• Het is altijd een kinderdroom geweest van mij om voor de camera's eens te staan. Ik heb al heel wat informatie opgezocht en vond dat je minstens 1m70 zou moeten zijn om model te kunnen worden. Is dit echt overal zo of heb ik nog een kans om te proberen? Weet er iemand misschien ook een goed modellen bureau in België?


    Ik weet dat Q niet echt over zo'n dingen gaat.. maar ik weet even echt niet aan wie ik het zou kunnen vragen, Dus alvast bedankt!


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Hangt er van af wat je wil natuurlijk. En het is ook niet heel makkelijk om in dat wereldje te komen, maar ik weet wel dat als je korter bent dan 1.70 dat je best wel wat moeite gaat krijgen bij ergens binnenkomen. Verder weet ik er echt heel weinig vanaf. Dus ik kan je niet echt helpen.


    The truth is out there.

    Ze kijken ook vooral naar de lengte. Ik heb vriendinnen die model zijn en die zijn beiden boven de 1.70. Ze zeiden ook vaak dat ik de juiste lengte had (1.77) en dat best een goed punt is. Je kan t wel worden, maar dat gaat inderdaad wel wat moeilijker worden. Echter, zijn dat echt niet de enigste dingen waar ze naar kijken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je bent te klein. Sorry hun.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Naar mijn weten is het meestal minimaal 1.74, sowieso voor catwalk modellen. Als fotomodel is lengte iets minder belangrijk, volgens mij. Maten verschillen echter per modellenbureau en ook hoe streng ze daar naar kijken.. Kan je genoeg informatie over vinden op het internet (:

    Ze opteren voor 1.75 en je moet aan heel wat voorwaarden voldoen. Ze kijken naar je taille, schouders, borstomtrek, maatje 34-36. En vooral: het moet in je zitten en je moet het uitstralen. Het is niet gemakkelijk, want je moet constant presteren. Ik zelf doe ook modellenwerk maar op kleine schaal. Denk goed na vooraleer je eraan begint. Want het is een harde wereld.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Ik weet er wel veel vanaf ^^ Ik volg het een beetje in de Elle of Marie-Claire.
    Maar inderdaad, de perfecte lengte is 1.77 of 1.78 en meestal wordt er niet onder de 1.74 geselecteerd, echt niet. Verder kijken ze ook naar de perfecte maten: 80-60-90 (borst-taille-heupomtrek) Gewicht maakt niet uit! Zo wegen spieren veel meer!

    Allereerst moet je daar aan voldoen. Als je die 'perfectheden' bezit, kan je je aanmelden in een castingbureau, maar alsjeblieft. Let op waar, want niet alle ziun betrouwbaar en kunnen wel eens gebruik maken van je!

    Een goed bureau is Dominique Models, maar deze gaat zelf op zoek naar zijn modellen! Daar kom je meestal niet gemakkelijk in, tenzij je dan gescout bent op straat. (: Veel succes!

    Je mag me altijd een bericht sturen als je vragen hebt (:

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 11:59 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    I don't want to burst your bubble, maar vaak moet je nog wel langer zijn dan 1.70 meter. Er zijn ook modellenbureaus die kleinere modellen hebben, maar ik weet niet of die in België zitten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zoals hierboven staat ben je inderdaad te kort.
    Then again, Kate Moss staat erom bekend dat ze te kort is voor een model en behoort toch tot de beroemdste.


    Tell me about it, stud.

    Conaway schreef:
    Zoals hierboven staat ben je inderdaad te kort.
    Then again, Kate Moss staat erom bekend dat ze te kort is voor een model en behoort toch tot de beroemdste.


    Ja, maar Kate Moss is ook een grote uitzondering :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Je kan misschien wel handmodel worden of zo, maar ik neem aan dat dat niet je droom is.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1.70 was vroeger zo. Twee vriendinnen van mij zitten bij modellenbureau's. Nadine is 1.80 en die is vollop bezig (al vind ik haar bureau niet de beste die bepaald alles voor haar en doet alles voor geld). Mijn andere vriendin Merle is 1.75 en eigenlijk te klein. De lengte is gestegen en ze prefereren 1.76 of langer voor modellen. Ze staat dan ook niet op de Site van haar modellen bureau, maar ze groeit nog. (Zij zit bij Paparazzi en die vind ik beter. Die vraagt eerst of je iets wilt (bijvoorbeel haar afknippen terwijl het modellen bureau van Nadine zegt dat je je haar moet afnippen en verven ofzo (ze heeft dus geen keuze)))
    Ik ben zelf 1.74 en eens gevraagd, maar ik vind zelf het wereldje te corrupt plus ze zeiden dat ik dan wel een beetje moest groeien dus je bent helaas te klein mop.


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia

    Meestal zelfs 175


    Firm believer of all that is magic

    Misschien is een castingbureau een idee? Je bent dan wel geen model, maar kunt wel soortgelijk werk doen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Clarice schreef:
    Hangt er van af wat je wil natuurlijk. En het is ook niet heel makkelijk om in dat wereldje te komen, maar ik weet wel dat als je korter bent dan 1.70 dat je best wel wat moeite gaat krijgen bij ergens binnenkomen. Verder weet ik er echt heel weinig vanaf. Dus ik kan je niet echt helpen.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.