• "Welkom kompels*! Welkom in Staatsmijn Nassau! Ik ben mijndirecteur Walders en ik heet jullie welkom in deze prachtige mijn. Daal elke dag de gangen in op zoek naar kostbaar steenkool, maar bevrijd je van alle zorgen. Je krijgt jouw huis in mijn prachtige cité* waar je woont, waar je kunt sporten, winkelen, op café gaan en nog veel meer. Je krijgt een mooi loon en je verleent echt heldenschap. Dit is namelijk de grootste mijn in heel Nederland!"


    *
    Kompels = Mijnarbeiders
    Cité = Mijnwerkersdorp


    Na de Baron 1889 hype, kan Q moeilijk achterblijven. Daarbij ben ik heel geïnteresseerd in de mijngeschiedenis en lijkt me dit perfect voor een RPG.

    ~Het verhaal:
    We schrijven 1950.
    Mijndirecteur Walders zoekt mijnarbeider om te werken in zijn pas geopende mijn en monsterproject: Staatsmijn Nassau, het is de grootste mijn van Nederland met kilometers van gangen en twee gigantische schachttorens. Hij beloofd een geweldig leven en dat krijgen de arbeiders ook. Een nadeel is wel dat hij de steenkool zo goedkoop mogelijk wilt verkopen met gigantisch veel winst waardoor de omstandigheden in de mijn niet ideaal zijn. Daarbij is het gigantisch zwaar werk!
    Hoe langer de kompels werken, hoe hebzuchtiger de mijnbaas wordt ten koste van alles.


    ~Staatsmijn Nassau
    -Geïnspireerd op de Belgische steenkoolmijn Beringen
    -Gelegen in de buurt van Maastricht
    -Telt diverse gebouwen.
    -Kent meer dan 150 km aan gangenstelsels

    -Overzichtsfoto mijn
    -Koeltorens met op de achtergrond een schachttoren[/urrl]
    -
    Treinsporen voor vervoer steenkool en op de achtergrond steenkoolwasserij
    -Steenkoolwasserij
    -Bureau's en badhuis
    -Schachttorens

    Dagverloop:
    07:00 = Naar badhuis
    07:05 = Badhuis betreden en terugkerende kompels helpen wassen.
    07:20 = Omkleden
    07:25 = Naar schachttoren en afdalen in mijn. Lift gaat tegen 80 km/u naar beneden, circa 700 m/
    07:40 = Start werk
    16:50 = Einde werk, tussendoor slechts een kwartier pauze in te plannen naar keuze.
    16:55 = Naar schachttoren en terug omhoog
    17:00 = Wassen
    17:15 = Omkleden en badhuis verlaten.

    Productie steenkool=
    Opgegraven door kompels en op primitieve lopende band gegooid, dit maakt zeer veel lawaai > Via lopende band in mijntreintjes > Uit mijn gehaald richting steenkoolwasserij > Dingen die er niet in horen gezuiverd en de steenkool wordt gewassen > Geladen in treinen.

    Omstandigheden mijn=
    -Zeer veel lawaai: Mijngereedschap, Lopende band
    -Benauwd werk, steenkool wordt uit kleine gangetjes gegraven waar werkers in moeten kruipen.
    -In de mijn is het heet!
    -Vuil werk door zand.

    ~Cité
    -Begint aan villa directeur
    -Op loopafstand mijn.
    -Eerst huizen belangrijke personen en ingenieurs, deze zijn iets groter dan de huizen van kompels.
    -Rijnhuizen van kompels
    -Aanwezig: School, sporttereinen, park, winkels, kroeg

    Rollen:

    -Mijndirecteur Sander Walders door Cordon

    Max. drie onderdirecteurs
    -Alexander 'Alex' Verbeek door Nakama
    -
    -

    Max acht Ingenieurs
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -

    Onbeperkt Kompels
    Gereserveerd door AwkwardTurtle



    Gezinsleden
    Sarah Smith door Amoare




    ~Invullijstje
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd
    Functie: (Bij gezinslid gewoon "gezinslid" invullen)
    Geslacht: (Aangezien ik weet dat ik anders geen enkele kompel heb mogen er ook vrouwelijke kompels zijn.(; )
    Innerlijk:
    Uiterlijk: (Met foto)
    Overig:

    ~Regels
    -Offtopic tussen haakjes en liefst in praattopic.
    -Ik wil actieve deelnemers
    -Geen perfecte personages
    -De Huisregels
    -Geen geruzie buiten de RPG
    -Alleen ik open topics
    -Veel plezier mijn kompels!

    Moet er zeker nog iets vermeldt worden ivm de mijngeschiedenis? Laat het me weten!

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 20:02 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Interessante RPG! Ik heb wel een vraagje. Wat zullen de onderdirecteurs en ingenieurs doen?


    16 - 09 - '17

    Dit klinkt wel als iets waaraan ik mee wil doen! Ik ben enkel niet bekend met de mijngeschiedenis etc. Is dit een probleem? Ik kan me opzich wel inlezen met behulp van Wikipedia, maar daar houdt et bij op :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dylazing schreef:
    Interessante RPG! Ik heb wel een vraagje. Wat zullen de onderdirecteurs en ingenieurs doen?


    De Mijnleiding zal zich bekommeren om het geld om het zo even te zeggen, ze gaan kijken om zo efficiënt mogelijk te zijn.
    Ingenieurs houden zich bezig met het complex, welke houtsoort moet er in de mijn gebruikt worden, werkt de schacht nog,... Dus alle technische dingen moeten zij optimaliseren.

    @AwkwardTurtle Nee, da's niet nodig.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Kan ik een onderdirecteur reserveren? Mannelijk, graag.


    16 - 09 - '17

    Is goed!


    Queer zijn is gewoon alles

    Mooi. Mag ik dan een mannelijke kompel?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ook goed!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Dylazing > Nakama


    16 - 09 - '17

    Ik wil wel een gezinslid van iemand?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik reserveer je alvast, kon je hier uitvechten van wie je het gezinslid wordt.xp


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben van plan nog een vrij jong iemand te maken. Misschien dat je daarvan echtgenote of eventueel moeder ofzo wilt zijn?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    Ik ben van plan nog een vrij jong iemand te maken. Misschien dat je daarvan echtgenote of eventueel moeder ofzo wilt zijn?


    Ja hoor :-) Pasgetrouwd stel?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Cissy schreef:
    (...)

    Ja hoor :-) Pasgetrouwd stel?


    Is goed :)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Naam:
    Mijndirecteur Sander Walders

    Geslacht:
    Man

    Leeftijd
    55

    Functie:
    Mijndirecteur

    Innerlijk:
    Walders is een rustige, verzorgde man.

    Uiterlijk: (Met foto)
    Overig:

    Met goede hoop begonnen, maar ik krijg hem niet af. Morgen beter. ;D

    [ bericht aangepast op 2 juli 2015 - 22:46 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Alexander 'Alex' Verbeek





    Naam:
          Alexander 'Alex' Verbeek
    Geslacht:
          Mannelijk
    Leeftijd:
          36
    Functie:
          Onderdirecteur
    Innerlijk:
          Eerlijk: Alex is een eerlijke man, hij houdt niet van liegen en heeft een hekel aan leugenaars. Soms is eerlijk zijn moeilijk en hard, maar toch kiest hij er altijd voor om gewoon eerlijk te zijn. Met liegen kom je niet ver en ooit komt de waarheid aan het licht, dus kan je beter meteen eerlijk zijn.
          Moedig: Door zijn vader leerde Alex moedig te zijn. Zijn vader vertelde hem altijd dat je een mietje was als je bang was en geen risico's durfde nemen. Alex heeft dus altijd geleerd om moedig te zijn, niet op te geven en af en toe eens een moeilijke beslissing te nemen met risico's. Wie niet waagt, niet wint.
          Harde werker: Opgeven heeft Alex nooit gekend. Hij zag hoe hard zijn ouders vroeger werkte en zo wilde hij ook zijn, daarom is hij zelf een harde werker. Hij wil sowieso laten zien hoe goed hij in zijn werk is en dat hij er voor honderd procent achter staat. Lui zijn wil hij niet en kan hij niet, hij wil sowieso bezig zijn en door hard te werken heeft hij amper tijd om lui te zijn. Door hard te werken kan hij door vooruitgang boeken en alles klaar spelen.
          Slechte verliezer: Alex is een slechte verliezer. Dan gaat het niet enkel om een dom kaartspelletje, maar ook om dingen die belangrijk zijn in het leven.
          Snel aangebrand: Door het moedig en eerlijk zijn is het niet altijd even makkelijk voor Alex. Hij kan bijvoorbeeld zelf slecht tegen commentaar of mensen die niets durven, omdat hij nooit beter heeft geweten. Daarom is Alex af en toe wel eens snel aangebrand en zeker niet op zijn mond gevallen. Hij zal zich verdedigen en zijn humeur zal er de eerste minuten tot uren niet beter op worden.
          Koppig: Als Alex iets wil of voor ogen heeft, dan gaat hij er voor. Hij is te koppig om op te geven, want hij wil zijn doelen altijd graag behalen. Ook is hij te koppig om toe te geven als iets hem niet aanstaat en hij het beter weet. Hij vindt dat hij ook het recht heeft op een eigen mening en inbreng, als die even goed is als die van een ander.
    Uiterlijk: (Met foto)
          [FC: Matthias Schoenaerts]
          Lichaam: Alex is ongeveer één meter vijfentachtig lang. Hij heeft een sportief lichaam, maar je kan geen blokjes bij hem tellen. Hij heeft een blanke huid en amper beharing op de borstkas.
          Gezicht: Alex heeft kort donkerblond haar en wat beharing. Hij heeft blauwe ogen en een mooi gebit.
          Kleding: Omdat Alex onderdirecteur is, probeert hij zoveel mogelijk in formele kleding te gaan werken. Dat betekent dus dat zijn kledingkast vooral bestaat uit volledige pakken of hemden en een paar fatsoenlijke jeansbroeken. Niet te vergeten een paar fatsoenlijke schoenen die bij zijn outfits passen. Op zijn vrije dagen of in zijn vrije tijd, draagt hij wat makkelijker, casual kledij.
    Overig:
          Familie: Als iemand wil?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2015 - 17:57 ]


    16 - 09 - '17