• noun
    1. a theory that explains an event as being the result of a plot by a covert group or organization; a belief that a particular unexplained event was caused by such a group.
    2. the idea that many important political events or economic and social trends are the products of secret plots that are largely unknown to the general public.


    Oké, dus stiekem vind ik conspiracy theories erg interessant. 8D Ik geloof er niet perse in, maar het is leuk om uit te zoeken en door te lezen. Misschien zitten er nog meer mensen op Quizlet die deze mening met mij delen, of je er nou in gelooft of niet. Daarom leek het me wel leuk om er een groot topic voor te openen! Hier kan je dus alle theorieën bespreken, van hoaxes tot red flags en ga zo maar door.


    9/11


    Boston Marathon
    The woman in red

    Chemtrails


    Aliens

    [ bericht aangepast op 4 sep 2015 - 15:23 ]


    Your make-up is terrible

    Oeh, interessant dit :Y)


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Quokka schreef:
    (...)

    Dat als je vaag genoeg bent, je bijna alles in de toekomst kan voorspellen. Want duidelijk wil ik die man toch niet noemen.

    Maar aan de andere kant, moet ik wel toegeven dat sommige interpretaties geloofwaardig overkomen. De voorspelling van zijn eigen dood, vind ik wel griezelig, maar misschien voelde hij het aankomen of had een dokter het hem vertelt aangezien hij ziek was.


    Ik moet toegeven dat veel van zijn voorspellingen inderdaad nogal vaag zijn en als honderd en één verschillende dingen geïnterpreteerd kunnen worden, maar sommige van zijn voorspellingen zijn heel precies. Hij heeft bijvoorbeeld the Great Fire of London voorspeld, met het jaartal erbij. Bij dat soort dingen ga ik me toch afvragen hoe dat precies zit... :')


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Woodhouse schreef:
    (...)

    Ik moet toegeven dat veel van zijn voorspellingen inderdaad nogal vaag zijn en als honderd en één verschillende dingen geïnterpreteerd kunnen worden, maar sommige van zijn voorspellingen zijn heel precies. Hij heeft bijvoorbeeld the Great Fire of London voorspeld, met het jaartal erbij. Bij dat soort dingen ga ik me toch afvragen hoe dat precies zit... :')


    Dat is wel bijzonder, maar even goed zouden sommigen een gok kunnen zijn die uiteindelijk waar werden.

    Er bestaat een theorie dat wat hij heeft voorspelt zal uit komen, tenminste zo stond het op wikipedia. Dat het wordt voorkomen en later toch gebeurt. Ik zie het als een argument om te zeggen dat het lot bestaat, als het wordt voorkomen zal het alsnog gebeuren want dat is het lot.

    Sommige mensen zeggen ook dat bepaalde mensen voor elkaar bestemd zijn of dat bepaalde dingen in je leven toch wel zullen gebeuren omdat het je lot is.


    Physics is awesome

    Over die mensen die voor elkaar bestemd zijn heb ik ook nog wel een leuke^^


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Oh, ik vind dit echt zo interessant! Ik weet niet zo meteen iets om te posten, maar ik volg echt heel graag zulke theorieën en discussieer er ook graag over. (wbw)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    VaIe schreef:
    Over die mensen die voor elkaar bestemd zijn heb ik ook nog wel een leuke^^



    Volgens mij is er ook een oud Griekse theorie er over, dat iedereen als het ware iemand heeft die hij/zij zou moeten vinden. Dat ieder mens dus als het ware eigenlijk een tweeling is en dus de andere helft zou moeten vinden. Ik vind het nogal vaag en misschien werden er wel tweelingen mee bedoelt.


    Physics is awesome

    OMG dit is een MT waard!!!

    * gaat topic lezen*


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Quokka schreef:
    (...)

    Volgens mij is er ook een oud Griekse theorie er over, dat iedereen als het ware iemand heeft die hij/zij zou moeten vinden. Dat ieder mens dus als het ware eigenlijk een tweeling is en dus de andere helft zou moeten vinden. Ik vind het nogal vaag en misschien werden er wel tweelingen mee bedoelt.


    Staat dat ook in verband met het feit dat er meerdere dubbelgangers van jou bestaan die zich overal op de wereld kunnen bevinden? Dat heb ik ook ergens gehoord namelijk c;


    26 - 02 - '16

    Quokka schreef:
    (...)

    Volgens mij is er ook een oud Griekse theorie er over, dat iedereen als het ware iemand heeft die hij/zij zou moeten vinden. Dat ieder mens dus als het ware eigenlijk een tweeling is en dus de andere helft zou moeten vinden. Ik vind het nogal vaag en misschien werden er wel tweelingen mee bedoelt.


    Die heb ik nog geleerd op school. Volgens de mythe werd de mens gemaakt uit twee mensen, die aan elkaar vast hingen. Zeus, de oppergod, was bang dat het menselijke ras te sterk zou zijn en deelde alle mensen in twee, waardoor we onze wederhelft moeten zoeken tijdens ons leven, in plaats van ermee samen geboren te worden. Een beetje zoals een siamese tweeling, dus :'D Ik vind het wel een leuk verhaal.


    What would Emma do?

    Kilig schreef:
    (...)

    Staat dat ook in verband met het feit dat er meerdere dubbelgangers van jou bestaan die zich overal op de wereld kunnen bevinden? Dat heb ik ook ergens gehoord namelijk c;


    Er word gezegd dat van mij bijvoorbeeld zeven dubbelgangers zijn, zij zouden qua uiterlijk op mij lijken. In principe is het niet onmogelijk, je kan tegenwoordig voorbeelden vinden van mensen die op elkaar lijken.

    Er zijn een aantal haarkleuren en oogkleuren dus in principe is het niet gek dat sommige mensen op elkaar lijken. Daarnaast heb je tweelingen, drielingen en in een enkel geval vierlingen. Dan klopt het inderdaad dat meerdere personen op elkaar lijken, want ondanks dat ze uit maken van een meerling zijn het allemaal individuen aangezien hun vingerafdrukken van elkaar verschillen, als het goed is.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Er word gezegd dat van mij bijvoorbeeld zeven dubbelgangers zijn, zij zouden qua uiterlijk op mij lijken. In principe is het niet onmogelijk, je kan tegenwoordig voorbeelden vinden van mensen die op elkaar lijken.

    Er zijn een aantal haarkleuren en oogkleuren dus in principe is het niet gek dat sommige mensen op elkaar lijken. Daarnaast heb je tweelingen, drielingen en in een enkel geval vierlingen. Dan klopt het inderdaad dat meerdere personen op elkaar lijken, want ondanks dat ze uit maken van een meerling zijn het allemaal individuen aangezien hun vingerafdrukken van elkaar verschillen, als het goed is.


    Dat heb ik ook wel eens gehoord ja. Best wel beangstigend en tegelijkertijd cool c;


    26 - 02 - '16

    Kilig schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook wel eens gehoord ja. Best wel beangstigend en tegelijkertijd cool c;


    Ja, vooral omdat de karakters kunnen verschillen en hoe die mensen zijn in hun doen en laten. Tweelingen kunnen immers ook van karakter verschillen.

    Het heeft ook te maken met nature en nurture, dat wat aangeboren is en dat wat aangeleerd is. Iets wat je het beste kan onderzoeken bij eeneiige tweelingen, omdat zij qua dna hetzelfde zijn. Maar wat wel bijzonder is, dat zelfs een eeneiige tweeling verschillende vingerafdrukken zou hebben en dat terwijl ik had verwacht dat die hetzelfde zouden zijn.


    Physics is awesome

    Kilig schreef:
    Hoe staan jullie trouwens tegenover 'het einde van de wereld' en alle dingen die 'aantonen' dat het 'op komst' is?


    De eerste drie van dat lijstje kan je alvast afvinken. Maar het lijkt mij sterk dat christenen door iedereen zullen worden gehaat.

    Daarnaast denk ik dat het vooral een middel is om christenen meer te laten geloven in hun geloof en hen bij hun geloof te houden. Want de rechtvaardigen zullen worden gered en naar de hemel worden gebracht. Vraag mij toch af of de mensen die zijn overleden(voor die tijd) dan naar dezelfde hemel gaan. Wat mij betreft is het toch wel, dood is dood.


    Physics is awesome

    Het is weer tijd voor 9/11.


    Your make-up is terrible