• Serieus, ik begin het een beetje zat te worden. Geweldig hoor, dat we zo'n keuzedossier op het internet moeten gaan doen... Maar ik ga me toch zeker niet laten vertellen dat ik alleen maar geschikt ben als bibliothecaresse?! Ik heb allang gekozen voor een opleiding Journalistiek in Utrecht en daar heb ik het al moeilijk genoeg mee gehad, hartelijk dank. Ik heb al bijna een uur langer over dat kutdossier gedaan dan de anderen, gewoon omdat ik maar nergens geschikt voor was, en dan wordt zo'n kutbaante even op me afgeschoven!
    Oké, sorry voor mijn taalgebruik. Ik ben erg kwaad. Het is namelijk zo dat ik al lang genoeg gedaan heb over het eindelijk besluiten wat ik nou wil, en eigenlijk weet ik het nog steeds niet helemaal zeker omdat er gewoon niks is dat mij echt leuk lijkt.
    Ik dacht mijn hele leven (tot ik zo'n 13/14 jaar oud was) dat ik schrijver zou worden, tot ik gedwongen werd in te zien dat dit tegenwoordig gewoon niet echt een beroep meer is waar je genoeg geld mee kan verdienen om van te leven. Mensen lezen gewoon geen boeken meer!
    Dan kies ik eindelijk maar een opleiding die me eigenlijk helemaal niks lijkt, daar ik volgend jaar rond deze tijd al klaar ben met mijn examens en het nu wel eens zo'n beetje moet weten, en dan gaan ze me op school dwingen zo'n keuzedossier te maken dat zegt dat dat totaal niet bij me past, dat niks echt bij me past en dat ik beter gewoon in een bibliotheek kan gaan wegrotten! Newsflash: Alle bibliotheeks gaan dicht. Mensen lezen alleen nog maar e-books. Vaak nog illegaal ook.
    Toegegeven: De opleiding die ik heb gekozen lijkt me dan wel niks, maar als dat moet gaan uitmaken kan ik mezelf net zo goed nu al afschieten. Echt geen enkele opleiding lijkt me leuk en echt geen enkele baan lijkt me leuk. Als het aan mij lag bleef ik mijn hele leven een kind, maar dat kan natuurlijk niet. Het enige wat me leuk lijkt is schrijvenen dat wordt hem dus niet.

    O ja, de tweede uitkomst van het dossier was 'gamedeveloper'!!!!(!!!!!). Klinkt goed. Wisten jullie trouwens dat ik nauwelijks snap hoe de virus scanner op mijn pc werkt? Echt hoor, ik ga zulke geweldige games maken.


    Ja... niet dus.

    Sorry voor deze 'rant' of whatever. Ik moest het even kwijt. Een koekje voor iedereen die gelezen heeft :3

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 14:44 ]


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Rebirthing schreef:
    Mijn middelbare school heeft ook jarenlang iets aan me opgedrongen wat ik niet wilde. Ik wist allang dat ik de horeca in wilde, maar omdat zij vonden dat ik daar niet geschikt voor was, moest ik maar wat anders kiezen T-T


    Heeeeeel herkenbaar. Dat heb ik met school, maar ook met mijn moeder. X.X'


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    The_End schreef:
    (...)

    1) Ik neem ze serieus omdat mij is verteld dat ik ze serieus MOET nemen.
    2) Waar heb ik het vandaan dat bibliotheken dicht gaan/dat mensen geen boeken meer lezen? Van de realiteit. Er is bij mij in de buurt letterlijk geen enkele bibliotheek meer en mensen schijnen tegenwoordig te denken dat films verboekt worden ipv andersom. 'Waarom zou je het boek lezen, je kunt toch gewoon de film kijken?' hoor ik veel te vaak, evenals 'Is daar nu ook al een boek van?!' (serieus, Game of Thrones was eerst een boek. Dat boek komt uit 1996).
    3) Ik ben niet altijd zo negatief, ik had (zoals je uit de titel had kunnen opmaken) een slecht humeur. Dat was de hele beweegreden om dit topic te plaatsen.


    Dat zijn mensen van jou leeftijd, dan. De bibliotheek hier wordt nog altijd goed bezocht en ik (en veel mensen die ik ken) kopen nog erg veel papieren boeken. Boekenliefhebbers zullen er altijd zijn, maar op jouw leeftijd zijn die er vaak iets minder.


    Your make-up is terrible

    Om eerlijk te zijn lijkt BIJNA niks me leuk. Ik ben dit jaar gelukkig aangenomen voor de opleiding Artiest Muziek, maar als dat niet was gebeurd, zou ik niet weten wat ik nu moest doen. Al die keuzes... Zucht :S


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    The_End schreef:
    (...)

    Heeeeeel herkenbaar. Dat heb ik met school, maar ook met mijn moeder. X.X'


    Uiteindelijk zit ik dan toch in de horeca, haha. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en/of waar je goed in bent. Als je iets echt wil, dan lukt het je (:


    26 - 02 - '16

    Reddit verpest nu mijn goede humeur. Dafuck's going on? /unrelated

    OT: Ik ken niemand die die testen serieus neemt. Bedenk lekker zelf wat je wil gaan doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik herken dit in de zin dat ik ook een hele tijd lang heb gedacht dat ik geen enkele opleiding leuk vond en ik nooit iets zou vinden dat bij me paste en dat ik altijd alleen maar schrijfster wilde worden. Toen struikelde ik echter op gegeven moment over een opleiding die me echt super leuk leek, waar ik na de zomer vol enthousiasme aan ga beginnen. Al dat loopbaanbegeleidingsgedoe op school heeft daar voor mijn gevoel nauwelijks iets bij geholpen, dus zoals iedereen hier al zegt, laat je niet daardoor leiden. Hoewel mensen altijd lijken te doen alsof dat zo is, is het echt niet zo dat de rest van je leven van je studiekeuze afhangt. Er zijn altijd nog manieren om op gegeven moment een andere weg in te slaan. Een heel groot deel van de mensen komt er pas op latere leeftijd achter wat ze nou precies willen, dus met jou komt het vast ook wel op zijn pootjes terecht.
    En het is misschien lastig om schrijver te worden, maar niet onmogelijk! Laat je niet alleen daardoor ontmoedigen. Als je het echt wilt, moet je er gewoon voor proberen te gaan.


    "Take my advice; I don't use it anyway."