• en wilde je je de hele dag alleen maar afvragen wat iedereen van het nummer van Adele vind, komt er opeens heel ander nieuws voorbij.

    Harry Potter krijgt een officieel achtste deel, in de vorm van een toneelstuk. Het gaat over Harry's leven als volwassene. Het is niet door J.K. Rowling geschreven, maar wordt wel in de canon opgenomen. Serieus wat is dit?

    It was always difficult being Harry Potter and it isn’t much easier now that he is an overworked employee of the Ministry of Magic, a husband and father of three school-age children.

    While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth: sometimes, darkness comes from unexpected places.


    https://www.pottermore.com/news/cursed-child-eighth-harry-potter-story

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 17:25 ]

    Wat vind je van dit achtste deel?

    8.5% (4 stemmen)
     
    Raar

    51.1% (24 stemmen)
     
    Waarom in de vorm van een toneelstuk?

    17.0% (8 stemmen)
     
    Ik vind het er niet echt bijhoren

    12.8% (6 stemmen)
     
    Ik ben nieuwsgierig

    8.5% (4 stemmen)
     
    YAY LEUK

    2.1% (1 stem)
     
    Overig


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Over: YESSS, I CAN'T FREAKING WAIT.<33


    You were born original, don't die as a copy.

    Was dat niet al heel lang bekend? Hopelijk komt er een dvd van ofzo. Ik denk namelijk niet dat ik hiervoor ff naar Londen ga, haha.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    J.K. Rowling heeft wel geholpen met het schrijven ervan! En dit is idd al een tijdje bekend
    Alleen nu is het bekend dat het over Albus Severus Potter zal gaan en dat het in 2 delen wordt gesplitst.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heb er niks van meegekregen (zelfs niet op pottermore gezien, tot nu). Nu is in ieder geval bekend waar het over gaat en het is ook pas sinds vandaag officieel opgenomen in de canon.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind de keuze voor een toneelstuk nogal raar.
    Ik vind het wel geweldig dat er een nieuw deel komt, maar er zijn miljoenen Potterheads, en die krijg je heus niet allemaal in een toneelzaal en een tour kan wel eens belachelijk lang gaan duren en spreekt ook niet iedereen direct aan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zag het op Tumblr! En ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. :'D

    Enerzijds ben ik heel nieuwsgierig, maar anderzijds klinkt die beschrijving als een rare fanfic en weet ik niet zeker of dat nou echt een verhaal is dat in canon verteld moet worden. Dat het medium theater wordt, helpt ook niet echt. Dat is heel leuk en spreekt het publiek vast aan, maar niet iedereen kan even naar London komen voor een toneelstuk. Harry Potter is zo'n mondiaal iets - het zou zo jammer zijn als een opvoering in Nederland dan een vertaalde versie met heel andere acteurs werd.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik zag het op Tumblr! En ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. :'D

    Enerzijds ben ik heel nieuwsgierig, maar anderzijds klinkt die beschrijving als een rare fanfic en weet ik niet zeker of dat nou echt een verhaal is dat in canon verteld moet worden. Dat het medium theater wordt, helpt ook niet echt. Dat is heel leuk en spreekt het publiek vast aan, maar niet iedereen kan even naar London komen voor een toneelstuk. Harry Potter is zo'n mondiaal iets - het zou zo jammer zijn als een opvoering in Nederland dan een vertaalde versie met heel andere acteurs werd.


    The truth is out there.

    Ik ben benieuwd, maar hoe moet ik dat ooit te zien krijgen? Komt er een dvd van of zoiets? Ik had echt op een boek gehoopt.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat het in de vorm van een toneelstuk is vind ik niet erg, al bereiken ze er wel maar een redelijk beperkt publiek mee.
    Wat ik wél vreemd vind is dat het niet, zoals de films, op een boek gaat zijn gebaseerd. Hierdoor gaat een deel van de magie (beschrijvingen van Zweinstein etc) verloren. Mensen die het toneelstuk hebben gezien kunnen namelijk daarna niet nog eens genieten van een extra veel details en humor in de vorm van een boek.
    Een tweede opmerking is dat het een samenwerking is tussen J.K. Rowling en anderen. Daarnaast is een toneelstuk schrijven niet hetzelfde als een boek schrijven.
    Ik vind het werk dus niet echt passen in de rest van het rijtje, ik vind het eerder iets 'extra' zoals Pottermore of de Fantastic Beasts and Where to Find Them film.


    The soul needs autumn.

    Ik vind dit jammer op meerdere manieren. Allereerst omdat ik het er gewoon echt niet bij vind passen. Het is een boekenreeks, niet een of andere musical met dansende huiselven en whomping willows. Nee, gewoon nee. Ik had dit leuk gevonden als het een boek was geweest al sluit ik me erbij aan dat het als een of andere fanfic klinkt en daarnaast kan de gehele potterhead wereld niet even in een zaaltje in Londen worden gepropt om het te kijken. Net zoals Meyer met die nieuwe versie op Twilight, ben ik nieuwsgierig maar neem ik het totaal niet serieus, hoe leuk ik toneelstukken soms ook vind. Sorry.

    dat musical dingetje was trouwens een beetje als overdrijving haha. Ik snap wel dat het heus niet zo zal worden, but still..

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 17:46 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Debbaut schreef:
    Ik vind de keuze voor een toneelstuk nogal raar.
    Ik vind het wel geweldig dat er een nieuw deel komt, maar er zijn miljoenen Potterheads, en die krijg je heus niet allemaal in een toneelzaal en een tour kan wel eens belachelijk lang gaan duren en spreekt ook niet iedereen direct aan.


    Hier sluit ik me wel bij aan


    take me back to the basics and the simple life

    Oud nieuws Marge. Haha.
    Maar ik ben er niet heel erg enthousiast.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Kepner schreef:
    Oud nieuws Marge. Haha.
    Maar ik ben er niet heel erg enthousiast.


    jonge meg helemaal niet. Waar het over gaat en dat het canon is is allemaal vandaag pas bekend geworden. (puh) Dus hartstikke veel nieuws (alleen even over het hoofd gezien dat er blijkbaar al bekend was dat er een toneelstuk zou komen hahaha)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Rosencrantz schreef:
    (...)

    jonge meg helemaal niet. Waar het over gaat en dat het canon is is allemaal vandaag pas bekend geworden. (puh) Dus hartstikke veel nieuws (alleen even over het hoofd gezien dat er blijkbaar al bekend was dat er een toneelstuk zou komen hahaha)


    Half oud nieuws dan. (joehoe)


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Kepner schreef:
    (...)

    Half oud nieuws dan. (joehoe)


    medium


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.