• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore
    Bjergsen | Jaimmmy | De wereld achter de wolken
    Emiluke | asdfghjkl. | Once upon some frozen yogurt

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 22 nov 2015 - 16:13 ]


    The truth is out there.

    Q-name weet je :] Username op NaNoWriMo: Jaimmmy. Naam verhaal: De wereld achter de wolken.

    Ghehe :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bjergsen schreef:
    Q-name weet je :] Username op NaNoWriMo: Jaimmmy. Naam verhaal: De wereld achter de wolken.

    Ghehe :]

    Yeaaaah!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dat awkward moment wanneer je microwave in plaats van wheelchair schrijft.
    They’re allowing him short rides in the microwave.

    HAHAHA. Ik kan echt niet meer schrijven. :'D


    The truth is out there.

    Bjergsen schreef:
    Q-name weet je :] Username op NaNoWriMo: Jaimmmy. Naam verhaal: De wereld achter de wolken.

    Ghehe :]


    Om maar eens een ander geel ding met roze pompons te posten... (krul)


    Maar yay, super! Heel veel succes. ^^



    Cersei schreef:
    Dat awkward moment wanneer je microwave in plaats van wheelchair schrijft.
    They’re allowing him short rides in the microwave.

    HAHAHA. Ik kan echt niet meer schrijven. :'D


    Hahaha, prachtig. Dat maakt het schrijfproces wel een stuk interessanter. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Raad eens wie weet eens niet tevreden is met wat ze gisteren heeft geschreven? Juist ja. Deze meid.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    Raad eens wie weet eens niet tevreden is met wat ze gisteren heeft geschreven? Juist ja. Deze meid.


    Dit is precies de reden dat ik mezelf verbied om dingen die ik al heb geschreven door te lezen. :'D Dat mag pas na november, want anders zul je inderdaad zonder twijfel dingen vinden die je niet goed genoeg vindt en dat komt je motivatie nooit ten goede. Vergeet dat stukje voorlopig even en ga koppig verder met het volgende deel, als dat mogelijk is. Als je er zo ontevreden mee bent dat er echt iets heel anders moet komen te staan, kun je het natuurlijk ook herschrijven, maar zorg dat je daar niet te lang bij blijft hangen.
    Je kunt het wel! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dit is precies de reden dat ik mezelf verbied om dingen die ik al heb geschreven door te lezen. :'D Dat mag pas na november, want anders zul je inderdaad zonder twijfel dingen vinden die je niet goed genoeg vindt en dat komt je motivatie nooit ten goede. Vergeet dat stukje voorlopig even en ga koppig verder met het volgende deel, als dat mogelijk is. Als je er zo ontevreden mee bent dat er echt iets heel anders moet komen te staan, kun je het natuurlijk ook herschrijven, maar zorg dat je daar niet te lang bij blijft hangen.
    Je kunt het wel! *O*


    Ik zit er serieus aan te denken om gewoon er mee te stoppen. Heel mijn verhaal is prut en het idee is prut, alles is prut.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    (...)

    Ik zit er serieus aan te denken om gewoon er mee te stoppen. Heel mijn verhaal is prut en het idee is prut, alles is prut.


    Nee, niet doen! (no_chears)
    Heb je misschien nog een ander idee of een oud begin aan een verhaal liggen? Eventueel zou je daar even mee bezig kunnen (en die woorden gewoon bij je NaNo aantal optellen, natuurlijk). Als je helemaal vast bent gelopen met dit plan en alles fout lijkt te gaan, kan het heel erg helpen om je een tijdje ergens anders op te concentreren.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zit er heel erg aan te denken om mijn verhaal in een ander hoesje te steken en opnieuw te beginnen (natuurlijk zonder het vorige weg te gooien), want dat plan lijkt me praktischer en uitvoerbaarder, maar helaas ken ik mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik mezelf nu net zo goed klem kan schrijven, want dan wil ik het op duizend verschillende manieren over doen en kom ik nooit ergens.

    Als ik dus nog een keer zeg 'en nu weet ik écht hoe ik het wil aanpakken!', kan iemand me dan een schop onder mijn hol geven? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik zit er heel erg aan te denken om mijn verhaal in een ander hoesje te steken en opnieuw te beginnen (natuurlijk zonder het vorige weg te gooien), want dat plan lijkt me praktischer en uitvoerbaarder, maar helaas ken ik mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik mezelf nu net zo goed klem kan schrijven, want dan wil ik het op duizend verschillende manieren over doen en kom ik nooit ergens.

    Als ik dus nog een keer zeg 'en nu weet ik écht hoe ik het wil aanpakken!', kan iemand me dan een schop onder mijn hol geven? :'D


    Veranderen van plan is niet slecht hoor. Je moet alleen wel zorgen dat je blijft schrijven. ;) Dat is altijd mijn grootste probleem. Teveel plotten en te weinig schrijven. Soms moet je ook gewoon doorzetten met een ideetje. Hoe stom het dan ook even is. 5000 woorden verder gaat het dan weer prima.


    The truth is out there.

    Wiarda schreef:

    Als ik dus nog een keer zeg 'en nu weet ik écht hoe ik het wil aanpakken!', kan iemand me dan een schop onder mijn hol geven? :'D


    Komt voor mekaar :'D

    Gayle schreef:
    Ik zit er serieus aan te denken om gewoon er mee te stoppen. Heel mijn verhaal is prut en het idee is prut, alles is prut.


    nEEEII NIET DOEN HOOR!! Echt niet doen!!
    Het kan zijn dat het verhaal nu niet zo goed is, maar na NaNo kan je er eens goed naar kijken en de rotte appels tussen de gouden vandaan halen. Door die rotte appels die er nu nog in zitten, lijkt het hele verhaal slecht.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wiarda schreef:
    Ik zit er heel erg aan te denken om mijn verhaal in een ander hoesje te steken en opnieuw te beginnen (natuurlijk zonder het vorige weg te gooien), want dat plan lijkt me praktischer en uitvoerbaarder, maar helaas ken ik mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik mezelf nu net zo goed klem kan schrijven, want dan wil ik het op duizend verschillende manieren over doen en kom ik nooit ergens.

    Als ik dus nog een keer zeg 'en nu weet ik écht hoe ik het wil aanpakken!', kan iemand me dan een schop onder mijn hol geven? :'D


    Er is niets mis mee om een keer van richting te veranderen, maar je moet inderdaad niet kriskras rondjes blijven rijden, want dan kom je niet vooruit. We zullen ons best doen je de volgende keer te dwingen op de weg te blijven. :Y)


    Heeft iemand trouwens nog zin in een wordwar? Ik probeer mezelf al een uur te overtuigen om eindelijk te gaan schrijven in plaats van te dagdromen over slapen. Ik denk dat het zou helpen om met iemand af te spreken dat ik nu moet schrijven. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Er is niets mis mee om een keer van richting te veranderen, maar je moet inderdaad niet kriskras rondjes blijven rijden, want dan kom je niet vooruit. We zullen ons best doen je de volgende keer te dwingen op de weg te blijven. :Y)


    Heeft iemand trouwens nog zin in een wordwar? Ik probeer mezelf al een uur te overtuigen om eindelijk te gaan schrijven in plaats van te dagdromen over slapen. Ik denk dat het zou helpen om met iemand af te spreken dat ik nu moet schrijven. (krul)


    Eigenlijk had ik met mezelf afgesproken om eens echt op tijd te gaan slapen, maar een halfuurtje kan nog wel. Als we meteen om tien uur beginnen, dan. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Eigenlijk had ik met mezelf afgesproken om eens echt op tijd te gaan slapen, maar een halfuurtje kan nog wel. Als we meteen om tien uur beginnen, dan. :'D


    Half elf is ook erg op tijd? (bloos)
    Maar je mag ook zeker gaan slapen, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb nu in iets meer dan een half uur 672 woorden geschreven en ik denk dat ik het hier voor vandaag ook maar bij moet laten, want ik ben hier echt te moe voor.

    Mijn laatste zin was: Hij sloeg zijn handen voor zijn gezicht om James niet aan te hoeven kijken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan