• Hooii,

    Ik heb een idee voor een verhaal, maar het zijn eigenlijk allemaal aparte stukjes. En die moeten dus goed bij elkaar passen en er moet wen vloeiende lijn doorheen gaan.

    Ik wilde namelijk een intieme romantische relatie tussen een man en een vrouw nemen, om hun gevoelens en de werking tussen die twee te verwoorden.

    Maar alleen dat is niet echt leuk, je hebt namelijk een punt nodig om naar toe te werken, en een spanningsboog is ook altijd fijn.

    Nu had ik het idee dat de man een geheim heeft, wat hij verborgen wil houden want het is ernstig, maar hij wil ook alles met haar delen. Mysterieusheid vind ik altijd een plus.

    Toen zei mijn vriend: hij heeft iemand vermoord. En dat vond ik geweldig. Dus hij heeft iemand die een dierbare pijn deed of zo, vermoord en weggewerkt en haast niemand wist er iets van.

    Maar het is nog niet hèt. Zo is het nog te saai, als het ware. Het kabbelt maar voort, terwijl ik ook grote golven wil, zeg maar.

    Hebben jullie tips, ideeën ? (Misschien dan ook wel voor een titel?)

    Kus

    [ bericht aangepast op 1 aug 2015 - 0:19 ]

    Nu heb je inderdaad nog een vrij eenvoudig en cliché verhaal. Want ik heb al vaak genoeg films gezien / verhalen gelezen waarbij de vrouw er dan achter komt en dan kwaad is, maar later weer bij draait en dan zijn ze weer samen.
    Je moet kijken of je er een twist aan kan geven, iets wat nog niet vaak gedaan is. Dus misschien dat je het helemaal om kan draaien en dat de man zijn ware aard kan laten zien, en dan toch een meedogenloze moordenaar blijkt te zijn, maar dat de vrouw ondertussen nog steeds gek van hem is?
    Ik noem maar wat. Dit is niet mijn sterkste kan namelijk haha, ik ben meer van de fantasie.

    Oke, oke! Dus iets verzinnen dat het cliché tegen gaat.

    Bedankt voor de tip!

    Misschien is het spannend dat de vrouw op zoek is naar de moordenaar. (dat dus haar man blijkt te zijn) Zo bouw je spanning op. De vrouw weet niet hoe ze moet reageren.. En verder kan je zelf verzinnen denk ik..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ohh interessant!! Dank voor de tip!

    Begin met een thema en niet met wat losse ideeën.
    Dan wordt het verzinnen van het plot ook een stuk makkelijker.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oh, wauw, thanks voor de tip! Eye opener!

    Het slachtoffer van de man zou eventueel ook een bekende kunnen zijn geweest van zijn vrouw. Of wie weet zelfs nog dichter, zodat met de twee verschillende gezichten van de man gespeeld kan worden, om het zo maar te zeggen. Ik denk dat je jouw idee tot iets heel leuks uit kunt werken, dus ik ben benieuwd. :)


    She's imperfect but she tries