen gang en luistert niet naar wat andere mensen daarover denken. Juist wanneer men haar iets dwingt te doen zal ze tegendraads zijn en zelf iets verzinnen. Ook is ze een enorme betweter, elk klein foutje verbetert ze meteen. Eerst lijkt het goed bedoeld, maar an een tijdje begint het irritanter te worden.
    • Grappig: Victoria heeft een erg sarcastisch gevoel voor humor. En neemt zichzelf niet al te serieus. Ze kan er niet goed tegen als mensen bedroefd zijn en probeert diegene dan ook altijd op te fleuren, door een leuke woordgrap of een insiders joke.

    Uiterlijk:
    (FC Lily Collins)
    Victoria is een opvallende verschijning. Haar donkere, bijna zwarte, haar en wenkbrauwen steken erg af tegen haar bleke huid. Victoria's volle, ronde lippen zijn bijna altijd versierd met een robijnrode kleur. En haar bosgroene ogen zijn omrand met donkere, volle wimpers. Victoria is vrij klein, 1,60 ongeveer. Ze lijkt een erg tenger en breekbaar lichaampje te hebben maar niks in minder waar; ze is gespierd, niet al te, maar gewoon fit. Veder is Victoria niet echt in het bezit van enige rondingen, dit komt mede door het vele gesport maar ook is het haar bouw niet. Vic's haar is van een gemiddelde lengte, en komt ongeveer over haar borsten.
    Haar kleding stijl is te beschrijven als casual en hipster, ze houd ervan te dragen wat ze leuk vind en lekker zit en zit er niet over in wat anderen daarvan vinden.

    Geschiedenis:
    Nikè is een dochter van de titaan Pallas en de nimf Styx. In de strijd tussen Zeus en de Titanen kwam zij met haar broers Zelos (de ijver) en Kratos (de kracht) en haar zuster Bia (het geweld) Zeus te hulp. Daarom genoot zij ook met hem de eer om op de Olympos te wonen en te zetelen naast de beheerser van de hemel. Zij komt echter ook voor in de omgeving van Pallas Athena, is zelfs als het ware een trek uit het wezen van die godin, die tot een afzonderlijke persoonlijkheid is verheven.

    Victoria is opgegroeid in een rijke Franse familie, waar ze als kind van 5 is geadopteerd. Daarvoor heeft ze rondgedwaald tussen verschillende families waar ze niet paste. Ze weet niks van haar biologische ouders, al is haar verteld dat ze naar een weeshuis gebracht werdt omdat ze een ongelukje was. Hier is ze heel onzeker van geworden en een lichte vorm van bindingsangst opgelopen. In de familie Millefois, waar ze sinds haar 5e woont, is ze liefdevol opgenomen, maar het gevoel dat ze er niet bij hoorde is altijd gebleven. Daardoor is ze heel eenzaam geworden een hunkert ze naar vrienden, die ze hoopt te vinden op het eiland.

    Seksuele voorkeur:
    Heteroseksueel.

    Relaties:
    • Phil - Goede vrienden
    • Arden - Beste vrienden/relatie

    Extra:
    Victoria is een Franse een spreekt vloeiend Frans.
    Ook zingt en surft ze graag.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2015 - 15:41 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Ik wijzig mijn faceclaim naar Cara Delevingne.


    take me back to the basics and the simple life



    Orsay Amaranthe V’ieille

    “The sweetest smiles hold the darkest secrets”


          Naam


    Orsay • French Surname
    Amaranthe • It means "one who will be forever beautiful" in Greek.

          God
    Apate. Zij is in de Griekse mythologie de dochter van Nyx en de godin van de misleiding. Ze was één van de gruwelen in de doos van Pandora.

          Leeftijd
    Twintig.

          Innerlijk

          Geschiedenis

          Uiterlijk

          Seksuele voorkeur

          Relaties

          Extra

    [ bericht aangepast op 24 mei 2015 - 15:23 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Naam:
          Luna.
    God:
          Nyx: Oer-godin van de nacht.
    Leeftijd: (17+/25-)
          23 jaar - geboren te …, op een ( )dag.
    Goddelijke kenmerken: (minstens 3)
          houdt van de nacht.

