• Hallo Quizletters,

    Ik ben al een tijdje aan het brainstormen over een RPG idee, en aangezien ik op dit moment hartstikke veel aan geschiedenis moet werken voor school, kwam ik ineens op het idee om er een RPG van te maken. Pas op, ik heb de verhaallijn nog niet volledig uitgestippeld, maar ik wil eerst peilen of er interesse is, voordat ik alles tot in de puntjes ga verzorgen. Hetgeen wat ik al in mijn hoofd heb, is als volgt:

    Het is 2375 wanneer de eerste tijdmachine ter wereld eindelijk correct lijkt te werken. Wetenschappers hebben er vele onderzoeken naar gedaan, maar zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de machine klaar is voor gebruik. Ze besluiten om de machine uit te testen, maar dit blijkt grotere gevolgen te hebben dan men had kunnen bedenken. De historische tijdlijn wordt door het tijdreizen namelijk gewijzigd, en blijkt uiteindelijk niet meer in een chronologische volgorde te staan. De wetenschappers denken dit op te kunnen lossen door een paar complexe wijzingen aan te brengen aan het programma van de machine - wat zorgt voor een resultaat waar men niet op had gehoopt. De tijdmachine kan de druk niet aan en raakt overbelast, en verschillende mensen uit de geschiedenis worden hierdoor van hun plek in de tijdlijn gerukt en in het heden geworpen. Willem van Oranje, Anne Frank of Napoleon Bonaparte; beroemde en misschien minder beroemde mensen raken verstrikt in het verkeerde tijdvak. Ze belanden allemaal binnen een straal van tien kilometer van de tijdmachine en zorgen voor grote verbazing bij de bewoners van de stad, die nog nooit zoiets als dit gezien hebben. Als men hier weet van krijgt, doen de wetenschappers een oproep - De mensen uit de geschiedenis moeten zo snel mogelijk naar het lab worden teruggebracht, zodat ze terug kunnen reizen naar hun eigen tijd. Om dit onder het volk te stimuleren, zetten ze op elk missend figuur een bepaalde geldprijs. Zullen de vermiste figuren allemaal gevonden worden en teruggebracht worden naar het laboratorium? En wat doe je, als je een band ontwikkeld met een historisch figuur? Misschien willen sommige mensen wel in het heden blijven. Of zijn er toch mensen, die het liefste een eenmalige reis naar het verleden willen maken?

    Goed, ik moet hier en daar wat dingen aanpassen, maar het is een begin. Je mag zelf kiezen welk historisch figuur je wilt spelen, of je maakt een personage dat uit het heden komt. Ik wil op deze manier vooral bereiken dat er niet alleen maar achttienjarige personages worden gespeeld, alhoewel dat wel mogelijk is in het RPG, maar op deze manier sluit ik andere leeftijden ook niet uit. Daarbij interesseert geschiedenis me gewoon heel erg, maar ik weet niet of ik daar de enige in ben. :')
    Dus, is er iemand die hier eventueel interesse in zou hebben? Als er iets niet duidelijk is, dan hoor ik het graag. (:

    [ bericht aangepast op 5 okt 2015 - 19:43 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het klinkt wel echt heel erg leuk!


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    Het klinkt wel echt heel erg leuk!


    Ik ben blij om dat te horen. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Yassss, I need this


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Het klinkt echt gaaf! Ik ben benieuwd hoe je dit uit gaat werken.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Oké, dat zijn al drie mensen die het idee in ieder geval interessant lijkt. Nog meer gegadigden, misschien?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit klinkt echt heel leuk (:


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Klinkt verwarrend, maar ook heel leuk (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oh mijn god dit klinkt zo ontzettend gaaf!


    take me back to the basics and the simple life

    Penoza schreef:
    Klinkt verwarrend, maar ook heel leuk (:


    Wat vind je precies verwarrend? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Statham schreef:
    (...)

    Wat vind je precies verwarrend? (:

    Nou ja, dat iedereen ineens bij elkaar komt in dezelfde tijd :W
    Vraag me af hoe dat is, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Penoza schreef:
    (...)
    Nou ja, dat iedereen ineens bij elkaar komt in dezelfde tijd :W
    Vraag me af hoe dat is, hahah.


    Oh, op die manier! Ik vermoed dat het vooral chaotisch en dramatisch zal zijn. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Klinkt super!
    Ik heb alleen nog nooit aan een RPG meegedaan. Ik heb er wel wat van opgezocht maar begrijp nog steeds niet helemaal hoe een RPG nou precies werkt :')

    De_Gaulle schreef:
    Klinkt super!
    Ik heb alleen nog nooit aan een RPG meegedaan. Ik heb er wel wat van opgezocht maar begrijp nog steeds niet helemaal hoe een RPG nou precies werkt :')


    Needles/Nikki heeft een aantal goede topics erover gemaakt. Die zou je eens kunnen bekijken. (:
    En wees niet bang om vragen te stellen als iets onduidelijk is. Er zullen genoeg ervaren RPG'ers zijn die met plezier je vragen willen beantwoorden.

    Ik denk dat ik dit weekend trouwens aan een rollentopic ga beginnen, aangezien ik van mening ben dat er wel genoeg interesse is.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 21:51 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt!
    Het komt er dus op neer dat er eerst een rollentopic komt waarin ieders rol komt te staan. Daarna komt er een speeltopic waar de RPG plaatsvindt. In het speeltopic post iedereen om de beurt een stukje over wat zijn/haar persoon meemaakt.
    Begrijp ik het zo goed, of zit ik helemaal fout? :')

    De_Gaulle schreef:
    Bedankt!
    Het komt er dus op neer dat er eerst een rollentopic komt waarin ieders rol komt te staan. Daarna komt er een speeltopic waar de RPG plaatsvindt. In het speeltopic post iedereen om de beurt een stukje over wat zijn/haar persoon meemaakt.
    Begrijp ik het zo goed, of zit ik helemaal fout? :')

    Dat klopt, ja.

    Het is een beetje een twijfelgevalletje voor mij. Het klinkt heel interessant, maar ik zou er denk ik niet aan meedoen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.