• WEDSTRIJD: LEREN SCHRIJVEN.


    Menig persoon op Quizlet kan natuurlijk al schrijven. Iedereen heeft een favoriet genre, lievelingskarakters, een vaste manier van schrijven.
    Maar wat als je nu eens iets moet gaan schrijven waar je normaal niet aan zou denken? Of een scenario voorgeschoteld krijgt waarvan je denkt 'Wat moet ik hier nu weer mee'? Of als je gewoon vast zit en een poging wil doen om van een writersblock af te komen? Misschien ligt de oplossing in deze wedstrijd.

    Disclaimer: Deze wedstrijd is officieel bedacht en opgezet door Remington.


    DEELNEMERS:
    1 Complexes Opdracht 1 - -
    2 Rikiah Opdracht 1 Opdracht 2 - Opdracht 4
    3 Dominhe Opdracht 1 Opdracht 2 Opdracht 3 Opdracht 4
    4 Hazy Opdracht 1 Opdracht 2 Opdracht 3 Joker
    5 Morticia Opdracht 1 Opdracht 2 Joker

    6 Mignon Opdracht 1 Opdracht 2 -
    7 Astolat Opdracht 1 - -
    8 ---
    9 ---
    10 Aveyard Opdracht 1 Joker - -

    11 Homura Opdracht 1 Opdracht 2 Opdracht 3 Joker
    12 Antepast Opdracht 1 Opdracht 2 Opdracht 3 Opdracht 4
    13 ---
    14 ---
    15 ---

    16 ---
    17 Cleiona Opdracht 1 Joker -
    18 Paynos Joker - -
    19 Horlinson Opdracht 1 Opdracht 2 Opdracht 3 Opdracht 4
    20 Quokka Opdracht 1 - -

    ALGEMENE INFORMATIE:
    Aantal Deelnemers:
    Ik heb geen vast aantal deelnemers in gedachten voor de wedstrijd. Wat ik echter wel ga doen is jullie opdelen in 'groepjes'. Ieder groepje bestaat uit vijf leden. nummers 1-5, 6-10, 11-15 etc.

    Aantal rondes:
    Er zullen 8 opdrachten zijn. Iedere opdracht duurt 10 dagen en je hebt de mogelijkheid om nog maximaal 4 dagen uitstel te krijgen (dus maximaal 14 dagen per opdracht)
    Daarnaast heb je de mogelijkheid om 1 joker in te zetten

    Punten:
    Deze wedstrijd zal anders zijn dan andere. De mensen die aan mijn vorige wedstrijd hebben meegedaan, waren zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een winnaar bij elke ronde en op die manier dus wie de uiteindelijke wedstrijd had gewonnen. Maar omdat deze wedstrijd dus gaat om jullie zoveel mogelijk aan het schrijven te krijgen, gaan we het anders doen.
    Ik zal bij iedere ingezonden opdracht een reactie achterlaten, maar de bedoeling is ook dat jij hetzelfde gaat doen bij iedere inzending van jouw groepje. Voor iedere reactie die jij geeft aan je mededeelnemer ontvang je 1 punt LET OP: De reactie moet ingaan op de inhoudelijke opdracht en eventuele opbouwende kritiek bevatten. dus geen 'leuk hoofdstuk'.
    'Waarom moet ik een reactie achter laten?'
    Het moet niet, het is een optie voor jezelf om meer punten te halen in deze wedstrijd. Het voordeel voor de schrijver van de opdracht (stel hij of zij heeft een writersblock en al een half jaar niet geschreven) is dat hij/zij opbouwende kritiek krijgt in wat men goed vond aan het geschreven stuk, waar hij/zij op zou kunnen letten en waar iets nog beter kan, dit kunnen grammatica foutjes zijn, of de schrijfstijl, de vorm ervan etc. Het voordeel voor jezelf is dat jij ook daadwerkelijk op de inhoud in gaat en op die manier ook aan zelfreflectie kan doen over je eigen schrijfstukjes. Daarnaast oefen je ook je eigen manier van commentaar geven op iets, omdat je ook moet onderbouwen waarom je iets zegt.

    Per ronde kun je de volgende punten halen:
    3 punten indien je op tijd inlevert
    2 punten indien je inlevert in de 4 extra dagen uitstel ronde
    1 punt indien je te laat inlevert (als je bijv geen uitstel hebt gevraagd of ook nog na de uitstel deadline pas inlevert. Hou je aan de aangegeven tijden!)
    0 punten indien je niets inlevert of een joker inzet
    1-4 punten voor je ondersteunende reactie bij je mede deelnemers.
    LET OP Per ronde kun je dus maximaal 7 punten krijgen! Ook als je zelf een joker gebruikt en voor je eigen opdracht dus geen punten verdient, kun je alsnog tot 4 punten krijgen als je wel commentaar geeft op de opdrachten van je mede deelnemers!
    Als er echter een joker is ingezet, is er dus automatisch geen manier om die te voorzien van commentaar, en vervallen die punten dus,

    Regels:
    -De algemene huisregels van Q
    -Naamsveranderingen dien je door te geven
    -Opdrachten maak je in een story en je stuurt de link naar de opdracht door via dit topic of via een PB
    -Uitstel moet je voor de deadline aanvragen! Dit kan via het topic of een PB
    -Samenwerken is niet toegestaan
    -Hulp van iemand anders (bèta, vriendin op Q etc) is niet toegestaan, de opdrachten zijn er om jou te helpen!
    -Het is niet mogelijk om te wisselen van groepje, deze worden gewoon samengesteld naar de aanmeldingen en zou ook niet van invloed mogen zijn.


