• Hallo mijn eerwaarde mede-quizletters

    Ik ben van plan om een nieuw verhaal te schrijven met als thema het Stockholmsyndroom. Nu dit is iets zeer diepgaand en ik wil me dan ook zo goed mogelijk informeren. Dit zal ik sowieso doen door te lezen, maar ik zou eigenlijk ook graag eens iets van beeldmateriaal zien over het voorkomen.

    Nu vroeg ik me af of jullie toevallig een film kennen waarin het Stockholmsyndroom in voorkomt, ook boeken zijn altijd welkom!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Natascha Kampusch heeft het Stockholmsyndroom, zij is acht jaar lang opgesloten door haar ontvoerder. Je moet d'r even googlen en dan krijg je een hoop informatie over haar, waaronder ook haar boek/documentaire.

    En oh, in mijn verhaal Het is aan ons lijden broer en zus Lennie en Leila allebei aan het Stockholmsyndroom. Check de hoofdstukken 'Vaarwater'.


    Searching heavens for another earth

    Tadahm.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kalista schreef:
    Tadahm.

    You are a genius. Ik wist zelfs niet dat je dat kon. Ik wist ook niet dat V for Vendetta dit thema bevatte. Beiden al bedankt ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Je kunt films opzoeken waar het over dat syndroom gaat, of een documentaire.
    Zelf weet ik wel iets, maar dat is een aflevering van een serie (in het Koreaans nog wel), dus daar heb je denk ik niet veel aan.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2015 - 20:43 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Interessant!
    Ik heb niet heel veel kennis over het stockholmsyndroom, dus heb eventjes wat dingetjes opgezocht die misschien passen tussen wat de rest heeft gestuurd.
    Je kan het misschien wel in verband brengen met narcistische mishandeling, omdat de mishandelaar en redder in dezelfde persoon verenigd zijn voor de gijzelaar. Waardoor ze hun ontvoerder als redder (proberen?) te zien. Misschien kan je wat research doen naar narcisme om je beter in te leven in de wereld van de gijzelnemer. En naar (complexe) ptss voor de wereld van het slachtoffer. (al is dat dan wel achteraf...)
    Beeldmateriaal heb ik niet zo naar gezocht tho.

    Het Stockholm syndroom & narcisme (Misschien is het bekijken van deze hele site wel de moeite waard)
    Startpagina Stockholmsyndroom
    Complexe ptss


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Misschien niet wat je zoekt, maar One Direction heeft een nummer Stockholm Syndrome (en dat is ook gebasseerd op het syndroom)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Rena schreef:
    Misschien niet wat je zoekt, maar One Direction heeft een nummer Stockholm Syndrome (en dat is ook gebasseerd op het syndroom)

    Dat weet ik :'D Ik ben het ondertussen al een paar keer tegengekomen, maar ik opteer toch liever voor het nummer van Muse dan :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Lol ik moest ook gelijk aaan 1D debken. Maarre klinkt interessant ik ga het proberen niet te vergeten maar ik wil je verhaal graag gaan lezme


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Lol ik moest ook gelijk aaan 1D debken. Maarre klinkt interessant ik ga het proberen niet te vergeten maar ik wil je verhaal graag gaan lezme

    Ik wil je wel waarschuwen als ik start? Dat zal normaam ergens deze week zijn c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hehe, ik moest dus aan Muse denken x)

    Maar kun je me waarschuwen? Ik heb zelf weinig kennis hierover en ben dus wel nieuwsgierig c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Blagden schreef:
    (...)
    Ik wil je wel waarschuwen als ik start? Dat zal normaam ergens deze week zijn c:
    ja dat zou nog fijner zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Monteriggioni schreef:
    Hehe, ik moest dus aan Muse denken x)

    Maar kun je me waarschuwen? Ik heb zelf weinig kennis hierover en ben dus wel nieuwsgierig c:

    Zal ik zeker doen ^^ En je zult Muse dan nog wel ergens tegenkomen :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Blagden schreef:
    (...)
    Zal ik zeker doen ^^ En je zult Muse dan nog wel ergens tegenkomen :Y)


    Whoeh, me like c: Thanks!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb al een jaar een idee voor een Stocholm Syndroom-achtig verhaal in mijn hoofd en ik heb behoorlijk wat research gedaan dus als je iets niet weet mag je het me altijd vragen, al zal ik waarschijnlijk niet overal het antwoord op weten. :')

    Zou je mij trouwens willen waarschuwen als je het verhaal start? Ben nu wel benieuwd namelijk. :Y)


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Vulcan schreef:
    Ik heb al een jaar een idee voor een Stocholm Syndroom-achtig verhaal in mijn hoofd en ik heb behoorlijk wat research gedaan dus als je iets niet weet mag je het me altijd vragen, al zal ik waarschijnlijk niet overal het antwoord op weten. :')

    Zou je mij trouwens willen waarschuwen als je het verhaal start? Ben nu wel benieuwd namelijk. :Y)

    Oeh, dankje voor het aanbod, ik zal het zeker in gedachten houden en natuurlijk zal ik ook jou waarschuwen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque