• Hee jullie weten wel dat ik nu in groep 8 zit, en eerlijk gezegt heb ik wel zin in de middelbareschool, alleen je moet weer helemaal op nieuw beginnen met vriende maken! En he kant daar helemaal niks! Nu vraag ik aan jullie:
    Hoe deden jullie dat en hebben jullie tips??

    X Lente


    Treat People With Kindness

    Ja bedankt voor de tips!!
    Ik geef mijn menige en als ze mij gaan pesten ofzo kan ik me zelf goed verdedigen. En op een spelletjes site waar bij je veel chat voor ik vaak dat ik aardig ben.. (Dit is niet opschepperig bedoelt) Maar ik blijf het gewoon eng vinden hoe wel ik het wel kan...


    Treat People With Kindness

    Ik zag dat je al veel tips kreeg over hoe je vrienden kan maken, dus ik heb even een andere voor je.

    Kies in eerste instantie een school waar jij je prettig bij voelt. Ga er niet heen omdat je daar al mensen kent of zoiets. Ga open dagen kijken op scholen en kies er 1 uit waarbij je je goed voelt. Dat werkte voor mij heel erg goed. Ik kende daardoor niemand in mijn klas en het is zoals veel zeggen gewoon uitproberen wie bij jou past. Ik weet dat ik mijn beste vriendinnen ontmoet heb tijdens de les, 1 tijdens techniek omdat ik daarnaast zat en de ander tijdens Ak vanwege een groepsopdracht (: meestal loopt het vanzelf.


    It's never gonna happen, Guys.

    Neem een degelijke tas, alsjeblieft niet zo'n mega rugtas met 3000 zijvakken en dat als je je omdraait je serieus iemand anders raakt.


    Photosynthesis

    Neem een niet te grote tas, anders bots je tegen iedereen op.
    Om vrienden maken moet je je niet drukmaken, ben gewoon jezelf, dan komt alles goed.
    Waar ik het meest van schrok in de eerste was het hwm echt teveel voor woorden haha lolz
    xD
    De bassischool is beter maar ook niet!
    Bij de middelbare mag je de hele tijd lopen enzo naar andere vakken, en je hebt niet een leraar maar 9 ofzo, en das fijner!
    En je heb iets meer vrijheid.
    De pauzes duren langer, tenminste bij ons lolz xD


    tiptoe through the tulips...

    Ga naast veel verschillende mensen zitten. Zo leer je veel nieuwe mensen kennen en wees niet bang om jezelf te laten zien! Eerst was ik de eerste paar maanden van de eerste een stil verlegen meisje. Maar omdat ik met veel verschillende mensen veel ging praten en gezellig doen voelde ik me goed thuis in mijn klas. Dus mijn tip is: gewoon jezelf blijven en met veel mensen praten en in contact komen.

    O en nog een tip: denk niet dat alles meteen fout gaat na een paar slechte cijfers! Iedereen moet eerst even wennen aan al dat vele huiswerk en leerwerk. En als je de eerste paar weken verschrikkelijk moe bent is dat heel normaal. Ik had dat ook vorig jaar. (En na de zomervakantie eigenlijk ook weer maar ik pakte het sneller weer op)

    En geniet ook nog even van groep 8! Want als je op de middelbare denk je echt wel eens terug aan die tijd waar je gewoon geen of nauwelijks huiswerk had!


    Draco dormiens nunquam titillandus