• Het heeft even geduurd, maar topic nummer 38 is er!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd



    En ja.. Ik zie dat ik Koreaanse een keer heb fout geschreven :'D..
    Waarom kan ik de poll niet aanpassen, damnit..

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Kayo/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22
    32 - Asher (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Rinche (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Akaashi (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 19 - MAL
    50 - Wolfram (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Nerwen (Maia) - 22 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - RemusJohnLupin (Katja) - ... -
    58 - Kagami (Xanthe) - 17 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 19 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3 - Kayo (Syll) - 21 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Virtuoso (Sem) - 20 - MAL
    6 - Gomenasai (Minke) - 17 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13 - Kurumi (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 20 - MAL
    15 - Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Tjej (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - Tragically (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Flowey (Eva) - 15



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    Musaigen no Phantom World

    Woensdag:
    Gintama
    Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
    Prince of Stride: Alternative
    Musaigen no Phantom World

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Norn9: Norn+Nonet
    Boku dake ga Inai Machi

    Vrijdag:
    Divine Gate
    Dagashi Kashi
    Bubuki Buranki
    Durarara!! X2 Ketsu

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Haikyuu!! 2
    Luck & Logic
    Dimension W
    Nijiiro Days
    Ajin
    Durarara!

    Zondag:
    God Eater
    Hai to Gensou no Grimgar


    Alrighty right. Time for some gifs!





    Rechtsboven: No.6
    Linksboven: Boku dake ga inai machi
    Rechtsonder: Wasurenagumo
    Linksonder: Ajin

    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 0:17 ]

    Wat doe je liever? (Ik had geen inspiratie, sorry)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben nu helemaal bij met Boku dake ga inai machi. Het is zo geweldig goede anime!
    Kayo is zeker mijn favoriete personage maar de andere personages vind ik ook leuk.
    Het verhaal vind ik ook zo goed.
    Ik ben echt benieuwd naar meer had nooit verwacht dat ik zo fan zal worden van deze anime!


    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 19:22 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hebben jullie misschien ook apps (op de telefoon) om dit te kijken? Ik zit vaak op mijn telefoon en dat is wat handiger voor mij, dan zo'n grote laptop aan te zetten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jinxxx schreef:
    Hebben jullie misschien ook apps (op de telefoon) om dit te kijken? Ik zit vaak op mijn telefoon en dat is wat handiger voor mij, dan zo'n grote laptop aan te zetten.


    Ik kijk altijd op m'n iPad. Misschien dat dat een klein beetje te vergelijken valt met een mobiele telefoon. Ik heb geen apps, maar kijk op de website Kissanime mijn anime (hoewel ie laatst half gecrasht was en ze veel opnieuw moesten uploaden, dus weet niet hoe het nu zit), maar op deze website kan je een speciale 'mobiele versie' video functie kiezen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt? ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    OKE MENSEN IK BEN HELEMAAL HYPED XD

    Ik heb net even in m'n hoofd op een rijtje gezet wat er allemaal gaat komen in dit anime jaar, en tis niet te kort. :'D Ik moet gewoon even m'n ongeduldige fangirl balletje kwijt hier. Ten eerste, ik denk dat 90% hier er al heeeel lang op aan het wachten is (net als ik), dus laat ik hier maar mee beginnen.

    Attack On Titan seizoen 2 komt natuurlijk dit jaar uit, ik heb gekeken om Livechart.me, maar daar staat nog geen datum of seizoen vastgelegd dus ik gok op de herfst en misschien zelfs al met de zomer. Ik kijk hier zo enorm naar uit, en echt al veeeel te lang :'D Heb ook al een beetje van de manga gelezen dus weet al ongeveer wat voor brute shit er nog gaat komen en als ze het net zo uitvoeren als bij seizoen 1 wordt het sowieso méga cool.

    Nanatsu no Taizai seizoen 2!!!! Deze anime staat dus letterlijk in m'n top 5. :'D Ik sterf al alleen al als ik eraan denk hoe geweldig seizoen 2 wel niet moet worden, omdat seizoen 1 al echt geweldig geweldig leuk was. Het wordt zoooooo cool en er waren echt nog zo veel vragen aan het einde van het 1e seizoen die ik eeeecht opgelost wil zien worden, zo graag. :'D Enorme aanrader voor iedereen.

    Arslan Senki seizoen 2. Oké, deze is ook zooooooooooooo leuk. De personages zijn zo leuk en het verhaal is echt heeeeel goed als je van dingen met oorlogstactieken houdt en oke als je daar niet van houdt, dan hou je wel van de personages, want die zijn zooooo goed. Het verhaal was zo totaal niet afgelopen en bwaaaa ik wil zo graag weten hoe het verder gaat.

    Magi: Sinbad no Bouken. Er was al een 5 episode OVA, maar deze nieuwe gaat volgens mij met de spin-off manga mee net als Magi:The Labirinth of Magic en laat ik nou net die manga van sinbad no bouken heeeeeelemaal geweldig vinden en aaah het is zooo leuk. Sinbad's verleden is gewoon zo mega leuk, ik ben zo blij dat dit een hele eigen anime krijgt en het komt aankomend seizoen al, ik kan echt echt echt niet wachten. Iedereen die van fantasy houdt moet deze anime gaan kijken, en het excuus 'ik heb Magi: The Labyrinth of Magic + kingdom of magic nog niet gezien', telt niet wat het verhaal staat helemaal op zichzelf en speelt zich af vóór the labyrinth of magic, met gedeeltelijk totaal andere personages. *^*

    Yowamushi Pedal seizoen 3. Jajajaajaja oke ten eerste, hou je van Haikyu, Kuroko no Basket, Prince of Stride of welke sport anime dan ook, kijk dit want het is net zo leuk, maar dan met fietsen yay en zuuuuulke leuke personages die echt gewoon heel erg goed bedacht zijn. Ik hou van ze allemaal. En de main is niet irritant of stom yay. Ik denk dat deze echt pas aan het einde van het jaar komt en misschien zelfs in 2017, maar ik moest dit gewoon even noemen want echt, ik ben echt obsessed met deze anime op het moment, zie mijn profiel :'D


    Oké goed en dus over het aankomende seizoen. Ik ga dus sowieso Sinbad no Bouken kijken, maar dat was wel duidelijk, hahaha. Ik ga ook het 2e seizoen van Terra Formars kijken, en het 2e seizoen van Kyoukai no Rinne (ik vind het serieus een wonder dat hier nóg een seizoen van wordt gemaakt met 25 afeleveringen :')) Als je van science fiction horror houdt, ga aaaaaaasjeblieft Terra Formars kijken. Het is echt een BAM RANDOM HORROR IN YOUR FACE-experience, aaaand I loved it. :'D (beter dan Akame ga Kill in ieder geval, hoewel de personages van Akame ga Kill wel leuker waren, maar toch pakte Terra Formars me meer ;0)
    Oké eh dus, ik ga vast nog meer van het aankomende seizoen kijken, maar dat moet ik nog even een keertje beter uitzoeken en dan laat ik dat ook wel weten (denk ik).

    [ bericht aangepast op 5 maart 2016 - 19:41 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tes: Goede lijst !! Ik ga die van mij ook even delen (:

    Mijn anime jaar lijstje wat ik zeker wil gaan kijken! Dan tel ik de anime die ik wil gaan proberen dus niet mee :

    Aikatsu! Stars : Een spin-off van Aikatsu die naar 4 seizoenen helaas deze lente eindigs maar gelukkig kom er dus een spin-off met nieuwe personage uit die me het zeker ook waard lijk om te gaan kijken. Het hoofdpersonage lijk me echt leuk. Hij komt in het lente seizoen uit precies een week na Aikatsu! laatste ep uit komt. Ik ga de originele anime van Aikatsu! zeker missen maar ik ben blij met deze spin-off (: De trailer was in ieder geval al veel belovend.

    Zutto Mae Kara Suki Deshita.: Kokuhaku Jikkou Iinkai: Een film van Honey works. Ik ben al een tijdje fan van Honey work dus nu er een film van gaat uitkomen ben ik natuurlijk heel blij (: Alleen zal het wel weer een lange tijd duren tot de vertaling er is helaas.

    Rewrite: Een nieuwe anime van Key. Ik heb de manga al gelezen en er is ook een light novel van deze serie dus ik hoop dat de anime ook erg goed gaat worden.

    Accel World: Infinite Burst: Een accel word film die deze zomer uitkomt ik was al helemaal fan de de TV serie van 2012 en ik ben een echt Haruyuki fan dus ja deze film kan zeker niet ontbreken in deze lijst. Hopelijk word hij snel vertaalt wat ik kan niet wachten om hem te zien.

    Orange: Yay die is gewoon echt een van mijn favoriete manga's en daarom is het ook zo super awesome dat er een anime komt in de zomer ik ben zo blij!!! Ik kan niet wachten om deze anime te kunnen zien aaah fangirling!! Helemaal fan van deze serie nu al (:

    Show By Rock!! 2nd Season: Het eerste seizoen wat te cute en cyan is echt zo awesome dat ik blij ben dat er een tweede seizoen van uit gaat komen dit jaar !!

    Nog wat gifjes (:





    Anime:
    Links boven: Pri Para seizoen 1 Rechts boven : Aikatsu! Season 2
    Links onder: Little busters! Rechts onder: Nagi no Asukara

    [ bericht aangepast op 5 maart 2016 - 21:51 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Leuk Shirley! :3 Ik ben nu ook best wel benieuwd naar Orange eigenlijk. ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tes : Ja ik ook zo happy dat er nu een anime van komt. Ik ben echt van de manga dus (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Er staan voor zover ik weet 4 anime op Netflix. Death Note, Bleach, Seven Deadly Sins en Gode Geass.
    Nu heeft niemand die Netflix heeft meer een excuus om het niet te kijken, muhahaha.
    Vooral over Bleach ben ik blij, want dat was mijn allereerste anime. ;-;


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Leuk dat je nu anime op Netflix kan kijken heb daar alleen geen abo op dus kijk er niet op. Ik heb van Bleach alleen de eerste volume van de manga thuis gekregen van vriendin. Ik heb alleen eerste hoofdstukje gelezen.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ben aan Ajin begonnen en holy, dat ding is goed


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    ~HAIKYUU SEASON 3 ANNOUNCED THIS FALL~

    [ bericht aangepast op 16 maart 2016 - 14:25 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Manami schreef:
    Er staan voor zover ik weet 4 anime op Netflix. Death Note, Bleach, Seven Deadly Sins en Gode Geass.
    Nu heeft niemand die Netflix heeft meer een excuus om het niet te kijken, muhahaha.
    Vooral over Bleach ben ik blij, want dat was mijn allereerste anime. ;-;


    Dankzij Netflix heb ik Death note kunnen kijken in goede kwaliteit(yeah)

    Ik heb de combo doorbroken :Y) Kagami > Ursa


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Vandaag kwam de Studio Ghibli film:Karigurashi no Arrietty op Nederland 3 helaas kon ik hem niet zien, Omdat ik op een verjaardag was heeft iemand anders hem hier wel op tv gekeken. Ik heb hem gelijk voor het eerste gekeken toen hij in eind 2010 was vertaald. Echt een leuke film.



    Boku dake ga Inai Machi ep 11 : Het begin vond ik echt goed dat deel voor de opening.
    ]Ik vond de tijd skip nog al random maar het sluit wel aan op het verhaal. Kayo is zo mooi opgegroeid !Alleen balen dat Satoru zijn herrineringen van voor de tijd skip kwijt is. Verder ook jammer dat Kayo nu dus niet samen komt met Satoru naar alles! Op het einde wat een klifhanger als Satoru zijn alles weer kan herrineren.
    Wat een klifhanger !!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Fairy Tail 2014 heeft volgende week de laatste episode. ;-;


    Medb - Pronouced as [me-èv]