• Hallo hallo,

    Ik heb al altijd al slaap problemen gehad, sommige momenten erger dan andere. Een half jaar terug had ik last van stress en daar kwam slaapverlamming (Voor degene die niet weten was dat is; Je lichaam slaapt, je mind niet, je gaat hallucineren -dromen- maar dan zie je alles in het ''echt'', dus je voelt en ziet demonen of whatever in je kamer blabla) en nachtmerries bij kijken. Gelukkig ben ik niet snel bang, dus mij interesseren alle enge gedaantes, nachtmerries en aanrakingen niet. Maar het probleem was wel dat ik wel gewoon wakker werd van deze dingen, en dat verstoort mijn slaap natuurlijk.

    Dat ging weer voorbij enzo, maar nu heb ik puur last van niet kunnen slapen. Ik lig letterlijk 3 of langer uur alleen maar te draaien in bed, zonder naar mijn mobiel of wat dan ook te kijken, en ik val gewoon niet in slaap :') For some reason lukt het me alleen te slapen tegen de ochtend in. Vaak slaap ik dus ook pas rond 6 uur de laatste weken. Maar dat betekent ook dat het me niet lukt naar school te gaan.

    Nou heb ik vandaag melatonine gekocht, hopelijk werkt dit een beetje...
    Iemand ervaring mee toevallig?


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik heb af en toe iets soortgelijks als slaapverlamming, alleen komt daar dan een soort van slaapwandelen bij. Ik haat het. Ik probeer nog steeds terug in een normaal slaapritme te komen van mijn laatste periode. =(
    Vorig jaar heb ik daarvoor ook melatonine gekregen, maar voor 1 maand. Pas na 3 weken vond ik dat ik sneller insliep. En de eerst volgende nacht dat ik eens een korte nacht had, moest ik terug van 0 beginnen want ik lag weer steeds wakker. Dusja. Het hielp wel, maar pas heel laat en bij mij was het resultaat meteen weg na 1 nacht dat ik eens minder sliep.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb af en toe iets soortgelijks als slaapverlamming, alleen komt daar dan een soort van slaapwandelen bij. Ik haat het. Ik probeer nog steeds terug in een normaal slaapritme te komen van mijn laatste periode. =(
    Vorig jaar heb ik daarvoor ook melatonine gekregen, maar voor 1 maand. Pas na 3 weken vond ik dat ik sneller insliep. En de eerst volgende nacht dat ik eens een korte nacht had, moest ik terug van 0 beginnen want ik lag weer steeds wakker. Dusja. Het hielp wel, maar pas heel laat en bij mij was het resultaat meteen weg na 1 nacht dat ik eens minder sliep.
    ): damn echt geen zin in

    Heb je het gekregen van je huisarts of iets dan? Ik heb 't gewoon bij de Kruidvat gehaald namelijk.


    I live for the applause, you will die for it.

    Melatonine kan werken, maar de zwaardere dosis kun je alleen krijgen via de huisarts. Ik had een zwaardere dosis en dat beviel me wel. Je slaapt er net even iets sneller van in. Ik lig ook nachtenlang wakker. Ik ben er weer mee gestopt omdat het na een half jaar net zo goed zonder als met ging. Slapen blijft lastig, ik ga dan vaak toch lezen totdat ik mezelf echt totaal uit put. Ik weet niet of dat werkt voor je?


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    Melatonine kan werken, maar de zwaardere dosis kun je alleen krijgen via de huisarts. Ik had een zwaardere dosis en dat beviel me wel. Je slaapt er net even iets sneller van in. Ik lig ook nachtenlang wakker. Ik ben er weer mee gestopt omdat het na een half jaar net zo goed zonder als met ging. Slapen blijft lastig, ik ga dan vaak toch lezen totdat ik mezelf echt totaal uit put. Ik weet niet of dat werkt voor je?
    Naja, ik heb het gewoon van de Kruidvat en dan niet eens de verpakking met de wat hogere dosis :'D

    Ik vind het moeilijk om mezelf tot het lezen te brengen, het is zeker geen hobby van mij. Misschien moet ik dan toch meer gaan proberen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Hound schreef:
    (...)): damn echt geen zin in

    Heb je het gekregen van je huisarts of iets dan? Ik heb 't gewoon bij de Kruidvat gehaald namelijk.

    Ja, ik kreeg het van mijn huisarts. Ik moest zo'n pil een uur voor ik ging slapen innemen. Het was melatonine op doktersvoorschrift, dus misschien dat deze wel zwaarder is dan uit de Kruidvat?
    Nja, bij mij was dat in ieder geval zo. Misschien dat het bij jou anders gaat hé. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Melatonine is een perfect 'medicijn'! Het is namelijk lichaamseigen stof, dus het is niet verslavend. Daarnaast hoef je het ook niet af te bouwen, dus je mag zelf kijken wat helpt. Wil je stoppen, kan dat wanneer je wilt, je hoeft een kuur af te maken en als je weer wil beginnen, mag dat ook altijd. Ik ben groot fan! Zelf slik ik 15 mg, mocht je nu merken dat je ook meer nodig hebt, dan moet je even via de huisarts een hogere dosis aanvragen. In de drogisterij kun je namelijk maar tot 0,2 mg krijgen.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Melatonine is een perfect 'medicijn'! Het is namelijk lichaamseigen stof, dus het is niet verslavend. Daarnaast hoef je het ook niet af te bouwen, dus je mag zelf kijken wat helpt. Wil je stoppen, kan dat wanneer je wilt, je hoeft een kuur af te maken en als je weer wil beginnen, mag dat ook altijd. Ik ben groot fan! Zelf slik ik 15 mg, mocht je nu merken dat je ook meer nodig hebt, dan moet je even via de huisarts een hogere dosis aanvragen. In de drogisterij kun je namelijk maar tot 0,2 mg krijgen.

    Psssst, dat het een lichaamseigen stof is, betekent niet dat het niet verslavend is. Van alles kun je teveel krijgen, met name als je lichaam het niet aanmaakt, omdat je lichaam de aanmaak vaak normaal zelf remt als het teveel is.

    Ik heb er verder geen verstand van, want mijn moeder heeft alleen melatonine gebruikt vanwege haar overgang en die had er wel veel aan.


    Deep inside, I've never felt alive

    Melatonine heeft voor mij echt als wondermiddel gewerkt, ik sla nu af en toe een pilletje over en dan kom ik ook gewoon goed in slaap. Ik hoop voor je dat het gaat helpen!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Psssst, dat het een lichaamseigen stof is, betekent niet dat het niet verslavend is. Van alles kun je teveel krijgen, met name als je lichaam het niet aanmaakt, omdat je lichaam de aanmaak vaak normaal zelf remt als het teveel is.

    Ik heb er verder geen verstand van, want mijn moeder heeft alleen melatonine gebruikt vanwege haar overgang en die had er wel veel aan.


    Ik heb mijn PWS over slaapproblemen gedaan en ik heb jarenlange therapie gehad en weet daarom zeker dat het om die reden geen verslavend middel is. De middelen die er inzitten zijn simpelweg niet verslavend. Natuurlijk kunnen er mensen verslaafd aan raken, maar dat is dan omdat ze zichzelf eigenlijk wijs hebben gemaakt dat ze niet meer zonder kunnen, als een soort placebo eigenlijk. :Y) Althans, dat is wat mijn therapeut meldde. :3


    everything, in time

    Meraki schreef:
    (...)

    Ik heb mijn PWS over slaapproblemen gedaan en ik heb jarenlange therapie gehad en weet daarom zeker dat het om die reden geen verslavend middel is. De middelen die er inzitten zijn simpelweg niet verslavend. Natuurlijk kunnen er mensen verslaafd aan raken, maar dat is dan omdat ze zichzelf eigenlijk wijs hebben gemaakt dat ze niet meer zonder kunnen, als een soort placebo eigenlijk. :Y) Althans, dat is wat mijn therapeut meldde. :3

    Tja, ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik zeg niet dat het een expert ben (god wat klinkt dit opschepperig), maar ik doe psychobiologie en ik heb twee weken geleden nog een college over hormonen en neurotransmitters (stoffen die met zenuwen te maken hebben) en als ik die informatie moet geloven kun je zelfs verslaafd raken aan chocola omdat dat een stofje heeft wat endorfine (een gelukshormoon) "nadoet".


    Deep inside, I've never felt alive