• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Madrugada schreef:
    (...)
    Goed bezig, ik zit nu net op 1653 woorden :'D Ik ga dan toch maar proberen in ieder geval de 1667 te halen. Wel net te laat, but oh well. Vandaag maar extra schrijven (: Het zielige stukje moet wel nog steeds geschreven worden... Procastination? Where? :"D


    Oh, veertien woorden zijn vast nog wel gelukt, toch? (:

    Ik zit nu op 3.825 en stop er voor vannacht mee. Morgen weer verder. ^^
    Laatste zin: “Oh ja, het is wel een echte vis.”


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vandaag naar de write-ins. Ben benieuwd. Ik moet ook maar de achterstand van gisteren even inhalen.
    Oh mijn account is trouwens LovePan en ik heb de titel even veranderd naar Morgensstrijd.
    Ik weet niet, maar dat vond ik toch iets leuker klinken (':


    It's never gonna happen, Guys.

    SecondStar schreef:
    Vandaag naar de write-ins. Ben benieuwd. Ik moet ook maar de achterstand van gisteren even inhalen.
    Oh mijn account is trouwens LovePan en ik heb de titel even veranderd naar Morgensstrijd.
    Ik weet niet, maar dat vond ik toch iets leuker klinken (':


    Ik heb er zin in!
    Vandaag toch maar naar die 10k. Ik ben een slacker compared to de meeste van mijn buddies. D:
    Mijn zus is al op 10k. Verdorie, die moet ik echt inhalen. (ja ik ben te competetief.)


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Ik heb er zin in!
    Vandaag toch maar naar die 10k. Ik ben een slacker compared to de meeste van mijn buddies. D:
    Mijn zus is al op 10k. Verdorie, die moet ik echt inhalen. (ja ik ben te competetief.)


    Holy shit hoe dan?


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Holy shit hoe dan?


    Schrijven als gekken. Ik schrijf niet snachts maar mijn zus doet de eerste paarduizend woorden direct om middernacht. Ik ben zo competetief dat ik haar echt wil inhalen. Vorig jaar is dat me ook gelukt. :'D
    Ik ga zo even snel klaarmaken en dan alvast tot de 5000 dan moet ik nog 5000 bij de write-in en daarna. (:


    The truth is out there.

    10K? Jezus mina, ik ben allang blij als ik ergens vandaag de 1K haal. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    10K? Jezus mina, ik ben allang blij als ik ergens vandaag de 1K haal. :W


    Ik moet een goed voorbeeld zetten voor mijn mentorkindjes. :'D
    Als ik hun een motivational mail ga sturen terwijl ik zelf vreselijk achter lig gaat het niet werken. En ik wil wat records van vorig jaar verbreken.

    Vorig jaar heb ik op dag twee: 7279 woorden gehaald. Dit jaar moeten dat dus 10k worden. Vorig jaar dag 4 zat ik op 15k nu wil ik daar minstens 18k van maken. Zo een beetje. (:

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:31 ]


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Ik moet een goed voorbeeld zetten voor mijn mentorkindjes. :'D
    Als ik hun een motivational mail ga sturen terwijl ik zelf vreselijk achter lig gaat het niet werken. En ik wil wat records van vorig jaar verbreken.

    Vorig jaar heb ik op dag twee: 7279 woorden gehaald. Dit jaar moeten dat dus 10k worden. Vorig jaar dag 4 zat ik op 15k nu wil ik daar minstens 18k van maken. Zo een beetje. (:

    Schrijf je alles ook nog in een bepaalde volgorde, of schrijf je gewoon alles dat in je opkomt? Het lijkt me namelijk al zeker lastig als je het verhaal gewoon van A tot Z schrijft in zo'n rap tempo. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Maar hoe doe je dat dan met school en werk etc. 0.0 Ik had gisteren bijvoorbeeld de hele dag musical en volgende week zondag ook plus dat ik t/m vrijdag heb voor een onderzoek/paper, plus dat er ook nog allerlei dingen in huis moeten gebeuren en ik ook nog sociaal moet doen tegenover mijn gezin.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:40 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Wiarda schreef:
    (...)
    Schrijf je alles ook nog in een bepaalde volgorde, of schrijf je gewoon alles dat in je opkomt? Het lijkt me namelijk al zeker lastig als je het verhaal gewoon van A tot Z schrijft in zo'n rap tempo. :'D


    Ik heb een plot. Dus de grote lijnen zijn er maar tijdens het schrijven voeg ik van alles toe of verander ik dingen. Ik heb dus alleen vastgezet waar de personages naar toe werken, niet hoe. Ik laat mijn personages dus ook een beetje hun eigen verhaal leiden. Zo snel en veel schrijven geeft wel wat problemen met zich mee, vooral dat dingen soms niet helemaal passen. Vandaar dat ik dus na de 50K rustig terug ga naar wat ik heb geschreven en de laatste check doe. Mijn verhalen zijn dus echt eerste drafts, ookal publiceer ik ze wel op Q en Wattpad.


    The truth is out there.

    Starlord schreef:
    Maar hoe doe je dat dan met school en werk etc. 0.0 Ik had gisteren bijvoorbeeld de hele dag musical en volgende week zondag ook plus dat ik t/m vrijdag heb voor een onderzoek/paper, plus dat er ook nog allerlei dingen in huis moeten gebeuren en ik ook nog sociaal moet doen tegenover mijn gezin.


    Ik zit momenteel niet op school en heb ook geen baantje. In pricipe ben ik dus vrij door mijn chronische ziekte. Hierdoor heb ik de mogelijkheid om wat meer te schrijven omdat ik minder verplichtingen heb. (:


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Ik zit momenteel niet op school en heb ook geen baantje. In pricipe ben ik dus vrij door mijn chronische ziekte. Hierdoor heb ik de mogelijkheid om wat meer te schrijven omdat ik minder verplichtingen heb. (:


    Oh das wel naar, hoewel veel schrijftijd wel echt super duper chill is (ik word altijd helemaal gek als ik geen schrijftijd overhoud en alles in mijn hoofd blijft zitten, waardoor ik super onrustig slaap). Ik was al helemaal verbaasd hoe iemand dat dan zou kunnen doen :')


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Oh das wel naar, hoewel veel schrijftijd wel echt super duper chill is (ik word altijd helemaal gek als ik geen schrijftijd overhoud en alles in mijn hoofd blijft zitten, waardoor ik super onrustig slaap). Ik was al helemaal verbaasd hoe iemand dat dan zou kunnen doen :')


    Het heeft voordelen en nadelen. :'D
    Deze tijd vorig jaar ging ik nog wel naar school, vandaar dat ik mijn records wil verbeteren omdat ik nu vrij ben. Het vergt helaas wel veel, haha. Ja dat is ook super lastig daarom ben ik blij dat ik echt all-out kan gaan. Iedereen die ik ken weet ook dat ik mee doe dus op sociaal gebied heb ik ook een rustig maandje. :'D


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Het heeft voordelen en nadelen. :'D
    Deze tijd vorig jaar ging ik nog wel naar school, vandaar dat ik mijn records wil verbeteren omdat ik nu vrij ben. Het vergt helaas wel veel, haha. Ja dat is ook super lastig daarom ben ik blij dat ik echt all-out kan gaan. Iedereen die ik ken weet ook dat ik mee doe dus op sociaal gebied heb ik ook een rustig maandje. :'D


    Mijn ouders blijven letterlijk constant tegen mij praten en vragen of ik beneden thee kom drinken -ze hebben het dan al neergezet- etc. etc. Ook nu, probeer ik te schrijven, gaan ze precies nu praten. Ze doen het niet expres hoor en op sommige momenten laten ze mij wel met rust, maar bij mij werkt het op sociaal gebied standaard niet mee, lol.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Mijn ouders blijven letterlijk constant tegen mij praten en vragen of ik beneden thee kom drinken -ze hebben het dan al neergezet- etc. etc. Ook nu, probeer ik te schrijven, gaan ze precies nu praten. Ze doen het niet expres hoor en op sommige momenten laten ze mij wel met rust, maar bij mij werkt het op sociaal gebied standaard niet mee, lol.


    Ai, da's rot. Ja ik heb momenteel ook wat mot met het thuisfront dus vanaf Januari wordt het baan zoeken en verkassen. Gelukkig mag ik wel gewoon veel boven zitten en nu mijn ma ook op de hoogte is van het schrijven laat ze me ook wat meer. :')


    The truth is out there.