• Hii (: ik ben angela en sins kort ga ik naar taekwondo (het is een vecht sport) ik ga saamen met een vriendien zodat ik niet alleen ben op taekwondo moeten we heel veel rennen en mijn condietie is heel slecht....in tegen deel met de anderen kinderen en mijn vriendien die heeft vorig jaar gedaan en niet zo erg als mij....anyway. Bij mijn eersten les moesten we 15 min. Rennen en ik ben ren nooit dus ik had het best wel moeilijk na 10 min was ik kapot en mocht ik loopen ik schaamde mij zo erg omdat iedereen so fit was en ik was vuur rood. Vadaag had ik mijn tweede less en tijdenst het rennen ging ik better maar op het eind kon ik niet meer ik was kapot zo ik liep mezelf vallen (ik ben zoo dom ik kon mezelf wel slaan)een jongen van taekwondo die ik leuk vindt zag me en vroeg 'heb je pijn' iedereen staarde naar me (ik hoop zo erg dat ze weeten dat ik het niet express dei) dus mijn vraag is hoe krijg ik een better condietie? En hoe trek ik het andaag van de jongen die ik leuk vindt? (sorry voor mijn slechten spelling omdat ik in griekeland woon en geen nederlands kan schijfen)

    Een conditie is iets algemeens. Wat jij bedoelt is een uithoudingsvermogen en dat krijg je niet zomaar. Ik zou gewoon de lessen volgen en dan krijg je vanzelf een betere conditie. In het begin gaat het zwaar zijn maar uiteindelijk merk je dat het beter gaat.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat Gayle zegt inderdaad, uithoudingsvermogen train je.
    Tegen hem praten? Zo zou ik het oppakken als ik iemand leukz ou vinden?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oh man, ik voel je pijn. Bij gymlessen op school ben ik ook altijd de eerste die moet afhaken als we moeten rennen, maar dat is dan al veeeel eerder dan na tien minuten. Wat dat betreft buig ik dus al voor jouw conditie, want tien minuten achter elkaar kunnen hardlopen lijkt me best wel geweldig. :'D

    Mijn stiefbroer heeft zijn conditie opgebouwd door iedere dag eventjes te gaan hardlopen. Eerst drie minuutjes, de volgende week vijf minuutjes, de week daarop zeven, de week daarop tien, enzovoorts. Inmiddels houdt hij het zo'n twintig tot vijfentwintig minuten vol, geloof ik. Misschien dat je dat eens zou kunnen proberen? Met kleine stapjes, natuurlijk, zodat je niet al te gedemotiveerd raakt. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zoals de anderen zeggen: Dat bouw je op. Misschien kan je voor jezelf een klein programma maken die je elke ochtend of avond kan doen. Na een tijdje voel je die verandering wel.
    Eén dingetje: Taekwondo is een verdedigingssport en geen vechtsport. Vroeger heb ik eveneens zulke lessen gehad en dat werd er toen zo praktisch ingestampt. :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Haha. Je bent absoluut niet de enige met een slecht uithoudingsvermogen, hoor. *kuch* ik *kuch*

    Het is normaal dat dit je niet vanaf de eerste keer lukt – ik vind het zelfs al een hele prestatie dat je nu al tien minuten aan een stuk kunt lopen! Probeer zelf thuis wat te oefenen met je conditie op te bouwen en wees niet teleurgesteld als het je niet vanaf de eerste keer lukt. En wat die jongen betreft: hij was waarschijnlijk juist bezorgd om hoe je je voelde. Ik denk echt niet dat hij je belachelijk vond of zo. (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Aah, ik ken je pijn.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2015 - 21:15 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Ik ben het eens met Stones. Hoe vaak heb je die lessen in de week?
    Je kan anders op andere dagen telkens een toertje in het park lopen. Het zal lastig zijn, maar je conditie zal veel sneller verbeteren dan als je enkel naar die verdedigingssportlessen zou gaan.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vind het toch wel knap dat je zo goed Nederlands "praat" (schrijft eerder). Ondanks het feit dat je in Griekenland woont en Nederlands waarschijnlijk niet je moedertaal is. ^^

    Zoals de rest al zei: Dat kun je zelf opbouwen. Als je elke dag wat rent (op je eigen tempo gewoon, niet helemaal tot je uiterste gaan tot je valt of flauw valt want dat is ook weer niet nodig). Elke keer weer een beetje langer, dan komt dat van zelf wel goed hoor ^^

    Met de jongen die je leuk vindt; ik zou er gewoon me kletsen en misschien eens wat leuke dingen mee doen, zodat je hem beter leert kennen?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Praat is met hem etc, je conditie train je door bijvoorbeeld elke dag een stukje te rennen, en elke wek steeds meer, ik zit zelf op kick boxen ;)


    tiptoe through the tulips...

    Wiarda schreef:
    Oh man, ik voel je pijn. Bij gymlessen op school ben ik ook altijd de eerste die moet afhaken als we moeten rennen, maar dat is dan al veeeel eerder dan na tien minuten. Wat dat betreft buig ik dus al voor jouw conditie, want tien minuten achter elkaar kunnen hardlopen lijkt me best wel geweldig. :'D

    Mijn stiefbroer heeft zijn conditie opgebouwd door iedere dag eventjes te gaan hardlopen. Eerst drie minuutjes, de volgende week vijf minuutjes, de week daarop zeven, de week daarop tien, enzovoorts. Inmiddels houdt hij het zo'n twintig tot vijfentwintig minuten vol, geloof ik. Misschien dat je dat eens zou kunnen proberen? Met kleine stapjes, natuurlijk, zodat je niet al te gedemotiveerd raakt. :'D
    thanks voor de tip :) ik start vandaag :3

    [ bericht aangepast op 17 nov 2015 - 12:52 ]