• Deelnemers

    01.xTeamHaybekah
    02. Delfino
    03. Ratonhnhake
    04. Scribe
    05. Needles

    06. Amatis
    07. Diplodocus
    08. Founder
    09.HalfBloodPrince
    10. Aliyah

    11. Valeska
    12. Spotgaai
    13. Patholoog
    14. FirefIy
    15. Antichrist

    16. Trees
    17. Mignon
    18. Calibraska
    19. Ledecky
    20. Neil

    21. Ashallayn
    22. Noledam
    23. Alpenglow
    24. Margherita
    25. katl1

    26. Sucrose
    27. Rikiah
    28. Asil98
    29. Aincrad
    30. Kangster

    31. Gayle
    32. Whitethorn
    33. Grass
    34. Hashtag
    35. xeroptic

    Reserve.
    36. CreepyPastaElz
          De linken waren rustig rond dit late tijdstip van de nacht. Er was weer eens een dag voorbij verstreken in het o zo prachtige Quizletlandia. Laptops stonden op stand-by te knipperen met daarop de netjes opgeslagen creaties, klaar om morgenvroeg een back-up van te maken. Zowel de quicklinks als het forum was haast compleet uitgestorven. Heel af en toe hoorde je iemand reageren. Overal waren de profielen dicht. Bedtijd stond bij velen uren geleden al op het programma, alhoewel de roodkleurige moderators nog een koffie dronken om wakker te blijven. Er was namelijk een groot overleg geweest wat de hoognodige wallen bezorgde. De admin gleed behendig over de quicklink. Ze had haast. Die privé berichten moesten zo snel mogelijk verzonden worden nu iedereen nog aan het slapen was, want niemand mocht weten waar ze vandaan kwamen. Erger nog, ze mochten niet weten van wie ze kwamen. Dat zou alleen voor chaos zorgen.

          Niets vermoedend kon je in de vroege ochtend creatieve users hun eerste letters horen typen. De inspiratie die 's nachts werd op gedaan, moesten uit hun vingers worden geperst. In opperste concentratie tikten ze op het toetsenbord, maar wat er toen gebeurde liet hen verbazen: er verschenen roze pop-ups op het scherm. Vreemd, vonden ze. Privé berichten kwamen normaal gesproken veel later pas op de dag.


    Beste user van Quizletlandia

          Hierbij willen wij jou hartelijk bedanken voor het meedoen aan onze wedstrijd. Voordat het spel namelijk gaat beginnen, willen we eerst graag de huisregels eens doornemen en bespreken zodat het een leuk en eerlijk spel wordt met interessante theorieën.


    Wetten van Quizletlandia
    • Aan de regels van ons land: 'Quizlet.nl' houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houd deze dus voor jezelf! Komen we achter dat je jouw rol door heb gegeven, zullen er sancties volgen.
    • Samenwerken met andere users buiten het wedstrijdtopic is ten strengste verboden. Met uitzondering van het 'De moderators' natuurlijk.
    • En ten slotte: Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door. Dit omdat het anders voor verwarring kan zorgen.


    Rollen
    In totaal zoeken wij ongeveer 35 enthousiaste deelnemers die bereid zijn om tot het einde te spelen. Als er een vergadering (dag) is en er op elkaar wordt gestemd, doet iedereen zich vanzelfsprekend als een gewone user voor!

    Administrator (1) [Alfawolf]: De admin is het hoofd van de moderators. Deze persoon staat in direct contact met ons. Dus wanneer er onderling bekend is wie de moderators eruit stemmen (in dit geval ''bannen''), dan geeft diegene dit door aan alle wedstrijdhouders.

    Moderators (5/6) [Weerwolven]: De mods zijn een groepje mensen die ervoor willen zorgen dat Quizlet geen users meer overhoud. Dit doen ze door elke nacht een user te bannen. Wie deze mysterieuze personen zijn is onbekend. Eens in de zoveel tijd komt er iemand te dicht bij de waarheid wie nou daadwerkelijk de mods zijn, dus bannen ze deze persoon. Bij elke vergadering (dag) komen alle spelers bij elkaar en wordt er gestemd op een verdachte.

    Bemiddelaar (1) [Valse weerwolf] : De bemiddelaar is een lid van de moderators, maar alleen om users te kunnen beschermen. De bemiddelaar kan maximaal drie keer het gekozen slachtoffer van de moderators veranderen en dit doorgeven aan de wedstrijdhouders via PB. Let er wel op dat dit vóór de opgegeven deadline moet gebeuren! De users komen er echter niet achter wie het werkelijke slachtoffer was.

    Computernerd (1) [Heks]: De computernerd is iemand die drie keer wonderen kan verrichten op zijn laptop. Deze persoon heeft veel verstand van cijfertjes en software. De drie wonderen die zij kan verrichten zijn: Kan users van een ban besparen (1), kan iemand een ban geven (1) en kan iemands hele laptop laten crashen waardoor deze user automatisch ook last heeft van geheugenverlies (1). Deze user krijgt dan een nieuwe rol.

    Bèta-readers (2) [Sletten]: De bèta's zijn de enige die echt wat werk verrichten. Elke avond verbeteren zij een tekst en geven anderen tips. Ze zijn lid van de crew en kunnen niet geband worden. Wanneer de moderators een bèta wil bannen, zullen zij het bericht ontvangen dat het niet mogelijk is. Een bèta bannen kan enkel door de persoon te bannen van wie zij een tekst aan het verbeteren is.

    Hacker (1) [Ziener]: De hacker is iemand die zich geruisloos een baan wendt door het forum. Deze persoon heeft maar een aantal forumposts en niemand die de hacker echt kent. Omdat ze zo geruisloos is, vallen veel dingen haar gemakkelijk op. Deze persoon kan na elke stemdag aan de wedstrijdhouders om een rol vragen.

    Forumbanner (1) [Silencer]: De forumbanner kan elke nacht een willekeurig profiel in sluipen om daar vervolgens de boel te ontregelen, zodat diegene niet meer op het ''forum'' (dus bij de deze Moderator van Wakkerdamwedstrijd) kan reageren. Deze persoon mag dan niet meepraten of stemmen. Als zij dit toch doet, wordt haar stem gediskwalificeerd. Een forumbanner kan ook een lid van de moderators een ban geven voor op het forum. De forumban werkt dus alleen overdag, 's nachts kan de speler in kwestie wel gewoon weer mee praten. Een forumbanner mag niet twee keren achter elkaar dezelfde speler een forumban geven.

    Columnist (1) [Burgemeester]: De columniste is de slimste speler. Met haar gladde praatjes kletst zij iedereen onder de tafel en geldt haar stem ook dubbel. Of ze zichzelf bekend maakt onder de users, mag ze zelf beslissen.

    Fangirl (1) [Cupido]: De fangirl houdt ervan om mensen met elkaar te shippen. Shippen betekent dat je twee personen graag als een stelletje samen ziet of goed bij elkaar vindt passen. De fangirl koppelt dus mensen aan elkaar. Wanneer één van deze twee mensen wordt vermoord, dan sterft de ander vanzelf uit liefdesverdriet. Dan pas kan zij pas weer twee andere mensen aan elkaar koppelen.

    Newbie (1) [Zondebok]: De newbie is nog maar een paar daagjes actief op de site en weet nog niet zo goed hoe alles werkt. Wanneer er bij de stemming een ex aequo ontstaat (gelijkstand tussen twee of meerdere users) zal de newbie, ongeacht de stemming, geband worden.

    Golden Member (1) [Dorpsoudste]: De Golden Member is de VIP van de site. Bij de eerste ban van de moderators zal zij dan ook niet meteen geband worden. Enkel haar Golden Membership zal haar ontnomen worden. De tweede ban overleeft zij niet.

    Faker (1) [Jager]: De faker is in feite een andere persoon, een catfish. Zij bespeelt iedereen en wanneer zij geband wordt, zal zij kwaad reageren. De faker krijgt dan de mogelijkheid een user te verlinken bij de mods en die zal dan ook geband worden.

    User (18) [Burger]: De user is een gewone gebruiker van Quizlet en zal overdag mee overleggen.


    Vragen
    Mag ik mijn rol doorgeven?
    Nee, je mag je rol niet doorgeven. Iets wat geheim is, blijft geheim.

    Hoe weet ik wanneer ik moet stemmen en wat is een vergadering?
    Wij zullen zelf aangeven wanneer er een vergadering is. Een vergadering is een verzameling van alle inwoners van Quizletlandia, waarbij iedereen hun theorieën kan voorleggen en zal gaan stemmen op wie ze verdenken dat in het moderator-team zit. Een vergadering is niets anders dan een dag in een normale Weerwolven van Wakkerdam-spel.

    Hoe breng ik mijn stem uit?
    Dit doe je heel gemakkelijk via een reactie in de story op de dag van de vergadering. Als het 's nachts is, moeten de deelnemers met een speciale rol Poncho een privé bericht sturen. Het is dus aan te raden om een abonnement te nemen op de story.

    Hoe lang duren de vergaderingen en hoe lang duurt de nacht?
    De vergaderingen duren normaal gesproken drie dagen lang, hetzelfde geldt voor de nachten. Soms kan dit wat langer duren, want wij hebben ook niet altijd zin om te schrijven of hiermee bezig te zijn. Als er na zestien weken nog steeds geen vooruitgang is, dan maken wij zelf bekend wie er gewonnen heeft. Dus als er bijvoorbeeld meer moderator leden zijn dan gewone users, dan hebben de moderators gewonnen. Omgekeerd is dit dan ook het geval.

    Wat gebeurt er als ik geband (dus als je uit het spel bent) ben?
    Als je geband bent, of het nu terecht was of onterecht en je niet gered werd door de Computernerd, dan ben je ook echt geband. Je houdt je dan stil en je mag niets doorvertellen.

    Wat gebeurt er als ik een paar dagen weg bent?
    Dan hebben wij graag dat je dit mededeelt. Als je in de tussentijd geband wordt, dan ben je helaas niet gered.

    Maar waarom zou ik dan mededelen dat ik weg ben?
    Zodat we weten dat je niet stemt.

    Wat gebeurt er als ik me inschrijf en niet reageer?
    Drie keer niet stemmen? Uit de wedstrijd.

    Wat moet ik doen als ik nog vragen hebt?
    Alle vragen die je hebt mogen gesteld worden. Wij reageren met plezier!


    Organisator
    Poncho


    Wij zoeken verder geen mede-wedstrijdhouders.


    Credits
    • Het mooie layout is door the amazing Painkiller gemaakt.


    Story
    Moderators in Wakkerdam Story.
    Voor het makkelijkheid, neem een abo, zodat je belangrijke updates niet mist.
    De eerste ban.
    De eerste rel.
    De tweede ban.
    De tweede rel.
    De derde ban.




    Woordenboek
    • Profiels: Huizen
    • Linken: Straten
    • Quicklink: Hoofdstraat
    • Reageren: voorbij rijden
    • Spammen: hollen
    • Privé bericht: Mail/post
    • Letters: gapen
    • Typen: praten
    • Spotlight: Cinemas
    • Home: Ingang van Quizlet.nl
    • Topic: Gebouw
    • Nieuwsbrief: Krant


    Doden
    Hier komen alle doden te staan.
    Eerste ban:
    12. Spotgaai
    Eerste rel:
    09.HalfBloodPrince
    Tweede ban:
    03.Backbiter
    Tweede rel:
    33. Homura
    • Derde ban:
    • Derde rel:


    Afwezigen

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 16:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 nov 2015 - 19:23 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Gayle schreef:
    (...)

    Nee. Je kijkt naar de rels. Je moet naar de bans kijken.


    Oops. Ik ben niet altijd zo dom hoor :')
    Het klopt inderdaad wel, maar wat kunnen wij er nu mee? We kunnen moeilijk al die mensjes één voor één elimineren, en dan hopen dat we zo alle wolven pakken...

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 19:30 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dawnguard ---> Alpenglow


    Stenenlikker

    Vergeet niet de informatie door te geven.


    Pretty is just a pretty word.

    Oh, ik sta hier nog steeds als Rivetra. :')


    help

    Nu wel. :')


    Pretty is just a pretty word.

    Calibraska --> McAlister


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    De zevende ban (dag)


    Pretty is just a pretty word.

    Wat jammer dat er zo veel mensen inactief zijn geworden :/ Gelukkig zat er toch een moderator tussen.

    Heeft er iemand een theorie?


    What would Emma do?

    Ik vind Rikiah nog steeds verdacht. Twee keer niet gestemd, en dan ineens wel stemmen als het overduidelijk een moderator is omdat die zich versprak. Ik weet niet of dit tactiek was om niet op te vallen bij stemrondes, of dat ze het echt vergeten is, maar mijn stem gaat dus uit naar Rikiah.

    ^dit, de theorie van Sucrose.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    That does make sense.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Margherita schreef:
    That does make sense.


    Jup. Katl 1 was erbij, daar was geen ontkomen meer aan. Om dan een goede user te zijn, stem je mee op de ''gepakte'' moderator. (deed ik ook in een andere WvW)

    Trouwens, ik vind Delfino ook nog wel verdacht. Katl 1 stemde op haar toen ze ''dood'' ging, misschien wel zodat wij haar straks buiten schot houden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oke, ik snap enigsinds waar de verdenking vandaan komt, maar ik ben het wel echt vergeten om te doen (shame *rings bells*) en het is niet omdat ik wolf zou zijn, wat ik dan ook niet ben.
    Ik wil kunnen nadenken voor ik iemand er uit stem, en dan vergeet ik wel eens om daadwerkelijk voor de deadline een naam te reageren..


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Jup. Katl 1 was erbij, daar was geen ontkomen meer aan. Om dan een goede user te zijn, stem je mee op de ''gepakte'' moderator. (deed ik ook in een andere WvW)

    Trouwens, ik vind Delfino ook nog wel verdacht. Katl 1 stemde op haar toen ze ''dood'' ging, misschien wel zodat wij haar straks buiten schot houden.


    Waarom ben ik verdacht omdat zij op mij stemt? Aan de printscreens kon je duidelijk zien dat ik niet in die story van de weerwolven zat, dus ben ik gewoon 100% onschuldig, hoor. En als ik weerwolf zou zijn, zou ik op die manier geen medewolf verraden.


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    (...)

    Waarom ben ik verdacht omdat zij op mij stemt? Aan de printscreens kon je duidelijk zien dat ik niet in die story van de weerwolven zat, dus ben ik gewoon 100% onschuldig, hoor. En als ik weerwolf zou zijn, zou ik op die manier geen medewolf verraden.


    Welke printscreens? Er was toch enkel die printscreen van Katl1 die ergens op reageerde, en dat stond per ongeluk op de homepagina?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Delfino schreef:
    Ik denk dat er iemand een beetje onvoorzichtig is geweest. Ik heb namelijk een weerwolf kunnen ontmaskeren door gewoonweg een simpele ontdekking. Niet zo slim, katl1, beter uitkijken in het vervolg! Voor bewijs kan je onder de spoiler kijken, dan kan je zien dat ik niet lieg.




    Deze was het.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.