• Gisteren toen ik folders aan het bezorgen was, zag ik ineens een klein diertje rond vliegen bij de bloemen die in een van de tuinen stond. Aangezien ik nog nooit zo'n diertje had gezien, stond ik gefascineerd te kijken en schrok mij dus de peentjes toen er een deur werd open gemaakt. Na even te staan praten met de mevrouw in kwestie, die dacht dat ik een kater had gezien en geen klein rondvliegend diertje, probeerde ze mij te overtuigen dat het een insect was. Uiteindelijk toegevend dat het misschien een insect zou kunnen zijn, had ik toch mijn twijfels.

    Het had een soort tuitje waarmee het (ik denk) nectar uit de bloemen haalde, twee voelsprieten op zijn/haar hoofd (daar leken ze het meeste op), vleugeltjes die wel heel snel op en neer gingen om hem/haar in de lucht te houden en voort te bewegen(die trouwens zwart en ornaje leken, maar aangezien ze snel open neer gingen, kon ik het niet goed zien) en iets wat wel leek op veren. Daarbij was het toch wel ongeveer 10 centimeter lang. En het lichaam had als kleuren roze en grijs.

    Nu ben ik wel benieuwd wat het nou echt is, ik denk een kleine kolibri, een jonkie dan wel of echt een andere vogeltje. Voor een insect leek het mij te groot, maar het zou wel die twee "voelsprieten" op zijn/haar hoofd verklaren.

    Heeft er iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

    Ik heb er helaas geen foto van gemaakt, maar ik ben van plan om binnekort weer te gaan kijken en dan mijn mobiel als camera mee te nemen.

    {Het gaat om een dier dus ik dacht dat het hier dieren zou moeten. Als dit niet zo is, mijn excuses}

    Wat denken jullie dat is?

    63.6% (7 stemmen)
     
    Een (kleine) kolibri

    0.0% (0 stemmen)
     
    Een soort vogeltje

    18.2% (2 stemmen)
     
    Een insect

    18.2% (2 stemmen)
     
    Iets anders


    Physics is awesome

    Ik dacht inderdaad ook aan een kolibri, dus ik ben eens gaan googlen en kwam dan uit op een kolibrivlinder, die ook veel meer aan je beschrijving voldoet dan een gewone kolibri. Dus zelf vermoed ik dat het dit beestje is, maar goed, ik weet het natuurlijk niet zeker ^_^



    Ze schijnen dus zeldzaam te zijn, al komen ze wel meer en meer voor. Hier is het met een filmpje erbij Link

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 12:57 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik dacht direct aan een kolibri. Het zou wel gaaf zijn als je de kolibrivlinder hebt gezien.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik dacht ook meteen aan de kolibrievlinder. Ik heb hem eenmaal in onze achtertuin gezien en toen was ik ook even in de war, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Athelstan schreef:
    Ik dacht ook meteen aan de kolibrievlinder. Ik heb hem eenmaal in onze achtertuin gezien en toen was ik ook even in de war, haha.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Een kolibri zou je normaal meteen moeten kunnen herkennen aan de manier waarop het vliegt/ in de lucht blijft hangen. Een kolibrievlinder... Daar heb ik nu nog nooit van gehoord, maar dat zou kunnen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Valkyries schreef:
    Ik dacht inderdaad ook aan een kolibri, dus ik ben eens gaan googlen en kwam dan uit op een kolibrivlinder, die ook veel meer aan je beschrijving voldoet dan een gewone kolibri. Dus zelf vermoed ik dat het dit beestje is, maar goed, ik weet het natuurlijk niet zeker ^_^



    Ze schijnen dus zeldzaam te zijn, al komen ze wel meer en meer voor. Hier is het met een filmpje erbij Link


    Volgens mij is dat hem, voor zover ik het mij nog goed kan herinneren. Vandaag ga ik kijken of hij/zij er weer is en/of ik een foto kan maken.

    {Sorry voor de bump}


    Physics is awesome

    Ja, ja, ja! Mijn oma had gister ook zo een diertje gezien en had het gefilmd. Het is een kolibrievlinder.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2015 - 11:41 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een kolibrie heeft like, veren en alles. En ze komen helemaal niet in Nederland voor.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Een kolibrie heeft like, veren en alles. En ze komen helemaal niet in Nederland voor.

    Daarom is het een kolibrivlinder c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.