• Hoi,

    Op Hyves speelde ik altijd dit spelletje, ik dacht dat het hier misschien ook wel leuk zou zijn.
    Iemand heeft 'iets' uit de wereld van Harry Potter in zijn hoofd. Dat kan dus echt van alles zijn, personages, wezens, objecten, plaatsen etc.
    Door middel van het stellen van vragen waarop ja/nee kan worden geantwoord, moeten de anderen erachter komen. Iedereen mag maximaal drie keer raden.
    Als er twintig vragen gesteld zijn zonder dat het goede antwoord is geraden, dan wordt het antwoord gegeven en is er iemand anders aan de beurt (doorgaans degene die de laatste vraag stelde).

    Het is het makkelijkst als je de vragen van je voorgangers met de antwoorden kopieert en dan een nieuwe vraag verzint. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    1. Is het een object? - Ja
    2. Heeft Harry het in bezit? - Nee
    3. Is het zeldzaam? - Ja (In de boeken wel, in elk geval, maar ik weet niet goed of anderen het ook nog bezitten en dat gewoon niet vermeld wordt.)
    4. Is het groot? - Nee (Maar wat is groot? Het is niet extreem klein, maar ook niet groot.)
    5. Komt het in meerdere boeken voor? - Ja
    6. Heeft Dumbledore het? - Nee
    7. Is het onderdeel van een verzameling? - Nee (Toch niet dat ik weet. :'))
    8. Bevindt het zich op het terrein van Zweinstein? Nee (Heel af en toe wel eens)
    9. Is het in de boeken in het bezit van één persoon? - Ja
    10. Is het één van de relieken? - Nee
    11. Heeft Neville het in zijn bezit? - Nee
    12. Houdt Harry het eens vast? - Uh, ik denk het niet, maar ik ben het niet honderd procent. Sowieso maar een keer als het het geval is, maar ik denk van niet.
    13. Is het een boek? - Nee
    14. Staat het in de leerlingenkamer van Griffoendor? - Nee
    15. Is het handig voor alledaagse zaken om het in je bezit te hebben? - Dat is te zien wie je bent
    16. Is het van Hagrid? - Nee
    17. Is het een magisch object? Ja
    18. Is het een duister object? Nee
    19. Komt het voor in de films? Ja
    20. Kent de gemiddelde tovenaar het? Ik geloof van wel, de oudere generaties toch en de mensen die in een tovenaarsfamilie opgevoed zijn.

    Foute antwoorden
    Tijdverdrijver (Firenzee)
    Vuurbeker (Firenzee)
    Snaai (Firenzee)

    Moet is het nu zeggen of ...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mensen nog een uur geven om te raden? Al weet ik het echt niet D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Een zeldzaam magisch object dat niet te vinden is op Hogwarts, maar wel bekend is bij de meeste tovenaars en ook in meerdere boeken en de films voorkomt. Ehh.. :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Een zeldzaam magisch object dat niet te vinden is op Hogwarts, maar wel bekend is bij de meeste tovenaars en ook in meerdere boeken en de films voorkomt. Ehh.. :')


    Ik heb gezegd dat ik niet wist of het zeldzaam was - er zullen er wel meerdere van zijn en verkrijgbaar zijn, maar in de boeken is er maar een die het heeft.^^
    En meerdere boeken moet je ook met een korrel zout nemen - het is wel zo, maar wordy niet veel vermeld.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 18:50 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Baelor schreef:
    (...)

    Ik heb gezegd dat ik niet wist of het zeldzaam was - er zullen er wel meerdere van zijn en verkrijgbaar zijn, maar in de boeken is er maar een die het heeft.^^
    En meerdere boeken moet je ook met een korrel zout nemen - het is wel zo, maar wordy niet veel vermeld.


    Oke oke, de verbeterde versie:

    Een "zeldzaam" magisch object dat niet te vinden is op Hogwarts, maar wel bekend is bij de meeste tovenaars en ook in "meerdere" boeken en de films voorkomt.

    Het lampje boven mijn hoofd begint een beetje gedempt te branden, maar ik kan er alsnog zo gauw niet opkomen x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga eens gokken: een bezoar :')


    What would Emma do?

    Omdat ik de laatste vraag stelde moet ik hierna, toch? In ieder geval, ik heb iets, dus zodra het vorige object duidelijk is, fire away :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    't Is dus geen bezoar en dan is het inderdaad aan Ilona. Het was een fantasiteerveer. En ja, die komt ook nog in boek vijf voor. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    OOH duh.


    “A queen will always turn pain into power.”

    So dan begin ik maar met vragen, zeker?

    1. Is het een object?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Weasley, wil je misschien reageren? Ik heb zin in dit spelletje (:


    I wanna be a wizard!

    Oeps, sorry, had het niet gezien :')

    1. Is het een object? Nee.


    “A queen will always turn pain into power.”

    2. Is het een persoon?


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Is het een object? Nee
    Is het een persoon? Nee


    “A queen will always turn pain into power.”

    Is het een object? Nee
    Is het een persoon? Nee
    Is het een locatie?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."