• Hejj allemaal, ik heb een vraagje, aangezien mijn vriend niet wil luisteren haha xD

    Ik ben laatst met een totaal nieuw verhaal begonnen, maar ik wil weten of het wel iets is.
    Eerder schreef ik ook veel over One Direction en allerlei andere sterren die op dat moment helemaal hot waren, maar ik wil nu iets van mezelf maken en niet zo iets hebben van: "Die mensen met hun verhaal in de top schrijven geweldig, ik ga daar ook over schrijven" bij wijze van spreken. (Dit is niet gemeen bedoeld, want jullie schrijven geweldig! xD)

    Ik ga het hier even kort samen vatten en ik zou graag jullie mening erover willen weten :)
    Begin het aub niet helemaal af te kraken, want ik heb al een enorm slecht eigenbeeld op het gebied van verhalen schrijven, maar ik kan wel tegen een beetje kritiek geen zorgen xD

    Mijn verhaal:
    Alice van den Brugge en Zack Pauwelszijn beste vriend al sinds de dag dat ze elkaar voor het eerst gezien hebben. Ze doen alles samen en weten alles van elkaar. Alice is 18 jaar en Zack is 21 en ze zitten allebei in het laatste jaar van het middelbaar. Alice heeft een klas over geslagen en Zack is twee keer blijven zitten.
    Zodra het schooljaar gedaan is, beginnen ze vollop plannen te maken over de aankomende jaren als ze willen gaan studeren. Maar als de ouders van Alice aankondigen dat ze naar Amerika gaan verhuizen, lijken Alice en Zacks wereld in te storten.
    Alice en Zack beloven elkaar elke week een brief te schrijven en elkaar zo snel mogelijk weer op te zoeken.

    Maar als Alice's vader ontslagen wordt na zes maanden, lijkt het of echt alles mis gaat. Alice haar moeder besluit om van haar man te scheiden en twee maanden later besluit ze om terug te gaan naar België. Alice laat Zack direct iets weten en hij is helemaal in de wolken.
    Maar na die brief laat Alice acht maanden niks meer van zich horen en Zack is er kapot van. Hij probeert verder te gaan met zijn leven zonder haar en er het beste van te maken. Tot dat er een nieuw meisje in het studentenhuis komt wonen, Alice van den Brugge. Zack is in jaren nog nooit zo bllij geweest, hoewel hij nog steeds een beetje boos is, omdat ze acht maanden niks liet weten. Alice is verontwaardigd, ze kent Zack niet eens, dus waarom is hij boos?
    Zack weet dat hem maar één ding te doen staat: uitzoeken waarom Alice hem niet meer kent en hun vriendschap proberen te redden.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 23:08 ]


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Als je dit idee helemaal in je hoofd heb zou ik het gewoon beginnen uitschrijven, je ziet zelf wel of het iets wordt eens je bezig bent, denk je niet?
    Als ik het zo lees klinkt het best interessant maar je moet het natuurlijk wel goed uitwerken om het echt spannend te kunnen maken.

    Maar ik zou het sowieso proberen! Je ziet zelf wel hoever je er mee komt en hoeveel inspiratie je er voor hebt :')


    effort never betrays you

    Waarom herkent Alice hem niet meer? Het klinkt als een goed idee. Wil je me waarschuwen als je hem op Q zet?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Lijkt me echt een leuk verhaal. Kan je me waarschuwen als je hem online zet?


    <3

    Het verhaal klinkt niet slecht, al is het erg voorspelbaar wat er met Alice is gebeurt (ik heb een verhaal die erg in de buurt zit van deze). Als je het alsnog goed uitwerkt kan het een heel mooi verhaal zijn. Al zou ik persoonlijk het verhaal beginnen met dat ze in het studentenhuis binnen komt en de lezers met 'flashbacks' achter hun verleden komt. Nouja, een idee, je hoeft er niet naar te luisteren.
    Het enige wat ik jammer vind is dat Alice en Zack niet dezelfde leeftijd zijn. Ik vind het nogal ongeloofwaardig dat iemand 2x blijft zitten en dan, al fluitend, verder gaat studeren. Hoe komt het trouwens dat ze in dezelfde klas zitten? Als zij een genie is, die een klas overslaat, hoe komt ze dan in de klas met iemand die er niets van bakt op school?
    Daarbij, als ze nog wat jonger zijn (zeg dat ze elkaar op school ontmoet hebben en zij dus 12 was en hij 15), hebben ze echt totaal niets gemeen met elkaar. Geen jonge van die leeftijd die dan interesse heeft, om vrienden te worden met zo'n "kleuter". Ik bedoel dit trouwens niet gemeen, ik wil je alleen duidelijk maken dat geloofwaardigheid heel belangrijk is. Zelfs als je een fantasie schrijft is het belangrijk op logica te letten.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Omg dat verhaal lijkt me geweldig xD

