• heey lieve mensen van Q :3

    Aangezien er hier mensen op zitten vanuit heel Nederland (en België) vond ik dit de perfecte plek om het te vragen.
    Morgen willen een vriendin en ik een leuk dagje weg doen naar een stad/dorp, eerst hadden wij Volendam in gedachten maar bij naderinzien vind ik het niet zo super interessant... Dus begon ik te bedenken welke plaatsen in Nederland nog meer leuk zijn ;3

    welke stad kunnen jullie aanraden, om er ook echt een dagje van te maken? Niet dat je na een ochtendjes of middagje al klaar bent.
    ik ben Gisteren al in Rotterdam geweest, die stad viel me persoonlijk erg tegen.
    Zelf woon ik in Elst dus ik kom al regelmatig in Arnhem en Nijmegen, die vriendin woont in de buurt van Utrecht dus daar kom ik ook al regelmatig en Amsterdam zijn wij beide mee eens dat we dat vorig jaar al gezien hebben.
    Kan je me er dan ook gelijk bij vertellen in het kort wat er allemaal te doen is in die stad/dorp?

    x

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 10:56 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Amsterdam ;)

    Leeuwarden of Sneek! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Leiden is wel leuk. Je kunt ook een stadwandeling doen, van een uur geloof ik.

    Kan me wel voorstellen als je echt een dagje weg wilt, dat je het dan groter op wilt zoeken. Misschien is het leuk om dan naar Zwolle te gaan? Zelf ben ik er niet geweest, maar het schijnt leuk te zijn.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Den Haag is ook erg leuk. Sight-seeen bij de eerste en tweede kamer. En allerlei andere leuke dingen. Je kan er ook goed winkelen. En natuurlijk Dudok appeltaart eten. (:


    The truth is out there.

    Maastricht of Leuven! Maastricht heeft een centrum waarin veel geshopt kan worden, zoals in de Selexyz, een van de mooiste boekenhandels volgens de CNN (in een oude kerk). Maar de sfeer is ontzettend leuk en een terrasje pikken op de markt en het vrijthof is ontzettend gezellig en wandelen door het stadspark is awesome. Maastricht is leuk.
    Leuven is kleiner en minder te doen, maar alsnog een mooi centrum en gezellig.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Den Bosch! Echt een heerlijke shopstad en heeft ook een heleboel oude monumenten die je kunt bezichtigen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Maastricht vind ik heel leuk.

    Den Bosch zou ik echt afraden want ik vind het een rotstad om er te winkelen. Maar voor de gezelligheid is het wel een leuke stad.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Goes is wel leuk. Vanaf vrijdag is er een redelijk grote kermis en het is een hele leuke winkelstad. Als je dan lekker wat wil eten moet je naar Daileys(voor Lunch of koffie) of de grote markt(voor koffie of avondeten) gaan. Het is niet zo'n bekende stad, maar juist daarom wel leuk voor een dagje weg. Je zou zelfs naar het museum kunnen gaan wat best leuk is voor een paar uurtjes


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Groningen! Heerlijke, gezellige stad met veel mooie gebouwen en genoeg winkels om in te shoppen.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 18:05 ]

    Monet schreef:
    Groningen! Heerlijke, gezellige stad met veel mooie gebouwen en genoeg winkels om in te shoppen.


    eeens


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Een ding, NIET Amsterdam. Voor de rest weet ik het niet zo. Sorry.

    Edit: Hoorn.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 18:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Groningen is ook erg leuk ja!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben afgelopen twee weken wezen tienertoeren.

    Ik heb Groningen (+ Pieterburen, zeehondencreche), Valkenburg, Maastricht en Eindhoven bezocht.

    De zeehondencreche in Pieterburen was wel bijzonder, maar in 2 uurtjes waren we wel klaar. In Groningen zijn heel veel leuke winkeltjes, stripmuseum, Groninger museum, Martinitoren enzovoorts.

    In Valkenburg kun je rodelen, wat heel leuk om te doen is, en ook leuk een terrasje pakken. In Maastricht kun je ook wel leuk winkelen, terrasje pakken, Vrijthof bekijken, het marktplein bekijken en het is echt een hele mooie stad!

    In Eindhoven kun je vooral shoppen (tenminste, dat hebben wij gedaan). We hebben ons er van 10.15 - 17.00 wel vermaakt (we konden er wel langer rondlopen, maar ik wilde graag op tijd thuis zijn).


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Maastricht is erg leuk en bovendien vol met zuidelijke gezelligheid! :) Bovendien heb je er best veel plekjes met studentenkorting. Zelf vind ik Den Bosch ook een leuke stad.


    She's imperfect but she tries

    Bostick schreef:
    Een ding, NIET Amsterdam. Voor de rest weet ik het niet zo. Sorry.

    Edit: Hoorn.


    Hoezo niet Amsterdam? Ik vind het een hele leuke stad met veel aparte winkels.