• Pestvideo gaat wereld rond


    Sociaal experiment Amerikaanse tv-zender

    AMSTERDAM -
    Wat doen omstanders als ze zien dat een meisje wordt gepest? Die vraag stelde de Amerikaanse zender UP TV zichzelf en kwam daarom met een sociaal experiment. Het blijkt een succes, want omstanders grijpen niet alleen in, maar troosten ook het gepeste meisje.


    Met een verborgen camera filmt UP TV een tienermeisje dat bij een bushalte wordt gepest door twee anderen. Ze wordt een 'freak' genoemd en ze zou helemaal niet kunnen zingen. Vrienden zouden daarom zelfs niet willen komen op haar verjaardagsfeestje.

    De reactie van de omstanders zijn hartverwarmend. ,,Zou je willen dat anderen je dat aan zouden doen? Vind je dat grappig?", is een van de reacties. Zelfs een beveiliger die op de bus wacht grijpt in: ,,Stop daarmee. Ga eens lezen."

    De reacties op de video die wereldwijd veelvuldig wordt gedeeld op het internet zijn overweldigend.
    UP TV heeft het experiment uitgevoerd, omdat in de VS de maand oktober in teken staat tegen het pesten. Een derde van de Amerikaanse scholieren wordt gepest op school.



    Ik vond dit echt een geweldig filmpje, hartverwarmend dit en ik wilde het graag met jullie delen. (bloos)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ye, ik zag 'm net 5 minuten geleden. Made me cry, tbh. Maar ik ben een sentimenteel wrak wat betreft dit onderwerp.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Die vrouw bij 1:44.En die andere man met zijn mondharmonica. Ik vind dit zo hartverwarmend. Awh, awh.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik heb hem ook gezien. Echt hartverwarmend. (:


    What would Emma do?

    En nu bij kinderen van 5 jaar ouder, en jongens ;P dan plots zegt er niemand meer wat haha

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 15:24 ]


    It's high noon.

    Disgust schreef:
    Die vrouw bij 1:44.En die andere man met zijn mondharmonica. Ik vind dit zo hartverwarmend. Awh, awh.


    Same!


    The truth is out there.

    Mooi filmpje inderdaad! Vooral die man die spontaan mondharmonica begint te spelen :)

    Dacht wel precies hetzelfde als Nazeebo. Nu hebben ze wel een beetje op safe gespeeld en een paar jonge meisjes neergezet.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Wauw wat mooi. Ik krijg er een brok in mijn keel van.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wie snijdt die uien.. Stop that.

    Ik moest er niet van huilen, maar het was wel mooi, damn.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik zal m zo eens kijken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Awhh. Just awh.


    -

    Dopethrone schreef:
    Wie snijdt die uien.. Stop that.

    Ik moest er niet van huilen, maar het was wel mooi, damn.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Een mooi filmpje, dat zeker, maar helaas niet zoals het er vaak aan toegaat. Zodra de 'kinderen' ouder zijn grijpen mensen vaak al niet meer in. Dat neemt de waarde van dit experiment niet weg, maar het is wel typisch zo'n Amerikaans experiment:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    O mijn god, de man met de mondharmonica is zo hartverwarmend!

    Stiekeme MT hier dan kan ik 'm straks kijken


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Het is een heel mooi filmpje - ik had hem nog niet gezien. Ik moest er niet om huilen, maar het is wel triest om te realiseren dat er zoveel kinderen in die positie zitten.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 22:37 ]


    Tijd voor koffie.