• Ik heb vaak dromen terwijl ik nog half wakker ben. Zo net droomde ik bijvoorbeeld dat een hond me beet en aan m'n arm trok. Ik was nog half wakker dus het leek super eng. Ook krijg ik wel eens van die vage 'hallucinaties' dat er een wesp door mijn kamer vliegt, terwijl dat niet zo is.

    Weet iemand wat dit kan zijn?


    26 - 02 - '16

    ik ben de naam kwijt maar je lichaam is wakker terwijl je hersenen nog in de droom status zit om het zo even te noemen. Ik heb er ook last van, je bent niet de enige ;)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Is dat niet Lucid Dreaming of iets dergelijks? Je moet het maar eens opzoeken, misschien komt het bekend voor.


    What would Emma do?

    Is dit wanneer je bezig bent in slaap te vallen? Want dan is het volgens mij iets dat ik ook heel vaak heb. Dan begin je al een soort van te dromen, maar komen er tegelijkertijd ook nog dingen vanuit je omgeving tot je droom door en heb je het gevoel dat je nog niet slaapt. Zo ervaar ik het tenminste, maar ik weet niet of het bij jou hetzelfde is of wat het precies is, maar het lijkt me in elk geval iets waar meerdere mensen wel eens last van hebben (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Hypnagogia?

    ScourgeTheCat schreef:
    Hypnagogia?


    Ik heb net even gezocht en toen stuitte ik hierop. Er stond ook iets bij, geloof ik, dat het wel samen ging met slaapapneu (als je dat zo schrijft) en daar heb ik ook wel symptomen van.


    26 - 02 - '16

    Dat heb ik ook, dat is als je op de rand zit van slapen/wakker zijn. Dat is normaal hoor, zo'n hallucinaties, want ik heb er een tijdje terug een vrouw op de radio over horen vertellen. Alle mensen hebben dat (;

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 9:30 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb dat ook vaak. Soms schop ik zelfs en word ik daar weer helemaal wakker van xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh dit ken ik wel ja, ik heb dat ook heel erg als ik me niet lekker voel. Ik heb vaak koorts en dan krijg je van die vage koortsachtige hallucinaties. Maar heel veel mensen hebben dit, vaak als je in lichte slaap bent, net in slaap gevallen of wakker aan het worden.


    The truth is out there.

    Ik heb hier bepaalde periodes ook vreselijk last van, elke nacht dan zeg maar. Dit is meestal als ik veel stress heb. Geen idee hoe je hier nu echt vanaf komt, dat zou ik ook graag willen weten. :/


    Caution first, always.

    Ik ken dit, ik heb het zelf ook.
    (Heb hierdoor zonder te weten mijn bed verplaatst naar het midden van mijn kamer.)
    Het beste is om geen mobiel of andere technologie te hebben waar licht op zit. Neem dan een half uur voor slapen gaan iets ontspannends. (Boeken of als je niet leest iets waar geen scherm op zit.)

    Ik heb er echt maanden last van gehad, zelfs ben ik er erg op achteruit gegaan.
    Hoe het precies weet, weet ik niet precies.


    Vampire + Servant = Servamp

    Nou is het meestal iets engs of niet? Want je hebt slaapverlamming, waar je meestal enge dingen ziet en niet kan bewegen, en dit is meer een beetje slaapwandelen denk ik dan hoor.

    Ik heb zelf vaak last van "sleep paralysis". Daar klinkt dit ook wel naar.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Jotunheim schreef:
    Ik heb dat ook vaak. Soms schop ik zelfs en word ik daar weer helemaal wakker van.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hamily schreef:
    Ik heb zelf vaak last van "sleep paralysis". Daar klinkt dit ook wel naar.

    Ja ik dacht dat het dit was!
    Zoals een persoon al had vermeld ik heb het ook heel vaak als ik zelf al ziek ben. Het komt erop neer dat je zintuigen 'werken' maar je lichaam in slaapmodus is. Ik was eens ziek op vakantie en ik 'droomde' dat iemand me een rape-drug had gegeven en dat dat de reden was dat ik zo versteend op het bed lag. Het is echt freakin' eng want je kan jezelf echt niet bewegen.


    effort never betrays you

    Ik heb dat ook soms. Alleen heb ik dat dan met spinnen, mijn grootste angst. Dan zie ik echt een spin over mijn kussen lopen en ik zou zweren dat het echt is. Meestal schrik ik dan zo erg, dat ik mijn bed uitvlieg en even niet meer weet wat nog echt is en wat niet.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.