• Dit is een heropening van deze RPG. Het idee behoort volledig toe aan de oorspronkelijke eigenaar en de wereld van Harry Potter behoort uiteraard enkel J.K. Rowling toe.


    Praattopic.
    Speeltopic.





    Na vijfenveertig jaar in vrede geleefd te hebben, ontstaan er opnieuw spanningen tussen de tovenaars en heksen. De volgelingen van Voldemort zijn maar op één ding uit: wraak. Mensen zijn bang en weten niet wat ze te wachten staat, gezinnen worden wederom verscheurt en opgekropte gevoelens van de vorige tovenaarsoorlogen komen naar boven. Een nieuw jaar op Zweinstein begint, maar daar begint de oorlog zich ook door te dringen. Er is veel verdeeldheid onder de leerlingen en er zijn al vele verliezen geleden.

    Wie kan je vertrouwen in tijden van oorlog?
    Maar nog belangrijker; wie niet?





    R O L L E N
    (HM= Hoofdmonitor [Vrij: Vrouwelijk - Mannelijk] en K= Klassenoudste [Vrij: Griffoendor: Vrouwelijk - Mannelijk / Ravenklauw: Vrouwelijk - Mannelijk / Huffelpuf: Vrouwelijk - Mannelijk / Zwadderich: Vrouwelijk - Mannelijk] en G= Gereserveerd)


    G R I F F O E N D O R
    Gereserveerd —— Amoare
    • [1,10][K] Fleur Nymphadora Lupin — Halfbloed —— Towns
    • [1,8]Alissa Kayleigh Hastings — Dreuzeltelg —— EthereaI


    • [1,8][HM] Remus Bill Lupin — Halfbloed —— WeasIey
    • [1,6] Hayden Ward Christenson — Halfbloed —— StarkiIIer
    • [G][1,7] Sirius Caleb Remus Potter — Halfbloed —— Daggers



    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder:
    Zoeker:
    Jager:
          — Alissa Kayleigh Hastings —— EthereaI
          — Gereserveerd —— Towns
          — Remis Bill Lupin —— WeasIey
    Wachter: Sirius Caleb Remus Potter —— Daggers
    Drijver:
          —
          —



    R A V E N K L A U W
    • [1,1] Vivianne Dominique Lupin — Volbloed —— Baelor
    • [1,1][K] Charlotte Luna Genevieve Scamander — Volbloed —— Daggers
    • [1,7] Quinn Ruth Spiegelman — Halfbloed —— GreenIeaf
    • [1,11] Emory Leiy Rookwood — Volbloed —— Sherrinford
    VOL

    • [1,1] Jasper Ollivander — Volbloed —— Rivetra
    • [G][1,10] Roy Jean Ackerman — Halfbloed —— Rockbell




    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder: Vivianne Dominique Lupin —— Baelor
    Zoeker: Jasper Ollivander —— Rivetra
    Jager:
          — Quinn Ruth Spiegelman —— GreenIeaf
          —
          —
    Wachter: Vivianne Dominique Lupin —— Baelor
    Drijver:
          — Emory Leiy Rookwood —— Sherrinford
          —

    H U F F E L P U F
    • [1,3] Mila Hae Nishimura — Dreuzeltelg —— Rockbell
    • [1,9] Penelope Pyper Palisson — Halfbloed — WeasIey
    • [G][1,11] Muriël Gillian Hambleton — Volbloed —— BeIIamy


    • [G][1,6] Eren Felix Breckenridge — Dreuzeltelg —— Rivetra
    • [1,7] Stuart Fred Weasley — Volbloed —— GreenIeaf




    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder: Penelope Pyper Palisson —— WeasIey
    Zoeker: Penelope Pyper Palisson —— WeasIey
    Jager:
          —
          —
          —
    Wachter: Eren Felix Breckenridge —— Rivetra
    Drijver:
          — Muriël Gillian Hambleton —— BeIIamy
          —



    Z W A D D E R I C H
    • [1,2][HM] Ophelia Florence Henderson — Halfbloed —— Rivetra
    • [1,10] Cassandra Lily Scamander — Volbloed —— Towns
    • [G][1,8]Saffriana Justine Walker — Volbloed —— Wiser


    • [1,1] Isaac Carrow — Volbloed —— Rockbell
    • [1,10]William Lysander Victoire Scamander — Volbloed —— Baelor




    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder: Cassandra Lily Scamander —— Towns
    Zoeker: Cassandra Lily Scamander —— Towns
    Jager:
          —
          —
          —
    Wachter:
    Drijver:
          — Isaac Carrow —— Rockbell
          — William Lysander Victoire Scamander —— Baelor





    I N V U L L I J S T J E
    Naam:
    Leeftijd: Voor het gemak van de RPG zit ieder personage in het zevende jaar.
    Bloedstatus:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Familie:
    Relaties:
    Extra: Toverstok, functies, beste vakken, amortentia, boeman, huisdier, Patronus,...



    R E G E L S
    • Het woordenminimum is 200 woorden.
    • Houd jongens, meisjes en afdelingen gelijk!
    • Afstammelingen van bekende personages zijn toegestaan, maar bespreek met anderen wanneer die ook een personage als afstammeling wilt zodat alles nog een beetje klopt.
    • Iedereen zit in het zevende jaar. Dit is voor het gemak van de RPG en om onbewust buitensluiten te voorkomen.
    • Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    • Geen Mary Sues of Gary Stu's. Personages worden gekeurd.
    • De huisregels van Quizlet en daarbij in het bijzonder het RPG-forum gelden uiteraard ook hier.
    • 16+ is toegestaan, maar gelieve hier wel voor te waarschuwen zodat anderen het kunnen mijden als zij het liever niet lezen.
    • Reservaties blijven in principe vier dagen staan, maar als er uitstel nodig is kan deze altijd aangevraagd worden. Het is meer dat als je vier dagen zonder goeie reden niet aan je rol werkt, je een waarschuwing krijgt en de reservatie kan verwijderd worden.
    • Alleen ik, Rivetra, of Royai maken nieuwe topics aan, tenzij wij niet online zijn; dan is het de laatste die reageert.
    • Er is geen limiet voor personages, maar hou het wel binnen je bereik zodat je geen personages gaat verwaarlozen. Ik zou ook liever hebben dat je, als je meerder personages maakt, voor elke jongen een meisje maakt en zo de geslachten een beetje balanceert. (Tenzij er bijvoorbeeld bijna geen jongens zijn en je graag twee jongens zou hebben, dan is het geen probleem. (: )

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 12:40 ]


    help

    Mag ik een Griffoendor meisje?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Amoare schreef:
    Mag ik een Griffoendor meisje?


    Staat erbij. (:


    help

    MAG IK VICTOIRE ALSJEBLIEEEEEFT? Mag men overigens twee "machtsfuncties" - om het zo uit te drukken, hebben? Like, prefect en aanvoerder of zo?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 14:45 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    MAG IK VICTOIRE ALSJEBLIEEEEEFT? Mag men overigens twee "machtsfuncties" - om het zo uit te drukken, hebben? Like, prefect en aanvoerder of zo?


    - In een reactie op een topic mag je woorden in hoofdletters zetten, maar met mate. Een post met alleen maar hoofdletters mag niet.

    (N) I'm just kidding.

    Maar dit is geen Next Generation RPG, sorry. :') Het is denk ik de generatie na Next Generation - vijfenveertig jaar geleden is Voldemort verslagen. (: Je kan bijvoorbeeld dus wel de kinderen van Tedoire of Scorose of wie dan ook hebben. (:

    Also, in principe kan het wel, maar ik zou liever hebben van niet, zodat de anderen ook een kans hebben om hun personage een speciale functie te laten uitoefenen. (:


    help

    Mag ik de dochter van Victoire en Teddy? ^^


    -

    Towns schreef:
    Mag ik de dochter van Victoire en Teddy? ^^


    Sure. (: Gryffindor?


    help

    Rivetra schreef:
    (...)

    Sure. (: Gryffindor?


    Ja, graag (:


    -

    Rivetra schreef:
    (...)

    - In een reactie op een topic mag je woorden in hoofdletters zetten, maar met mate. Een post met alleen maar hoofdletters mag niet.

    (N) I'm just kidding.

    Maar dit is geen Next Generation RPG, sorry. :') Het is denk ik de generatie na Next Generation - vijfenveertig jaar geleden is Voldemort verslagen. (: Je kan bijvoorbeeld dus wel de kinderen van Tedoire of Scorose of wie dan ook hebben. (:

    Also, in principe kan het wel, maar ik zou liever hebben van niet, zodat de anderen ook een kans hebben om hun personage een speciale functie te laten uitoefenen. (:


    Ik moet echt beter lezen, want ik zag het en ik dacht 'yesyesyes' (doe het expres niet met hoofdletters (cat)). Sorry, ik moet echt leren lezen. Maar dat tweede snap ik wel, is ook logisch. Als TS zou ik dat ook doen. Abon, mag ik dan (als Jente het ermee eens is), ook een dochter van Tedoire?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Ik moet echt beter lezen, want ik zag het en ik dacht 'yesyesyes' (doe het expres niet met hoofdletters (cat)). Sorry, ik moet echt leren lezen. Maar dat tweede snap ik wel, is ook logisch. Als TS zou ik dat ook doen. Abon, mag ik dan (als Jente het ermee eens is), ook een dochter van Tedoire?


    Haha, geen probleem hoor. (: Als Jente het geen probleem vindt, vind ik dat ook niet erg. (: Ik kan je al een meisje in een (welke?) afdeling reserveren?


    help

    Rivetra schreef:
    (...)

    Haha, geen probleem hoor. (: Als Jente het geen probleem vindt, vind ik dat ook niet erg. (: Ik kan je al een meisje in een (welke?) afdeling reserveren?


    Ik dacht aan Ravenklauw. (: Zou ze dan wachter mogen zijn? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Ik dacht aan Ravenklauw. (: Zou ze dan wachter mogen zijn? (:


    Staat erbij. (:


    help

    Make it rain to rinse me out. In the cold I die. In the spring I sprout.

    N A A M —
    Jasper Ollivander. Hij wordt vaak Jas genoemd, Ollivander kan je ook wel eens om hem heen horen.

    Jasper // Betekenis: Schatbewaarder • Oorsprong: Perzië
    Ollivander // Betekenis: Van de olijfboom • Oorsprong: Middellandse Zeegebied


    L E E F T I J D —
    Jasper is momenteel zeventien en verjaart op zesentwintig maart.

    B L O E D S T A T U S —
    De Ollivander familie behoort vreemd genoeg tot de Heilige Achtentwintig volbloed tovenaarsfamilies. Waarom het verrassend is, is omdat Garrick Ollivander, Jaspers grootvader, een halfbloed was — iets wat de moeder van Jaspers moeder wilde verdoezelen. Ze wilde niet dat haar dochter zou trouwen met een halfbloed, maar de Ollivanders hadden een goede naam dus zag ze dit kleine feit door de vingers. Ze deed er wel alles aan om haar kleinkinderen en schoonzoon te leren Garrick Ollivander nooit als halfbloed te benoemen. De Zwamdrift familie was namelijk al genoeg bespot en dit was haar kans om weer een goede naam op te werpen. Vele andere volbloed families vinden het een schande dat de Ollivanders zichzelf nog steeds volbloed tovenaars noemen. Jasper voelt zich ongemakkelijk bij het feit dat hij zichzelf een volbloed noemt, terwijl hij in werkelijkheid goed weet dat dit niet zo is. Maar het is een automatisme geworden; het een is een familieleugen die als een werkelijkheid is gaan beginnen aanvoelen.


    A F D E L I N G —
    Ravenklauw, al twijfelde de Sorteerhoed heel erg. Zwadderich was uitgesloten, om bij Huffelpuf te horen, was hij niet genoeg een doorzetter en voor Griffoendor vond hij zichzelf niet dapper genoeg. Uiteindelijk heeft hij om Ravenklauw gevraagd, omdat zijn ouders daar allebei zaten en hij ze trots wilde maken. (En stiekem vindt hij dat intelligentie en anderen te slim af zijn, het belangrijkste is in het leven.)


    I N N E R L I J K —
          • Flirterig, zelfingenomen en een tikje arrogant
    Jasper is een charmeur en daar is hij helemaal niet omslachtig in. Integendeel; zijn foute openingszinnen zijn in de hele school waarschijnlijk al bekend. Jasper is echter niet zo iemand die om de twee weken een nieuwe vriendin heeft; het lijkt wel alsof hij ondanks zijn geweldige goeie looks en charme de meisjes net afschrikt. Dat komt grotendeels doordat ze hem op romantisch vlak niet echt serieus kunnen nemen.
    Jasper is echter wel een tikkeltje zelfingenomen en arrogant, al is dat meer iets waar hij ironisch bedoelde grapjes over maakt. De gespeelde - maar stiekem wel echt gemeende - arrogantie kan vaak in het verkeerde keelgat schieten en dat is net de reden waarom hij het zo vaak als grap verdoezelt.

          • Sociaal, humoristisch en sarcastisch
    Jasper staat graag in het middelpunt van de belangstelling en ook dat is iets dat hij niet echt onder stoelen of banken stopt. Hij is een sociaal iemand en maakt snel nieuwe vrienden; al wordt hij nu ook niet door iedereen serieus genomen. Jasper is ook niet de populaire bonk van heel Zweinstein, maar veel mensen kennen hem wel vanwege zijn slechte humor en het feit dat hij zo'n flirt is.
    Jaspers humor is vaak licht en flauw, maar als hij geen moeite doet is hij meestal gewoon heel erg sarcastisch, waar hij vaak niet eens op let. Hij voelt zich snel schuldig als hij mensen beledigd en verontschuldigt zich dan ook altijd veel te vaak na zo'n sarcastische opmerking.

          • Empatisch en ridderlijk
    Japser is iemand die erg snel kan denken en daardoor 'tijd over heeft', zoals hij het uitdrukt. Wat hij hiermee bedoelt is dat hij alles veel sneller opneemt en verwerkt dan de meeste mensen, waardoor hij ook gewoon veel meer ziet. De kunst van mensenkennis is dan ook iets dat hij over vele jaren heeft verfijnd. Sommigen vragen zich af of hij gedachten kan lezen, wat het voor hem vaak erg grappig maakt.
    Jasper is echter niet iemand die dit in zijn voordeel gaat gebruiken om mensen te gaan manipuleren, want zo zit hij helemaal niet in elkaar. Hij bezit de ridderlijkheid om mensen op hun gemak te stellen als hij door krijgt dat er iets mis is en hij aarzelt ook niet om ernaar te vragen en ze te troosten. Hij is goed met woorden en daar maakt hij gebruik van.

          • Goed-gehumeurd
    Jas wordt vaak beschreven als vriendelijk en goed-gehumeurd, dankzij zijn humoristische trekjes. Dit is meestal ook wel waar, maar aan de andere kant is hij iemand die zichzelf - of althans zijn emoties - op de achtergrond schuift en liever de ander beschermt en geruststeld dan om zichzelf te kijken.

          • Koppig, temperamentvol en agressief
    Jas is dan ook niet alleen maar rozengeur en zonneschijn. Hij is ongelofelijk koppig en zet altijd zijn plannen tot het uiterste door. Hij kan er niet echt tegen als iemand zijn gelijk tegenover hem haalt, om de simpele reden dat hij haast altijd gelijk geeft. Dit is een oorzaak van zijn lichtelijke arrogantie. Hierdoor en door zijn familiale achtergrond, is Jas een erg temperamentvol mens geworden. Al lijkt hij zo vredelievend, het scheelt vaak niet veel of je kunt hem met een paar beledigende woorden op zijn paard krijgen. Als dit gebeurt, verandert Jas in een agressieve jongeman die je je niet meteen in hem kunt voorstellen. Hij grijpt hiermee niet altijd terug op fysieke agressie, meestal is hij verbaal agressief en hij kan behoorlijk gemeen uit de hoek komen.

          • Actief, sportief, dapper en avontuurlijk
    Jas is een heel erg sportief iemand en dit, plus de humor en het goede humeur, maken hem een vrij actief persoon. Hij is geen ADHD'er die de hele tijd zit rond te springen - waar in zijn opinie niets mis mee is - maar soms ergert zijn gedrag bepaalde mensen wel. Dan houdt hij er ook meteen weer mee op.
    Jas is ook ongelofelijk loyaal en dapper als het zijn vrienden en familie betreft. Hij zou de wereld op zijn rug dragen voor hen en kan af en toe een beetje té beschermend zijn op dat vlak. Maar Jas staat een avontuur niet uit te weg. Het zit nu eenmaal in zijn aard.

          • Hoogbegaafd
    Jas heeft een IQ van 145. De grootste reden dat Jas toch voor Ravenklauw heeft gekozen, is stiekem niet omdat hij zijn ouders trots wilde maken. Dat zat er natuurlijk ook voor een deel tussen, maar de grootste reden was - en is nog steeds - zijn honger naar kennis. Hij is geen studiebol, maar hij leert graag nieuwe dingen bij als die hem interesseren. Leraren bekritiseren hem er vaak op. Hij is ongelofelijk slim - hoogbegaafd dus zelfs - en kan met gemak alle vakken plus nog een paar extra vakken aan, maar vaak is hij gewoon te lui om ervoor te leren. Simpelweg omdat het hem niet interesseert. Bij onderwerpen die hem wel interesseren, legt hij keer op keer een foutloos parcours af.

          • Onhandig
    Ten slotte is Jas ongelofelijk onhandig, maar hij heeft zijn snelle reflexen om hem uit die situaties te redden. Hij kan geen enkele dag doorstaan zonder iets om te stoten - en het dan meteen weer op te vangen. Als je hem zo dagelijks bezig ziet, vraag je je af waarom hij in godsnaam zoeker is geworden van het Ravenklauw Zwerkbalteam, maar hij heeft een scherpe arendsblik, een snelle bezemsteel en ongelofelijke reflexen. (Hij is ook een fantastische danser, iets waarmee hij toch telkens de meisjes mee weet te verleiden.)


    U I T E R L I J K —
    Jas is geen lelijke verschijning. De hazelbruine ogen heeft hij van zijn moeder geërfd en zijn lichtbruine - soms ietwat blonde - haarkleur heeft hij van zijn vader geërfd. Hij ziet er niet uit alsof hij dagelijks gewichten heft, maar dankzij zijn sportieve geaardheid heeft hij een gespierd lichaam; iets wat je wel aan zijn armen kunt zien als hij een mouwloos t-shirt aan heeft.
    Jas heeft een schattige glimlach. Zo één met kuiltjes in zijn wangen en twinkelingen in zijn ogen. Zijn tanden zijn recht en wit en hij heeft ook een uitgesproken kaaklijn en een fijne neus. Hij heeft een gemiddelde lengte van 175 centimeter.


    G E S C H I E D E N I S —
    Zoals eerder al gezegd is Jasper geen volbloed tovenaar, al wordt zijn familie wel altijd zo gezien en zelfs tot de Heilige Achtentwintig gerekend. Jasper is over het algemeen niet iemand die veel om bloedstatus geeft en hij schaamt zich eerder voor het feit dat zijn familie niet wilt erkennen dat ze halfbloed zijn. In principe zijn er niet veel mensen die weten dat het hele volbloed tovenaarsgedoe een leugen is. Voor Jas is het geen gigantisch, schaamtevol probleem, maar toch praat hij er liever niet over.
    Jas werd geboren op zesentwintig jaar, drie jaar en achttien dagen later dan zijn zus Charlotte. Hij heeft zijn vader nooit gekend, want die stierf aan een vreselijke ziekte vlak nadat Amelia vernam dat ze zwanger was van hun tweede kind. Ze was er kapot van, maar deed alles voor haar twee kinderen om ze een goede jeugd te geven. En daar slaagde ze in, totdat ook de tijd voor Jas kwam om aan Zweinstein te beginnen en Amelia helemaal alleen thuis zat. Ze was eenzaam, waardoor ze zichzelf begon te verwaarlozen. In Jas' eerste jaar (en Charlottes derde) werden ze vlak voor de Kerstvakantie bij het schoolhoofd geroepen met de mededeling dat ze onmiddellijk naar het ziekenhuis moesten omdat hun moeder een inzinking had gekregen. Dat was het moment dat Jasper erachter kwam dat zijn moeder de helderziende gave van zijn oudtante had overgenomen. Charlotte wist het wel en Jasper is daarvoor een tijdlang kwaad gebleven op haar, omdat hij anders iets had kunnen doen voor hun moeder. Amelia raakte echter steeds dieper in haar depressie en werd gekweld door voorspellende nachtmerries, maakte soms zelfs profetieën vlak voor haar kinderen hun neus. Ze werd er letterlijk gek van. Jasper en Charlotte konden haar deels in toom houden, maar het doet hun pijn om hun moeder in deze staat te zien; ook al weten ze dat ze nog steeds van hen houdt.
    Het ergste is dan nog dat Jasper een tijdje geleden net zoiets heeft meegemaakt met zijn eigen dromen. Hij dacht dat het gewoon een vreemde nachtmerrie was die bleef terugkomen — een nachtmerrie met dood en verderf, Dooddoeners die Voldemort wilden wreken. Toen hij besefte dat de droom echt gebeurde, werd hij bang. Het gebeurt nog niet frequent, maar wel vaak genoeg om hem bang te maken dat het vlak voor zijn vrienden zal gebeuren. Hij is bang dat hij net zoals zijn moeder zal eindigen.


    F A M I L I E —
    Jas is de achter-achter-achter (of zoiets) - kleinzoon van Meneer Ollivander, de enige echte toverstokkenmaker uit de Wegisweg die Harry Potter zijn eerste toverstok verkocht. De zaak werd na zijn dood overgenomen door Jas' overgrootvader, waarna zijn grootvader het weer overnam. Jas' vader had echter andere ambities, dus daarna werd de zaak naar zijn oom overgedragen, van wie Jasper dus zijn toverstok heeft gekocht. Jasper is trouwens ook de enige mannelijke Ollivander die tot nu toe een naam heeft die met een G begint, mede omdat zijn vader de traditie wilde doorbreken.

    Betovergrootvader: Garrick Ollivander †
    Overgrootvader: Gabriel Ollivander †
    Grootvader: Gerard Ollivander
    Vader: Gideon Ollivander, 27 toen hij stierf. Nu zou hij 45 zijn. †
    Moeder: Amelia Ollivander (née Zwamdrift), 42
    Zus: Charlotte De Villiers (née Ollivander), 20



    R E L A T I E S —
    Tekst.

    E X T R A —

          • Jasper is op en top hetero, schrijft met zijn linkerhand en bezit een hartgrondige haat tegen pompoensap omdat er ooit een spin in zijn beker zat. Zijn beste vak is Transfiguratie — al blinkt hij eigenlijk in zo'n beetje alles uit. (Behalve Dreuzelkunde. In zijn derde jaar had hij die gekozen omdat het hem interessant leek, maar het achtervolgt hem nog steeds in zijn nachtmerries.)

          • Toverstok
    Jaspers toverstok is gemaakt uit ebbenhout, met als kern de haar van een eenhoorn. Hij is ongeveer tweeëntwintig centimeter lang en redelijk flexibel. Toen hij hem bij zijn oom kocht, werd de stok beschreven als betrouwbaar en goed voor Transfiguratie. Door de eenhoornhaar is het moeilijk voor de stok om naar het Duister te keren en door zijn ebbenhouten omhulsel is het een goeie stok om mee te duelleren.

          • Functies
    Jasper is de Zoeker van het Ravenklauw Zwerkbalteam. Hij kwam nooit echt in aanmerking voor klassenoudste, aangezien hij constant moet nablijven door zijn kattenkwaad. Hij heeft vorig jaar overigens de allernieuwste Vuurflits van zijn grootvader gekregen.

          • Amortentia
    Jaspers Amortentia ruikt naar oud hout, afkomstig van de vele keren dat hij bij zijn oom de toverstokkenwinkel binnenging. Jaspers oom is een belangrijk figuur voor hem, omdat hij een vaderfiguur voor hem werd toen zijn biologische vader stierf. Het hout is echter ook afkomstig van Jaspers passie: Zwerkbal en komt sterk overeen met de geur van de opslagruimte waar extra bezems en ballen staan.
    Een andere geur die erin te vinden is, is vreemd genoeg die van boterbier. Echt een verklaring hiervoor heeft hij niet. De laatste twee geuren die telkens terugkomen, zijn vanille en citroen, omdat dat twee ingrediënten zijn die zijn zus vaak bij het bakken en koken gebruikt. Dat is niet de precieze reden, maar het zijn geuren die hem blij maken.

          • Boeman
    Jaspers boeman is Voldemort en hij schaamt zich ervoor. Zijn grootste angst is niet per se de persoon Voldemort, nee, maar Jasper is verschrikkelijk bang voor de dood. De verhalen die hij over Voldemort heeft gehoord, zorgden ervoor dat hij Voldemort als de belichaming van de dood ging zien. Hij is bang dat hij ooit terug zal komen en dat zijn hele familie er dan aan gaat.

          • Patronus
    Zijn Patronus is een kraai, wat staat voor zijn vermogen om zich aan anderen aan te passen, zijn intelligentie en bekwaamheid in het 'overleven', wat Jas zelf vrij vertaald heeft naar het feit dat hij goed is in Bezweringen en daarmee duelleren.

          • Huisdier
    Jasper en zijn zus Charlotte 'delen' een steenuil genaamd Minerva. Ze werd vernoemd naar de beroemde Minerva Anderling, die verre familie van de Ollivanders is.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2015 - 17:10 ]


    help


    Vivianne Appoline Lupin
    "Knowledge is power."







          Naam
    Vivianne Appoline Lupin
    Vivianne • Frans • Levendig, vol leven
    Appoline • Grieks • Zonneschijn, warmte en kracht
    Lupin • Engels • Afgeleidt van het Latijnse 'lupus', wat 'wolf' betekent

    Vivianne is met haar eerste naam naar niemand vernoemd - haar ouders vonden het gewoon een mooie naam. Oorspronkelijk wilden haar ouders haar naar een oudere generatie van de Weasleys of Lupins vernoemen, maar die namen waren al aan haar zus en broer gegeven, dus de enige optie was eigenlijk nog Appoline - Fleurs moeder. Dit vonden ze echter een vreselijke eerste naam, dus zijn ze voor Vivianne gegaan, wat beiden eigenlijk een mooie naam vonden. Appoline komt dus van Fleurs moeder, omdat die subtiel had laten merken dat die ook een naamgenoot wilde.


          Leeftijd
    Zeventien, ze verjaart op negen juli.

          Bloedstatus
    Vivianne is een halfbloed tovenares, aangezien haar oma halfbloed was. Haar kan het vrij weinig schelen, maar als iemand het vraagt, bestempelt ze zichzelf meestal als volbloed, omdat buiten haar overgrootvader, de iedereen in haar familie volbloed was. Ze bezit Veela bloed, maar aangezien dit slechts een zestiende is, is hier niet veel meer van te merken en ze kan ook geen Veela-krachten gebruiken. Het heeft echter wel nog wat invloed op haar uiterlijk. Langs vaders kant is ze gezegend met het niet moeten veranderen in een weerwolf maandelijks. Ze voelt zich de periode rond volle maan wel serieus mottig, maar ze verandert er niet in op commando of niet op commando, zoals haar tweeling - daar prijst ze zichzelf zeer gelukkig om. Ze is, van vaders kant, wel metamorphmagus.

          Afdeling
    Ravenklauw

          Jaar
    Zevende

          Uiterlijk
    [FC: Magdalena Zalejska]
    Vivianne is geen lelijke verschijning. Dit komt mede door haar Veela-bloed, maar omdat dit slechts één zestiende is, is het overgrote gedeelte van haar uiterlijk is natuurlijk. Ze heeft lange, kastanjebruine haren en diepblauwe ogen, wat haar vanzelf een ietwat ongewone look geeft, omdat in het geval van bruin haar er meestal ook bruine ogen zijn en in het geval van blauwe ogen, bruin haar. Haar bruine haren heeft ze duidelijk van haar vader en haar ogen van haar moeder. Naast haar haren lijkt Vivianne echter verschrikkelijk hard op haar moeder, waardoor kennissen van haar ouders haar wel eens verkeerdelijk Victoire noemen in de plaats van Vivianne. Ze heeft hetzelfde gezicht al haar moeder, hetzelfde gestalte, dezelfde haarstijl. Eigenlijk is ze er bijna een kopie van, buiten het feit dat ze een stuk jonger is en dat haar haarkleur anders is.
    Vivianne is niet zo groot. Ze is slechts één meter 61 en dat is best klein voor haar leeftijd. Door dit kenmerk wordt ze al eens 'Little Viv' of 'Vivi' genoemd, maar dan kun je een klap verwachten: Haar gestalte zegt niets over haar kracht.

          Innerlijk
    Vivianne zou absoluut geen goede Huffelpuffer zijn, ze heeft namelijk absoluut geen geduld. Dit maakt haar geen goede luisteraar, ze smijt er altijd tussen wat ze denkt en wat zij zou doen, niet beseffend dat mensen soms gewoon wat willen zeggen zonder commentaar ertussen. Ze is wel zeer ambitieus: Omdat ze één van de jongsten van haar jaar is - ze verjaart pas op negen juli en is daarmee een stuk jonger dan de meesten van haar jaar, wil ze zichzelf bewijzen. Ze wil tonen dat ze even slim is, even competent als iedereen anders. Ze was dan, in haar vijfde jaar, ook heel blij toen ze als aanvoerder van het Zwerkbalteam benoemd werd. Ze vond het fantastisch een team te kunnen leiden, en ze kan er dan ook voor zorgen dat haar team gemotiveerd is, dat eist ze van haar team. Dit kan soms wel leiden tot enervaties: Ze eist het best van het team, zal het onderste uit de bodem halen om te bereiken wat ze wil - of dat nu met Zwerkbal is of niet.
    Vivianne is wel een goede vriendin. Ze maakt het haar vrienden graag comfortabel en hoewel ze niet kan luisteren, vindt ze het fantastisch bij haar vrienden te zijn. Dat doet ze dan ook in haar vrije tijd: Ze sport hele dagen door met vrienden en zit ook gewoon, of loopt rond, doet iets met vriendinnen. Om op dat eerste verder te gaan: Vivianne sport heel veel. Om bij haar Zwerkbal de puntjes op de i te kunnen zetten, zwemt ze, soms op tegenstroom, wat volgens haar een goede oefening is op wind tegen tijdens Zwerkbal, maar ook zonder tegenstroom, om manoeuvres te kunnen oefenen. Ze loopt ook, om zich in conditie te houden en ze voetbalt, zowel als keeper als als aanvaller - zo leert ze meer over ballen tegenhouden én hoe het het beste is om ballen naar een andere persoon te werpen/schoppen. In het Zwerkbalteam is ze dan ook wachter, maar ze zou even goed jager kunnen zijn.
    Verder is Vivianne een echte fanatiekeling, zoals uit de vorige eigenschappen wel bleek. Ze gaat enkel voor de top als ze iets graag doet. Het punt is, ze doet school graag, dus ze gaat bij haar vakken enkel voor het beste - zo kan ze echt als een strever overkomen, maar eigenlijk bedoelt ze het echt wel goed.
    Ten laatste is Vivianne wel een echte loltrapper. Als het even kan, maakt ze het de mensen die ze niet mag, zo moeilijk mogelijk. Ze zou Tec7 op iemands stoel smeren, jeukpoeder in iemands broek, enzoverder. Ze haalt als het even kan, het liefst kattenkwaad uit, zodat haar leven niet té saai wordt.

          Geschiedenis
    Vivianne is geboren als laatste in het gezin: Ze heeft een tien maand oudere zus en broer, die een tweeling zijn, maar ze vallen door hun geboortedata wel nog in hetzelfde schooljaar. Vivianne verjaart voor één september en haar tweeling verjaart na september, het jaar ervoor. Omdat ze dat zelf wou, heeft Vivianne een lagere school gedaan, waardoor ze de dreuzelwereld beter begrijpt dan de meeste tovenaars. Daar heeft ze een paar heel goede vrienden gemaakt, maar die heeft ze wijsgemaakt dat ze op internaat in Schotland zit. Tijdens de vakanties spreekt ze wel nog met hen af, en van hen heeft ze ook de dreuzelstreken geleerd (het dreuzelkattenkwaad) - en daar is ze niet boos om. Ze vind het extreem handig, want met spreuken merken mensen het veel te snel.
    Voor de rest heeft ze een vrij normale geschiedenis gehad. Ze heeft met haar ouders in Groot-Brittanië geleefd, maar spreekt door haar moeder ook Frans. Ze vindt Frans een heerlijke taal

          Familie
    Edward 'Teddy' Lupin • Vader
    Victoire Weasley • Moeder
    Fleur Nymphadora Lupin • Zus
    Remus Bill Lupin • Broer


    Vivianne heeft één zus en één broer: Een tweeling. Deze tweeling zit beide in Griffoendor, wat Vivianne een beetje anders maakt dan de rest. Het punt is dat Vivianne helemaal niet in Griffoendor wilde komen, omdat ze vind dat moed een momentopname is, niet iets wat je je hele leven door bent. Neen, je beslist op één moment of je moedig bent of niet, dat ligt niet vast. Ze had even goed in Griffoendor terecht kunnen komen, maar ze heeft ervoor gekozen dit niet te doen. Verder heeft ze langs moederskant een heel uitgebreide familie, te groot om te noemen.

          Relaties
    Iemand?

          Extra
          • Toverstaf


    33.02 cm, drakenbloed, cypresshout, onbuigzaam
    Cypress: Cypresshout is vaak geassocieerd met Gryffindor, omdat dit staat voor mensen die hun eigen en anderens angsten kunnen aan de kant leggen, en vaak een heroïsche dood sterven. In minder bloederige tijden is dit niet onmiddellijk het geval, maar het is wel zo dat dit soort mensen zich sneller gaat opofferen als het nodig is. Dit is de reden dat Vivianne bijna in Gryffindor zat, maar omdat ze zelf gevraagd heeft haar daar niet te plaatsen - om voorgenoemde redenen, is het toch Ravenclaw geworden. Toch is aan bepaalde dingen, zoals haar staf, nog steeds te zien hoe ze eigenlijk even goed/misschien zelfs beter in Gryffindor zou passen.
    Feniksveer: Dat Viviannes stok van feniksveer gemaakt is, betekent dat men grote dingen van haar mag verwachten. Hoewel feniksveer langer dan andere stokken nodig heeft om informatie en kennis op te nemen, komen er ook de grootste dingen van terecht.
    Unyielding: De onbuigzaamheid van Viviannes stok wijst op het feit dat niet erg veranderlijk is: Je zal al met heel goede argumenten moeten komen vooraleer ze van gedachten zal veranderen.

