• Leonardo DiCaprio werd in 2014 aangesteld tot VN-ambassadeur voor klimaatverandering. Sindsdien heeft hij al meerdere dingen gedaan om dit onder de aandacht te brengen. Mensen die zijn facebook volgen, zullen bijvoorbeeld regelmatig posts zien voorbijkomen. Daarnaast heeft hij ook een rol gespeeld bij het maken van de documentaire Cowspiracy, die de rol van agricultuur en vooral veeteelt heeft op het klimaat. Nu heeft hij opnieuw een documentaire gemaakt, waarin hij ook echt zelf mensen interviewt en kijkt naar wat er moet gebeuren en hoe fout het nu zit. Before the Flood staat bovendien gratis online, omdat zijn belangrijkste doel was om zo veel mogelijk te bereiken.

    Hier kan je hem trouwens zelf zien, met ondertitels.

    Ik vind het zelf een ontzettend pakkende documentaire. Leonardo is iemand die zeker veel mensen kan bereiken en in tegenstelling tot een normale wetenschapper populair en gekend is. Daarom vind ik het een goede keuze om hem als ambassadeur te kiezen. Mensen geven uiteraard (terecht) de commentaar dat hij zelf meer uitstoot dan anderen, door bijvoorbeeld gebruik van privé-jets en dergelijke. Ik vind dat ze daarin gelijk hebben, maar ik denk dat dit een van de mensen is die het meeste impact kan hebben op de bevolking, door zijn bekendheid.

    Ik vind dit echt een aanrader voor iedereen. Je krijgt echt een verschrikkelijk, maar realistisch beeld. Het voelt echt oprecht walgelijk aan om te beseffen dat DIT is wat wij met de aarde doen.

    Edit: dit is trouwens de site (klik die er bij hoort.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2016 - 21:09 ]


    What would Emma do?

    MT :3
    Ik bekijk hem morgen :Y)


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Ik ga hem zeker nog eens bekijken :)
    Nu is het gewoon wat druk
    Doe me er maar aan herinneren ;)


    If nature calls, you answer

    Een hele goede documentaire, zeker kijken!
    Er komt binnenkort een klimaattop aan (in Parijs) en ik hoop gewoon van ganser harte dat daar duidelijke, concrete plannen worden gemaakt. Het is zoals de documentaire zegt: anders is er geen Groenland meer binnen 10 jaar, staan Florida en andere steden onder water en gaat sneeuw enorm exceptioneel worden (of misschien zelfs iets dat ónze kinderen nooit gaan zien).
    Alleszins: de docu is zeker moeite waard om eens te zien!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien