• Bij een aanslag tegen een fabriek voor industrieel gas bij de zuidelijke Franse stad Lyon zijn vrijdag een dode en meerdere gewonden gevallen, melden veschillende bronnen. Naar verluidt zou er een persoon onthoofd zijn bij de aanslag.
    De daders zouden enkele ontploffingen veroorzaakt hebben op het bedrijfsterrein van de gasfabriek. Volgens verschillende media is er een onthoofd lichaam gevonden op het terrein, met daarbij een vlag met islamitische teksten. IS heeft de aanslag ondertussen al opgeëist.

    De Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve begeeft zich ter plaatse.

    Weldra meer.


    Bron: De Standaard

    Ik ga maar niet zeggen wat ik denk. Dat zal wel duidelijk zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Om dit te voorkomen moeten we vluchtelingen gaan opvangen! ;D


    It's high noon.

    Bah, wordt eens tijd dat ze volledig kortemetten maken met IS.
    Dat snap ik niet, hele legers kunnen uitmoorden, maar het opnemen tegen een bende kunnen ze niet.

    Vreselijk voor de slachtoffers en familieleden!


    Queer zijn is gewoon alles

    Abathur schreef:
    Om dit te voorkomen moeten we vluchtelingen gaan opvangen! ;D


    Achterlijke opmerkingen als deze post je maar op een ander forum.

    En gadverdamme, wat een ellende weer.


    i put the fun in funeral

    Cordon schreef:
    Bah, wordt eens tijd dat ze volledig kortemetten maken met IS.
    Dat snap ik niet, hele legers kunnen uitmoorden, maar het opnemen tegen een bende kunnen ze niet.

    Vreselijk voor de slachtoffers en familieleden!


    Het probleem is dat IS overal verspreid zit. Het is misschien vreemd verwoord, maar tegen een macht kun je makkelijker vechten, dat is maar een keer: Fifty fifty. Maar als men overal verspreid zit, is dat een stuk moeilijker.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Walgelijk....


    26 - 02 - '16

    Naoko schreef:
    (...)

    Het probleem is dat IS overal verspreid zit. Het is misschien vreemd verwoord, maar tegen een macht kun je makkelijker vechten, dat is maar een keer: Fifty fifty. Maar als men overal verspreid zit, is dat een stuk moeilijker.


    Je weet ook nooit of de terrorist(en?) daadwerkelijk aangesloten is bij IS of gewoon namens IS de aanslag pleegt. De media is het sterkste wapen van IS: door hun meedogenloze, onmenselijke ideeën door middel van filmpjes en dergelijke over de wereld te verspreiden, zullen er altijd wel gekken zijn die zich tot deze ideeën aangetrokken voelen en op eigen initiatief actie ondernemen.


    i put the fun in funeral

    Damn, gaat niet goed zo he?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Overkill schreef:
    (...)

    Je weet ook nooit of de terrorist(en?) daadwerkelijk aangesloten is bij IS of gewoon namens IS de aanslag pleegt. De media is het sterkste wapen van IS: door hun meedogenloze, onmenselijke ideeën door middel van filmpjes en dergelijke over de wereld te verspreiden, zullen er altijd wel gekken zijn die zich tot deze ideeën aangetrokken voelen en op eigen initiatief actie ondernemen.


    De dader droeg naar 't schijnt een vlag van IS, dus ik vrees dat die er inderdaad bij aangesloten zit. Toch heb je een punt. Dat is het doel van IS, vandaar hun campagne 'Lone Wolf' of zoiets. Spoort via social media jongeren aan iets te ondernemen op zichzelf, met tips en al.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    De onthoofde zou (zeggen sommige bronnen) een van de terroristen zijn. Dan is het wel al goed dat er geen andere slachtoffers zijn.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Heb er ook van gehoord. Verschrikkelijk gewoon. :/


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gaat lekker zo met de wereld. Wat ik me alleen afvraag, is waarom IS het uitgerekend op Frankrijk (en op die glasfabriek) heeft gemunt. Echt verschrikkelijk, zeg.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2015 - 12:49 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    Gaat lekker zo met de wereld. Wat ik me alleen afvraag, is waarom IS het uitgerekend op Frankrijk (en op die glasfabriek) heeft gemunt. Echt verschrikkelijk, zeg.


    wat was dit ookalweer

    Novoselic schreef:
    Gaat lekker zo met de wereld. Wat ik me alleen afvraag, is waarom IS het uitgerekend op Frankrijk (en op die glasfabriek) heeft gemunt. Echt verschrikkelijk, zeg.


