• Bij een aanslag tegen een fabriek voor industrieel gas bij de zuidelijke Franse stad Lyon zijn vrijdag een dode en meerdere gewonden gevallen, melden veschillende bronnen. Naar verluidt zou er een persoon onthoofd zijn bij de aanslag.
    De daders zouden enkele ontploffingen veroorzaakt hebben op het bedrijfsterrein van de gasfabriek. Volgens verschillende media is er een onthoofd lichaam gevonden op het terrein, met daarbij een vlag met islamitische teksten. IS heeft de aanslag ondertussen al opgeëist.

    De Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve begeeft zich ter plaatse.

    Weldra meer.


    Bron: De Standaard

    Ik ga maar niet zeggen wat ik denk. Dat zal wel duidelijk zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Novoselic schreef:
    Gaat lekker zo met de wereld. Wat ik me alleen afvraag, is waarom IS het uitgerekend op Frankrijk (en op die glasfabriek) heeft gemunt. Echt verschrikkelijk, zeg.


    Dit soort aanslagen zijn waarschijnlijk, net als Charlie Hebdo, georganiseerd door de terroristen in kwestie zelf en niet door een of andere hoofdman van de IS. Er zouden misschien relatief veel extremisten in Frankrijk kunnen worden, maar het is natuurlijk ook een groot land, dus ik denk dat dat schijn is. Als je het aantal aanslagen in Frankrijk vergelijkt met aanslagen in andere Europese landen dan is het geen uitzonderlijk hoog aantal, vergeleken met het aantal inwoners van het land.


    i put the fun in funeral

    Verschrikkelijk!


    16 - 09 - '17

    Afschuwelijk, soms vraag ik me ook af: zijn die mensen nog Islamitisch? En misschien komen ze uiteindelijk Nederland bezoeken?

    Waarom doen mensen dit? Waarom zijn ze überhoupt op het idee gekomen?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Verschrikkelijk dit. En ik heb nog wel familie wonen in Lyon.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Echt afschuwelijk dit.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik vind het erg, maar ik lig er ook niet wakker van, om eerlijk te zijn. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Justine.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oveigens wil ik jullie dit ook laten zien. Het heeft noet direct betrekking op deze aanslag, maar het heeft er ook een link mee. Ik ben echt blij te lezen dat ze van daaruit oproepen het te negeren en zelf inzien dat het is om te provoceren, zelfs al ontkent Wilders dat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oh, bah bah bah. En weer zijn er mensen dood en weer zal dat worden opgevat als geldige reden om dan maar alle moslims te wantrouwen en weer winnen mensen zoals Marine le Pen en Geert Wilders aan geloofwaardigheid met hun angstzaaierij. Bah. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    En ondertussen tweede en derde aanslag. In Tunesië en Koeweit met respectievelikk ongeveer 25 en dertien doden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    En de vierde is er ook. In Somalië. Dertig doden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Waar staat dat van die aanslagen, Leah? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Op de radio gehoord, maar ik als je "aanslag [land]" intypt, krijg je er artikels over.
    Daarbij heeft het wellicht allemaal te maken met de verjaardag van het kalifaat, trouwens. Het is vandaag een jaar geleden opgericht en een topman van IS heeft beloofd hier "een rampmaand" van te maken een tijdje geleden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tigresse schreef:
    Waar staat dat van die aanslagen, Leah? (:


    Tunesie, aanslag op toeristisch gebied: http://news.sky.com/story/1508894/tunisia-gunmen-attack-two-tourist-hotels

    moskee in koeweit http://www.bbc.com/news/world-middle-east-33287136


    quidquid excusatio prandium pro

    Verschrikkelijk, wanneer houdt het op? Ze moeten echt opgepakt worden, want die gaan nooit uit zichzelf stoppen...


    Ik wil een tuin vol egels

    En het is niet bij Lyon gebleven vandaag. Ook in Tunesië en Koeweit zijn er vandaag aanslagen geweest... Het eerste wat ik dacht was gewoon 'het is weer zo ver'.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque