• Hoi allemaal,

    Wat is jullie favoriete band/artiest? Vul het lijstje hieronder in!

    Naam:
    Genre:
    Waarom ze geweldig zijn:
    Favoriete nummer:
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10:
    Bekendste nummer:
    Hoe je ze hebt ontdekt:
    Verder hou ik van:
    Etc.

    Ik begin wel :)

    Naam: La Dispute
    Genre: Post/spoken hardcore
    Waarom ze geweldig zijn: De teksten zijn prachtig en de zanger (Jordan Dreyer) heeft een geweldige stem. ^^ Verder vind ik de muziek gwn erg leuk.
    Favoriete nummer: Andria
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: 1 :')
    Bekendste nummer: King Park?
    Hoe je ze hebt ontdekt: Via een meisje van school
    Verder hou ik van: Bring Me The Horizon, Sleeping With Sirens, The Pretty Reckless, Evanescence, Pierce The Veil etc.

    En nog even wat lyrics omdat die zo mooi zijn:

    "You And I In Unison"

    What will I find?
    Some sacred thing to help me handle the tragedy?
    Or did I once-Did I have it and lose it?

    No one should ever have to walk through the fire alone.
    No one should ever have to brave that storm. No,
    Everybody needs someone or something.

    And when I sing, don’t I sing your name out
    Right at the same time that I sing my own?

    Some days I swear I can feel you splitting the light through the window frame.
    The shapes it makes are always warmer, always brighter than the rest of what comes through.

    Some days I swear I can hear you sing to me or whisper my name in the slightest way.
    It’s like the warmest light now laid across my bedroom floor is somehow actually you and
    Not just sunlight.

    I have the memory climb down the balcony.
    I put a flower on the back of its dress.
    It’s probably best to forget it.
    It’s probably best to let go.
    I paint it the shade of where the skin and the lip meet,
    Only a moment after breaking the kiss. And
    I blur out everything else.
    That’s how I choose to remember it.

    Some nights are a lot like the days, I lay awake too late, I watch the shadows casted
    Trace your shape. Those silver slivers on the wall then on the bedsheets.
    I hear your song in the trees. I finally fall into rest.
    Often later when I’m sleeping you show up in my dreams.
    Just doing simple things, like buying groceries.
    And when I wake up I could swear you must’ve just left me
    Like you got up to make breakfast or maybe just to get dressed.

    But the truth is, you were never there. You won’t ever be.
    Sometimes I think I’m not either so what do I do
    When every day still seems to start and end with you?
    And you won’t ever know, you won’t ever see,
    How much your ghost since then has been defining me.

    I leave the memory up atop the balcony.
    I tear this flower from the back of the dress.
    It’s best this time, I bet, to just forget and let go.
    Paint it the shade of where the lip bleeds and blur it out.
    I blur out everything else, just blur out everything else.
    And let go, and let go, and let go.

    Everybody has to let go someday
    Everybody has to let go.

    I wonder when I will. I wonder.

    But if I still hear you singing in every city I meet
    After I blur it all out, our every memory, if
    You never fade with the days, your shape still haunting me then,
    Should I not just sing along?
    Should I not just sing along?

    I will sing sweetly hope that the notes change but
    I do not need it to happen. I’m not resigned to it. And
    If they never do I’ll sing your name in every line.
    Just like I did throughout this. Just like I’ve always done.
    In every gun, the empty church, and every tortured son.
    In all those giving up. In all those giving in.
    Until I die I will sing our names in unison.

    Until I die I will sing our names in unison.


    x LaDispute

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 19:17 ]


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Naam: Twenty One Pilots.
    Genre: Ukelele rap screamo. Nee grapje, geen idee. Van alles.
    Waarom ze geweldig zijn: De mooiste teksten, de leukste melodieën, de gaafste liveshows en de schattigste bandleden. c;
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: 7? Geen idee.
    Bekendste nummer: Car Radio, denk ik.
    Hoe je ze hebt ontdekt: Op een dag herinnerde me ik ineens die bandnaam en toen ging ik ze maar opzoeken. :')
    Verder hou ik van: My Chemical Romance, H.I.M., Iron Maiden.


    Caution first, always.

    Superleuk, Blurryface :D ik vind 21P zeker ook een goede band :)


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Naam:Breaking Benjamin
    Genre: Alternative Rock/ Metal
    Waarom ze geweldig zijn: Ze hebben goede lyrics en muziek en idk, BB is gewoon fab
    Favoriete nummer: Sugarcoat
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Hier in Nederland 1, misschien 2. In Amerika zijn ze wel een 5 denk ik.
    Bekendste nummer: Diary of Jane
    Hoe je ze hebt ontdekt: Ik luisterde naar een Coldplay mix en daar stond Diary of Jane tussen, samen met nog wat andere Breaking Benjamin nummers. In het spamtopic was een zekere Xantha ook fan en toen wham, nieuwe lievelingsband :Y)
    Verder hou ik van: Three Days Grace, 12 Stones, Coldplay, Disney liedjes


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Awesome, Firefly. Ik kende BB al van naam, zal naar ze luisteren :)


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    LaDispute schreef:
    Awesome, Firefly. Ik kende BB al van naam, zal naar ze luisteren :)


    Come to the BB fandom, we're all crazy hehe


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    FirefIy schreef:
    (...)

    Come to the BB fandom, we're all crazy hehe

    Hellyeah


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Naam: Pentatonix

    Genre: A capella, pop

    Waarom ze geweldig zijn: Ik geef maar even vier redenen. In principe weet ik er nog wel meer :')
    1. De muziek zelf natuurlijk. Hun zangstemmen gaan in prachtige harmonie samen.
    2. Het is a capella, wat dus iets heel eigens heeft, en je zal leren dat je a capella niet mag onderschatten.
    3. De mensen zelf zijn awesome. Ze hebben allemaal echt een eigen karakter en bepaalde bijdrage aan de groep.
    4. Het zijn allemaal ook singer-songwriters. Ze kunnen niet alleen zingen, ze kunnen nummers schrijven en ze zijn facking muzikaal.

    Favoriete nummer: Op dit moment... Misbehavin'? Het wisselt een beetje de laatste dagen, tussen allemaal nummers van het nieuwe album vooral.

    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Eh, geen idee, hangt er ook van af of je het over wereldwijd, VS of Nederland hebt, maar ik zou zeggen... In de VS een 7, en in Nederland een 3?

    Bekendste nummer: Eh, geen idee joh. Don't ask me... Van het nieuwe album Can't Sleep Love, denk ik. Maar verder weet ik het dus niet. Met hun Daft Punk Medley hebben ze wel een Grammy gewonnen.

    Hoe je ze hebt ontdekt: Volgens mij door Nightcore, want daar luisterde ik langere tijd geleden erg veel naar. Ik luisterde veel muziek van NightcoreReality, en die had zowel Aha! als Love Again bewerkt. Vanwege Love Again kwam ik pas echt bij Pentatonix en hun andere nummers terecht. Eerst had ik echt niet eens door dat Love Again a capella was! :'D

    Verder hou ik van: Melanie Martinez, MIKA, P!nk, Stromae, Marina and The Diamonds, Halestorm... en nog wel meer, haha

    [ bericht aangepast op 7 dec 2015 - 22:02 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Naam: All Time Low
    Genre: Pop Punk/Powerpop
    Waarom ze geweldig zijn: idk..
    Favoriete nummer: Superveel nummers.. maar een paar ervan zijn: Actors, We Say Summer, Cinderblock Garden, Six Feet Under The Stars, My Only One, The Girl's A Straight Up Hustler.
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: 7 misschien?
    Bekendste nummer: Spotify zegt Dear Maria, Count Me In maar ik denk dat het A Love Like War of Missing You is xD
    Hoe je ze hebt ontdekt: Via TMF
    Verder hou ik van: Slipknot, Underoath, Nirvana, Amon Amarth, Motionless In White, Asking Alexandria, Young Guns, Avenged Sevenfold , Iron Maiden, The Amity Affliction, My Chemical Romance, Marilyn Manson, Guns n Roses, Pink Floyd.
    Etc.

