• Hallo allemaal,

    Ik heb in gedachten om binnenkort een gedichtenwedstrijd te organiseren, en kwam op een idee voor een bepaalde manier van beoordelen. Aangezien ik niet denk zo goed te zijn in cijfers geven, kwam ik op het idee om als beoordeling een soort lijst op te stellen, met bovenaan de lijst de inzending die ik het beste vind, en onderaan dus het gedicht dat in mijn ogen het minst goed is. Stel dat er dan acht inzendingen zijn, dan krijgt de persoon bovenaan acht punten, en de persoon onderaan één punt.
    Ik weet echter niet zo zeker of mensen dat een fijn beoordelingssysteem vinden (mede vanwege het feit dat het misschien vervelend kan overkomen als je onderaan de lijst belandt). Aangezien ik mensen niet altijd goed in kan schatten, besloot ik het ze maar gewoon te vragen! Dus, lijkt jou dit een fijne manier van beoordelen? Verder commentaar is meer dan welkom. ^^

    Vind jij het een goed beoordelingssysteem?

    27.3% (9 stemmen)
     
    Ja, ik vind het prima

    27.3% (9 stemmen)
     
    Muah, ik vind het wel oké

    21.2% (7 stemmen)
     
    Ik ben er niet echt fan van, maar ik heb er ook geen hekel aan

    12.1% (4 stemmen)
     
    Nee, ik houd er niet van

    12.1% (4 stemmen)
     
    Anders/geen mening


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bedankt aan iedereen die op de poll gestemd heeft! De meningen zijn vrij verdeeld, en ik denk nu dat ik het beste toch een ander beoordelingssysteem aan kan nemen. Ik zie wel. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    *komt langzaam binnen sluipen*
    Gedichtenwedstrijd? Laat het me weten als je begint!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    hahah zelfde als Sam


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Yoda schreef:
    *komt langzaam binnen sluipen*
    Gedichtenwedstrijd? Laat het me weten als je begint!

    Haha, dat was ik al van plan, gezien je bericht in het algemene wedstrijdtopic. ;3

    Mercator schreef:
    hahah zelfde als Sam

    Zal ik doen! ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Als je wilt voorkomen dat er telkens één iemand onderaan de lijst bungelt, dan kun je ook alleen de mensen die bovenaan geëindigd zijn van punten voorzien. Bijvoorbeeld de eerste krijgt vijf punten, de tweede vier, de derde drie enzovoort. En vanaf plaats vijf dan bijvoorbeeld geen punten. Hier kan je natuurlijk op elk mogelijke manier mee spelen, dit was slechts een voorbeeldje. (:

    Zelf zou ik echter geen moeite hebben met de beoordeling die je in de OP schetst. :)

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 18:04 ]


    She's imperfect but she tries

    Mij mag je ook altijd een berichtje sturen als je begint.
    Zelf zou ik ook een ander systeem bedenken. Misschien niet met punten, maar algemene commentaar. En verschillende kleine onderdelen (inhoud, schrijfstijl, opmaak...) op punten van 1 tot 3 te zetten of zo. Anders geef je de kandidaten echt het gevoel dat ze slecht zijn, als ze onderaan staan.


    What would Emma do?

    Mignon schreef:
    Als je wilt voorkomen dat er telkens één iemand onderaan de lijst bungelt, dan kun je ook alleen de mensen die bovenaan geëindigd zijn van punten voorzien. Bijvoorbeeld de eerste krijgt vijf punten, de tweede vier, de derde drie enzovoort. En vanaf plaats vijf dan bijvoorbeeld geen punten. Hier kan je natuurlijk op elk mogelijke manier mee spelen, dit was slechts een voorbeeldje. (:

    Zelf zou ik echter geen moeite hebben met de beoordeling die je in de OP schetst. :)


    Dit is ook een goede manier! (:


    What would Emma do?

    Mignon schreef:
    Als je wilt voorkomen dat er telkens één iemand onderaan de lijst bungelt, dan kun je ook alleen de mensen die bovenaan geëindigd zijn van punten voorzien. Bijvoorbeeld de eerste krijgt vijf punten, de tweede vier, de derde drie enzovoort. En vanaf plaats vijf dan bijvoorbeeld geen punten. Hier kan je natuurlijk op elk mogelijke manier mee spelen, dit was slechts een voorbeeldje. (:

    Zelf zou ik echter geen moeite hebben met de beoordeling die je in de OP schetst. :)

    Bedankt voor de tip! Dat is zeker een goed idee, dus ik zal het overwegen. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Anzu schreef:
    Mij mag je ook altijd een berichtje sturen als je begint.
    Zelf zou ik ook een ander systeem bedenken. Misschien niet met punten, maar algemene commentaar. En verschillende kleine onderdelen (inhoud, schrijfstijl, opmaak...) op punten van 1 tot 3 te zetten of zo. Anders geef je de kandidaten echt het gevoel dat ze slecht zijn, als ze onderaan staan.

    Zal ik doen! (:
    En ik ben het eigenlijk wel eens met je mening. Ik ben nu bezig met het bedenken/uitwerken van een ander beoordelingssysteem, dat grotendeels lijkt op het idee van Mignon.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Het lijkt mij eerlijk, maar het kan wel pijnlijk zijn...
    Stel nu dat je in een supergoede groep zit. Je bent niet slecht, maar de anderen zijn beter... En op het einde van de rit heb je maar 1 punt. Terwijl de eerste bv. 15 punten hebben. Dat is pijnlijker dan de winnaar die een 8.5 heeft en jij een 6.5


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je kunt ook het midgetgolfsysteem toepassen. Dan kun je je deelnemers ranglijsten en je nummer bepaald je aantal punten en diegene met de minste punten wint. Heb ik een keer gehad met een BFF-wedstrijd en ik vond het best handig werken.


    Deep inside, I've never felt alive