    PUNTEN:
    Ik weet niet precies hoe alles is gegaan bij de eerste twee opdrachten, dus ik ga er van uit dat iedereen alles op tijd heeft ingeleverd. Als je je tweede opdracht nog niet in dit topic heb gezet, staan de punten er nog niet bij, maar zodra je dat doet zullen die er gewoon bij komen. Ook is dit nog zonder de reacties op de andere verhalen, dit zal ik doen op het einde.
    Complexes – 3
    Rikiah – 6
    Dominhe – 9
    Hazy – 8
    Morticia – 6

    Mignon – 6
    Astolat – 3
    Knopfler – 3
    GusWaters – 6
    EthereaI – 3

    TARDlS – 9
    Antepast – 8
    x_smileforme_x – 3
    Woodhouse – 3

    Layden – 6
    Cleiona – 3
    Paynos – 0
    Horlinson – 9
    Quokka – 3



    Opdracht 1:
    Schrijf de letters van het alfabet onder elkaar op en geef jezelf genoeg ruimte om zinnen te formuleren. Iedere nieuwe zin moet beginnen met de volgende letter.
    Voorbeeld:
    Als Japie naar het park gaat, rent hij als eerste naar de bloemen.
    Bloemen in alle soorten, kleuren en maten
    Chrysanten, lelies, rozen
    De jongen heeft geen favoriete bloem
    Echter vind hij rode bloemen mooier dan gele of oranje
    F...
    G..
    H...
    etc.

    Onderwerp van je verhaal: Schrijven (dit kan over van alles gaan, zolang het maar te maken heeft met iets dat betrekking heeft tot schrijven. Een pen, papier, writersblock, verhalen etc)
    Deadline: 29-06-2015 23:59 uur

    Opdracht 2
    Twee mensen die elkaar haten, zitten vast in de lift gedurende 12 uur. Wat gebeurt er?

    Minimaal aantal woorden: 200
    Maximaal: geen limiet
    Uiterste inleverdatum: 14-07-2015 23:59 uur

    Opdracht 3:
    In deze opdracht gaat het vooral over je personages. Je moet een kort verhaal schrijven waarin wij jouw hoofdpersonage al redelijk goed leren kennen. Natuurlijk is het belangrijk dat het niet te saai wordt omdat je alleen maar de karaktereigenschappen aan het omschrijven bent.

    Minimaal aantal woorden: 500.
    Maximaal aantal woorden: 2000.
    Uiterste inleverdatum: 26-08-15 [23:59]


    Opdracht 4:
    Ga naar YouTube, tik de eerste twee letters van je naam in. Eronder komt dan een lijstje met suggesties voor liedjes of artiesten of iets dergelijks. Kies één van deze artiesten/liedjes/filmpjes/kanalen en schrijf een verhaal hierop gebaseerd. Bij het inleveren moet je de eerste twee letters van je naam vertellen en de suggestie die je gekozen hebt.

    Minimaal aantal woorden: 300
    Maximaal aantal woorden: 1500
    Uiterste inleverdatum: 26-09-15 [23:59]

    Ik wil jullie vragen om jullie recente username veranderingen nog eens door te geven en opdracht twee opnieuw door te sturen.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 18:45 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    geen username veranderen hier, opdracht komt vanavond (staat nog op laptop waar ik nu niet op ben).
    Bne benieuwd!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    MT. Ikigai >> EthereaI
    Voor opdracht twee had ik een joker ingezet, omdat ik op vakantie was


    take me back to the basics and the simple life

    Dit is mijn inzending: opdracht twee.
    Leuke lay-out, btw (:


    We crave what we can't have.

    Horlinson schreef:
    Dit is mijn inzending: opdracht twee.
    Leuke lay-out, btw (:

    Thanks :') ik had even snel wat gemaakt ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Still Morticia. (:
    Dit was mijn inzending: tweede opdracht.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Opdracht 2

    Bij deze mijn tweede opdracht nog eens. :)


    She's imperfect but she tries

    Bedankt voor het bericht!
    16. Somiador --> BingBong

    opdracht 2 ;3


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik doe ook mee! Ik heb namelijk Dominique een aantal weken geleden via een privé bericht gevraagd of ik nog kon meedoen (omdat ik wat later was, ik had de wedstrijd niet eerder gezien) en dat vond ze goed dus. Opdracht 1 vind je hier en dit is opdracht 2! Bedankt dat je met de wedstrijd wilt verdergaan!

    Dit was mijn opdracht 2 Klik


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik had een joker voor opdracht 2 (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Dit is mijn opdracht 2


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik had voor de tweede opdracht een joker ingezet


    A friend is a gift whose worth cannot be measured, except by the heart

    Dit is mijn opdracht 2. ^^

    Nu we een nieuwe deelnemer hebben in onze groep, moeten we voor opdracht 1 nog een reactie bij die persoon haar opdracht achterlaten?


    Ik wil een tuin vol egels

    Sorry, ik schrijf me hiervoor uit. Ik ben deze laatste dagen totaal niet in de schrijfmood en zit een tijdje met een writersblock.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @Hazy: ja, dat is wel de bedoeling.
    @Lolicia: aw, jammer. Maar als je een writers block hebt kan je toch juist beter mee doen? :')


    “A queen will always turn pain into power.”