• Geluk

    Ik geloof dat ik mijn geluk
    Op een onbewaakt moment
    Gewoon ben kwijtgeraakt
    Als de sleutel van mijn fiets

    Zomaar uit mijn zak gevallen
    Langs mij omlaag gegleden
    De straat op
    De goot in
    Gewoon
    Plop
    Weg.

    Wilde nog gaan zoeken
    Op mijn knieën, zo op straat
    Zo ver kon het nog niet zijn
    Ik hoorde hem nog vallen

    Pas toen ik uren later
    In de regen
    Doorweekt en rillend van de kou
    Op het asfalt lag
    Snapte ik dat iets terugvinden
    Ook een gelukszaak is


    Ik was een beetje in een rare, semi Toon Tellegen bui, dus heb ik maar een semi Toon Tellegen gedicht geschreven. Totaal niet de stijl waarin ik normaal schrijf, maar ik vond het wel eens leuk om iets anders te doen. Wat vinden jullie ervan? ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Leuk geschreven, (deed me inderdaad denken aan Toon Telegen, als je er nog een eekhoorn en een mier in verwerkt...)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Leuk geschreven, (deed me inderdaad denken aan Toon Telegen, als je er nog een eekhoorn en een mier in verwerkt...)

    Ha, dat had ook nog gekund, al heb ik wel een keer een dierengedicht geschreven à la Tellegen zonder eekhoorn of mier. x) Maar deze was meer geïnspireerd door de werkelijke gedichten die hij heeft geschreven, niet op de dierenverhaaltjes. Ook dikke aanraders, overigens. Heel beeldend. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh, Jezus. Dit is goed. Dit is zó goed.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wauw Jip, ik dacht even dat je dit van internet ofzo had geplukt. Echt mooi!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wauw, deze is echt heel erg goed


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wauw. Gewoon wauw. Dit is zo mooi verwoord, zo beeldend. Ik ben meestal niet meteen helemaal weg van gedichten, maar dit is toch echt wel een hele goede.


    Happy Birthday my Potter!

    Dankjulliewel allemaal! (bloos)

    Stevenson schreef:
    Wauw Jip, ik dacht even dat je dit van internet ofzo had geplukt. Echt mooi!


    Om een of andere reden krijg ik die opmerking vaker. Op zich vind ik het altijd wel een leuk compliment, maar op school heeft het wel eens voor lichte problemen gezorgd. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wauw. Jij kan goed dichten, seg. Ben jaloers (;
    Het lijkt inderdaad echt net van het internet, indrukwekkend vind ik :')


    I don't think you quite understand, honey

    Ik vind het een ontzettend goed gedicht. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wauw, ik vind het echt ontzettend goed! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Het is echt heel erg Toon Tellegen en ook zo verschrikkelijk goed ugh.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Echt heel erg mooi (: !


    I don't understand that reference. - Castiel

    Dankjulliewel allemaal! Heel leuk om te horen dat jullie het mooi vinden. (bloos)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.