    Innerlijk:
          • Creatief; flexibel, welvarend;
          • Is wat minder met haar hoofd erbij als het dag is. Als de nacht valt is ze op haar best. 's Nachts het productiefst.
          • Een spoor van dood lijkt haar te volgen, wat haar geliefden vooral treft.
          • Koud; vochtig; rust.
          • Lang opblijven en de rust in de nacht; kijkt naar de sterren.
          • Strijdlustig, snel brandbaar.
    De godin werd in het oude Griekenland zelden echt vereerd; het kwam vaker voor dat zij op de achtergrond bij een andere cultus optrad. In de tempel van Artemis op Ephesus staat een beeld van de Nacht, en ook was ze in de Spartaanse religie de moeder van Slaap en Dood.
          De nakomelingen van Nacht zijn meervoudige, vage, ongrijpbare machten en abstracties, en volgens Loraux zonder uitzondering van het vrouwelijke geslacht. Een voorbeeld hiervan zijn bijvoorbeeld Nemesis, Apathe, Geras en Eris. Deze combinatie van karakter en vrouwelijkheid is de basis van de hypothese van Loraux dat die veelal bedreigende karakters een belangrijke eigenschap is van het vrouwelijke in de Griekse godenwereld. Met andere woorden, in de godenwereld is vrouwelijkheid nauw verbonden met een sterk en bedreigend karakter. Bij onderzoek in diverse andere bronnen worden echter meerdere mannelijke nakomelingen van Nacht genoemd. Het is voor mij moeilijk te achterhalen of deze schijnbare tegenstrijdigheid wordt veroorzaakt door een slechte vertaling van het boek Geschiedenis van de vrouw in de oudheid, of dat er in de Theogonie van Hesiodus een ander stamboom staat vermeld.
          Bij de nakomelingen van Nacht is het indelen in ieder geval al veel lastiger. Het is erg moeilijk om dergelijke zuivere vrouwelijke eigenschappen te isoleren in deze complexere goddelijke persoonlijkheden. De vrouwelijke eigenschappen zijn ook niet altijd even duidelijk in deze nakomelingen van Nacht aanwezig. Er is dus eigenlijk geen enkele aanwijzing dat in de status van een godin haar vrouwelijke status of kenmerken overheersend zijn ten opzichte van de goddelijke status of kenmerken.
    Er lijkt te gelden dat een godin slechts de grammaticaal vrouwelijke vorm van het woord god is, en daarnaast dat in een godin is het vrouwelijke aspect slechts een wezenskenmerk is.


    Geschiedenis:

    Uiterlijk:
          • Houdt van excentrieke, aparte accesoires.
    Seksuele voorkeur:
    Relaties:

    Extra:
          • voelt zicht aangetrokken tot katten, honden hebben een afkeer jegens haar. En ze heeft dus zo ook zelf een kat.
          • Houdt van koffie.




    Word allemaal nog bijgewerkt.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2015 - 16:59 ]


    † Love? I want to sleep.

    Ik fc Nina Dobrev ^^.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Fae Kaya Salvatore




          « Naam »
    Fae Kaya Salvatore. Haar eerste naam is een afkorting van Fairy, omdat ze haar ouders deed denken aan een elfje. Kaya is de naam van haar moeder, en Salvatore de achternaam van haar vader, die zoals gewoonlijk is doorgegeven aan zijn enige dochter.

          « God »
    Gaea (Gaia), de godin van de aarde die de wereld heeft gecreëerd en tevens de aller eerste godin.

          « Leeftijd »

          « Goddelijke kenmerken »

          « Innerlijk »

          « Uiterlijk »

          « Geschiedenis »

          « Relaties »

          « Extra »

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 15:54 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    901FreeAtLast schreef:
    Mag ik uitstel voor Leila?


    Sure. heb je een idee wanneer je haar af kan hebben?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mag ik uitstel voor mijn personage? Ik zal haar rond zaterdag/zondag afhebben hopelijk.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Gigil schreef:
    Ik FC Lily Collins


    is goed

    Endurance schreef:
    Sorry, ik ga me hier toch voor uitschrijven. Veel plezier nog!


    oké, je staat uitgeschreven

    MaxiIena schreef:
    Ik wijzig mijn faceclaim naar Cara Delevingne.


    Als je iets wil aanpassen moet je zeggen welke god(in) van jou is want ik heb geen flauw idee wie je bent.

    Maxilena schreef:
    Ik fc Nina Dobrev ^^.


    Het zelfde geld voor jou. Zet voortaan er achter welke godin jij hebt.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (...)

    Het zelfde geld voor jou. Zet voortaan er achter welke godin jij hebt.


    (Pallas) Athena ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Ik moet me helaas uitschrijven — Ik heb te weinig tijd om hier al mijn energie in te steken terwijl ik dat ontzettend graag zou willen D:


    •

    Sheathes schreef:
    Ik moet me helaas uitschrijven — Ik heb te weinig tijd om hier al mijn energie in te steken terwijl ik dat ontzettend graag zou willen D:


    Jammer, maar ik begrijp het wel.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    ehhhmm. Ik heb Cara gecalaimd, Ilona heeft Nina geclaimd. Usernames lijken op elkaar, maar die van mij is met een hoofdletter i die van haar met een L


    take me back to the basics and the simple life

    MaxiIena schreef:
    ehhhmm. Ik heb Cara gecalaimd, Ilona heeft Nina geclaimd. Usernames lijken op elkaar, maar die van mij is met een hoofdletter i die van haar met een L


    Ja, dat kan ik dus niet zien. Dus zet achter iedere post die je maakt je personage. Heb jij Gaea of Athene?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Ik - Maxilena met de l - ben Ilona, en ik heb de godin Gaea met de fc Nina Dobrev.
    Mevrouw hierboven - Maxilena met hoofdletter i - is Leonie, heeft Athena met de fc Cara Delevingne die btw helemaal niet bij Athena past maargoed


    “A queen will always turn pain into power.”