    Naam: Lamb
    Genre: Triphop
    Waarom ze geweldig zijn: Ik houd enorm van de tegenstelling van de hele rustige en melodieuze stem van de leadsinger VS triphop, wat eigenlijk een mix is van dance, hiphop, jazz, reggae en rock. Dat hele moderne versus een hele authentiek stem vind ik echt ene mooi effect.
    Favoriete nummer: Gorécki Klik! en B-line Klik!
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Jeetje... Nou, algeheel genomen een 2 of een 3.
    Bekendste nummer: Gabriel
    Hoe je ze hebt ontdekt: Via mijn mentor uit de eerste klas. ^^
    Verder hou ik van: Florence and the Machine, Björk, Kate Bush, Tori Amos, Sigur Ros, Laïs, Massive Attack, Radiohead, Hooverphonic en natuurlijk de guilty pleasures zoals The Pretty Rekless, Paramore, Three Days Grace, en Evanescence.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2015 - 12:39 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Pff eentje kiezen is echt zwaar.

    Naam: Bullet For My Valentine
    Genre: Metalcore
    Waarom ze geweldig zijn: Het is een van de weinige bands waar ik CD na CD van kan luisteren. Veel van hun liedjes raken me en ik ben echt weg van Matt zijn stem. Tot slot raak ik er altijd van in een schrijfmood, dus dat is altijd goed.
    Favoriete nummer: Pff, dat verschilt nogal vaak. Op dit moment Alone
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Ik denk niet dat er metalfans zijn die nog nooit van de band gehoord hebben, maar voor andere muziekliefhebbers zal dat wel anders zijn. Ik ga voor een zeven.
    Bekendste nummer: Tears Don't Fall
    Hoe je ze hebt ontdekt: Pff, dat is al zeker tien jaar geleden. Ik denk dat ik gewoon nieuwe bands aan het zoeken was op Youtube en video's doorklikte.
    Verder hou ik van: Sabaton, de oude Escape the Fate, Atreyu, Killswitch Engage, All That Remains, Avenged Sevenfold, oude Three Days Grace, oude Hinder, Skid Row, PinBoys, Bon Jovi, oude The Offspring, Turisas, Ensiferum, Korpiklaani, Equilibrium, Eluveitie, Alestorm, Wintersun en een reeks aan powerballads uit de 80's.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blurryface schreef:
    Naam: Twenty One Pilots.
    Genre: Ukelele rap screamo. Nee grapje, geen idee. Van alles.
    Waarom ze geweldig zijn: De mooiste teksten, de leukste melodieën, de gaafste liveshows en de schattigste bandleden. c;
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: 7? Geen idee.
    Bekendste nummer: Car Radio, denk ik.
    Hoe je ze hebt ontdekt: Op een dag herinnerde me ik ineens die bandnaam en toen ging ik ze maar opzoeken. :')
    Verder hou ik van: My Chemical Romance, H.I.M., Iron Maiden.


    Verdorie, natuurlijk was jij hier eerder ^^ Overigens denk ik wel dat Tear In My Heart bekender is, zeker nu ze bij MTV EMA's die ook hebben gedaan ^^.


    Oké een andere dan...
    Naam: Famous Last Words
    Genre: Post-hardcore/metalcore.
    Waarom ze geweldig zijn: Omdat ze een hele fijne afwisseling tussen stukjes pop-achtige muziek of rustige melodieën en... nou ja metalcore. Hun teksten zijn echt awesome en waar en je kan er fijn bij werken.
    Favoriete nummer: Nooo that's unfair. Ik denk op dit moment Brother In My Arms.
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Betreft metalfans zijn ze best bekend, dus ik denk een 7. Maar vraag een willekeurige voorbijganger en diegene kent ze waarschijnlijk niet.
    Bekendste nummer: Eeeew moeilijk. Vermoedelijk The Show Must Go On.
    Hoe je ze hebt ontdekt: Bevriend zijn met een metalgeek, dan worden er constant oortjes in je hoofd geduwd om een nieuw liedje aan te moeten horen tot je het leert te waarderen.
    Verder hou ik van: Twenty One Pilots, Ed Sheeran, Racoon, Eminem, Fall Out Boy en Pentatonix.

    Naam: Flume
    Genre: Elektronisch
    Favoriete nummer: Left Alone
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Ik denk dat de meesten zijn nummers wel herkennen. Maar ik schat een 5 ofzo.
    Bekendste nummer: Lorde - Tennis Court (Flume Remix)
    Hoe je ze hebt ontdekt: Geen idee :')
    Verder hou ik van: Explosions in the sky, Stumbleine, Linkin Park,...


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Naam: Justin Bieber (ja ik vind Justin leuk en schaam me er niet voor)
    Genre: ik vind alles wel leuk
    Waarom ze geweldig zijn: omdat hij zo UGH agahajsuaba lief,leuk,schattig en hot is!
    Favoriete nummer: van Justin is dat What Do You Mean?
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: 10
    Bekendste nummer: baby
    Hoe je ze hebt ontdekt: youtube
    Verder hou ik van: wel zo'n beetje van alles. Ariana Grande tot Tokyo hotel

    Kiezen is zo verdomd lastig ughghgh

    Naam: Paolo Nutini
    Genre: Pop Rock, Folk en Blues
    Waarom hij geweldig is: supersterk live, aantrekkelijk, fantastische stem en goeeeeede teksten. Vooral zijn eerste album is heaven.
    Favoriete nummer: These Streets. Maar eigenlijk hou ik ook intens van Last Request, Jenny Don't Be Hasty en Alloway Grove.
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Ik denk 7.
    Bekendste nummer: New Shoes of Iron Sky.
    Hoe je ze hebt ontdekt: Mijn moeder kocht zijn eerste album en dat draaiden we altijd in de auto.
    Verder hou ik van: Twenty One Pilots, alt-J, the Rolling Stones, Black Eyed Peas, Red Hot Chili Peppers, Adele en heel veel nummers in de categorieën: jaren zeventig disco, jaren tachtig, Rockabilly, pop rock, jaren negentig punk. Ik heb eigenlijk een te brede muzieksmaak om te beschrijven.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2015 - 14:39 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Naam: Set it Off
    Genre: Pop punk/ symfonic rock
    Waarom ze geweldig zijn: Zelf kan ik me heel goed identificeren met de lyrics, de muziek is geweldig, live zijn ze sterk en ze zijn onwijs betrokken bij de fans.
    Favoriete nummer: Lastig haha, ik denk dat ik dan toch voor Bleak December, Dreamcatcher, Duality, I'll sleep when I'm dead en Plastic Promises ga (:
    Bekendheid op een schaal van 1 tot 10: Uhm, hier in Nederland een 2 denk ik..
    Bekendste nummer: Uhm, ik denk dan toch Wild Wild World.
    Hoe je ze hebt ontdekt: Via YouTube (:
    Verder hou ik van: A day to remember, All time low, Asking Alexandria, Black veil brides, Bring me the horizon, Escape the fate, Every avenue, Falling in reverse, Fall out boy, Mayday parade, Memphis may fire, Of mice & men, Pierce the veil, Sleeping with sirens, The summer set en nog veel meer haha (:


    Stop holding me under and let me breathe.