    Life is a beautiful struggle

    I live in a cave en vind het daar prima.

    Ik vind het zeker erg dat het gebeurd, maar kan er niet direct wakker van liggen. Er zijn even erge dingen in de wereld aan de hand, maar daar wordt maar een fractie van over verteld en uitgezonden in de media aangezien er bij lange niet zoveel 'sensatie' bij komt kijken. Een wrede dood - zoals ze nochtans in de middeleeuwen ook deden, dus echt nieuw is het niet. Enkel de 'middelen' zijn geëvolueerd, meer hé, we live in the 21th century dus wat verwacht je ook, dat ze nog een guillotine gaan gebruiken of de brandstapel? - trekt nu eenmaal meer kijkers dan een verhongerd kindje of een meisje van 14 die gedwongen wordt in de prostitutie of huizen en volledige gezinnen die verwoest zijn door een natuurramp?
    Wat ik erger vind is dat er speciaal dit jaar een 'rode neuzen dag' in het leven is geroepen omdat er zoveel jongeren zijn met psychische problemen (1 op 5)... maar goed wie ben ik...

    Ach ja, de wereld is gewoon fucked op en het enige waarvoor ik m'n grot opgeef, is voor een onbewoond eiland ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    I live in a cave en vind het daar prima.

    Ik vind het zeker erg dat het gebeurd, maar kan er niet direct wakker van liggen. Er zijn even erge dingen in de wereld aan de hand, maar daar wordt maar een fractie van over verteld en uitgezonden in de media aangezien er bij lange niet zoveel 'sensatie' bij komt kijken. Een wrede dood - zoals ze nochtans in de middeleeuwen ook deden, dus echt nieuw is het niet. Enkel de 'middelen' zijn geëvolueerd, meer hé, we live in the 21th century dus wat verwacht je ook, dat ze nog een guillotine gaan gebruiken of de brandstapel? - trekt nu eenmaal meer kijkers dan een verhongerd kindje of een meisje van 14 die gedwongen wordt in de prostitutie of huizen en volledige gezinnen die verwoest zijn door een natuurramp?
    Wat ik erger vind is dat er speciaal dit jaar een 'rode neuzen dag' in het leven is geroepen omdat er zoveel jongeren zijn met psychische problemen (1 op 5)... maar goed wie ben ik...

    Ach ja, de wereld is gewoon fucked op en het enige waarvoor ik m'n grot opgeef, is voor een onbewoond eiland ^_^


    Het is onmogelijk om altijd alles maar te relativeren. Er is altijd iemand die het nog slechter heeft en er zijn altijd gebeurtenissen die nog verschrikkelijker zijn dan de ander. Betekent dat dat we dan maar niet meer moeten om kijken naar gebeurtenissen als deze? Wat veel mensen vergeten is dat het niet meer dan menselijk is om geschokter te reageren op gebeurtenissen dicht bij huis of gebeurtenissen die niet vaak voorkomen. Het zou behoorlijk verontrustend zijn als we daar altijd onze schouders voor op zouden halen. Als mijn tante het verschrikkelijke bericht krijgt een ernstige hartkwaal te hebben, dan is het toch ook niet egoïstisch van me om daar over in te zitten, alleen omdat er andere mensen zijn die nóg ergere ziektes hebben?
    Ik snap je punt wel, en het is ontzettend jammer dat men nauwelijks omkijkt naar de fenomenen die jij in je post beschrijft. Maar ik vind de boodschap dat we beter niet stil kunnen staan bij deze aanslag omdat het enkel sensatienieuws is niet helemaal fijn. Het is juist goed dat we nog verontwaardigd kunnen zijn, dat nieuws als dit ons nog kan raken. Stel je voor dat de mensheid totaal onverschillig zou zijn tegenover dit soort dingen, dán is de wereld pas fucked up.


    i put the fun in funeral