• "Een themawedstrijd voor de echte horrorfanaten!"

    Deze themawedstrijd zal bestaan uit zes opdrachten, die elk geassocieerd kunnen worden met het hoofdthema horror. Deze opdrachten zijn erg gevarieerd van een stand alone schrijven tot een knutselwerkje maken. Wij zijn op zoek naar tien enthousiaste deelnemers en geen andere juryleden. Iedereen van elk niveau en leeftijd kan en mag deelnemen. Wij stellen het ook erg op prijs dat je heel de wedstrijd me kan doen, dus wik en weeg vooraleer je jezelf inschrijft. De aanmeldingen gebeuren via een Google formulier, omdat dit voor ons beiden veel overzichtelijker is en we alle informatie meteen in een documentje hebben.


    Don't write with a fear filter...


    Hoe en wanneer indienen?
    Inleveren doe je via een Google formulier, net zoals de aanmelding verlopen is. De link naar het formulier zal telkens onderaan staan bij de desbetreffende opdracht. Deze regel handhaven wij bewust om verwarring te voorkomen, want privé berichtjes kunnen snel verloren gaan.
    Voor iedere opdracht krijg je zeven dagen de tijd, moest het je toch niet lukken in de zeven dagen in te leveren, kan je altijd om maximum drie dagen uitstel vragen. Dat moet je aanvragen minstens vierentwintig uur voor de normale deadline. Moest er toch iets dringend tussenkomen, tentamens, ziekenhuis, overlijden, etc. kunnen we overleggen. De beoordeling zal vijf à zes dagen later verschijnen, samen met de volgende opdracht.
    Als je te laat inlevert krijg je per dag dat je te laat inlevert één punt aftrek. Bij drie minpunten lig je uit de wedstrijd, rekening houdende met omstandigheden.

    Hoe werkt de beoordeling?
    In deze wedstrijd zal er niemand afvallen, zo kan iedereen aan alle opdrachten deelnemen. Doorheen de wedstrijd heeft iedereen recht op één joker, die mag je één keer gebruiken. Gebruikt is gebruikt! Wanneer je jouw joker op het einde van de wedstrijd nog niet gebruikt hebt, vervalt je laagste punt. Iedere deelnemer zijn eindresultaat zal dus leunen op vijf punten.
    De beoordeling zal er ongeveer als volgt uitzien, dit hangt af van opdracht tot opdracht.
    -/25: Originaliteit en creativiteit: Hoe 'out of the box' denk jij? Hoe pak jij het aan? Wat onderscheidt jou van de anderen?
    -/15: Connectie met de opdracht: Hoe goed heb jij de opdracht begrepen? Heb je gedaan wat er gevraagd werd?
    -/60: Overige (dit hangt af van de opdracht)
    Om je uiteindelijke score te bekomen, deel je alles door tien. Iedereen krijgt één beoordeling die bestaat uit een mengeling van ons twee.

    Wat zijn de regels?
    Allereerst de huisregels van Quizlet, wie deze overtreedt, vliegt linea recta uit de wedstrijd. Wij beamen dan nogmaals dat plagiaat ten strengste verboden is. Indien we plagiaat opmerken, wordt dit aan een moderator gemeld en zal je de wedstrijd ook moeten verlaten.
    Elkaars werk afkraken wordt ook niet getolereerd, heb respect voor mekaar.
    Houd je alsjeblieft ook aan de opdracht, als er bijvoorbeeld staat dat je maximum tien versregels mag schrijven, kom dat niet af met een gedicht van vijftien regels.
    Naamsveranderingen doorgeven in het rood en vet gedrukt.
    Uitstel aanvragen minstens vierentwintig uur voor de deadline in het topic in het groen en vet gedrukt. Uitstelaanvragen die niet voldoen aan deze voorwaarden, worden niet gezien en zullen niet geldig zijn.

    Kan je bonuspunten verdienen?
    Ja, dit kan. De deelnemers die elke opdracht zonder uitstel tijdig hebben ingeleverd, krijgen 4% van hun gemiddelde eindresultaat erbij. Deelnemers die elke opdracht met uitstel tijdig hebben ingeleverd, krijgen 2% van hun gemiddelde eindresultaat erbij.

    Wat is de prijs?
    Voor de eerste plaats een zeer wonderbaarlijk grote eer, de runner up krijgt zeer grote eer en de bronzen winnaar krijgt grote eer.
    De andere deelnemers die toch hebben volgehouden deze geweldige themawedstrijd tot op het einde uit te doen, krijgen van ons de eeuwige eer en bewondering

    Wat is het schema?
    Het schema kan je hieronder vinden. Aan de hand van dit schema kan je controleren of je schoolwerk, vakanties, werk, etc. uitkomen met de planning van deze wedstrijd.

    Opdracht 1
    Start: 15 november
    Deadline: 22 november
    Deadline uitstel: 25 november
    Uitslag: 1 december

    Opdracht 2
    Start: 27 november
    Deadline: 4 december
    Deadline uitstel: 7 december

    Uitslag: 13 december

    Opdracht 3
    Start: 9 december
    Deadline: 16 december
    Deadline uitstel: 19 december
    Uitslag: 25 december

    Opdracht 4
    Start: 21 december
    Deadline: 28 december
    Deadline uitstel: 31 december
    Uitslag: 6 januari

    Opdracht 5
    Start: 2 januari
    Deadline: 9 januari
    Deadline uitstel: 12 januari
    Uitslag: 18 januari

    Opdracht 6
    Start: 14 januari
    Deadline: 17 januari
    Deadline uitstel: 20 januari
    Uitslag: 26 januari


    DEELNEMERS
    Nog niet ingeleverd
    Uitstel
    Ingeleverd
    Joker
    Te laat

    • Black ~ 1 (7,25) - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 1x uitstel
    • Cujo ~ 1 (8,55) - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 1x uitstel
    • Thominho ~ 1 (7,6) - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
    • Neala ~ 1 (5,75) - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

    OPDRACHTEN

    Eén - Schrijven
    We beginnen met een heel algemene opdracht. Schrijf een horrorscène met een open einde. Waarover maakt ons niet uit, zolang het onder het genre horror valt. Laat zien wat je kan en geef ons ijskoude rillingen!
    Je schrijft minstens 1000 woorden en maximum 1300 woorden.
    Tijd en perspectief mag je kiezen.



    Start: 15 november
    Deadline: 22 november
    Deadline uitstel: 25 november
    Uitslag: 1 december

    Twee - Foto
    Iedereen heeft zo zijn angsten. Sommigen zitten diep en zijn erg persoonlijk, zoals de angst om iemand te verliezen, anderen zijn wat minder redelijk, zoals angst voor noten. Voor deze opdracht moet je een foto maken dat met één van je eigen angsten te maken heeft; je mag uiteraard zelf kiezen welke. Voeg er ook een kleine bijschrift aan toe, zodat we weten wat de foto betekent. Het is verboden de foto te bewerken met fotoshop, enkel filters en bijsnijden zijn toegelaten. Als je dit toepast, ben je verplicht de originele foto mee op te sturen.



    Start: 27 november [eerder inzenden is toegelaten]
    Deadline: 4 december
    Deadline uitstel: 7 december
    Uitslag: 13 december

    Drie - Lijstje
    Voor deze opdracht moeten jullie een lijstje maken. Het lijstje moet een top tien zijn van dingen die met het genre horror te maken hebben, zoals bvb top tien beste horrorfilms. Probeer hier zo creatief mogelijk mee te zijn!
    Elk onderdeel moet een tekstje uitleg hebben met minimum 50 woorden en een plaatje dat er bij past. Ook de template is belangrijk!

    Inzenden doe je met een directe link in het topic!


    Start: 9 december
    Deadline: 16 december
    Deadline uitstel: 19 december
    Uitslag: 25 december


    Vier - Gedicht
    Zal later bekend gemaakt worden.

    Vijf - Tekening/knutselwerkje
    Zal later bekend gemaakt worden.

    Zes - Schrijven
    Zal later bekend gemaakt worden.


    Whelve & Sonder
    Met toestemming van Poncho

    [ bericht aangepast op 17 dec 2015 - 0:13 ]


    Mhm?

    Hmmm, ik twijfel. Ik ga eventjes erover nadenken...
    Klinkt wel echt als een hele leuke wedstrijd! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil echt super graag meedoen, but the time... D;


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Muh, whatever, I'm just joining.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Denk er even over na. Klinkt interessant namelijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het lijkt me een interessante wedstrijd, maar ik ga inderdaad even denken of het past in mijn schema. ^^'


    Credendo Vides

    Ik ben echt zwaar horrorfanaat, maar helaas ben ik niet zo van het knutselen. D: (Tenzij iets als tekenen op dat vlak ook geldt.) Leuk idee though!

    [ bericht aangepast op 13 nov 2015 - 16:09 ]


    A girl who wonders.

    Ik wil zelf ook graag meedoen, het enige waar ik tegenop kijk is het schrijven. Ik ben echt super slecht in een verhaal bedenken en op papier zetten.

    Ik zal mee willen doen maar heb thuis geen internet, dus dat word um niet.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Mijn topics! (:

    Wat vreselijk toevallig dat het vandaag ook vrijdag de dertiende is, haha (:

    @Krueger: Tekenen geldt ook (:


    she believed she could & so she did

    Whelve schreef:
    @Krueger: Tekenen geldt ook (:


    Oh - bedankt!

    Ik heb me alvast aangemeld dan, ghehe. Laat ik nu toevallig begin deze maand mijn username veranderd hebben naar de naam van een bekend horrorpersona. Moet wel een teken zijn.


    A girl who wonders.

    Krueger schreef:
    (...)

    Oh - bedankt!

    Ik heb me alvast aangemeld dan, ghehe. Laat ik nu toevallig begin deze maand mijn username veranderd hebben naar de naam van een bekend horrorpersona. Moet wel een teken zijn.


    Ah yes, Nightmare on Elm Street is een goede film ^^


    Mhm?

    Wat een leuk thema!
    Ik kan alleen niet meedoen, vrees ik. Ik ben niet erg goed in tekenen/knutselen.


    Alis volat propriis.

    Sonder schreef:
    Ah yes, Nightmare on Elm Street is een goede film ^^


    Damn right it is! ^^

    @Chryseis: Ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Ik kan ook niet tekenen, maar misschien is het een leuke uitdaging het te proberen? Hoeft allemaal niet perfect te zijn.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2015 - 18:06 ]


    A girl who wonders.

    Mijn topics, vanwege interesse. Ik ga niet meedoen (al genoeg aan mijn hoofd en gebrek aan motivatie, inspiratie en horrorfanaatheid).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Zijn de twijfelaars er intussen al over uit? (:


    she believed she could & so she did