• Nou eigenlijk zegt de topic titel al wat mijn vraag is, haha. Ik ga hier geen heel zeiktopic van maken, maar er is heel veel aan de hand en hoewel ik constant probeer positief te blijven, merk ik gewoon dat het echt niet goed gaat en ik oververmoeid en depressief begin te raken. Ik heb door drukte geen tijd om lekker een boek te lezen, de dingen van mij af te schrijven of films en series te kijken en op vrienden of familie hoef ik niet te rekenen. Iemand met tips om jezelf snel vrolijk te krijgen en alle nare dingen te blijven vergeten? c:


    Happy Birthday my Potter!

    Hoe erg het soms ook is : je moet het soms even voelen, en eruit huilen. Stel geen te hoge eisen aan jezelf. Je verdriet vergeten kan moeilijk zijn. Als ik het allemaal niet meer zie zitten maak ik een wandeling, ( al is het maar 5 minuutjes ) geniet ik van de kleine dingen ( de zo'n die schijnt, jonge konijntjes op een grasveld), ik zoek mooie plaatjes op op internet, en naar Meghan Trainor luisteren helpt mij altijd heel erg, maar dat is meer iets persoonlijks waar ik blij van wordt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
    Sterkte!


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Oh wauw. Ik heb dit eigenlijk ook nodig, dus even een MT


    I don't think you quite understand, honey

    Huilen werkt wel echt heel opluchtend. Verder heb ik de gouden tip niet echt, zoek ik helaas ook nog steeds naar. Sterkte, tho.


    The truth is out there.

    Ik weet niet of het wegdrukken van je gevoelens zal blijven helpen... Het is een goede tijdelijke oplossing en die zou ik ook zeker blijven inzetten als het goed mis dreigt te gaan op één bepaald moment om een verdere escalatie te voorkomen. Maar op langere termijn heeft dat niet veel zin denk ik, dus zal ik je eigenlijk willen aanraden om af en toe wel echt stil te staan bij je gevoel, wat het met je doet. Anders loop je jezelf zo voorbij en het komt er dan op een gegeven moment vaak des te harder uit. Herken je je daar in, of totaal niet?
    Je schrijft over veel drukte, probeer echt wat rustmomenten in te lassen als je merkt dat het geen goed doet aan je stemming. Even iets minder doen en meer voor jezelf zorgen is beter dan maar door en door blijven gaan... Dat heb ik zelf in ieder geval.
    Je hoeft het ook echt niet alleen te doen. Je mag opzoek gaan naar evt. (professionele) hulp als je er alleen niet uitkomt. En wellicht kan je hier op Q ook iemand even een PB'tje sturen. (Iig naar mij mag altijd (: )


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Maar ik haat huilen, haha. Die wandeling is misschien wel wat. Als ik college heb loop ik soms expres ipv dat ik de bus neem, maar thuis kan dat natuurlijk ook gewoon. Dan zou ik zelfs de hond even mee kunnen nemen ^^ bedankt!


    Happy Birthday my Potter!

    Ik luister altijd naar muziek, mischien helpt dat?? Of naar grappige filmpjes kijken op youtube of naar schattige dierenplaatjes kijken, dat je zo'n 'aaaw' moment hebt?? Maar uiteindelijk helpt dat ook minder, omdat dat ook later geen effect meer heeft. En als je het van je af wilt schrijven, kan je altijd mij even een berichtje sturen?? Ik kan goed luisteren en ik weet van eerdere ervaring hoe het voelt. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Idk, vandaag ben ik tot 4 uur iedereen blijven ontwijken en in mijn bed gebleven zodat het niet te erg wordt. Ik weet dat als ik vrolijk verderga met waar ik gebleven ben, het allemaal gewoon erger zal worden. Soms moet je gewoon even een pauze nemen, ook al vind je dat je daar geen tijd voor hebt. Je eigen welzijn gaat toch boven alles, vind ik.


    Your make-up is terrible

    Starlord schreef:
    Maar ik haat huilen, haha. Die wandeling is misschien wel wat. Als ik college heb loop ik soms expres ipv dat ik de bus neem, maar thuis kan dat natuurlijk ook gewoon. Dan zou ik zelfs de hond even mee kunnen nemen ^^ bedankt!

    Same problem hierzo.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zoals ik het graag zou noemen, een 'treat yourself' moment. Dat is voor mij lekker warm douchen met m'n speciale zeep van de rituals, daarna in bed gaan liggen met mijn knuffelbeer, en naar een huilfilm kijken. Ik ben namelijk heel slecht in het erkennen van negatieve gevoelens, maar ze moeten er af en toe wel uit. Omdat ik niet zomaar kan huilen kijk ik dus naar een huilfilm, en jank dan alles eruit. Dit is wat persoonlijk voor mij goed werkt. Anders vind ik een wandeling ook een goede tip, of gewoon een halfuurtje naar je favoriete muziek luisteren. Je moet deze momenten van rust wel pakken, anders word je helemaal gek.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik keek toen ik depressief was altijd naar datgene waar ik op dat moment zin in had. Ja, eigenlijk had ik nergens écht zin in, maar ergens diep vanbinnen wilde ik wel iets. Als ik wilde slapen of als ik écht nergens zin in had dan ging ik slapen, want slapen is altijd wel fijn. Of ik ging eten. Of ik ging in bed liggen met heel veel dekens en een jankfilm kijken want aan comedy had ik op die momenten helemaal niks. Of ik ging praten met mijn vrienden, knuffelen met mijn huisdieren, muziek luisteren.

    Ik dwing mezelf gewoon om elke dag, voor het slapen gaan, minstens twee dingen te bedenken waarmee ik blij was die dag. Dat kunnen echt hele kleine dingetjes zijn, zoals dat je die avond lekker hebt gegeten of dat je iets zag gebeuren wat je blij maakte. Als het helpt kan je die dingen opschrijven, zodat je er aan terug kan denken.
    Verder, verzamel ik altijd liedjes die me vrolijk maken. Met een positieve boodschap erin. Je kan bijvoorbeeld een nummer hebben gehoord tijdens die super leuke vakantie, dan denk je daar aan terug. Of idk, zoiets.
    Wat mij ook erg helpt, is om bijvoorbeeld een positieve quote als achtergrond te zetten op je telefoon.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Vrataski schreef:
    Ik dwing mezelf gewoon om elke dag, voor het slapen gaan, minstens twee dingen te bedenken waarmee ik blij was die dag. Dat kunnen echt hele kleine dingetjes zijn, zoals dat je die avond lekker hebt gegeten of dat je iets zag gebeuren wat je blij maakte. Als het helpt kan je die dingen opschrijven, zodat je er aan terug kan denken.
    Verder, verzamel ik altijd liedjes die me vrolijk maken. Met een positieve boodschap erin. Je kan bijvoorbeeld een nummer hebben gehoord tijdens die super leuke vakantie, dan denk je daar aan terug. Of idk, zoiets.
    Wat mij ook erg helpt, is om bijvoorbeeld een positieve quote als achtergrond te zetten op je telefoon.


    Dat is idd ook een goede. Dat ga ik morgen meteen doen ^^ (eigenlijk wil ik al heel lang een tatoeage die mij gewoon constant herinnert aan het positieve en aan kracht, maar mijn ouders zijn fel tegen tatoeages jammer genoeg en ik heb niet heel veel behoefte aan een groot meningsverschil).

    Allemaal overigens erg bedankt. Er zitten heel veel dingen tussen waar ik echt nog wel aan kan werken. Ik heb ook het "treat yourself" meteen uitgevoerd en mijn zus mijn haar laten knippen c: En ik ben geen grote prater, omdat ik mij altijd zo'n aansteller/ aandachtszoeker voel dan, weetjewel, maar ik zal het in gedachte houden. Super bedankt!


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het heel kut voor je dat je je zo voelt - helaas heb ik pogingen opgegeven om iets te vinden, maar ik kan je een advies meegeven: accepteer wat je voelt en weet dat het jouw schuld niet is.
    Actief bezig zijn is altijd goed, wandelen, fietsen, maar ook muziek maken enzovoorts, helpt.


    Tijd voor koffie.

    Als je hier tijd en ruimte voor voelt; neem een warme douche/bad, smeer jezelf in met je fijnste bodylotion en kruip hartstikke vroeg je bed in.
    Aan een echte depressie is niks te doen binnen een dag, maar ik neem aan dat je een dip bedoelt, en het belangrijkste is dat je blijft ademen. "Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest."
    Het is natuurlijk keinaar dat je je vervelend voelt, maar probeer positieve dingen te blijven zien; een aankomende vakantie, filmpjes van kittens of een aflevering van een goede serie die er aan zit te komen. Zorg goed voor jezelf, surround yourself with positive people and positive thoughts. En soms even vloeken en klagen mag best.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Als je hier tijd en ruimte voor voelt; neem een warme douche/bad, smeer jezelf in met je fijnste bodylotion en kruip hartstikke vroeg je bed in.
    Aan een echte depressie is niks te doen binnen een dag, maar ik neem aan dat je een dip bedoelt, en het belangrijkste is dat je blijft ademen. "Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest."
    Het is natuurlijk keinaar dat je je vervelend voelt, maar probeer positieve dingen te blijven zien; een aankomende vakantie, filmpjes van kittens of een aflevering van een goede serie die er aan zit te komen. Zorg goed voor jezelf, surround yourself with positive people and positive thoughts. En soms even vloeken en klagen mag best.


    Idk. Het begint wel heel erg te worden met terugvallen in duistere gedachten, terwijl ik dat helemaal niet wil en slapen en concentreren gaat ook weer steeds slechter :/ maar ja ik ga gewoon alle tips zoveel mogelijk toepassen.


    Happy Birthday my Potter!