• Jongens ik heb nu ongeveer 4 weken een husky pup. Ze is iets meer dan 4 maandjes.
    En nu eindelijk na 2 en een halve week doet ze het eindelijk buiten... maar nu doet ze het ook nogsteeds binnen! en ik weet echt niet meer wat ik er aan moet doen om dat af te leren...

    Ik heb al van alles geprobeerd...

    Heeft er iemand advies!?!?!?


    I just come to read

    TakeMeToChurch schreef:
    (...)

    Onze husky pup bijt alles wat ze pakken kan, dus ook kranten....


    Dat moet je dus consequent straffen. Mijn Teckeltje deed dat ook maar wij hebben iedere keer dat ze aan de krant zat en niet om te plassen of poepen haar gestraft. Je moet heel vroeg beginnen met dat afleren. Ookal zitten ze in een periode waar ze het iedere drie seconden doen, moet je consequent blijven straffen.


    The truth is out there.

    Oh en nog even over het vele lopen, een Husky is wel een loyaal dier en gedraagt zich vaak naar het baasje. Het is dus best wel slecht om iedere keer zuchtend en steunend met haar te gaan lopen, ze zou het uitgaan dan kunnen gaan zien als iets slechts omdat het baasje slecht gehumeurd is. Teckels doen toch wel wat ze willen, maar met een Husky ligt dat wel iets anders. Hou dat dus wel in de gaten. Het hoeft niet te gebeuren, maar het zou heel jammer zijn als het wel gebeurt.


    The truth is out there.

    Scully schreef:
    Oh en nog even over het vele lopen, een Husky is wel een loyaal dier en gedraagt zich vaak naar het baasje. Het is dus best wel slecht om iedere keer zuchtend en steunend met haar te gaan lopen, ze zou het uitgaan dan kunnen gaan zien als iets slechts omdat het baasje slecht gehumeurd is. Teckels doen toch wel wat ze willen, maar met een Husky ligt dat wel iets anders. Hou dat dus wel in de gaten. Het hoeft niet te gebeuren, maar het zou heel jammer zijn als het wel gebeurt.



    Nee dat snap ik. Hebben veel info al opgezocht qua husky's maar dat zindelijkheid is gewoon moeilijk... om het binnen af te leren


    I just come to read

    Hadden wij in het begin ook. Je moet heel veel geduld hebben en goed met Azijn schoonmaken.
    Wij depten het eerst droog rn deden er dan wat azijn overheen. We dwijlden ook met verdund azijn. Zo rook ze het niet meer.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scully schreef:
    (...)

    Dat moet je dus consequent straffen. Mijn Teckeltje deed dat ook maar wij hebben iedere keer dat ze aan de krant zat en niet om te plassen of poepen haar gestraft. Je moet heel vroeg beginnen met dat afleren. Ookal zitten ze in een periode waar ze het iedere drie seconden doen, moet je consequent blijven straffen.


    Klopt! Zo hebben wij onze labrador het ook moeten leren, dat ze niet in de keuken mag komen als wij eten. De eerste week moesten wij haar wel (en ik overdrijf niet) 20 keer terugsturen, maar nu snapt ze het. Heel consequent blijven. Ook met het zitten voor kruispunten. Dan zeg je het maar vijf keer, voordat ze luistert. Ze proberen je in het begin gewoon uit en kijken hoever ze kunnen gaan. Het zijn net kinderen. Het spreekwoord is er niet voor niets dat je eerst een hond moet nemen en dan pas kinderen. En inderdaad naar puppy cursus gaan! Hebben wij ook veel van geleerd. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Hadden wij in het begin ook. Je moet heel veel geduld hebben en goed met Azijn schoonmaken.
    Wij depten het eerst droog rn deden er dan wat azijn overheen. We dwijlden ook met verdund azijn. Zo rook ze het niet meer.


    Wij gebruiken ook azijn :)


    I just come to read

    Je moet echt oppassen met de straffen die je geeft. Je mag alleen straffen op de moment dat je ziét dat je hond zijn behoefte in huis doet. Daarna is het te laat. Je moet er ook voor zorgen dat je hond geen schrik begint te krijgen, want het is nog steeds een dier en je kan het niet uitleggen waarom je het straft. Als je fout straft kan het zijn dat je puppy gewoon bang wordt om zijn behoefte te doen, terwijl het die gewoon buiten moet doen.
    Bij mijn ervaring werkt belonen echt veel beter dan straffen. Wees uitbundig, maak er een klein feestje van als hij het juist doet en breng wat snoepjes te voorschijn. Na een tijdje zal het beteren. Ongelukjes kunnen natuurlijk nog gebeuren, bij onze hond was dat ook zo. Di had namelijk gewoon een kleine blaas en kon het niet goed ophouden :')
    Als laatste is het belangrijk dat je de plekken waar je hond een ongelukje heeft goed schoonmaakt, want daar durven ze soms wel eens terug naar toe te gaan.


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    Je moet echt oppassen met de straffen die je geeft. Je mag alleen straffen op de moment dat je ziét dat je hond zijn behoefte in huis doet. Daarna is het te laat. Je moet er ook voor zorgen dat je hond geen schrik begint te krijgen, want het is nog steeds een dier en je kan het niet uitleggen waarom je het straft. Als je fout straft kan het zijn dat je puppy gewoon bang wordt om zijn behoefte te doen, terwijl het die gewoon buiten moet doen.
    Bij mijn ervaring werkt belonen echt veel beter dan straffen. Wees uitbundig, maak er een klein feestje van als hij het juist doet en breng wat snoepjes te voorschijn. Na een tijdje zal het beteren. Ongelukjes kunnen natuurlijk nog gebeuren, bij onze hond was dat ook zo. Di had namelijk gewoon een kleine blaas en kon het niet goed ophouden :')
    Als laatste is het belangrijk dat je de plekken waar je hond een ongelukje heeft goed schoonmaakt, want daar durven ze soms wel eens terug naar toe te gaan.


    Je mag inderdaad alleen straffen als je het op dat moment ziet. Maar als je nooit straft krijg je een hond die foute dingen blijft doen. Straffen is mild maar wel streng. Ik zeg tegen mijn hond: suus denk erom. En dan wijs ik naar wat ze fout heeft gedaan. Uitbundig belonen voor goed gedrag is altijd goed om te doen, maar straffen is soms helaas wel nodig. Anders krijg je een hond zonder manieren.


    The truth is out there.

    Scully schreef:
    (...)

    Je mag inderdaad alleen straffen als je het op dat moment ziet. Maar als je nooit straft krijg je een hond die foute dingen blijft doen. Straffen is mild maar wel streng. Ik zeg tegen mijn hond: suus denk erom. En dan wijs ik naar wat ze fout heeft gedaan. Uitbundig belonen voor goed gedrag is altijd goed om te doen, maar straffen is soms helaas wel nodig. Anders krijg je een hond zonder manieren.


    Ze heeft het vanmorgen buiten gedaan maar naar het eten binnen -.-'
    Enig idee hoeveel minuten ik ongeveer met r na t eten na buiten moet?


    I just come to read

    TakeMeToChurch schreef:
    (...)

    Ze heeft het vanmorgen buiten gedaan maar naar het eten binnen -.-'
    Enig idee hoeveel minuten ik ongeveer met r na t eten na buiten moet?


    Bij die van mij vaak een kwartier tot een half uur na haar eten in de avond.


    The truth is out there.

    Wij gaan altijd s'morgens voor het eten, s'middags na het eten en s'avonds na het eten, maar we hebben geen Husky :p


    No Music, No Life.

    Bedankt voor de tips allemaal.
    Ik krijg geen hoogte van mijn hond. die doet t echt op verschilende tijden, dan weer 15 min of 30 of 45 na t eten....
    t enige wat goed gaat is smorgens als ze uit de bensch komt.... en als we naar buiten gaan wilt ze het ook nog wel eens doen buiten


    I just come to read

    De bench al geprobeerd? Dat wordt zijn thuis dan er daar willen ze niet in plassen.


    You dare to gaze upon me?