• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je moet naar my NaNoWriMo dan naar my novels dan daar een novel creeren en dan kan je als het goed is via de bovenbalk je word count updaten. Uit mijn hoofd... not sure though


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Je moet naar my NaNoWriMo dan naar my novels dan daar een novel creeren en dan kan je als het goed is via de bovenbalk je word count updaten. Uit mijn hoofd... not sure though


    Ah okay, thanks. Maar moet je dan ook echt je hele verhaal en alles erin plakken?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ah okay, thanks. Maar moet je dan ook echt je hele verhaal en alles erin plakken?


    nope


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Kan je maar met 1 verhaal meedoen met nanowrimo? (ik heb nu mijn 'draft' waarvan ik het hele plot al heb uitgewerkt als novel ingevoerd, maar nu kan ik geen ander iets meer invoeren :c )


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ah okay, thanks. Maar moet je dan ook echt je hele verhaal en alles erin plakken?


    Je moet inderdaad eerst een "novel" aanmaken (je kunt gewoon Naamloos invullen als titel en de rest leeg laten, als je wilt) en dan kun je je wordcount updaten door met je muis op "X words so far" te gaan staan, in het vakje dat verschijnt een aantal in te vullen en op "update" te klikken. Wat je invult moet het totale woordenaantal zijn dat je in de hele maand hebt geschreven, niet je woordenaantal per dag.

    Het is wel de bedoeling dat je alleen telt wat je in november schrijft, zoals Kim zei. In de meest pure vorm is het doel van NaNo dat je 50k aan één verhaal schrijft, maar daar hoef je je niet per se aan te houden. Ik heb ook weleens aan meerdere verhalen gewerkt, en in mijn ervaring is het dan wel handig om één Word document aan te maken waar je alles wat je deze maand schrijft in plakt (en alleen dat, dus niet de delen van de verhalen die je eerder al had geschreven). Je kunt dan alsnog aan verhaal A schrijven in het document van verhaal A en aan verhaal B in het document van verhaal B, etcetera, maar dan heb je een gemakkelijke manier om bij te houden hoeveel woorden je hebt sinds 1 november. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Stevenson schreef:
    Kan je maar met 1 verhaal meedoen met nanowrimo? (ik heb nu mijn 'draft' waarvan ik het hele plot al heb uitgewerkt als novel ingevoerd, maar nu kan ik geen ander iets meer invoeren :c )


    Officieel wel. Maar gewoon al je in november geschreven woorden bij elkaar optellen en dat invoeren bij je word count.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Stevenson schreef:
    Kan je maar met 1 verhaal meedoen met nanowrimo? (ik heb nu mijn 'draft' waarvan ik het hele plot al heb uitgewerkt als novel ingevoerd, maar nu kan ik geen ander iets meer invoeren :c )


    Je kunt maar één verhaal tegelijk invoeren, ja. Anders zou je twee keer 50k moeten halen, en ik denk niet dat ze verwachten dat iemand zo enthousiast is. :Y) Maar je kunt dus wel wat je schrijft aan verschillende verhalen optellen en dat invoeren, als je wilt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zit op 8K ga straks oo naar de 10K en dan hou ik het gezien voor vandaag. :')
    Muziek altijd 8tracks en dan study-achtige playlists.


    The truth is out there.

    Ik heb de 3k bereikt en ik ben zo blij.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Square schreef:
    (...)

    Je kunt maar één verhaal tegelijk invoeren, ja. Anders zou je twee keer 50k moeten halen, en ik denk niet dat ze verwachten dat iemand zo enthousiast is. :Y) Maar je kunt dus wel wat je schrijft aan verschillende verhalen optellen en dat invoeren, als je wilt.


    Dan doe ik dat. Dan schrijf ik mijn fanfiction voor de schoolkrant gewoon af en dan voer ik het aantal woorden dat ik al eerder heb geschreven aan mijn best wel serieuze verhaal in :')


    Mijn eerste zin:
    “Goedenavond dames en heren! Rechtstreeks vanuit onze hoofdstad is dit Plantenspuit van Nederland, met vanavond een extra lange uitzending over de verdwenen toetsen van de middelbare scholieren.”


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zijn er mensen die naar de write-ins in Nijmegen of Eindhoven gaan?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Wat moet ik mezelf eigenlijk voorstellen bij een write in?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mijn voorlopig laatste zin van de fanfiction:

    “Ja, ik weet niet wie Cailleach beschreven heeft, maar het is zo lelijk als een neonroze ballon die kapot knapt en in zijn resten in een plasje bloed heeft laten vallen.”

    1K :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Op de een of andere manier vind ik het altijd zo fijn om gewoon met pen en papier aan de slag te gaan, in plaats van alles te typen.


    16 - 09 - '17

    Madrugada schreef:
    (...)
    Ik dus normaal ook :'D
    Het komt vast goed (: Als je wilt, wil ik best het voor je lezen en feedback geven of aanmoedigen als persoonlijke cheerleader (;


    Dat zou ik echt lief van je vinden c: Maar heb je het niet te druk met je eigen NaNo project?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."