• Hoi,
    ik ben nu bezig voor een schoolvak en ik word helemaal chagrijnig van degene met wie ik moet samenwerken, dus ik dacht, ik ga even een topic aanmaken om even lekker te zeiken.
    Het begon er al mee dat ze de aantekeningen die we nodig hadden niet op wilde schrijven, waardoor ik alles in mijn schrift had en het dus ook zelf moest uitwerken. Daarna zouden we op school samen aan de vragen werken, maar zij vond het belangrijker om met de anderen te kletsen waardoor ik het grootste gedeelte in mijn eentje heb gedaan. Nu heb ik onderhand al 16 pagina's volgeschreven en zij een halve. Ik had een paar vraagjes, dus ik app haar of we maandag uit school eraan kunnen werken, wordt ze helemaal boos en wil ze me niet eens even helpen :'D
    Hier kan ik zo niet tegen hè, einde van de middelbare school en je weet niet eens hoe je samen moet werken... Kennen jullie dit? Zoja, hoe blijven jullie op zulke momenten rustig zonder helemaal boos op je teamgenoot te worden?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Heel frustrerend. Ik ken het, maar wat ik dan doe? Ik doe gewoon mijn ding, ga eens praten met de leraar en bespreek de situatie. Eventueel kunnen we een aparte quotatie krijgen of je partner minpunten.
    Ik zou zeggen, trek het je niet te veel aan. (krul) Uiteindelijk zullen zij niet zo ver komen in het leven met die ingesteldheid.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    Heel frustrerend. Ik ken het, maar wat ik dan doe? Ik doe gewoon mijn ding, ga eens praten met de leraar en bespreek de situatie. Eventueel kunnen we een aparte quotatie krijgen of je partner minpunten.
    Ik zou zeggen, trek het je niet te veel aan. (krul) Uiteindelijk zullen zij niet zo ver komen in het leven met die ingesteldheid.

    Dat eerste zou ik zo doen als ze niet een goede vriendin was. We zijn gewoon goede vriendinnen en het gaat altijd goed, behalve als we moeten samenwerken. Helaas kon ik er dit keer niet onderuit komen, maarja...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Dat eerste zou ik zo doen als ze niet een goede vriendin was. We zijn gewoon goede vriendinnen en het gaat altijd goed, behalve als we moeten samenwerken. Helaas kon ik er dit keer niet onderuit komen, maarja...


    Oh, die fiets. Dan kan je het toch gewoon even melden? Ik heb er ook zo eentje, maar uiteindelijk zorg ik er altijd voor dat we niet hoeven samen te werken. :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Word anders gewoon boos? Je hebt alle recht toe, en zij vindt het blijkbaar ook geen probleem om boos op jou te worden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Arianne schreef:
    Word anders gewoon boos? Je hebt alle recht toe, en zij vindt het blijkbaar ook geen probleem om boos op jou te worden.


    Ik zou dit doen. Het gaat ten slotte wel om je punten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als ze een goede vriendin is, kan je misschien zeggen dat je het zo lastig vindt om samen te werken? Vraag desnoods aan haar hoe zij het vindt om met jou samen te werken, zodat ze zelf eerst kan vertellen of er iets is. Als ze zegt dat er niets aan de hand is, kan je vertellen wat je hier hebt verteld.
    Wel balen, ik kan me voorstellen dat het extreem frustrerend is. Ik heb het een keer meegemaakt en toen aan het eind wel gezegd dat ik het niet fijn vond om zo te werken. Daarna heb ik gewoon nooit meer een opdracht samen gedaan met die persoon. Ik zoek nu eerder mensen uit waarvan ik weet dat ze ook hun werk doen.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2015 - 17:13 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik herken je situatie zo erg maar ik ben te pussy om er iets van te zeggen.
    Ik werk vaak samen met een vriendin die best slim is maar een hele rare zinsbouw heeft (ze zet een spatie tussen het laatste woord in een zin en het vraagteken. Niet heel erg, maar wel storend als het bij elke vraag gebeurt.) Daarnaast is ze vaak drukker met haar vriendje dan met het verslag.
    Gisteren moesten we om 11 uur iets inleveren, en ik had mijn deel al om 4 uur naar haar opgestuurd, whatsappt ze me om 8 uur of ik nog naar haar deel wil kijken omdat ze het niet snapte. Meeeeh.
    Maar ja, eigenlijk kan ik het je aanraden om het met haar te bespreken. Ik wilde dat gisteren ook doen maar het was haar verjaardag dus liet ik het maar even achterwege.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Je hebt drie opties.

    1 confronteer haar ermee en zeg dat ze moe meewerken
    2ga naar je leraar en kijk of er iets valt te regelen
    3Doe niks meer/lever niks in en accepteer dat jullie allebei een onvoldoende krijgen. Dan saboteert je jezelf en haar en laat je zien dat je het niet pikt


    You were born original, don't die as a copy.

    Zo, ik heb even met haar gepraat en ze heeft haar deel gedaan, ook gewoon goed. Ze kan alleen niet goed schrijven dus dat moet ik nog even veranderen, maar voor de rest gaat het nu top. Dankjewel voor alle tips!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wat fijn dat het opgelost is! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."