• Hier ben ik dus echt heel erg van geschrokken.

    Ik was gister de documentaire 'Zwart als roet' van Sunny Bergman aan het kijken en zij liet een aantal mensen een test doen om te onderzoeken of ze een voorkeur hadden voor blanke of zwarte mensen. Het is een door Harvard ontwikkelde test en ik was zelf ook wel benieuwd naar hoe ik de test zou maken. Nou ben ik zelf echt anti-racisme en alles behalve racistisch. Althans, dat dacht ik. Nadat ik de test had gemaakt kwam er als uitslag uit dat ik een sterke automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen. Dat was dus best wel een schokker voor mij, aangezien ik het echt niet aan zag komen.
    De test - test je onbewuste gedachtes, en blijkbaar is mijn onbewuste ik dus best wel een racist.

    Om dit topic nog nuttig te houden is hier de test: https://implicit.harvard.edu/implicit/belgium/. Je moet een paar keer door klikken en dan kom je er. Het duurt nog geen tien minuutjes en het is het echt waard om even te maken.

    Verder vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden en wat jullie uitkomsten (en meningen daarover) zijn. Zijn jullie het wel/niet eens met jullie uitslag en waarom?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2015 - 18:56 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Ik heb de test niet gemaakt, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal wiedes dat je onbewust automatisch een voorkeur hebt voor je eigen huidskleur, dat is namelijk wat bekend is. Met alles wat onbekend is ga je gelijk een stuk terughoudender mee om.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb hem ook maar even ingevuld en bij mij kwam er hetzelfde uit, terwijl ik ook absoluut geen racist ben of whatsoever. Er stond dat ik sneller reageerde op het blank = goed gedeelte, maar dat vind ik nogal onnozel aangezien deze opdracht later kwam en je tegen die tijd een beetje gewend bent geraakt met de knopjes en alles.


    i put the fun in funeral

    Ik heb zojuist de test geprobeerd wat betreft homoseksuelen versus heteroseksuelen en daar kwam (goddank) uit dat ik geen voorkeur heb whatsoever, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje een misleidende test. Ze laten je namelijk eerst (in ieder geval in de test die ik deed) 'slechte' woorden associëren met al gevoelige onderwerpen, waardoor je later sneller in de war raakt wanneer het omgedraaid is. Natuurlijk doe je er dan langer over om de woorden goed te sorteren. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind die tests niet echt betrouwbaar, als ik eerlijk moet zijn? Ik denk niet dat je -je racistisch moet voelen vanwege een test zoals deze.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lichte automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen.

    Logisch. Ik vind veel zwarte mensen vaak nogal ontoegankelijk lijken op het eerste gezicht, alsof ze blanken constant veroordelen. Niet omdat ik vind dat ze zo anders zijn, tho.


    Your make-up is terrible

    Lichte automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen.

    Ik heb ingevuld dat het komt door de volgorde van de test, want ik ben van mening dat ik niet racistisch ben.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Baudelaire schreef:
    Lichte automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen.

    Ik heb ingevuld dat het komt door de volgorde van de test, want ik ben van mening dat ik niet racistisch ben.


    Heb de racistentest ook eens genomen en ik kwam ook op dit uit, inderdaad. Ach ja. Eigenlijk vind ik die test niet heel erg superbetrouwbaar. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    MT — Vul deze later wel even in.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Weinig tot geen automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen.

    Ik vond de wisseling tussen dingen echt irritant. Daardoor moest ik na gaan denken over wat waar nou behoorde te gaan x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Lichte automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen.







    De wisseling was echt kut want toen duurde het 2905820587209375203972903x zo lang doordat ik moest gaan nadenken waar ik klikte. Ugh.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Qingsel schreef:
    MT — Vul deze later wel even in.


    26 - 02 - '16

    Ik heb die test ook gemaakt nadat ik de documentaire zag. Ik had een lichte voorkeur voor blanke mensen... Vreemd genoeg had ik dezelfde test later voor homo vs. hetero gedaan, en toen kwam er een lichte voorkeur voor homoseksuelen uit, dus dat was ook wel interessant.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik vind voorkeur wat anders dan racisme.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb de geaardheidtest gedaan, maar ik heb geen automatische voorkeur. :p
    Ik ga straks de andere doen :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb 'Weinig tot geen automatische voorkeur voor blanke mensen in vergelijking met zwarte mensen.' xd. Zoals ik al dacht x) Ik heb sneller een voorkeur voor Aziaten :') Okay, nee, serieus. :'D

    De interpretatie is beschreven als "automatische voorkeur voor blanke mensen"als je sneller reageerde wanneer gezichten van blanke mensen en Goede woorden werden geclassificeerd met dezelfde toets dan wanneer gezichten van zwarte mensen en Goede woorden werden geclassificeerd met dezelfde toets. Afhankelijk van de grootte van uw score, kan uw automatische voorkeur beschreven worden als ‘licht’, ‘matig’, ‘sterk’ of ‘weinig tot geen voorkeur’.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys