• Toestemming van: Poncho
    Inschrijving: open/gesloten


    De Templars zijn het hoofdkwartier binnen gedrongen
    De Assassins zijn net terug van een enorme overwinning op de Templars, waarbij ze een zogeheten Piece of Eden veilig hebben kunnen stellen. De strijd is enkel nog niet helemaal gewonnen, want de Templars zijn ze toch nog een stap voor geweest. De Grand Master heeft een aantal van zijn volgelingen naar het hoofdkwartier gestuurd om van binnenuit het Broederschap om zeep te helpen en zo voor eens en altijd een punt te zetten achter eeuwen van oorlog tussen de twee groepen. De Assassins zullen zich wederom moeten bewijzen om het Broederschap te kunnen redden.




    Uitleg
    Algemeen
    De meesten zijn zo onderhand waarschijnlijk wel bekend met Weerwolven van Wakkerdam. In het spel is het de bedoeling dat de burgers de wolven verdrijven voordat de wolven de burgers allemaal hebben gedood. Hoe alle rollen precies in hun werk gaan, staat beschreven bij iedere rol.

    Guardians of the Brotherhood
    Dit spel is een door mij bedachte variant op Weerwolven van Wakkerdam. Zo zijn de wolven bijvoorbeeld vervangen door de Templars, maar er zijn ook nog een aantal andere aanpassingen gemaakt door mij. Zo hebben de Assassins, die de burgers vervangen, nu de mogelijkheid om 's nachts een Leap of Faith uit te voeren. Het is daarom aan te raden alles eens zorgvuldig door te nemen.
    Voor deze versie is er plek voor 20 tot 26 deelnemers in totaal.

    Deadlines
    Dit spel draait op een bepaald schema, dat voor een reden in elkaar steekt zoals het in elkaar steekt. Hierdoor kan het met een beetje geluk zo zijn dat hoofdstukken eerder komen zodra ik alle nodige informatie heb, maar hier kun je beter niet vanuit gaan. Wanneer iets niet voor de deadline op wordt gestuurd, wordt een randomizer gebruikt of dan ga ik er vanuit dat je geen actie onderneemt.

    Donderdag 20.00: einde dag
    Zondag 20.00: einde eerste helft v/d nacht
    Dinsdag 20.00: einde nacht.

    Mocht het zo zijn dat ik te laat een nieuwe ronde online zet, dan zal er uiteraard iets geschoven worden in de deadlines e.d. doordat ze langer zullen worden, tot het normale schema is bereikt.

    Prikbordberichten
    Tijdens het spel zal het toegestaan zijn om anoniem een bericht op het prikbord (in de story) te plaatsen. Dit houdt in dat je de mogelijkheid krijgt om iets te kunnen zeggen in de story, zonder dat jouw naam hierbij komt te staan. Hier zitten enkel wel een paar regels aan, want een stukje mag niet meer dan vijftig woorden bevatten en het mag hier niet om theorieën gaan. Je moet hier dus bijvoorbeeld denken aan hints naar jouw rol e.d. Om te biechten stuur je mij jouw biecht toe, die dan de volgende dag op het prikbord zal verschijnen.

    Speciale rondes
    Eens in de zoveel tijd zal een speciale ronde plaatsvinden. Deze staat beschreven in het hoofdstuk en zal dan ook iedereen aangaan. Ik raad je aan dit goed in de gaten te houden, want deze rondes kunnen handig zijn om je verder te helpen in het spel.

    Opgeven
    Je opgeven is vrij simpel. Je meldt je in het topic aan met een schuilnaam en ik zal je vervolgens op de lijst zetten. De schuilnaam die je in het topic opgeeft, is de naam waar je in het verhaal mee door het leven zal gaan. Het is aan te raden om ook direct een abonnement te nemen op de bijbehorende story, zodat je niets mist.




    Deelnemers
    1. Ledecky • Melissa
    2. PadilIa • Connor Kenway
    3. hermelien16 • Anne
    4. Thanatophobia • Edward Kenway
    5. Asil98 • Lisa
    6. Xarah • Evie Frye
    7. Duistergruis • Sanne
    8. Robind19 • Shay Cormac
    9. SecondStar • Haytham Kenway
    10. Whitethorn • Nichelle
    11. McAlister • Ness
    12. Kirstein • Jaeger
    13. Therizinosaurus • Belle
    14. Aerlyn • Aria
    15. Unfocused • Leo
    16. Mignon • Lotte
    17. Festus_ • Ally
    18. Kangster • Shank
    19. Siwon • Lucca
    20. Hazy • Bianca




    Rollen

    The Grand Master (1)
    De Grand Master is de leider van de Templars en kiest iedere nacht een doelwit, dat zijn Templars diezelfde nacht nog zullen uitschakelen. Omdat hij zelf niet aanwezig is, kan hij alleen overdag gedood worden. Wanneer zijn Templars allemaal dood zijn voor het spel af is gelopen, zal hij het heft in eigen handen moeten nemen.

    The Templars (4)
    De Templars zijn degenen die de opdracht voor de Grand Master uitvoeren. 's Nachts zijn zij wel aanwezig en zij kunnen daardoor 's nachts ook gedood worden.

    The Assassins (5)
    De Assassins zijn de groep die de Templars moeten verdrijven. Dit doen zij door overdag te stemmen op wie zij ervan verdenken bij de Templars te horen. Wanneer ze zich 's nachts bedreigt voelen, kan ieder van hen eenmalig een Leap of Faith uitvoeren, waarmee hij een aanval van de Templars ontduikt.

    The Assassin with the Eagle vision (1)
    De Assassin with the Eagle vision ziet meer dan zijn collega's, want dit persoon ziet de ware identiteit van iemand. Iedere nacht kiest hij een persoon waarvan hij de identiteit wilt weten. De exacte rol komt hij enkel niet te weten, maar wel een bepaalde kleurcode, die één van de volgende is:
    - rood: vijand
    - blauw: bondgenoot
    - goud: speciale rol

    The Thief (1)
    De Thief wordt 's ochtends altijd als eerste wakker en gaat op pad, om te kijken of er ergens nog iets te halen valt. Hij is licht bepakt met niets meer dan een dolk en een enkele rol verband, waarmee hij een persoon naar keuze kan doden en een persoon naar keuze kan redden van een aanval.

    The Mercenary (1)
    De Mercenary gaat nooit weg zonder zijn wapens bij de hand te hebben. Als hij wordt aangevallen, is hij daardoor nog in staat een willekeurig slachtoffer te maken.

    The Courtesan (1)
    De Courtesan houdt zich vooral bezig met het verspreiden van de liefde onder het Broederschap. Op de nacht van haar aankomst zal ze dan ook twee mensen aan elkaar koppelen. Hierna zal zij zich weer gedeisd houden.

    The Mentor (1)
    De Mentor staat aan het hoofd van het Broederschap. Zijn stem telt overdag dan ook dubbel zo zwaar.

    The Novice (1)
    De Novice is het groentje van het Broederschap en moet dan ook nog veel leren. Hierdoor wordt hij ook niet vertrouwd en zal hij, als er een gelijke stand in de stemmen plaats vindt, opgeofferd worden.

    The Romani (2)
    De Romani zijn meester in afleiding en amusement. Zij willen echter 's nachts ook wel een lolletje en kunnen er daarom voor kiezen om bij iemand te gaan slapen.

    The Doctor (1)
    De Doctor is verantwoordelijk voor de gezondheid van de Assassins. Iedere nacht kan hij iemand beschermen tegen een aanval van de Templars, door middel van zijn geneeskrachtige middeltjes

    The Quartermaster (1)
    De Quartermaster is verantwoordelijk voor de trainingen en hangt dan ook bijna fulltime rond in dit gedeelte, waardoor hij de mogelijkheid heeft zijn aanvaller direct af te weren en dusdanig te verwonden dat hij de volgende nacht zal sterven.




    Regels
    - De algemene Quizlet-regels gelden uiteraard ook hier.
    - Naamsveranderingen graag doorgeven in het topic.
    - Alleen de stemmen in de Story op de juiste dag voor de gegeven deadline gelden.
    - Wanneer een speciale rol iets niet voor de deadline aangeeft, wordt er vanuit gegaan dat diegene geen actie onderneemt.
    - Dood is dood.


    [ bericht aangepast op 7 dec 2015 - 20:59 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Robind19 schreef:
    (...)

    Strl je voor dat je theorie waar is. Is het dan niet dom dat je zei wie de eagle was.

    Ten tweede het valt mr op de vorige eagle zei alleen schuilnaam. Waarom gebeurt dar nu niet. Nu ook de echte naam.

    Plus laten we ff alles op een rijtje zetten.

    2 nachten zijn er geweest. Ik denk niet dat de eagle 2 nachten een templar heeft gekozen. En waarom stond het dan niet eerder op het prikbord

    Ik denk dat iemand nu vals bericht erop heeft gegooit.



    Als antwoord op je argument;

    Wat als Doctor of Thief je beschermt?


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Criostal schreef:
    Lucca heeft enkel gestemd op de tweede dag, de dag dat Jaeger verdacht werd.
    Ik denk dat ik al een gevoel heb wie de volgende Templars zijn.
    Ik noem geen namen tot ik het zeker weet.

    Oooh, please. Ik ben gewoon dit topic uit het oog verloren en had er op gestemd, omdat het weer hoog in mn history stond. Wat een theorie (cat).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Siwon schreef:
    (...)
    Oooh, please. Ik ben gewoon dit topic uit het oog verloren en had er op gestemd, omdat het weer hoog in mn history stond. Wat een theorie (cat).


    Best moeilijk theorieen te bedenken als er geen aanleidingspunten zijn.
    Ik sta open voor die van jou hoor.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Misklik.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2015 - 22:48 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Criostal schreef:
    (...)

    Best moeilijk theorieen te bedenken als er geen aanleidingspunten zijn.
    Ik sta open voor die van jou hoor.

    Dat begrijp ik, maar ik heb dit topic uit het oog verloren. Maar goed, je mag denken wat je wil hehe. En ik weet dus geen theorieën, omdat ik niks gelezen heb hier, behalve dat hoofdstuk dus waar ik op gereageerd heb.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Siwon schreef:
    (...)
    Dat begrijp ik, maar ik heb dit topic uit het oog verloren. Maar goed, je mag denken wat je wil hehe. En ik weet dus geen theorieën, omdat ik niks gelezen heb hier, behalve dat hoofdstuk dus waar ik op gereageerd heb.


    Het zou geen WvW zijn zonder enkele theorieen , hehe.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Criostal schreef:
    (...)

    Het zou geen WvW zijn zonder enkele theorieen , hehe.

    Ik heb vaker WvW gespeeld, maar alsnog bedankt voor de explanation.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het hoofdstuk zal vanavond online verschijnen!

    (Door de kerstdagen zal deze stemronde een week duren ipv 2 dagen. Het is namelijk gebleken dat de meesten het deze week behoorlijk druk hadden)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ratonhnhake schreef:
    Het hoofdstuk zal vanavond online verschijnen!

    (Door de kerstdagen zal deze stemronde een week duren ipv 2 dagen. Het is namelijk gebleken dat de meesten het deze week behoorlijk druk hadden)


    Niet echt rot bedoeld.

    Maar.....

    Robind19 schreef:
    (...)

    Niet echt rot bedoeld.

    Maar.....

    Maar wat? :p


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Maar wat? :p


    Maar die dag is al voorbij xD

    Ja sorry, ik heb gewoonweg niet de tijd gehad om het te schrijven, excuses :/ Ik probeer het zsm te doen, maar ben desondanks niet van plan de deadline voor het eind van dit jaar te plaatsen ivm drukte door de feestdagen e.d.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Robind19 schreef:
    (...)

    Maar die dag is al voorbij xD

    Oh, ik dacht dat je het over dat de stemronde een week zou duren, had. :p
    Ratonhnhake schreef:
    Ja sorry, ik heb gewoonweg niet de tijd gehad om het te schrijven, excuses :/ Ik probeer het zsm te doen, maar ben desondanks niet van plan de deadline voor het eind van dit jaar te plaatsen ivm drukte door de feestdagen e.d.

    De deadline wat later zetten vind ik een goed idee. Anders gaan er weinig stemmen binnen zijn.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ratonhnhake schreef:
    Ja sorry, ik heb gewoonweg niet de tijd gehad om het te schrijven, excuses :/ Ik probeer het zsm te doen, maar ben desondanks niet van plan de deadline voor het eind van dit jaar te plaatsen ivm drukte door de feestdagen e.d.


    Primma


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."