    Croyance schreef:
    Het verhaal klinkt niet slecht, al is het erg voorspelbaar wat er met Alice is gebeurt (ik heb een verhaal die erg in de buurt zit van deze). Als je het alsnog goed uitwerkt kan het een heel mooi verhaal zijn. Al zou ik persoonlijk het verhaal beginnen met dat ze in het studentenhuis binnen komt en de lezers met 'flashbacks' achter hun verleden komt. Nouja, een idee, je hoeft er niet naar te luisteren.
    Het enige wat ik jammer vind is dat Alice en Zack niet dezelfde leeftijd zijn. Ik vind het nogal ongeloofwaardig dat iemand 2x blijft zitten en dan, al fluitend, verder gaat studeren. Hoe komt het trouwens dat ze in dezelfde klas zitten? Als zij een genie is, die een klas overslaat, hoe komt ze dan in de klas met iemand die er niets van bakt op school?
    Daarbij, als ze nog wat jonger zijn (zeg dat ze elkaar op school ontmoet hebben en zij dus 12 was en hij 15), hebben ze echt totaal niets gemeen met elkaar. Geen jonge van die leeftijd die dan interesse heeft, om vrienden te worden met zo'n "kleuter". Ik bedoel dit trouwens niet gemeen, ik wil je alleen duidelijk maken dat geloofwaardigheid heel belangrijk is. Zelfs als je een fantasie schrijft is het belangrijk op logica te letten.


    Dat eerste was ik al van plan.
    En het kan wel dat iemand twee keer blijft zitten. Ik heb zelf 2 keer bij iemand in de klas gezeten die 3 jaar ouder was dan mij en bovendien, ben ik zelf ook 2 keer moeten blijven zitten. En ze is geen genie, ze heeft alleen op de lagere school in de kleuterklas een klas over geslagen (zo bedenk ik mij dat dan).
    Ze hebben elkaar dan ook niet op school ontmoet, maar hun moeders zijn beste vriendinnen, dus ze kennen elkaar al vanaf dat Alice geboren is.
    Da kan toch?


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Amica schreef:
    Lijkt me echt een leuk verhaal. Kan je me waarschuwen als je hem online zet?


    take me back to the basics and the simple life

    Amica schreef:
    Lijkt me echt een leuk verhaal. Kan je me waarschuwen als je hem online zet?


    She was always looking for more..

    Lijkt me een leuk verhaal.
    Het is misschien wel goed te bedenken hoe het kan dat Alice Zack niet met kent. Heeft ze geheugenverlies geleden? Of komt er fantasie in voor en heeft een of andere kabouter haar geheugen gestolen? (een heel dramatisch voorbeeld dan)
    Mocht je trouwens een cover nodig hebben, het lijkt me heel leuk om die te maken voor dit verhaal!


    obsessive rage

    Myrra schreef:
    Lijkt me een leuk verhaal.
    Het is misschien wel goed te bedenken hoe het kan dat Alice Zack niet met kent. Heeft ze geheugenverlies geleden? Of komt er fantasie in voor en heeft een of andere kabouter haar geheugen gestolen? (een heel dramatisch voorbeeld dan)
    Mocht je trouwens een cover nodig hebben, het lijkt me heel leuk om die te maken voor dit verhaal!


    Het idee hoe ze haar geheugen is kwijt geraakt heb ik al maar dat ga ik nog niet zeggen xD
    Als je wil mag je dat doen, ik weet alleen niet wat voor foto ik moet gebruiken. De titel is in ieder geval "Waarom".
    Als je een goede foto vind dan mag je de cover voor me maken als je wil :D


    If you look before you jump, maybe you jump never.