• ANIMALS
    Rollen            Praat            Speel
    @Liesje



    ⋅⋅⋅⋅⋅      SETTING
    In een parallelle wereld waar de technologie een stapje verder staat, is de mensheid zelf achterop geraakt. De wereldstad Nixton is ondanks haar ingenieuze systemen en geniale gadgets geen uitzondering. De kloof tussen arm en rijk was nog nooit zo groot en de criminaliteit nog nooit zo hoog.
          Animal Parade, de grootste en invloedrijkste bende, heeft de touwtjes al decennia lang in handen. En sinds de laatste lichting enkele jaren geleden aan de top is gekomen, lijken ze niet meer te stoppen.


    ⋅⋅⋅⋅⋅      CONCEPT
    Ik ben met dit idee ook een ORPG begonnen met de geweldige Tad en die zet ik ook verder. Maar ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de ideeën en personages van anderen, dus heb ik er ook een RPG van gemaakt, die qua verhaallijn niets met de ORPG te maken heeft.
          In feite heeft deze RPG geen verhaallijn. Je hebt gewoon je personages en het dagelijkse leven in Nixon. Er is geen grote gebeurtenis of bijeenkomst, gewoon een willekeurig moment.
          Als je meedoet, is het dus heel belangrijk dat je genoeg communiceert, open staat voor alle personages én vrij actief bent. Je werkt zelf namelijk volledig mee aan het verhaal en ideeën zijn altijd heel erg welkom ^^
          Het leuke is dus dat je qua rollen, gebeurtenissen en relaties super vrij bent! Let er gewoon op dat je eens afwisselt met de interacties tussen personages. Hopelijk lukt dit en wordt het een leuke en langlevende RPG!

    ⋅⋅⋅⋅⋅      STAD
    Nixton is een grote, hypermoderne, maar donkere stad met veel criminaliteit. Qua beeld kan je best denken aan een futuristisch New York of de fictieve stad Gotham (van Batman).

    TECHNOLOGIE
    ⋰      Het is een parallelle wereld, dus het is nog steeds de 21ste eeuw. Pak dat alle grote gebeurtenissen in de wereldgeschiedenis ook in die wereld zijn gebeurd, maar je kan ook nieuwe dingen verzinnen. Voel je vrij om ideeën in het praattopic te delen! Ook andere dingen zoals iPhones en dergelijke kunnen gerust bestaan, no worries.
    ⋱      De technologie staat best ver. Wat houdt dit in? Je kan kiezen hoe fancy de gadgets van je personage zijn - al moet het duidelijk zijn voor de anderen, natuurlijk - en wat er technologisch mogelijk is. Je hoeft dus minder te researchen, zolang het niet onaantastbaar is en geloofwaardig blijft (:
    ⋰      Vliegende voertuigen bestaan, maar niet voor het gewone volk. Enkel publiek transport en superrijke mensen maken gebruik van vliegende voertuigen. Voor al de rest is het verboden en daarbij aartsmoeilijk om er aan te komen. Gewone wagens en dergelijke - maar wel lekker fancy natuurlijk - zijn het meest gebruikt. Het is over het algemeen milieuvriendelijker dan bij ons, maar dat hoeft niet per se voor alles zo te zijn.


    INDELING
    De stad bestaat uit het (grote) centrum en de buitenwijken. Het centrum zelf is niet alleen horizontaal in wijken ingedeeld (maar die specificeer ik niet, dus verzin maar wat), maar ook in verticale lagen:
    ⋰      De bovenste laag , niveau 2 (vanaf ongeveer verdieping 40 en hoger), is voor het rijkste deel van de stad: denk aan grote penthouses, luxe-appartementen, grote feestzalen, chique restaurants en ook de grootgeldeconomie die er doorgaat. Deze gebouwen zijn bereikbaar via de verdiepingen eronder, maar ook door het verhoogde straatlevel en een groot deel van ingenieuze bruggen tussen de gebouwen en met de straat (zie spoiler).
    ⋱      De middelste laag, niveau 1 (tussen 5 en 40 verdiepingen), is voor de middenklasse. Hier bevinden de scholen, de winkels, de banken en al wat je nog kan verzinnen. Brandweer, politie en ziekenhuis zitten vaak in één gebouw en gaan over de drie niveaus heen (al verschilt kwaliteit wel per niveau). Uiteraard wonen ook veel mensen hier. Ook dit niveau heeft verhoogde straten.
    ⋰      De onderste laag, niveau 0 (De grond tot en met de 5de verdieping) staat voor de armoede. Je vindt er woongelegenheden, winkeltjes, eetzaken, etc. maar veel staat leeg of is wat vervallen. Er is ook niet veel werkgelegenheid, de meesten werken op niveau 1. Er is weinig verfijning, aangezien de funderingen van alles heel stevig moet zijn, en de straten zijn er vuil van al het afval en troep van de bovenste niveaus.
    ⋱      Je kan vrij tussen de verschillende verdiepen reizen, al kost dat wel geld. Voor een middenklasser is het te betalen. Je hebt verschillende mogelijkheden: de liften en trappen in de gebouwen (niet alles is door iedereen te gebruiken), de gondelliften op straat, het treinsysteem met stations op verschillende niveaus (prijsverschillen per niveau!) en het zwevend openbaar vervoer (ZOV): dit zijn grote bussen die door één of ander hightech snufje ala hooverboard kunnen zweven en vooral tussen niveau 0 en niveau 1 pendelen.
    ⋰      In de buitenwijken staan de villa's van de allerrijksten die de stad eens willen ontvluchten. Deze huizen en buurten zijn sterk beveiligd en niet zomaar te bereiken. Er vertrekt een trein die rechtstreeks tot op niveau 1 rijdt, zodat niveau 0 te vermijden valt.


    Afbeeldingen aanklikbaar.

    It's like Gotham without a batman


    ⋅⋅⋅⋅⋅      BENDE
    GESCHIEDENIS
    ⋱      20 jaar geleden: een bende met konijnen- en kattenmaskers terroriseert niveau 0
    ⋰      18 jaar geleden: De bende werkt ook op niveau 1
    ⋱      14 jaar geleden: onderscheid bunnies & cats
    ⋰      10 jaar geleden: bunnies focussen zich nu vooral op niveau 0, cats komen tot op niveau 2
    ⋱      8 jaar geleden: De bende is zo groot geworden, dat er een ingewikkeld systeem van hiërarchie ontstaat.
    ⋰      5 jaar geleden: Breekmoment - cats & bunnies opereren als aparte bendes en er is onderling geschil. Geen duidelijke leiders en veel leden worden opgepakt. De bende verliest aan macht en prestige.
    ⋱      3 jaar geleden: De vier/De vijf ontstaan. Eerst lijken ze apart te opereren en zich enkel bezig te houden met overvallen, maar na een tijdje nemen ze de leiding stevig in handen.
    ⋰      2 jaar geleden: Een vaste structuur, duidelijke indeling en uitstekende leiders zorgen voor een nieuw hoogtepunt voor de bende. Ze hebben de stad in hun greep.
    BUNNIES
    ⋱      Aantal: 50+
    ⋰      Wie: Iedereen met een leeftijd tussen 14 & 45
    ⋱      Wat: Geweld, vandalisme & vernieling, drugs, ontvoering, prostitutie, ... (alle vuile karweitjes). Zijn zéér fysiek gewelddadig.
    ⋰      Waar: Vooral niveau 0 (schuilplaats = loods), soms ook niveau 1 (zeker als het donker is)
    ⋱      Maskers: Wit konijnenmasker langs de voorkant. Very hightech: elk masker is uniek, op maat en werkt op herkenning van de ogen. Iemand die het masker vindt, kan niet zien van wie het is. Stemvervorming. Hoe hoger in rang, hoe donkerder de maskers.
    ⋰      Anonimiteit: Niet alle konijnen kennen elkaar zonder masker, maar het is wel mogelijk. Je kan volledig anoniem (behalve voor de hoogste rangen) in de bende zitten of het luidkeels bekend maken. Elkaar verklikken is uiteraard niet ok.
    ⋱      Hiërarchie: De sterksten en/of slimsten staan aan de top en communiceren met de Vijf en de katten. De hiërarchie is als een piramide:
    1
    22
    333
    4444
    55555
    CATS
    ⋱      Aantal: 40
    ⋰      Wie: Meestal rijkere bendeleden met kennis van economische zaken en relaties in de hogere sferen, leeftijd tussen 23 en 45.
    ⋱      Wat: Fraude, chantage, witwassen, allerlei economische zaakjes. Gebruiken zelden wapens of fysiek geweld (laten dat doen door de bunnies).
    ⋰      Waar: Vooral niveau 2 (schuilplaats = kantoorgebouw), soms ook niveau 1.
    ⋱      Maskers: Grijze kattenmaskers over heel het hoofd. Very hightech: elk masker is uniek, op maat en werkt op herkenning van de ogen. Iemand die het masker vindt, kan niet zien van wie het is. Stemvervorming. Elke rang heeft een andere kleur ogen van masker dus, niet de echte oogkleur). Ze dragen allemaal nette pakken.
    ⋰      Anonimiteit: Alle katten kennen elkaars identiteit, maar kennen elkaar niet perse ook persoonlijk. Het is een hecht groepje, ondanks de jaloezie en machtslust.
    ⋱      Hiërarchie: De succesvolste staan bovenaan. De hiërarchie is in 6 lagen:
    1 gouden ogen ( 4 )
    2 zilveren ogen ( 4 )
    3 rode ogen ( 6 )
    4 blauwe ogen ( 6 )
    5 groene ogen ( 10 )
    6 gele ogen ( 10 )
    DE VIJF
    ⋱      Aantal: 5
    ⋰      Wie: Leden die eerder al in de bende zaten en drie jaar geleden de handen in elkaar hebben geslagen. Elk lid heeft zijn eigen specialiteiten en taken bij de overvallen:
          Er is een coördinator die alles wat in het oog houdt en ziet dat alles geregeld is voor en tijdens. Hij/zij is een beetje de leider van het groepje, al zie je dat niet per se terug in de onderlinge relaties. Hij/zij communiceert ook naar de buitenwereld toe.
          Je hebt de chauffeur, of deze in de wagen blijft zitten of niet, is vrij te kiezen.
          Je hebt de timekeeper: degene die de tijd tijdens de overval in het oog houdt en een signaal geeft elke dertig seconden. Elke overval is binnen de vijf minuten gepland.
          Je hebt de beul, degene die de angst aanjaagt. Hij/zij is degene die gewelddadig ingrijpt wanneer nodig, tijdens de overval, maar ook daarbuiten.
          En dan heb je degene die het geld gaat halen.
    Ter voorbereiding van overvallen heb je ook nog taken die kunnen overlappen met de taken tijdens (je kan dus én hacker én beul zijn, snappie?) :
          Hacker(s), die de beveiligingssystemen kent en uitschakelt.
          Eén of meerderen die gaat verkennen: De plaats van overval zelf (camera's, deuren, beveiliging etc.) en de omgeving voor de vluchtroutes en politieafstand (het lijkt me logisch als de chauffeur dit tweede doet, maar dat hoeft niet).
          Eén of meerderen die voor het benodigde materiaal zorgt.

    ⋱      Wat: Coördinatie & verdeling hele bende (leiderschap), bank- en thuisovervallen.
    ⋰      Waar: Overvallen vooral niveau 2 en de buitenwijken, banken op niveau 1. (Schuilplaats = oud gebouw niveau 0).
    ⋱      Maskers: Elk masker is een uniek dier (bvb wolf, beer, varken, leeuw, vos, ...). Ze zijn volledig aangepast aan de persoon. Ze hebben stemvervorming, maar deze leden van de bende spreken nooit en hun masker heeft een functie om stemmen en geluiden te dempen. Ze hebben onderling een heel gebarensysteem en naar de buitenwereld toe gebruiken ze geschreven kaartjes en/of een apparaatje om boodschappen op te schrijven. Hun overvallen zijn dan ook ontzettend stil.
    ⋰      Anonimiteit: Ze kennen elkaar erg goed, maar geen enkele buitenstaander weet wie ze zijn. Zelfs binnen de gehele bende spreken ze niet luidop en houden ze altijd hun maskers aan. Enkel voor elkaar doen ze die af.
    ⋱      Hiërarchie: De coördinator lijkt de leider te zijn naar de buitenwereld en tijdens de overvallen, maar onderling is er verder geen verschil qua buitverdeling oid.
    ⋅⋅⋅⋅⋅      F.A.Q.

    ⋰      Vraag
    Antwoord
    ⋱      Vraag
    Antwoord









    ⋅⋅⋅⋅⋅      LIJSTJE
    ⋰      Naam
    ⋱      Rol
    ⋱      Leeftijd (14 - 45, afhankelijk van rol)
    ⋰      Innerlijk
    ⋰      Uiterlijk
    ⋱      Geschiedenis
    ⋱      Extra
    ⋰      Relaties


    ⋅⋅⋅⋅⋅      REGELS
    ⋰      Huisregels Q
    ⋱      Max. 2 personages
    ⋱      OOC liefst in praattopic
    ⋰      Ruzie OOC niet in topics
    ⋰      Duidelijk aangeven: OOC & 16+
    ⋱      Let op ORPG!


    ⋅⋅⋅⋅⋅      ROLLEN                       
    BUNNIES      1 & 2
          Hopps ⋅ Mo ⋅ 18 ⋅ 2
          Inerys ⋅ Dantae ⋅ 29 ⋅ 5
          Forgarty ⋅ Oliver ⋅ 21 ⋅ 5
    ⋮      User ⋅ Naam ⋅ Leeftijd ⋅ (Extra) ⋅ #
    ⋮      User ⋅ Naam ⋅ Leeftijd ⋅ (Extra) ⋅ #

    CATS      2 & 1
          Forgarty ⋅ Grayson ⋅ 32 ⋅ Zilver ⋅ 2
          JudithSuzann ⋅ Rayne ⋅ 25 ⋅ Goud ⋅ 3
          Writtenwords ⋅ Naam ⋅ Leeftijd ⋅ (Extra) ⋅ #
    ⋮      User ⋅ Naam ⋅ Leeftijd ⋅ (Extra) ⋅ #
    ⋮      User ⋅ Naam ⋅ Leeftijd ⋅ (Extra) ⋅ #


    tekstteksttekstekstteksttekstteksteksttekstteksttekstekst
    DE VIJF      VOL      3 & 2
          Inerys ⋅ Alvera ⋅ 27 ⋅ Vos ⋅ Coördinator ⋅ 2
          Sombre ⋅ Eve ⋅ 25 ⋅ Ijseer ⋅ Chauffeur ⋅ 2
          Luftmensch ⋅ Bash ⋅ 26 ⋅ Wolf ⋅ Beul ⋅ 3
          Tiabeanie ⋅ Tobias ⋅ 30 ⋅ Jakhals ⋅ Tijd & Hacker ⋅ 3
          CarIyIe ⋅ Cas ⋅ 25 ⋅ Slang ⋅ Geld & mat. ⋅ 4

    GERESERVEERD      # & #
    ⋮     

    [ bericht aangepast op 5 sep 2018 - 23:28 ]


    Mhm?

    Yes! Mag ik een vrouw?
    Ik moet alleen nog met mezelf uitvechten voor welke van de drie ik ga :'D


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Inerys schreef:
    Yes! Mag ik een vrouw?
    Ik moet alleen nog met mezelf uitvechten voor welke van de drie ik ga :'D


    Sure ^^


    Mhm?

    Can I have a woman? ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Spreken De vijf onderling ook helemaal niet/nooit, en praten ze überhaupt wel?
    Misschien een stomme vraag, maar dit is een beetje voor mezelf om ietwat meer beeld te hebben op posten straks.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Inerys schreef:
    Spreken De vijf onderling ook helemaal niet/nooit, en praten ze überhaupt wel?
    Misschien een stomme vraag, maar dit is een beetje voor mezelf om ietwat meer beeld te hebben op posten straks.


    Onderling kennen ze elkaar ook zonder masker en dan praten ze zoals iedereen. Enkel wanneer ze hun masker op hebben (en dus met anderen bij) praten ze niet.


    Mhm?

    Ik ga er nog even over nadenken maar mag ik voor nu een man? ^^


    El Diablo.

    Luftmensch schreef:
    (...)

    Onderling kennen ze elkaar ook zonder masker en dan praten ze zoals iedereen. Enkel wanneer ze hun masker op hebben (en dus met anderen bij) praten ze niet.


    Oké top, dankje! Dan wil ik er een van De vijf, met Vossenmasker, als dat goed is. ^^
    Tevens FC ik dan ook even Sonya Marmeladova, ik heb nog een oude rol die ik in een nieuw jasje wil steken voor deze RPG. (:

    [ bericht aangepast op 29 aug 2018 - 22:04 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ^ Jullie staan er allemaal bij ^^


    Mhm?

    Doe maar een Bunny van ongeveer 18/19 jaar! ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik denk dat mijn guy een bunny wordt met fc Noah Centineo (for now) (:


    El Diablo.

    Oooh deze is erg leuk! :o hmmm ik twijfel wel nog of ik een man of vrouw wil maar hoogstwaarschijnlijk een bunny :')

    Ik mt deze gewoon alvast ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dragen de normale bewoners ook maskers?

    Ik wil wel graag een vrouw met een beren masker als dat kan (:

    [ bericht aangepast op 29 aug 2018 - 23:36 ]


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Dragen de normale bewoners ook maskers?

    Ik wil wel graag een vrouw met een beren masker als dat kan (:


    Nee, de maskers zijn enkel voor de bende (:
    Als deel van de vijf dan?


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    (...)

    Nee, de maskers zijn enkel voor de bende (:
    Als deel van de vijf dan?


    Ja als dat kan graag (: als chauffeur

    [ bericht aangepast op 29 aug 2018 - 23:47 ]


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Ja als dat kan graag (: als chauffeur


    Je staat erbij ^^


    Mhm?