          • Functies
    Vivianne is wachter en aanvoerder van het Zwerkbalteam van Ravenklauw

          • Beste vakken
    Gedaanteveranderingen, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Toverdranken

          • Amortentia
    • Boeken (géén perkament)
    • Rozen
    • Aardbeien

          • Boeman
    • Open graf

          • Huisdier
    • Uil - Do(minique)

          • Patronus
    • Adelaar


    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 18:11 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Charm is the ability to insult peope without offending them.


    N A A M —
    Isaac "Zac" Carrow. Isaacs voornaam werd gekozen door zijn grootmoeder aangezien dit de naam was van haar eerste en meest geliefde echtgenoot. De Carrows zijn een volbloed familie en worden nog vaak door Alecto en Amycus Carrow aand Voldemort en duistere zaken gelinkt, terwijl de familie daar al jaren niks meer mee te maken heeft.
    Isaac // Meaning: Laughter • Origin: Hebrew
    Zac // Meaning: The Lord has remembered • Origin: Hebrew
    Carrow // Meaning: Spur of a hill • Origin: Old English

    L E E F T I J D —
    Zeventien jaar oud. Isaac's verjaardag valt op de negentiende dag van de maand november, wat hem het sterrenbeeld schorpioen geeft.

    B L O E D S T A T U S —
    Volbloed. De Carrows zijn één van de Sacred Twenty-Eight. Dit zijn de achtentwintig Britse tovenaarsfamilies die nog steeds volledig volbloed waren tegen de 1930s.

    A F D E L I N G —
    Zwadderich. Sinds jaar en dag behoren de Carrows tot deze afdeling en daar zijn ze natuurlijk heel erg trots op.


    I N N E R L I J K —
    Er zijn drie woorden die Isaac het best beschrijven: nonchalant, pessimistisch en sarcastisch. Dat zijn ook de steunpilaren van zijn karakter. Zijn nonchalance zorgt ervoor dat niks hem echt kan schelen en dat hij ook niet veel moeite doet in relaties. Het zou niet de eerste keer zijn dat een meisje hem beschuldigd van luiheid en te weinig interesse in de relatie. Maar dat is ook de reden waarom Isaac niet aan vaste relaties doet. Hij heeft geen bindingsangst, maar heeft gewoon geen zin in de nadelen van een vaste relatie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Isaac geen plezier heeft in het versieren van meisjes. Hij is best goed in flirten, zeker als hij al wat alcohol in zijn lijf heeft. Want als er één iets is waar Isaac niet bang voor is, is dat alcohol. Meer zelfs hij houdt van de smaak van bier, mede, elfenwijn en Oude Klare's Jonge Borrel, en hij drinkt zelfs Dreuzelsterkedranken zoals whiskey, rum en wodka. Om te zeggen dat Isaac een drankprobleem heeft, zou een understatement zijn. Verder heeft hij nog een kleine verslaving aan roken en van drugs heeft hij ook geen schrik.
          Hoewel hij erg laks is op school, is Isaac een ambitieuze jongeman. Hij heeft de wens een belangrijk iemand te worden binnenin de tovenaarsgemeenschap, maar geen Minister van Toverkunst. Eerder wil hij 'de beste Schouwer die ooit leefde' worden genoemd, of iets dergelijks. Deze ambitie wil hij proberen te bereiken met behulp van zijn vindingrijkheid en zijn individualisme. Isaac is een meester in het ontwijken van huistaken of groepswerken dankzij zijn brein en zijn vermogen om lastige problemen met een simpele oplossing te laten verdwijnen. Ook het feit dat Isaac vaak alleen werkt, helpt daarbij. Hij is zeker niet egoïstisch; het kan hem niet schelen met wie hij zijn spullen en titels moet delen, zolang hij het maar op een individualistische manier kan doen.
          Deze individualistische trek zorgt er helaas ook voor dat Isaac nogal antisociaal kan overkomen. Hij houdt niet echt van nieuwe mensen ontmoeten, omdat hij meestal al meteen kan zien hoe ze in elkaar zitten. Je zou kunnen stellen dat Isaac beschikt over nogal wat mensenkennis. Dit maakt hem erg nogal arrogant en sarcastisch. Hij zegt vaak wat hij denkt, zonder zich zorgen te maken over de gevolgen van zijn woorden en is een meester in sarcastische opmerkingen. Om hem te quoten: "I hate people and sarcasm is my only defence." Deze spreuk lijkt hem op het lijf geschreven.
          Als laatste is Isaac waarschijnlijk één van de meest pessimistische personen die je ooit zal ontmoeten. Hij verwacht altijd het ergste, zodat hij later niet teleurgesteld kan worden.

    U I T E R L I J K —
    Isaac lijkt op de verste verte niet op zijn vader, noch op zijn moeder. Hij heeft geen idee waar de platinablonde genen vandaan komen want Alexander en Alicia hebben beiden bruin haar (hoewel Alicia het nog wel eens blond durft te verven) en ook het verschil in lengte is te merken tussen vader, moeder en zoon. Terwijl Alicia's familie vol zit met kleine personen, zou Alexander voor een evenwicht moeten zorgen met zijn 1 meter 78, maar dat is niet het geval. Isaac meet welgeteld 1 meter 88, precies tien centimeter meer dan zijn ouwe man en ook qua lichaamsvorm kijken ze niet op elkaar. Isaac is atletisch gebouwd, met brede biceps en een smalle middel, terwijl Alicia juist brede heupen heeft en Alexander grof gezegd breed ís. Isaac heeft een theorie dat hij geadopteerd is. Helaas is dat onmogelijk want Johanna was aanwezig bij de geboorte en zij zou nog liever haar familie ten schande brengen, dan liegen.
          Het belangrijkste kenmerk aan Isaacs gezicht, zijn waarschijnlijk zijn wenkbrauwen en ogen. Deze donkere, borstelige wenkbrauwen vormen een waar contrast met Isaac's lichte huid en witblonde haren. Ook zijn opvallende blauwe ogen kan je niet gemakkelijk missen en deze 'poorten naar de ziel' zijn één van de redenen waarom meisjes zijn flirterige leugens slikken als zoete koek. Isaac hoeft nog maar eens te wiebelen met zijn wenkbrauwen of een knipoog in hun richting te gooien en ze vallen al in zweem voor deze jonge Zwadderaar. De ogen van Isaac dragen de kleur van de lucht op een klare dag. Ze vertonen vele emoties en zijn net als de hemel onvoorspelbaar. Het ene moment kunnen ze flirterig staan en het volgende haatdragend. Echter is Isaac goed in het verbergen van zijn emoties wanneer hij deze niet wil weergeven.
          Isaac heeft witblond haar, dat iets donkerder wordt aan de wortel, en redelijk lang is aan zijn 'pony'. Aan de zijkanten en achterkant is het korter. Veel moeite doet Isaac niet aan zijn haar, meestal een beetje gel en de rest laat hij over aan de wind. Dat is ook de reden waarom het er meestal wild en onverzorgd bij ligt.
          Zijn kledingstijl is heel erg nonchalant. Hij draagt veel zwart, grijs en blauw en prefereert gemakkelijk zittende kleren, boven modieuze kleren. Zijn favoriete schoenen zijn een paar zwarte Chuck Taylors.
    [FC: Lucky Blue Smith]

    G E S C H I E D E N I S —
    Isaac is geboren als de enigste zoon van Alexander Carrow en Alicia Carrow (née Flint). Isaacs jeugd kan je niet de prettigste noemen. Hij heeft nooit veel liefde van zijn ouders gekregen, want de enigste reden dat ze een kind kregen was omdat ze een erfgenaam nodig hadden, en daarbij komt nog dat Alexander en Alicia zelf problemen hadden in hun huwelijk en elkaar ook geen genegenheid toonden. Terwijl Alexander dagen in Londen was voor zijn werk, ging Alicia vaak op vakantie met haar vriendinnen en bleef Isaac alleen achter met zijn grootmoeder, die kort voor Isaacs geboorte voor de derde keer weduwe was geworden. Johanna voedde Isaac op precies zoals ze haar eigen kinderen had opgevoed: streng en zonder één greintje liefde. Tegen de tijd dat Isaac zijn brief van Zweinstein kreeg was hij al depressief en helemaal klaar met zijn familie. Hij haatte de vakanties wanneer hij terug naar de grote villa in Wales moest en toekeek hoe zijn ouders ruzieden tijdens het kerstdiner, maar het meest haatte hij de zomervakanties, want toen kon hij niks anders doen dat dagenlang in de villa zitten. Hij mocht niet naar buiten van zijn tante; niet naar Wegisweg om af te spreken met vrienden, en niet om Zwerkbal te trainen (Johanna vond Zwerkbal altijd tijdverlies).
          Zodra Isaac zeventien werd, pakte hij zijn koffers en verliet de villa met de bedoeling nooit meer terug te komen. Natuurlijk nam hij nog uitgebreid te tijd al het geld uit de geheime kluis van zijn vader te halen voor hij Verdwijnselde en een appartement in de buitenwijken van Londen kocht. Tot nog toe heeft Isaac genoeg geld voor minstens tien jaar ver, maar hij weet toch dat hij aan zijn toekomst zal moeten denken.

    F A M I L I E —
    Moeder: Alicia Carrow (née Flint) // Huismoeder, leeft op de rijkdom van haar familie • 36
    Vader: Alexander Carrow // Secretaris-Generaal van de Minister van Toverkunst • 45
    Grootmoeder: Johanna Flint (née Yaxley) // Heeft nooit een dag in haar leven moeten werken • 67






    R E L A T I E S —
    • Broer/zus-relatie: Ophelia Florence Henderson • Zwaddrich // De relatie tussen Isaac en Ophelia kan je het best beschrijven als een soort broer/zus-relatie. Je zal hen bijna altijd kibbelend of elkaar afsnauwend samen zien, terwijl ze de ene belediging na de andere naar elkaars hoofd gooien. Hoewel velen daardoor denken dat Ophelia en Isaac aartsvijanden zijn, is niks minder waar. Ze kunnen elkaar verschrikkelijk op de zenuwen werken, maar diep vanbinnen weten ze allebei dat het maar voor de lol is en haten ze elkaar niet zoveel als ze laten blijken.
    • Friends with benefits: Quinn Ruth Spiegelman • Ravenklauw // Tijdens een feestje belandden Quinn en Isaac toevallig te samen in bed, aangezien zij hem zag als een uitdaging en hij haar enkel wilde gebruiken voor haar lichaam, besloten ze om vaker met elkaar af te spreken.

    E X T R A —
    • Toverstok: Isaacs stok is gemaakt van wilgenhout en is niet echt flexibel. Hij meet dertig komma twee centimeter en heeft een kern van drakenhartenbloed.
    • Functies: Isaac is de Drijver van het Zwerkbalteam van Zwadderich. Hij heeft altijd veel plezier in het slaan op de Beukers naar de andere teams. Hoewel hij geen agressieproblemen heeft, is het een goeie uitlaatklep voor hem.
    • Beste vakken: Isaac is het best in Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten en Bezweringen.
    • Amortentia: Isaacs Amortentia ruikt naar whiskey, leer en benzine.
    • Boeman: Zijn grootmoeder, moeder en vader, elk om de beurt. Isaacs grootste angst is zijn familie.
    • Huisdier: Isaac heeft een grote, donkere uil genaamd Phobos en een zwarte kater met de naam Deimos.
    • Patronus: Schorpioen (eigenschap: gesloten, mysterieus, doordringen tot de kern)

    [ bericht aangepast op 25 juli 2015 - 19:02 ]


    kindness is never a burden.

    Mag ik de dochter van Dominique Weasley en voor de leukheid Lorcan Scamander -sinds ik die twee ship-?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 16:53 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded