• Ik ben tegen pro-ana sites, en moet daarover een betoog van 10 minuten houden voor Nederlands. Kunnen jullie argumenten noemen? Ik heb natuurlijk al "het is levensgevaarlijk voor jonge meisjes" maar ik heb er meer nodig. Bedankt alvast! (cat)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Onzekerheid (:
    Ze krijgen er een slechte zelfbeeld van, aangezien hoe dun ze ook zijn. Ze zien zichzelf als een olifant


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ook voor jonge jongens (bloos)


    -

    het spoort meisjes/jongens aan tot annorexia


    Of course i'm mad, i'm a hatter after all

    Het maakt anorectische meisjes en anorectische meisjes hebben geen tieten. PRO ANA CREEERT GENERATIES TIETLOZE MEIDEN! De horror D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Jonge pubers beseffen niet goed hoe slecht het voor ze is om zo drastisch te lijnen, en hechten veel waarden aan voorbeelden. De meisjes op deze sites zien zijn als hun ideaal en hebben daarom een erg slechte invloed op hen.
    Bovendien zien ze er niet alleen voorbeelden van hoe dun je kunt worden, maar sporen ze elkaar daar ook actief aan tot meer lijnen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik ben voor, dus, nee. :'D

    Het laat zien dat jonge jongens/meiden wel degelijk hun ideaalbeeld kunnen bereiken, met de dood als gevolg, maar dat wordt er nooit bijgezegd.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Madara schreef:
    Ik ben voor, dus, nee. :'D

    Nu ben ik wel benieuwd waarom?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik zou even kijken op de site van Proud2bme, dat is een anti-pro-ana-site en daar staat veel informatie op.


    I am an idiot, I move.

    denk aan:

    - wedstrijden om af te vallen die daarop gehouden worden
    - regels opstellen
    - schema's geven om af te vallen
    - het gebruik van pillen word opgehemeld, net zoals overgeven, roken, etc
    - enzovoort


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Taize schreef:
    (...)
    Nu ben ik wel benieuwd waarom?


    Pro Ana sites zijn de enige sites waar meisjes hun ware gevoelens kunnen uittypen en steun en hulp en het belangerijkste, namelijk 'begrip' van de andere meisjes kunnen krijgen. Veel meisjes leven met dit geheim en als er helemaal niemand is die ze snapt gaan ze vaak stuk van de solitude en eenzaamheid waar ze in verkeren. Natuurlijk ben je onder de mensen, maar als je het gevoel hebt dat je de énige bent of dat niemand je snapt, dan is dat toch meteen een stuk minder. Even een pro-ana site bezoeken, geeft geen meisje Anorexia. Dan zit het al in haar, die onzekerheid. De wil om door te zetten en dun te worden, het kan triggeren ja, maar dat kan zóveel. Moeten we dan maar alles verbieden wat 'slecht lijkt', om zo iedereen zo veel mogelijk van de werkelijkheid af te schermen? Niemand, niemand praat op die sites meisjes de dood in en júist als ze 'te' dun worden, hebben ze een luisterend oor nodig. Er zal dan meteen worden gezegt dat ze voorzichtig moeten doen en elk meisje wat eruit wil stappen, word succes toegewenst.

    Niemand wenst deze hel elkaar toe, maar als je er eenmaal in leeft, dan ben je samen sterker dan alleen.

    RainbowDash schreef:
    Het maakt anorectische meisjes en anorectische meisjes hebben geen tieten. PRO ANA CREEERT GENERATIES TIETLOZE MEIDEN! De horror D:


    Ja, daar ben ik het wel mee eens. Al heb ik een heleboel tietloze meisjes in mijn klas xD


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Basecca schreef:
    (...)

    Ja, daar ben ik het wel mee eens. Al heb ik een heleboel tietloze meisjes in mijn klas xD

    Ik heb gelezen; grote boezems waren in.
    Paar maanden later: Cup A erg populair.
    Waarom? Al die meissies willen mager blijven, en om dat te ondersteunen zorgen ze er maar even voor dat kleine tietjes in de mode raken. C'mon, zo kom je nooit aan een man.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Madara schreef:
    (...)

    Pro Ana sites zijn de enige sites waar meisjes hun ware gevoelens kunnen uittypen en steun en hulp en het belangerijkste, namelijk 'begrip' van de andere meisjes kunnen krijgen. Veel meisjes leven met dit geheim en als er helemaal niemand is die ze snapt gaan ze vaak stuk van de solitude en eenzaamheid waar ze in verkeren. Natuurlijk ben je onder de mensen, maar als je het gevoel hebt dat je de énige bent of dat niemand je snapt, dan is dat toch meteen een stuk minder. Even een pro-ana site bezoeken, geeft geen meisje Anorexia. Dan zit het al in haar, die onzekerheid. De wil om door te zetten en dun te worden, het kan triggeren ja, maar dat kan zóveel. Moeten we dan maar alles verbieden wat 'slecht lijkt', om zo iedereen zo veel mogelijk van de werkelijkheid af te schermen? Niemand, niemand praat op die sites meisjes de dood in en júist als ze 'te' dun worden, hebben ze een luisterend oor nodig. Er zal dan meteen worden gezegt dat ze voorzichtig moeten doen en elk meisje wat eruit wil stappen, word succes toegewenst.

    Niemand wenst deze hel elkaar toe, maar als je er eenmaal in leeft, dan ben je samen sterker dan alleen.

    Daar heb je ergens wel een punt, maar feit blijft dat meisjes elkaar op zo'n site ook aanzetten tot extremer lijnen. En dat is niet echt een voordeel van zulke sites.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    DEATHBAT schreef:
    (...)
    Ik heb gelezen; grote boezems waren in.
    Paar maanden later: Cup A erg populair.
    Waarom? Al die meissies willen mager blijven, en om dat te ondersteunen zorgen ze er maar even voor dat kleine tietjes in de mode raken. C'mon, zo kom je nooit aan een man.


    Hou op! Ik heb al genoeg nachtmerries door dit topic D:


    quidquid excusatio prandium pro