• verhaal

    Het is 40 jaar nadat Harry Potter en zijn vriendjes en vriendinnetjes op Zweinstein hebben gezeten. In die 40 jaar is er veel gebeurd. Na Voldemorts tijdperk is er een revolutie geweest die zorgde voor een openheid tegenover dreuzels. Tegen iedereens verwachtingen in namen dreuzels het goed op en kort daarop werden zelfs tovenaars en heksen aangesteld als minister president/leider van enkele landen zoals Groot-Brittannië.
    Tien jaar duurde deze schijnbare harmonie. Toen begonnen enkele dreuzels hun minachtende blikken niet meer te verbergen en uitten ze in het openbaar, maar ook tovenaars en heksen verborgen hun neerkijkende blikken niet meer langer. Kort daarna werden wereldleiders ook feller met hun kritiek op het andere ''volk'', waardoor de spanningen tussen landen groeiden. Uiteindelijk leidden de spanningen tot een oorlog, waarin dreuzels en heksen en tovenaars tegen elkaar streden.
    Hoewel Groot-Brittannië, het toonaangevend land op het gebied van harmonie tussen de magische wereld en de dreuzel wereld, in oorlog is, merkt men op Zweinstein amper iets van de strijd. In Hogsmeade (Nederlands?) zijn er naast de vaste magische winkels en cafés, nu ook dreuzel winkels te vinden en men leeft in Hogsmeade vredig samen. Iets wat men echter niet weet is dat Zweinstein langzamerhand geïnfiltreerd wordt door spionnen. Na langdurig experimenteren, zijn het dreuzelleiders gelukt om (een deel van) de magie uit tovenaars en heksen te zuigen door middel van een mix moderne technologie en Zwarte Kunsten en deze over te dragen aan dreuzels. Niet iedere dreuzel kan dit aan, waardoor slechts goed getrainde en uitverkoren dreuzels toegang hebben tot deze magie-overdracht. Deze dreuzels worden gebruikt voor spionage. Naast deze spionnen hebben ook tovenaars en heksen, die het niet eens zijn met de toestand van de magische wereld, zich bij de dreuzelleiders aangesloten. Het doel van de spionage op Zweinstein is om in de ogen van de dreuzels de beïnvloedbare leerlingen te laten geloven in de slechtheid van de Magische wereldleiders, en om (een deel van) de magie van leerlingen af te pakken en over te dragen aan dreuzels.

    Maar... zijn de dreuzels niet terecht bang en boos?

    Het verhaal speelt zich af op Zweinstein en omgeving. Je personage kan een leerling/professor zijn, of een spion (dreuzel of overgelopen heks/tovenaar).


    Personage lijsten

    Heks/tovenaar
    Naam:
    Leeftijd:
    Professor/medewerker/leerling*:
    Beroep/Afdeling:
    Leerjaar:
    Vakken:
    Belangrijke karaktereigenschappen:
    Hobby's:
    Uiterlijk (foto of beschrijving):

    Spion
    Naam:
    Leeftijd:
    Bloed (dreuzel, volbloed etc.):
    Professor/medewerker/leerling/overige:
    Beroep/afdeling:
    Leerjaar:
    Vakken:
    Belangrijke karaktereigenschappen:
    Hobby's:
    Uiterlijk (foto of beschrijving):

    *noteer wat van toepassing is
    Vul alleen in wat van toepassing is!

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=173379 -- Voor aanvullingen/ideeën ga je naar deze super te gekke link

    ps. als je niet wil zeggen of je personage spion is of net voor het gekke verrassingselement, hoeft dat natuurlijk niet

    Mijn topics :3 Vrijdag ga ik iemand maken, hoop ik!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Deze moet tussen mijn topics


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    MT. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Laat ik dan maar beginnen he haha

    Heks/tovenaar

    Naam: Eugène "Gilly" Asmoth
    Leeftijd: 15
    Professor/medewerker/leerling*: leerling
    Beroep/Afdeling: Huffelpuf
    Leerjaar: 4
    Vakken: Toverdranken, Transfiguratie, waarzeggerij (belangrijkste)
    Belangrijke karaktereigenschappen: behulpzaam, droog, positief, sloom, lomp, accuraat
    Hobby's: vreten, sokken breien, lezen, slapen
    Uiterlijk (foto of beschrijving): Eugène is 1.78 en dik, niet op een moddervet manier maar hij is eerder zo rond als een tonnetje. Hij heeft altijd een rode blos op zijn dikke wangen. Door zijn bolle wangen lijkt het alsof hij altijd pretogen heeft. Zijn blond-rossige krullerige haren vallen als een bloempot kapsel. En zijn handen zijn uitgerust met kleine worstjes als vingers.

    Ik weet nog niet helemaal welke rol ik mijn personage wil geven, maar ik wil wel even de faceclaim bewaren en ze gaat Tess heten. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Niceee love her already

    Mag ik een Heks reserveren ?


    We are like Glass. We Break and eventually we shatter.

    van mij hoef je niet te reserveren hoor, je mag gewoon een personage aanmaken

    Alejandrohermes schreef:
    van mij hoef je niet te reserveren hoor, je mag gewoon een personage aanmaken


    Oké maak er deze week eentje aan :D


    We are like Glass. We Break and eventually we shatter.

    Eindelijk... Tijd. Internet...

    Naam:
    Leeftijd: 17
    Professor/medewerker/leerling: Leerling
    /Afdeling: Ravenklauw
    Leerjaar: Zeven
    Vakken: Voorspellend Rekenen, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Toverdranken, Astronomie, Verzorging van Fabeldieren, Gedaanteverwisselingen
    Belangrijke karaktereigenschappen:
    Hobby's: Vliegen, radio luisteren, dansen, schaken, schrijven
    Uiterlijk (foto of beschrijving):


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Suko Asdher
    Leeftijd: 16
    Professor/medewerker/leerling*: Leerling
    Beroep/Afdeling: Zwadderich
    Leerjaar: Zes
    Vakken: Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Toverdranken, Verzorging van Fabeldieren, Bezweringen, Gedaanteverwisselingen, Kruidenkunde.
    Belangrijke karaktereigenschappen:
    Hobby's:
    Uiterlijk (foto of beschrijving):


    Overig: Wordt door zijn naaste omgeving vaak 'Dragon Boy', drakenjongen genoemd. Hij overleefde als achtjarige een aanval van de Hongaarse Hoornstaart op een vakantie in Roemenië. Hieraan hield hij een litteken onder zijn rechteroog en een zekere fascinatie voor draken aan over.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Suko is leuk c:


    Every villain is a hero in his own mind.