• Vandaag kwam ik via facebook een artikel tegen over baarden op de site famme. Dit zette mij wel aan het denken, er word namelijk in het artikel gezegd dat de meeste vrouwen (volgens een onderzoek, het onderzoek wordt niet vermeld) een stoppelbaard het mooist vinden.

    Het artikel: 5 dingen die je moet weten over je harige vent en zijn baard

    Toen gingen er wel een paar vragen door mijn hoofd heen, wat is precies een stoppelbaard (ik denk dat de definitie soms toch wel per mens zal verschillen) en wat is dan een volle stoppelbaard en een lichte stoppelbaard?

    Uiteraard heb ik even volle stoppelbaard en lichte stoppelbaard gegoogled. Daardoor kwam ik bij een foto en tot mijn verbazing leidde die mij tot bij een RPG hier op Quizlet, wat is de wereld toch klein soms. (En ik deed een klein ideetje op voor een RPG, maar ik moet het goed uitwerken)

    Maar ik vroeg mij af, wat jullie van een stoppelbaard vinden en wat jullie definitie is van stoppelbaard.

    En uiteraard wat jullie van baarden vinden in het algemeen.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 17:16 ]


    Physics is awesome

    Stoppelbaard is hawt. Aan de definitie ga ik me niet wagen, maar het kan een man van een 6/10 naar een 10/10 laten stijgen (als we dan lekker oppervlakkig bezig zijn).

    Voorbeeld: Kit Harington




    Niet het beste voorbeeld, aangezien hij het ook van z'n haar moet hebben (ook niet beste foto's, de tweede is duidelijk gefotoshopt) maar het gaat om het idee.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Baarden kriebelen na een tijdje. Dan moet ik het weer scheren. Super hinderlijk


    quidquid excusatio prandium pro

    Yes pls.


    wat was dit ookalweer

    Kingslayers schreef:
    Stoppelbaard is hawt. Aan de definitie ga ik me niet wagen, maar het kan een man van een 6/10 naar een 10/10 laten stijgen (als we dan lekker oppervlakkig bezig zijn).

    Voorbeeld: Kit Harington




    Niet het beste voorbeeld, aangezien hij het ook van z'n haar moet hebben (ook niet beste foto's, de tweede is duidelijk gefotoshopt) maar het gaat om het idee.


    Voor mij ligt het echt aan de man zelf, soms is het inderdaad dat ik hem dan knapper vind en soms vind ik hem dan knapper zonder stoppelbaard. Je ziet op de tweede foto heel duidelijk een (stoppel?)snor en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.

    Het is inderdaad wel oppervlakkig, maar het oog wil ook wat.


    Physics is awesome

    Een stoppelbaard zijn gewoon stoppeltjes, denk ik. En ik vind een stoppelbaard veel aantrekkelijker dan geschoren. Kijk maar naar Richard Madden onder de spoiler.



    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    DrDashy schreef:
    Baarden kriebelen na een tijdje. Dan moet ik het weer scheren. Super hinderlijk


    Ik was al benieuwd wanneer de eerste jongen in dit topic zou reageren.

    Trouwens, ik wist niet dat baarden konden kriebelen bij de persoon die de baard heeft. Mij leek het logischer dat de baard alleen kriebelde bij iemand die door de persoon met baard wordt geknuffeld. (Ik ben niet zo goed uitleggen met dit soort dingen).


    Physics is awesome

    Tywin schreef:
    Een stoppelbaard zijn gewoon stoppeltjes, denk ik. En ik vind een stoppelbaard veel aantrekkelijker dan geschoren. Kijk maar naar Richard Madden onder de spoiler.




    Ik vind beide(geschoren en stoppelbaard) aantrekkelijk en in het geval van Richard Madden op die tweede foto, weer een duidelijk aanwezige (stoppel) snor en dat vind ik juist niet zo. Blijkbaar ben ik meer van alleen een stoppelbaard.


    Physics is awesome

    Whatsapp schreef:
    Yes pls.


    Dus je vind mannen met een stoppelbaard aantrekkelijker dan mannen die zich helemaal glad scheren?


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dus je vind mannen met een stoppelbaard aantrekkelijker dan mannen die zich helemaal glad scheren?


    Enorm veel aantrekkelijker.
    Nou vind ik wel dat hij dan goed bijgewerkt o.i.d moet zijn. :'D

    Dit vind ik dan weer iets té.



    Maar dit... *_* (LIIIIAAAAM)


    wat was dit ookalweer

    Whatsapp schreef:
    (...)

    Enorm veel aantrekkelijker.
    Nou vind ik wel dat hij dan goed bijgewerkt o.i.d moet zijn. :'D

    Dit vind ik dan weer iets té.



    Maar dit... *_* (LIIIIAAAAM)



    Jep indeed. Het mag niet té zijn, maar totaal geschoren geeft mannen meestal een baby-face. ^^


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Whatsapp schreef:
    (...)

    Enorm veel aantrekkelijker.
    Nou vind ik wel dat hij dan goed bijgewerkt o.i.d moet zijn. :'D

    Dit vind ik dan weer iets té.



    Maar dit... *_* (LIIIIAAAAM)



    Een echte (volle) baard kan ook mooi zijn, maar zoals ik al eerder zei het ligt aan de man. Sommige mannen staat een baard gewoon en anderen niet, tenminste dat vind ik.


    Physics is awesome

    Ligt echt aan de man haha. Als Niall Horan of Pieter Derks een baardje zouden hebben, dan zou dat hen echt niet staan :') Maar bijvoorbeeld Louis Tomlinson, Liam Payne of Rik van de Westelaken, ja hen staat het wel beter dan niet haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ligt echt aan de man haha. Als Niall Horan of Pieter Derks een baardje zouden hebben, dan zou dat hen echt niet staan :') Maar bijvoorbeeld Louis Tomlinson, Liam Payne of Rik van de Westelaken, ja hen staat het wel beter dan niet haha.


    Dat vind ik dus ook, het ligt echt aan de man. Louis Tomlinson staat een baard echt wel, hoewel ik hem zonder baard ook knap vind. Liam word juist weer knapper door een baard.

    Niall Horan met een baard lijkt mij echt raar. Het past niet bij hem.


    Physics is awesome

    Het ligt eraan bij de persoon. Bij sommigen staan een stoppelbaard (alleen de baard, niet de snor) wel erg sexy, maar bij anderen zie ik het liever niet. Geschoren vind ik ook zeker niet verkeerd, maar dat ongeschoren is net weer een beetje meer 'man' if you know what I mean.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Takamasa schreef:
    Het ligt eraan bij de persoon. Bij sommigen staan een stoppelbaard (alleen de baard, niet de snor) wel erg sexy, maar bij anderen zie ik het liever niet. Geschoren vind ik ook zeker niet verkeerd, maar dat ongeschoren is net weer een beetje meer 'man' if you know what I mean.


    Inderdaad, alleen de baard en niet de snor. Meestal ziet een man er mannelijker uit als hij zich niet heeft geschoren, daar heb je gelijk in.


    Physics is awesome