• Recent heb ik al de eerste editie geopend: Partners in Crime Editie.
    Het viel mij echter op dat mensen niet echt het idee hadden wat dit nu is. Dus ik dacht, doe een introductie. Even voor de duidelijkheid: dit is geen promotie voor de editie wat ik nu heb geopend. Het plan is echter om meerdere edities te maken, dus misschien is het wel handig om het concept onder jullie bekend te maken.

    Een commentaar op Sherlock of op een andere crime-serie viel mij op: er wordt nooit genoeg getoond tot het einde om de moord zelf op te lossen. En dit begon mij aan het denken te zetten. Ik wilde zelf ook altijd al meedenken met de velen crime-series die ik kijk, maar omdat er altijd ad random informatie wordt gegeven, kan je nooit echt zelf nadenken. Op die manier kwam ik op het idee om zelf plotten en raadsel te bedenken waarmee jullie zelf op onderzoek kunnen gaan. Simpel gezegd is het een soort interactieve Cluedo.
    Toen ik begon met het uitdenken van de eerste editie, dacht ik vooral aan de crime-series waar ik het idee vandaan haalde. Daarom is deze editie dan ook opgebouwd rond de crime-series die ik vooral kijk, en veelal bekend zijn: Bones, Castle, Rizzoli&Isles, Sherlock en The Blacklist. Maar gaandeweg mijn denkproces kwam ik op het idee: wat nu als ik het een terugkomend principe maak? Nu doe ik het over crime-series, de volgende keer doe ik er bijvoorbeeld een met echte Cluedo, en de keer erop zal ik er misschien wel een doen op Hogwarts, of met volledig onbekende personages.
    Wat eigenlijk de bedoeling is, is dat ik een plot bedenk. Iedereen die mee doet zal een rol toebedeeld krijgen. Op basis van deze rol zal die persoon op onderzoek gaan naar wat gevraagd wordt, of juist iets heel anders. Of het personage zal het onderzoek wellicht dwarsbomen. Omdat het plot voor mij al bekend is zal ik hints sturen naar jou. Dit kunnen directe hints zijn, of cryptische hints. Maar jij moet zelf ook op onderzoek gaan en met je medespelers overleggen wat jullie al hebben en vragen stellen aan iedereen en (vooral) aan mij, zoals een detective dat ook doet.

    Wat ik eigenlijk wilde met dit is dat er voor users iets anders leuks is op Quizlet. In plaats van een verhaal te lezen over moord, zelf op zoek gaan naar een moordenaar. Uit reacties op mijn eerste topic kon ik opmaken dat het concept van de Quizlet Crimes en wat ik er mee wilde bereiken niet echt duidelijk over kwam. Ook was er enthousiasme om mee te doen, maar kende men de series niet. Dus bij deze een soort van uitleg wat dit concept inhoudt en een aankondiging dat dit een serie van spelen van Quizlet Crimes zullen zijn.

    Dus, wat vinden jullie ervan? Hebben jullie ideeën/tips/trucs? Of zijn er zelfs mensen die zó enthousiast zijn dat ze mee willen helpen of denken de volgende keer? Opmerkingen? Vragen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Slim om een introductie te doen!

    Misschien een voorbeeldje van een hint? Moeten we echt puzzels oplossen (stel een kruiswoordpuzzel, rebus) of zullen het alleen hints verborgen in tekstjes zijn?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Slim om een introductie te doen!

    Misschien een voorbeeldje van een hint? Moeten we echt puzzels oplossen (stel een kruiswoordpuzzel, rebus) of zullen het alleen hints verborgen in tekstjes zijn?


    Dat is een goed idee. Ik dacht het af te laten hangen van de hint. Bijvoorbeeld de ene keer een foto van iemand door te sturen, de andere keer inderdaad een tekstje, of een puzzel oplossen. Het zal dus per hint heel verschillend zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat is net zoiets als met het idee wat ik laatst had en er een topic over had geopend, hehe. Daar gaat alleen wel echt veel werk inzitten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.